Vilniaus meras Remigijus Šimašius užsimojo jau nuo rudens sostinės viešajame transporte įdiegti vaizdo registratorius, kurie filmuotų vadinamąsias „A juostas“, ir taip tramdyti nedrausmingus vairuotojus, neturinčius teisės važiuoti minėta juosta ar kitaip pažeidžiančius taisykles. Tačiau specialistai abejoja, ar išties toks veiksmas duos laukiamą rezultatą.
Autobusų juostos
© DELFI / Tomas Vinickas

Visų pirma, viešajam transportui skirta eismo juosta gali važiuoti automobiliai, kuriuose keliauja ne mažiau nei 4 žmonės, ir elektromobiliai. Specialistai sako, kad įžvelgti, kiek automobilyje sėdi žmonių dažnais atvejais yra neįmanoma.

Tokiu atveju neįmanoma nubausti vairuotojo, o vaizdo registratoriai iš esmės praranda prasmę.

Tuo tarpu sostinės policija tokią iniciatyvą palaiko, tačiau neskuba džiaugtis ir ragina palaukti, kol sistema pradės veikti – tik tada bus galima vertinti pliusus ir minusus.

Nusprendė pažaboti

DELFI konferencijoje Vilniaus meras teigė, kad jau nuo rudens pažeidėjus mėgstančius trukdyti visuomeninio transporto eismą fiksuos autobusuose įtaisyti vaizdo registratoriai.

„Įdiegsime vieną labai inovatyvią priemonę, tai yra video registratoriai esantys autobusuose. Jie bus sujungti su kontrolės sistema ir blogiausiu atveju, jeigu tu užlendi prieš autobusą ir todėl jis stovi kamštyje, tada bus galima laukti meilės laiško iš policijos“, – konferencijoje sakė sostinės meras.

Anot jo, tokia priemonė pažabos ne tik viešojo transporto eismo juostas užkišančius KET pažeidėjus, bet privers pasitempti ir pačius autobusų vairuotojus.

Remigijus Šimašius
Remigijus Šimašius
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Labai svarbu, kad tai truputėlį drausmins ir patį viešąjį transportą, nes ne paslaptis, kad autobusų vairuotojai irgi kartais būna ne patys drausmingiausi. Ta naujovė net ir pasauliniu lygiu taip dar niekur nebuvo pritaikyta. Su programuotojų pagalba jau testuojame prototipus ir rudenį, kai visi vėl suvažiuos, kai bus Rugsėjo 1-osios efektas, kuris yra neišvengiamas, pristatysime žmonėms plačiai“, – tikino R. Šimašius.

Tuo tarpu DELFI Vilniaus savivaldybės atstovai teigė, kad kol kas anksti kalbėti apie konkrečias detales, nes „kitas viskas tik derinimo stadijoje“.

Ragina palaukti praktikos

Vilniaus apskrities VPK Komunikacijos poskyrio specialistas Paulius Radvilavičius sako, kad kol kas su Vilniaus policija šiuo klausimu niekas nederinta. Nepaisant to, policija palaiko iniciatyvą.

„Be abejo, kameros bus naudingos. Apskritai policijai naudinga viskas – visa papildoma įrodomoji medžiaga kokia tik gali būti“, – sako P. Radvilavičius.

Policijos atstovas sako, kad net neverta kalbėtia apie atvejus, kai neįmanoma nustatyti, kiek automobilyje sėdi žmonių.

„Jei neįmanoma nustatyti, kiek automobilyje yra žmonių, tai ši situacija yra nekvestionuojama. Mes negalime nei patvirtinti, nei paneigti kiek automobilyje yra žmonių. Galioja nekaltumo prezumpcija. Jeigu negalime įrodyti, kad automobilyje nevažiavo 4 žmonės, tai vien už tai nubausti negalime“, – DELFI teigė P. Radvilavičius.

Pareigūnai ragina palaukti, kol sistema pradės veikti.

Vaizdo registratorius
© Shutterstock nuotr.

„Kada sistema pradės veikti formuosis praktika. Matysime skaičiais, kiek tai duoda naudos, kiek tai pasiteisina. Bet visada sveikintina, kad yra daugiau įrodomosios medžiagos, kuri padeda nustatyti pažeidėją, įrodyti pažeidimą“, – sako P. Radvilavičius.

Abejoja nauda

Specialistai mano, kad tokių atvejų, kai nebus įmanoma nustatyti pažeidėjų, bus labai daug, o gal ir dauguma.

Vaizdo registratoriais prekiaujančios įmonės „GPS meistras“ vadovas Ričardas Pūkas abejoja, ar prietaisai autobusuose išties duos reikiamą rezultatą. Nors šiuolaikinių registratorių vaizdo kokybė ir puiki, tačiau įžvelgti kiek važiuoja žmonių automobilyje, gali būti sudėtinga.

„Brangesniais registratoriais fiksuojamoje medžiagoje galima įžvelgti daug detalių, tačiau tikrai ne visuose automobiliuose. Visų pirma autobusas yra aukštas, tad per automobilio stogą nelabai ką pamatysi. Ypač kalbant apie universalus arba automobilius, kurių galinis stiklas tamsintas“, – sako R. Pūkas.

Be to R. Pūkas pastebi, kad neretai viešojo transporto vairuotojai elgiasi įžūliai.

„Mūsų nuomone, ši reklaminė ar „baudžiamoji“ akcija gali sulaukti atsako ir iš vairuotojų, nes autobusų vairuotojai neretai taip pat pasižymi nekultūringu vairavimu. Ypač išvažiuojant iš sustojimų, manevruojant. Neretai visuomeninis transportas turi savo eismo juostą, o važiuoja bendra – taip sudaro ir kamščius “, – sako R. Pūkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilio draudimas: ką reikėtų žinoti apie nedraudžiamuosius įvykius (1)

Apdraudę savo automobilius transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimu ar kasko...

Stovėjimo aikštelės prie prekybos centrų – teritorija, kur „nustoja galioti“ KET (10)

Prekybos centrų valdytojai vis labiau rūpinasi infrastruktūra bei investuoja į patogias ir erdvias...

„Regitra“: kur vairuotojas privalo būti dvigubai akylesnis? (8)

Gyvenamoji zona ar geležinkelio pervaža yra laikomos padidintos rizikos vietomis, nes čia...

Policija kviečia atsikratyti šios priklausomybės – galite netekti teisės vairuoti (79)

Policijos pareigūnai informuoja, kad nuo vasario 20 iki 28 dienos bus vykdoma sustiprinta...

Seime – Širinskienės registruota įstatymo pataisa vairuotojams (207)

Pirmadienį Seime registruota įstatymo pataisa, kuria siekiama iki penkerių metų ilginti...

Top naujienos

Balčytis nepraranda vilties, bet jo sėkmė gali būti lemtinga socialdemokratams (30)

Socialdemokratas Zigmantas Balčytis , praėjusį pavasarį paskelbęs, kad atsisakys...

Parodė, ką valgo pacientai už 1,45 euro per dieną (13)

Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM ) atstovai tęsia patikros akcijas, per kurias tikrinamas...

Lietuvos biatlonininkai olimpinių žaidynių estafetėje finišo nepasiekė (47)

Pjongčango žiemos olimpinių žaidynių biatlono mišrioje estafetėje 2x6 km ir 2x7,5 km...

Rusijoje laidojami Sirijoje žuvę Putino samdiniai: pasigirdo skandalingas pareiškimas (61)

Rusijos kazokas Jevgenijus Šabajevas, ligoninėje lankęs sužeistus privačius karinės bendrovės...

Rygos viliotinis: Latvija siekia turėti jungtį su Rusija? (226)

Išskirtinis Latvijos politikų aktyvumas Baltarusijos atžvilgiu gali tapti trukdžiu įgyvendinant...

Valionis: mano pastabos supykdė Grybauskaitę (162)

Tuometinis užsienio reikalų ministras Antanas Valionis naujoje knygoje atmeta įtarimus, kad...

Sniegas Kauno gatves pavertė chaosu, miestą sukaustė spūstys (23)

Antradienio popietę iškritęs sniegas Kauno gatvėse sukėlė tikrą chaosą.

Markauskas pasakė, kas gali būti su ES parama (3)

Žemės ūkio ministras Bronius Markauskas , pirmadienį dalyvavęs Žemės ūkio ir žuvininkystės...

Gydytoja pabrėžė, kada didžiausia tikimybė susirgti vėžiu – pataria, ko imtis (20)

„Kodėl krūties vėžys toks dažnas susirgimas tarp moterų?“ – šiuo klausimu pradedame...

Nerijus Mačiulis: kur „išmesti“ pinigus – nuomai ar būsto paskolai? (82)

Beveik visi anksčiau ar vėliau turime priimti sprendimą – pirkti nuosavą būstą ar jį...