Vilniaus meras Remigijus Šimašius užsimojo jau nuo rudens sostinės viešajame transporte įdiegti vaizdo registratorius, kurie filmuotų vadinamąsias „A juostas“, ir taip tramdyti nedrausmingus vairuotojus, neturinčius teisės važiuoti minėta juosta ar kitaip pažeidžiančius taisykles. Tačiau specialistai abejoja, ar išties toks veiksmas duos laukiamą rezultatą.
Autobusų juostos
© DELFI / Tomas Vinickas

Visų pirma, viešajam transportui skirta eismo juosta gali važiuoti automobiliai, kuriuose keliauja ne mažiau nei 4 žmonės, ir elektromobiliai. Specialistai sako, kad įžvelgti, kiek automobilyje sėdi žmonių dažnais atvejais yra neįmanoma.

Tokiu atveju neįmanoma nubausti vairuotojo, o vaizdo registratoriai iš esmės praranda prasmę.

Tuo tarpu sostinės policija tokią iniciatyvą palaiko, tačiau neskuba džiaugtis ir ragina palaukti, kol sistema pradės veikti – tik tada bus galima vertinti pliusus ir minusus.

Nusprendė pažaboti

DELFI konferencijoje Vilniaus meras teigė, kad jau nuo rudens pažeidėjus mėgstančius trukdyti visuomeninio transporto eismą fiksuos autobusuose įtaisyti vaizdo registratoriai.

„Įdiegsime vieną labai inovatyvią priemonę, tai yra video registratoriai esantys autobusuose. Jie bus sujungti su kontrolės sistema ir blogiausiu atveju, jeigu tu užlendi prieš autobusą ir todėl jis stovi kamštyje, tada bus galima laukti meilės laiško iš policijos“, – konferencijoje sakė sostinės meras.

Anot jo, tokia priemonė pažabos ne tik viešojo transporto eismo juostas užkišančius KET pažeidėjus, bet privers pasitempti ir pačius autobusų vairuotojus.

Remigijus Šimašius
Remigijus Šimašius
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Labai svarbu, kad tai truputėlį drausmins ir patį viešąjį transportą, nes ne paslaptis, kad autobusų vairuotojai irgi kartais būna ne patys drausmingiausi. Ta naujovė net ir pasauliniu lygiu taip dar niekur nebuvo pritaikyta. Su programuotojų pagalba jau testuojame prototipus ir rudenį, kai visi vėl suvažiuos, kai bus Rugsėjo 1-osios efektas, kuris yra neišvengiamas, pristatysime žmonėms plačiai“, – tikino R. Šimašius.

Tuo tarpu DELFI Vilniaus savivaldybės atstovai teigė, kad kol kas anksti kalbėti apie konkrečias detales, nes „kitas viskas tik derinimo stadijoje“.

Ragina palaukti praktikos

Vilniaus apskrities VPK Komunikacijos poskyrio specialistas Paulius Radvilavičius sako, kad kol kas su Vilniaus policija šiuo klausimu niekas nederinta. Nepaisant to, policija palaiko iniciatyvą.

„Be abejo, kameros bus naudingos. Apskritai policijai naudinga viskas – visa papildoma įrodomoji medžiaga kokia tik gali būti“, – sako P. Radvilavičius.

Policijos atstovas sako, kad net neverta kalbėtia apie atvejus, kai neįmanoma nustatyti, kiek automobilyje sėdi žmonių.

„Jei neįmanoma nustatyti, kiek automobilyje yra žmonių, tai ši situacija yra nekvestionuojama. Mes negalime nei patvirtinti, nei paneigti kiek automobilyje yra žmonių. Galioja nekaltumo prezumpcija. Jeigu negalime įrodyti, kad automobilyje nevažiavo 4 žmonės, tai vien už tai nubausti negalime“, – DELFI teigė P. Radvilavičius.

Pareigūnai ragina palaukti, kol sistema pradės veikti.

Vaizdo registratorius
© Shutterstock nuotr.

„Kada sistema pradės veikti formuosis praktika. Matysime skaičiais, kiek tai duoda naudos, kiek tai pasiteisina. Bet visada sveikintina, kad yra daugiau įrodomosios medžiagos, kuri padeda nustatyti pažeidėją, įrodyti pažeidimą“, – sako P. Radvilavičius.

Abejoja nauda

Specialistai mano, kad tokių atvejų, kai nebus įmanoma nustatyti pažeidėjų, bus labai daug, o gal ir dauguma.

Vaizdo registratoriais prekiaujančios įmonės „GPS meistras“ vadovas Ričardas Pūkas abejoja, ar prietaisai autobusuose išties duos reikiamą rezultatą. Nors šiuolaikinių registratorių vaizdo kokybė ir puiki, tačiau įžvelgti kiek važiuoja žmonių automobilyje, gali būti sudėtinga.

„Brangesniais registratoriais fiksuojamoje medžiagoje galima įžvelgti daug detalių, tačiau tikrai ne visuose automobiliuose. Visų pirma autobusas yra aukštas, tad per automobilio stogą nelabai ką pamatysi. Ypač kalbant apie universalus arba automobilius, kurių galinis stiklas tamsintas“, – sako R. Pūkas.

Be to R. Pūkas pastebi, kad neretai viešojo transporto vairuotojai elgiasi įžūliai.

„Mūsų nuomone, ši reklaminė ar „baudžiamoji“ akcija gali sulaukti atsako ir iš vairuotojų, nes autobusų vairuotojai neretai taip pat pasižymi nekultūringu vairavimu. Ypač išvažiuojant iš sustojimų, manevruojant. Neretai visuomeninis transportas turi savo eismo juostą, o važiuoja bendra – taip sudaro ir kamščius “, – sako R. Pūkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (3)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (83)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (31)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Top naujienos

Rusijoje - įsiūtis dėl apdovanojimo Baltijos šalims: Lietuvą palygino su kanibalais (184)

Po to, kai praėjusią savaitę Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė kartu su kitų Baltijos...

Įvedus protingą automobilių mokestį dyzelinių išlaikymas smarkiai išaugtų (42)

Kol Lietuvoje neįvesti nauji transporto priemonių mokesčiai, dujomis varomų automobilių...

54 tūkst. gyventojų netrukus sulauks VMI laiškų (27)

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki dabar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Įvertino Trumpo ir Putino kūno kalbą: itin keista (30)

Ką iš tiesų Donaldas Trumpas galvoja apie Vladimirą Putiną? O ką pastarasis apie savo kolegą...

Turi planą B „valstiečiams“: Kirkilas įvardijo, kas galėtų būti bendras partijų kandidatas į prezidentus (219)

Lietuvos socialdemokratų darbo partijos ( LSDDP ) lyderis Gediminas Kirkilas teigia, kad užsienio...

APOEL skaičiuoja nuostolius: per pirmas 20 minučių Lietuvoje praradome milijoną „Sūduvos“ rūbinėje – nevaržomos pergalės emocijos (11)

Po nesėkmės Marijampolės „Sūduvai“ Kipro čempionė APOEL turės koreguoti biudžeto...

Susirasti darbą Didžiojoje Britanijoje šiuo metu itin lengva (3)

Nedarbas Jungtinėje Karalystėje šių metų gegužės mėnesį išsilaikė ties žemiausiu lygiu...

Netradicinį vestuvių rūbą pasirinkusią Atlantą lydėjo tik komplimentai: jis atitinka mano charakterį (2)

Jokia paslaptis, kad išgirdus žodžių junginį „vestuvinė suknelė“ mintyse dažniausiai...

Staigmena naujausiuose kandidatų į prezidentus reitinguose: lyderių trejetuke įvyko pokyčiai (994)

Birželio 19-27 dienomis visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “...

Klaipėdoje žuvusios manekenės byloje kyla įtampa: įsikišti teko ir Generalinei prokuratūrai (111)

Klaipėdoje žuvusios manekenės Dovilės mirties tyrime šeimai atstovaujantis advokatas atkakliai...