aA
Vilniaus meras Remigijus Šimašius užsimojo jau nuo rudens sostinės viešajame transporte įdiegti vaizdo registratorius, kurie filmuotų vadinamąsias „A juostas“, ir taip tramdyti nedrausmingus vairuotojus, neturinčius teisės važiuoti minėta juosta ar kitaip pažeidžiančius taisykles. Tačiau specialistai abejoja, ar išties toks veiksmas duos laukiamą rezultatą.
Autobusų juostos
© DELFI / Tomas Vinickas

Visų pirma, viešajam transportui skirta eismo juosta gali važiuoti automobiliai, kuriuose keliauja ne mažiau nei 4 žmonės, ir elektromobiliai. Specialistai sako, kad įžvelgti, kiek automobilyje sėdi žmonių dažnais atvejais yra neįmanoma.

Tokiu atveju neįmanoma nubausti vairuotojo, o vaizdo registratoriai iš esmės praranda prasmę.

Tuo tarpu sostinės policija tokią iniciatyvą palaiko, tačiau neskuba džiaugtis ir ragina palaukti, kol sistema pradės veikti – tik tada bus galima vertinti pliusus ir minusus.

Nusprendė pažaboti

DELFI konferencijoje Vilniaus meras teigė, kad jau nuo rudens pažeidėjus mėgstančius trukdyti visuomeninio transporto eismą fiksuos autobusuose įtaisyti vaizdo registratoriai.

„Įdiegsime vieną labai inovatyvią priemonę, tai yra video registratoriai esantys autobusuose. Jie bus sujungti su kontrolės sistema ir blogiausiu atveju, jeigu tu užlendi prieš autobusą ir todėl jis stovi kamštyje, tada bus galima laukti meilės laiško iš policijos“, – konferencijoje sakė sostinės meras.

Anot jo, tokia priemonė pažabos ne tik viešojo transporto eismo juostas užkišančius KET pažeidėjus, bet privers pasitempti ir pačius autobusų vairuotojus.

Remigijus Šimašius
Remigijus Šimašius
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Labai svarbu, kad tai truputėlį drausmins ir patį viešąjį transportą, nes ne paslaptis, kad autobusų vairuotojai irgi kartais būna ne patys drausmingiausi. Ta naujovė net ir pasauliniu lygiu taip dar niekur nebuvo pritaikyta. Su programuotojų pagalba jau testuojame prototipus ir rudenį, kai visi vėl suvažiuos, kai bus Rugsėjo 1-osios efektas, kuris yra neišvengiamas, pristatysime žmonėms plačiai“, – tikino R. Šimašius.

Tuo tarpu DELFI Vilniaus savivaldybės atstovai teigė, kad kol kas anksti kalbėti apie konkrečias detales, nes „kitas viskas tik derinimo stadijoje“.

Ragina palaukti praktikos

Vilniaus apskrities VPK Komunikacijos poskyrio specialistas Paulius Radvilavičius sako, kad kol kas su Vilniaus policija šiuo klausimu niekas nederinta. Nepaisant to, policija palaiko iniciatyvą.

„Be abejo, kameros bus naudingos. Apskritai policijai naudinga viskas – visa papildoma įrodomoji medžiaga kokia tik gali būti“, – sako P. Radvilavičius.

Policijos atstovas sako, kad net neverta kalbėtia apie atvejus, kai neįmanoma nustatyti, kiek automobilyje sėdi žmonių.

„Jei neįmanoma nustatyti, kiek automobilyje yra žmonių, tai ši situacija yra nekvestionuojama. Mes negalime nei patvirtinti, nei paneigti kiek automobilyje yra žmonių. Galioja nekaltumo prezumpcija. Jeigu negalime įrodyti, kad automobilyje nevažiavo 4 žmonės, tai vien už tai nubausti negalime“, – DELFI teigė P. Radvilavičius.

Pareigūnai ragina palaukti, kol sistema pradės veikti.

Vaizdo registratorius
© Shutterstock nuotr.

„Kada sistema pradės veikti formuosis praktika. Matysime skaičiais, kiek tai duoda naudos, kiek tai pasiteisina. Bet visada sveikintina, kad yra daugiau įrodomosios medžiagos, kuri padeda nustatyti pažeidėją, įrodyti pažeidimą“, – sako P. Radvilavičius.

Abejoja nauda

Specialistai mano, kad tokių atvejų, kai nebus įmanoma nustatyti pažeidėjų, bus labai daug, o gal ir dauguma.

Vaizdo registratoriais prekiaujančios įmonės „GPS meistras“ vadovas Ričardas Pūkas abejoja, ar prietaisai autobusuose išties duos reikiamą rezultatą. Nors šiuolaikinių registratorių vaizdo kokybė ir puiki, tačiau įžvelgti kiek važiuoja žmonių automobilyje, gali būti sudėtinga.

„Brangesniais registratoriais fiksuojamoje medžiagoje galima įžvelgti daug detalių, tačiau tikrai ne visuose automobiliuose. Visų pirma autobusas yra aukštas, tad per automobilio stogą nelabai ką pamatysi. Ypač kalbant apie universalus arba automobilius, kurių galinis stiklas tamsintas“, – sako R. Pūkas.

Be to R. Pūkas pastebi, kad neretai viešojo transporto vairuotojai elgiasi įžūliai.

„Mūsų nuomone, ši reklaminė ar „baudžiamoji“ akcija gali sulaukti atsako ir iš vairuotojų, nes autobusų vairuotojai neretai taip pat pasižymi nekultūringu vairavimu. Ypač išvažiuojant iš sustojimų, manevruojant. Neretai visuomeninis transportas turi savo eismo juostą, o važiuoja bendra – taip sudaro ir kamščius “, – sako R. Pūkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

„Pravieniškių mafija“: išskirtinė slaptu informatoriumi paversto kalinio išpažintis (12)

Daugybę metų Pravieniškių pataisos namuose siautėję aukščiausioms kalinių kastoms...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (59)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

„Sports Illustrated“: sužvėrėjęs Sabonis neįsivaizduoja žaidimo „puse kojos“ ar 50 proc. (1)

Vienu iš Indianos „Pacers“ komandos lyderių tapęs 22 metų Domantas Sabonis šį sezoną...

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (208)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi (16)

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Į vieną labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių įžengusį amerikietį ištiko baisus likimas (14)

Indijos Andamanų salose, kurios yra tarp labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių, nuo valstybės...

Vilniuje jau kyla Kalėdų eglė: ji bus įspūdinga, bet savivaldybė kortų vis dar neatskleidžia (14)

Vilniuje , Katedros aikštėje, jau nuo lapkričio 17 d. kyla laukiamiausia šalies kalėdinė eglė....

Po incidento mokykloje įspėja visus tėvus: noras apsaugoti vaikus gali prišaukti rimtų nemalonumų (64)

Prieš savaitę vienoje Vilniaus mokyklų buvo pripurkšta ašarinių dujų, dėl to medikų pagalbos...

Patį Sabą apstumdydavęs krepšinio vilkas „Žalgirį“ įvertino iš CSKA pozicijų specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (2)

Maskvos CSKA treniruočių metu Darrylą Middletoną nesunku supainioti su keliasdešimčia metų...

Baugi tikrovė: tėra vos 5 šalys, kuriose dar liko laukinės gamtos (23)

Mūsų planeta kadaise buvo pilna nepaliestos laukinės gamtos, tačiau po intensyvios pramonės...