VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra 1,5 mln. teisę vairuoti turinčių gyventojų: 40 proc. moterų ir 60 proc. vyrų. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika atspindi, jog privalomajame vairuotojų civilinės atsakomybės draudime moterų, lyginant su vyrų, sukeliamų avarijų dažnis 10 proc. didesnis, tačiau jų sukeliama vidutinė žala 5 proc. mažesnė.

Pasak Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico, didžiausi saugaus vairavimo priešai yra išsiblaškymas, pašalinė veikla vairuojant, greičio viršijimas bei vairavimas neblaiviam.

„Dėl išsiblaškymo ir tokios pašalinės veiklos kaip kalbėjimas telefonu, nenaudojant laisvų rankų įrangos, užkandžiavimas ir pan. avarijos kyla dažniausiai, tuo tarpu, greičio viršijimas bei alkoholio vartojimas tampa skaudesnių nelaimių priežastimi“, – pasakoja A. Pilčicas.

Pasak draudimo eksperto, vidutiniškai avarijos metu sukeliama 2,4 tūkst. litų žala. „Statistika atspindi, kad moterų sukelti eismo įvykiai atsiperka mažesniais nuostoliais, tačiau avarijų jos sukelia kiek daugiau nei vyrai. Pastebima, kad moterys daugiau susidūrimų patiria automobilių stovėjimo aikštelėse. Tokiais atvejais dažniausiai įlenkiami automobilių buferiai bei kitos automobilių dalys, išdaužiami žibintai, nulaužiami šoniniai veidrodėliai. Nors susidūrimai nėra stiprūs, tačiau pinigine išraiška patiriami nuostoliai nemaži – apie 1-1,5 tūkst. litų. Žala palyginus didelė dėl to, kad norint sutvarkyti įlenkimą, tenka tiesinti ir dažyti visą detalę, neretai ją apskritai būtina keisti nauja“, – teigia A. Pilčicas.

Tuo tarpu pasakodamas apie vyrų sukeliamas avarijas, draudimo ekspertas pastebėjo, kad jų priežastimi dažniau būna greičio viršijimas. „Nesilaikydami saugaus greičio, vyrai dažniau nuvažiuoja nuo kelio, apsiverčia, taip pat nesuvaldę automobilio susiduria su kitais vairuotojais. Tokio pobūdžio žalos gali siekti kelis, kartais keliasdešimt tūkstančių litų. Tokiomis aplinkybėmis automobiliai apgadinami ir nebepataisomai“, – pasakoja A. Pilčicas.

Pasak psichoterapeuto, šeimos konsultanto Olego Lapino, vyrų ir moterų vairavimo skirtumai nulemti ir iš prigimties. „Vairavimui neabejotinos įtakos turi estrogenai ir testosteronas. Pavyzdžiui, dėl estrogeno poveikio smegenims moterims sunkiau stambų objektą priderinti prie aplinkos, nes tai daro testosteronas. Taigi, moterims kiek sudėtingiau įvertinti atstumus automobilių statymo aikštelėje. Tačiau jos geba geriau matyti visumą, dėl to kelyje yra pastabesnės“, – pasakoja O. Lapinas.

O. Lapinas atkreipia dėmesį, jog tradicinės lyčių vertybės skiriasi: vyrams būdingos laisvės bei individualizmo vertybės, dėl šios priežasties jie linkę pervertinti savo galimybes, o moterims – kooperacijos ir saugumo, dėl to jos pervertina saugumo taisykles. Šie skirtumai lemia ir sukeliamų avarijų priežastis bei žalos mastą: tradicinių vyrų avarijos susijusios su didesne rizika, tradicinių moterų – su perdėtu baimingumu. Tiesa, suabsoliutinti šito negalima, nes tradiciniai lyčių vaidmenys šiais laikais yra pasikeitę ir suartėję.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)