„Aikštelėje statant automobilį nežuvo nė vienas, ko nepasakysi apie eismą, todėl būsimi vairuotojai turi būti ne ruošiami išlaikyti vairavimo egzaminą, bet mokomi socialaus vairavimo“, – įsitikinęs „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Vairavimo egzaminas
© Regitros nuotr.

Jam pritarė būsimi vairuotojai automobilio 130 metų sukakčiai paminėti skirtame renginyje į klausimą, ar išlaikytas vairavimo egzaminas rodo, kad moki gerai vairuoti, atsakę „ne“. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, rtespublikinėje konferencijoje „Automobilizacija, ekologija ir saugaus eismo problemos Lietuvoje bei galimi jų sprendimo būdai“ dalyvavęs jaunimas pripažino, kad daugiausiai eismo įvykių nutinka dėl netinkamos vairuotojų elgsenos, o ne dėl žinių ar įgūdžių valdyti transporto priemonę stokos.

„Mes tikriname šiuos tris dalykus: žinias, įgūdžius ir elgseną (...). Jūs dėl įgūdžių mūsų neapgausite, bet mes elgsenos iš tikro nepatikrinam. Kodėl? Už tai, kad jūs elgiatės taip, kaip mes norim. Tai čia yra egzaminavimo problema, kad egzaminas negali padaryti tokios didžiulės įtakos tolesniam vairavimui, kaip jis turėtų padaryti“, – konferencijoje jaunimui dėstė S. Šuminas.

Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, vairavimas yra tiesiog bendravimas tarp eismo dalyvių ir būti socialiam eisme, pirmiausia reiškia nepiktnaudžiauti savo turimomis teisėmis.

„Socialus vairuotojas – tai tas, kuris galvoja apie kitą, kai parkuoja, galvoja grūstyje, palikdamas judėjimo galimybę kitiems“, – sakė S. Šuminas.

„Mes, kaip įstaiga, pasisakome už saugų ir taupų vairavimą“, – teigė vairavimo egzaminus priimančios valstybės įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas. Pasak „Regitros“ atstovo, vairuoti taupiai reiškia vairuoti prognozuojamai, ir tai labai geras vairavimo stilius, kurio šiandien jau galima išmokti ir šalies vairavimo mokyklose.

Vis dėlto, pasak S. Šumino, per egzaminą eko vairavimo įgūdžiai demonstruojami nepakankamai dažnai.

„Kita tema – aikštelė su slidžia danga ir mokymai joje. Ar tai padės jums tapti saugesniais? Labiau teisinga, kad ne. Tą žino patyrę vairavimo instruktoriai, todėl jie mokymo procesą grindžia tuo, kaip nepatekti į rizikingą situaciją, o ne kaip patekus susidoroti su ja“, – konferencijoje pabrėžė S. Šuminas.

Kaip pasakojo „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, mokymasis susidoroti su kilusiomis pavojingomis aplinkybėmis vairuojant turi tą efektą, kad paskatina neadekvatų vairuotojų savęs vertinimą.

„Po tokių mokymų, kaip valdyti automobilį slidžiuose keliuose, šalyse, kur toks mokymas buvo įvestas, avaringumas tik padidėjo, nes nepatyrusių vairuotojų įsitikinimas, kad jie gebės valdyti transporto priemonę ekstremaliomis sąlygomis, išprovokavo neatsargų vairavimą.“

Vienas „Regitros“ vadovų teigė, jog teisė vairuoti yra privilegija. Jos suteikimas – tik pradžia, geresniu vairuotoju tampama realiame eisme nuvažiavus per 1600 km. Kaip rodo mokslo studijos, tik dalyvavimas realiame eisme suformuoja dėl netinkamo vairuotojų elgesio kylančių rizikų atpažinimą ir tinkamus sprendimus iš anksto numatantį vairavimą.

„Kiek jauni vairuotojai nužudė žmonių keliuose? 2015 m. dvigubai mažiau, nei ankstesniais metais. Tas šuolis, norisi tikėti, reiškia, kad vairuotojai keičiasi ir vairavimo kultūra keliuose kils“, – pranešimą apibendrino S. Šuminas.

Šventėje buvo galima pasigrožėti senoviniais ir šiuolaikiniais automobiliais, pasivažinėti kartingais, dalyvauti įvairiose rungtyse. Automobiliui skirtas renginys, kurį surengė Ukmergės technologijų ir verslo mokykla, baigtas grupės „ŽAS“ koncertu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai automobilis virsta krosnimi

Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per...

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (11)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti (1)

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (16)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (23)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Top naujienos

Petras Gražulis siūlosi vaiką auginti ir pats: nežinau, ką gali duoti vaikui tokia moteris papildyta vaiko mamos komentaru (332)

Po nesantuokinio žinomo politiko Petro Gražulio vaikelio skandalo kilo nemažai klausimų . Tačiau...

Rusų samdiniai – ne tik Sirijoje: mūsų „laukia daug kovų“ (123)

Neseniai patvirtintas Jungtinių Valstijų valstybės sekretorius Mike'as Pompeo patvirtino, kad...

50 metų JAV pragyvenęs Saulaitis: jauniausioji karta mane labai gąsdina (222)

Per 100 metų lietuvių požiūris, vertybės ir elgesys gerokai pasikeitė. Tą sako pastebintis ir...

Didžiausios klaidos, kurias darome kasdieniame bendravime: kai kurios pastangos atrodo apgailėtinai (17)

Prireikus įtaigios viešosios kalbos į aktorę bei iškalbos mokytoją Adriją Čepaitę kreipiasi...

Grožio klinikose veidą puoselėjanti Ingrida Martinkėnaitė prisipažino: išvaizdai išleidžiu daug (58)

Kiekviena moteris turi įpročių, kuriais vadovaujasi kasdien. Vienos staiga pakyla iš lovos, skuba...

Ūkininkui iš Peloponeso dirbančių tik už maistą ir pastogę netrūksta specialiai DELFI iš Graikijos (8)

Kiek galima rasti lietuvių, pasiryžusių dirbti tik už maistą ir pastogę? Turbūt vienetai, jei...

Tamsioji Joninių pusė sostinėje: girtutėliai vairuotojai, puošeiva prostitutė, pasiutę vaikai, daugybė muštynių (317)

Joninių naktis Vilniuje buvo nerami. Dažniausiai policijos radijo eteryje paryčiais tampa tylu, tik...

Vilniaus oro uoste daugiau nei 14 valandų įstrigę keleiviai: padėkite, prašom (292)

Sekmadienio rytą, birželio 24 d. į DELFI kreipėsi pasipiktinęs skaitytojas, kuris 8.20 Lietuvos...

„Ryto“ marškinėlių nepriėmęs Mačiulis: rinktinėje dar galiu žaisti 3-4 metus (34)

33-ejų metų Jonas Mačiulis greitu metu dar nesiruošia nusimauti savo „Nike“ sportbačių,...

Pasaulio čempionų atsiprašymo sulaukę švedai vis tiek turi dėl ko širsti  specialiai DELFI iš Sočio (203)

Sočis Švedijai dar netapo antrąja Poltava, bet po pralaimėjimo 1:2 Vokietijai mėlyni ir geltoni...