Šiandien yra ta diena, kai jau draudžiama važiuoti automobiliais nepakeitus jų vasarinių padangų į žiemines.
© DELFI / Tomas Vinickas

Vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis, nuo lapkričio 10-osios iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Tuo pačiu laikotarpiu lengvųjų automobilių (M1 klasė) padangų protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 milimetrai.

1. Nusidėvėjusios padangos.
© popularmechanics.com nuotr.

Nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d. galima važinėti ir dygliuotomis padangomis. Naudojant tokias padangas būtina prisiklijuoti apie tai informuojantį skiriamąjį ženklą.

Tie, kurie vis dar nepasikeitė savo vasarinių padangų į žiemines, jau turėtų pradėti bijoti policijos pareigūnų, mat už automobilių, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairavimą gali būti paskirta 28 – 43 eurų bauda.

Nubausti gali ne tik policija: nutikus draudiminiam eismo įvykiui, į nepakeistų padangų faktą atsižvelgs ir draudimo bendrovės. Jei avariją padariusios transporto priemonės vairuotojas padangų nepasikeitęs, tai nuostolių atlyginimo klausimą draudimo bendrovė sprendžia pagal avarijos metu buvusias oro sąlygas ir tai, kiek įtakos avarijai turėjo nepakeistos padangos. Jei reikšmė maža, draudimas nuostolius apmokės. Yra draudimo bendrovių, kurios apie nuostolių atlyginimą sprendžia pagal orą: jei avarijos metu lijo ar buvo šlapdriba, tai draudimas bus sumokėtas, jei snigo – apie žalos atlyginimą galima tik pasvajoti.

Susisiekimo ministerija yra pasiūliusi, kad vasarinės padangos būtų draudžiamos tik nuo gruodžio 1-osios iki kovo 1 dienos, tačiau kol kas sprendimą dėl šio pasiūlymo Valstybinė eismo saugumo komisija atidėjo.

DELFI primena, kad naudojamos nusidėvėjusios arba netinkamos padangos – vasarinės padangos šaltuoju metų laiku – pablogina transporto priemonės stabilumą slidžiame kelyje bei prailgina stabdymo laiką.

Kaip pasirinkti padangas?

Nusidėvėjusios padangos
© DELFI montažas

DELFI Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Saugaus eismo laboratorijos vedėjas Vidas Žuraulis yra sakęs, kad „vieni vairuotojai renkasi naujas, kiti – naudotas padangas, kurios yra leistino protektoriaus rašto gylio, dalis taupydami pasitiki restauruotomis.“

Jis patarė, kad renkantis automobilio padangas būtina atsižvelgti ne tik į protektoriaus rašto gylį, bet ir į jų amžių, nes senesnės nei 5 ar 6 metų padangos guma būna linkusi kietėti, tuomet blogėja automobilio ratų sukibimas su kelio danga.

Padangos
© Shutterstock nuotr.

Tiems, kurie renkasi restauruotas padangas, Saugaus eismo laboratorijos vedėjo teigimu, nederėtų aklai pasitikėti restauravimo kokybe: pasitaiko prastai restauruotų padangų. Yra buvę atvejų, kai nekokybiškai restauruotos padangos kontaktinis paviršius žiemą prišalo, o pradėjus važiuoti priklijuotas padangos sluoksnis nusiplėšė.

DELFI V. Žuraulis yra sakęs, kad dygliuotosios padangos tam tikrais atvejais žiemiškame kelyje tikrai praverčia. Jas turėtų rinktis tie, kurie gyvena užmiestyje, žiemą daug važinėja žvyrkeliais ar atokiais, kelininkų neprižiūrimais keliais. Didžiąją laiko dalį važinėjant mieste ar magistraliniais keliais užtenka pakoreguoti vairavimo įpročius, vairuoti saugiai ir atsargiai, tuomet pakaks ir nedygliuotųjų padangų. Dygliuotosios padangos, patikino pašnekovas, pagerėjus eismo sąlygoms, gali netgi trukdyti: dygliai ne visada padeda geram automobilio ratų sukibimui su kelio danga – stabdymui ar manevravimui. Dygliuotosios padangos taip pat ardo kelio paviršių ir kelia kietąsias daleles į orą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Savaitės pradžioje Lietuvos orus lems ciklonas (5)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šilčiausiąją šio ciklono dalį. Aukščiausia temperatūra...

Laikantis Viduržemio jūros regiono dietos pagerėja sveikata: egzotiška mityba lengvai suderinama su lietuviška (73)

Jeigu norite valgyti kaip tikras Viduržemio jūros regiono gyventojas, pasirodo, visai nereikia...

Parduotuvės vadovas apie krentančius pardavimus: kažkas jaučiasi, bet nežinau tik kas (366)

Tiek Lietuvoje, tiek Europoje kalbama, kad šiuo metu yra ekonominis pakilimas.

Kraupios pliušiniais žaislais nuklotos vaikų kapinės: ten patekus norisi sukalbėti visas maldas, kurias moki (16)

Ilgas žvyrkelis. Šalia jo – sena, medinė, išvirtusi tvora. Aplink matosi kelios trobelės,...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (109)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (1071)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Į legionieriaus vėlyvą atsisveikinimą smagiai reagavo ir Juškevičius, ir buvęs strategas (1)

Dar birželio antroje pusėje Žanis Peineris raitė parašą ant sutarties su Stambulo...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos (47)

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...

Nakvynės vietos įsiminė ilgam: vienoje – įdėmus savininko žvilgsnis, kitoje – dušas kambaryje (3)

Pasiskaičiusi istorijų apie prastus ir keistus viešbučius, nutariau parašyti ir savo...

Justino Jankevičiaus nebelieka „Kitokiuose pasikalbėjimuose“: šiandien mes sukame skirtingais keliais (43)

„Kitokių pasikalbėjimų“ kūrėjas Mantas Bertulis socialiniame tinkle „Facebook“...