aA
Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti ir prarasti automobilio kontrolę nesunku. Tą rodo ir statistika, mat avaringumas tada, kai kritulių ypač daug, gerokai išauga lyginant su dienomis, kai kelio danga sausa. Dažnu atveju pagelbėti gali kelios smulkmenos, o kartais – net išjungta viena vairavimą palengvinanti sistema.
Eismo sąlygos. Asociatyvi nuotr.
Eismo sąlygos. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

„Patys skaudžiausi atvejai fiksuojami vairuotojams praradus automobilio kontrolę ir išvažiavus į priešpriešinę eismo juostą ar nuvažiavus nuo kelio“, – vairuotojų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos Transporto veiklos priežiūros departamento Kauno skyriaus vyriausiasis inspektorius Audrius Bartkus.

Pasak eksperto, vairuojant slidžia kelio danga automobilio kontrolę gali palengvinti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių.

1. Susikaupimas. Esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms, vairuotojas privalo išlikti budrus ir sutelkęs dėmesį į tai, kas vyksta aplink jį – kitus automobilius ir pėsčiuosius.

2. Žibintų švara. Vasarą dažnai važinėjant dulkėtais keliais, žibinto stiklas gali būti apsinešęs purvo ar dulkių sluoksniu. Vairuotojas to gali ir nepastebėti, o, pradėjus lyti, nešvarumai gali pabloginti matomumą.

3. Padangų būklė. Reikėtų nuolat tikrinti ir įsitikinti, kad padangos atitinka gamintojo rekomendacijas. Padangų protektoriaus gylis padės išvengti vandens pleišto.

„Šlapiame kelyje susidarantis vandens pleištas tarp padangos protektoriaus ir kelio dangos ypač pavojingas lietingomis dienomis, padangos praranda sukibimą su kelio danga, o automobilis gali pradėti nevaldomai slysti. Didžiausia vandens pleišto tikimybė yra per lietų, kai ant kelio dangos esantis vanduo nespėja pasišalinti iš padangų protektoriaus griovelių“, – akcentuoja A. Bartkus.

Pasak eksperto, vandens pleišto susidarymą lemia keli veiksniai: važiavimo greitis, padangų protektoriaus būklė, slėgis padangose, kelio danga ir kelio geometrija. Kuo labiau nudilusios padangos, t. y. ne toks gilus protektoriaus raštas, tuo sunkiau pašalinti vandens perteklių. Sąlyčio plotas tarp padangos ir kelio mažėja, o rizika smarkiai didėja.

Eismo sąlygos. Asociatyvi nuotr.
Eismo sąlygos. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

4. Pastovaus greičio palaikymo sistema. Ši sistema automatiškai kontroliuoja transporto priemonės greitį. Naudodami pastovaus greičio palaikymo sistemą lietaus metu, galite prarasti automobilio valdymą. Pastovaus greičio palaikymo sistema veikia taip, kad išlaikytų pastovų greitį, todėl labai didėja vandens pleišto tikimybė.

5. Vidinis langų rasojimas. Reikėtų vengti aprasojusių langų, nes tokie langai gali pabloginti matomumą. Rekomenduotina įjungti oro ventiliatorių ir oro srautą nukreipti į langus. Daugelio automobilių ventiliacinės sistemos sukurtos taip, kad tinkamai veikia tik įjungus kondicionierių. Išjungus sistemą langai ir vėl pradės rasoti.

Taip pat labai svarbu atkreipti dėmesį į salono filtrą. Jeigu jis automobilio gamintojo yra numatytas, bet nekeistas, gali būti viena iš pagrindinių vidinio langų rasojimo priežasčių, nes ventiliacinė sistema neveiks tinkamai.

Perteklinė kilimėliuose susikaupusi drėgmė ar šlapi drabužiai (jei per lietų sėdama į automobilį) taip pat gali tapti langų rasojimo priežastimi.

6. Langų valytuvai. Guminių valytuvų mentės renka purvą ir dėvisi, todėl langų valytuvus reikėtų periodiškai keisti, taip jie nenusidėvės ir važiuojant per lietų matysite geriau. Jei automobilis laikomas lauke, o ne garaže, valytuvus patartina keisti dažniau.

7. Saugus greitis. Net jeigu imamasi visų anksčiau išvardytų priemonių, automobilio greitis per lietų ypač svarbus. Važiuojant šlapiu ir slidžiu keliu būtina išlaikyti atidumą ir stebėti kitus eismo dalyvius, nes kitas automobilis taip pat bet kada gali prarasti kontrolę ar bet kada kelią gali kirsti saugaus atstumo neįvertinęs pėsčiasis.

8. Rankų pozicija. Abi rankos visada turėtų būti ant vairo (ties 9 ir 3 valandos padėtimi). Tai suteikia didžiausią kontrolę, prireikus staiga pasukti vairą ar greitai reaguoti į netikėtai kelyje susidariusią situaciją.

9. Automobilio sustabdymas. Jei negalima matyti automobilių priekyje ar automobilio kontrolė darosi sudėtinga, patartina tiesiog sustoti kelkraštyje ir palaukti, kol nebelis taip smarkiai.

10. Saugus atstumas. Tarp savo automobilio ir automobilio priekyje rekomenduotina išlaikyti saugų atstumą, o lyjant lietui tą atstumą dar padidinti.

„Rekomenduotinas saugus atstumas – pusė spidometro parodymų metrais, t. y. jei važiuojama 90 km/val., tai saugus atstumas iki priekyje esančio automobilio yra 45 metrai. Didesnis atstumas iki priekyje važiuojančio automobilio suteikia daugiau laiko sustabdyti automobilį bei galimybę išvengti susidūrimo sudėtingos situacijos kelyje atveju“, – sako A. Bartkus.

Be to, pastebi žinovas, dėl didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės pateks mažesnis vandens srautas ant jūsų automobilio ir kelias bus geriau matomas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Perspėjo paspirtukininkus: pernai dėl eismo įvykių teko išmokėti 61 tūkst. eurų, šiemet prognozuoja dar daugiau (32)

Kasmet pavasarį gatvėse pastebima vis daugiau elektrinių paspirtukų vairuotojų. Draudikai...

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose

Idealiomis sąlygomis norėtųsi važinėti tik asfalto danga, niekuomet nenusukti nuo kelio, tačiau...

To nežino daugelis vairuotojų: jei po avarijos draudikams užklius padangos, kišenė gali gerokai patuštėti (15)

Dygliuotas žiemines padangas pasikeisti į vasarines šiemet galima iki gegužės 10 dienos, tuo...

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (124)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Top naujienos

Gudlevičienė: svarstoma, kad vaikas, atvežęs pagyvenusius tėvus skiepytis, irgi gautų skiepą (60)

Svarstoma, kad vaikas, atvežęs pagyvenusius tėvus skiepytis, irgi gautų skiepą, sakė premjerės...

Vyriausybės siūlymas vėlinti antrojo skiepo laiką kelia audras: medicinoje taip nedaroma (280)

Naujas Vyriausybės siūlymas dėl skiepijimo vėl sukėlė audrą: ir ginčų, ir pašaipų....

„Johnson & Johnson“ norėjo prašyti konkurentų padėti tirti krešulių atvejus, bet sulaukė netikėtos reakcijos (19)

Paaiškėjo, kad „Johnson & Johnson“ kreipėsi pagalbos į tris kitus vakcinos nuo...

Pakeliui į pajūrį rastas šuo gyvenimą apvertė aukštyn kojomis: kartais jau neužtenka jėgų tą išgyventi (49)

Tautmilės prieglaudos gyventojai mus pasitinka vos atvykus į gyvūnų prieglobstį netoli...

Skirmantas Malinauskas apie savo skiepą: žmona surado, kad esu sąrašuose

Paskutines savaites vis augant naujų atvejų skaičiams, tikimasi jį aplenkti vakcinavimu nuo...

Lietuviai darbų dairosi užsienyje: už tą patį darbą gauna dvigubai daugiau nei Lietuvoje (586)

Paprastai sezoninių darbuotojų Lietuvoje pradedama ieškoti prasidėjus pavasariui. Tačiau...

Praėjusią parą nustatyti 1193 nauji COVID-19 atvejai, mirė 12 žmonių (257)

Per praėjusią parą šalyje nustatyti 1193 nauji COVID-19 atvejai, nuo šios infekcinės ligos...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Kremliaus tikslas – gegužės 9-osios paradas Kijeve? (423)

Pandemija ir didelis karas – jie visada būdavo greta. O šiomis dienomis pasiruošimas tokiam...

Anglijoje narkotikų pinigus plovusi lietuvė privalės sumokėti nemenką sumą (17)

Anglijos Organizuoto nusikalstamumo pareigūnams dar prieš kelerius metus pavyko sulaikyti 44-erių...