aA
Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti ir prarasti automobilio kontrolę nesunku. Tą rodo ir statistika, mat avaringumas tada, kai kritulių ypač daug, gerokai išauga lyginant su dienomis, kai kelio danga sausa. Dažnu atveju pagelbėti gali kelios smulkmenos, o kartais – net išjungta viena vairavimą palengvinanti sistema.
Eismo sąlygos. Asociatyvi nuotr.
Eismo sąlygos. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

„Patys skaudžiausi atvejai fiksuojami vairuotojams praradus automobilio kontrolę ir išvažiavus į priešpriešinę eismo juostą ar nuvažiavus nuo kelio“, – vairuotojų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos Transporto veiklos priežiūros departamento Kauno skyriaus vyriausiasis inspektorius Audrius Bartkus.

Pasak eksperto, vairuojant slidžia kelio danga automobilio kontrolę gali palengvinti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių.

1. Susikaupimas. Esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms, vairuotojas privalo išlikti budrus ir sutelkęs dėmesį į tai, kas vyksta aplink jį – kitus automobilius ir pėsčiuosius.

2. Žibintų švara. Vasarą dažnai važinėjant dulkėtais keliais, žibinto stiklas gali būti apsinešęs purvo ar dulkių sluoksniu. Vairuotojas to gali ir nepastebėti, o, pradėjus lyti, nešvarumai gali pabloginti matomumą.

3. Padangų būklė. Reikėtų nuolat tikrinti ir įsitikinti, kad padangos atitinka gamintojo rekomendacijas. Padangų protektoriaus gylis padės išvengti vandens pleišto.

„Šlapiame kelyje susidarantis vandens pleištas tarp padangos protektoriaus ir kelio dangos ypač pavojingas lietingomis dienomis, padangos praranda sukibimą su kelio danga, o automobilis gali pradėti nevaldomai slysti. Didžiausia vandens pleišto tikimybė yra per lietų, kai ant kelio dangos esantis vanduo nespėja pasišalinti iš padangų protektoriaus griovelių“, – akcentuoja A. Bartkus.

Pasak eksperto, vandens pleišto susidarymą lemia keli veiksniai: važiavimo greitis, padangų protektoriaus būklė, slėgis padangose, kelio danga ir kelio geometrija. Kuo labiau nudilusios padangos, t. y. ne toks gilus protektoriaus raštas, tuo sunkiau pašalinti vandens perteklių. Sąlyčio plotas tarp padangos ir kelio mažėja, o rizika smarkiai didėja.

Eismo sąlygos. Asociatyvi nuotr.
Eismo sąlygos. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

4. Pastovaus greičio palaikymo sistema. Ši sistema automatiškai kontroliuoja transporto priemonės greitį. Naudodami pastovaus greičio palaikymo sistemą lietaus metu, galite prarasti automobilio valdymą. Pastovaus greičio palaikymo sistema veikia taip, kad išlaikytų pastovų greitį, todėl labai didėja vandens pleišto tikimybė.

5. Vidinis langų rasojimas. Reikėtų vengti aprasojusių langų, nes tokie langai gali pabloginti matomumą. Rekomenduotina įjungti oro ventiliatorių ir oro srautą nukreipti į langus. Daugelio automobilių ventiliacinės sistemos sukurtos taip, kad tinkamai veikia tik įjungus kondicionierių. Išjungus sistemą langai ir vėl pradės rasoti.

Taip pat labai svarbu atkreipti dėmesį į salono filtrą. Jeigu jis automobilio gamintojo yra numatytas, bet nekeistas, gali būti viena iš pagrindinių vidinio langų rasojimo priežasčių, nes ventiliacinė sistema neveiks tinkamai.

Perteklinė kilimėliuose susikaupusi drėgmė ar šlapi drabužiai (jei per lietų sėdama į automobilį) taip pat gali tapti langų rasojimo priežastimi.

6. Langų valytuvai. Guminių valytuvų mentės renka purvą ir dėvisi, todėl langų valytuvus reikėtų periodiškai keisti, taip jie nenusidėvės ir važiuojant per lietų matysite geriau. Jei automobilis laikomas lauke, o ne garaže, valytuvus patartina keisti dažniau.

7. Saugus greitis. Net jeigu imamasi visų anksčiau išvardytų priemonių, automobilio greitis per lietų ypač svarbus. Važiuojant šlapiu ir slidžiu keliu būtina išlaikyti atidumą ir stebėti kitus eismo dalyvius, nes kitas automobilis taip pat bet kada gali prarasti kontrolę ar bet kada kelią gali kirsti saugaus atstumo neįvertinęs pėsčiasis.

8. Rankų pozicija. Abi rankos visada turėtų būti ant vairo (ties 9 ir 3 valandos padėtimi). Tai suteikia didžiausią kontrolę, prireikus staiga pasukti vairą ar greitai reaguoti į netikėtai kelyje susidariusią situaciją.

9. Automobilio sustabdymas. Jei negalima matyti automobilių priekyje ar automobilio kontrolė darosi sudėtinga, patartina tiesiog sustoti kelkraštyje ir palaukti, kol nebelis taip smarkiai.

10. Saugus atstumas. Tarp savo automobilio ir automobilio priekyje rekomenduotina išlaikyti saugų atstumą, o lyjant lietui tą atstumą dar padidinti.

„Rekomenduotinas saugus atstumas – pusė spidometro parodymų metrais, t. y. jei važiuojama 90 km/val., tai saugus atstumas iki priekyje esančio automobilio yra 45 metrai. Didesnis atstumas iki priekyje važiuojančio automobilio suteikia daugiau laiko sustabdyti automobilį bei galimybę išvengti susidūrimo sudėtingos situacijos kelyje atveju“, – sako A. Bartkus.

Be to, pastebi žinovas, dėl didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės pateks mažesnis vandens srautas ant jūsų automobilio ir kelias bus geriau matomas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (32)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (7)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Ką rodo naujausi skaičiai: kada Lietuvos laukia koronaviruso pikas

Medicinos profesorius Vytautas Kasiulevičius pasidalijo įžvalgomis, kada galime tikėtis Lietuvoje...

Amerikiečiai gaus po 1,2 tūkst. dolerių, o europiečiai? (87)

Jungtinėse Amerikos Valstijose jau nuspręsta, kad dėl koronaviruso krizės visi iki 75 tūkst....

Lietuvoje – 437 užsikrėtimo koronavirusu atvejai: pranešama apie susirgimus Kauno, Klaipėdos ir Panevėžio ligoninėse užfiksuoti 43 nauji atvejai (897)

Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos (NVSPL) duomenimis, šiuo metu...

Panevėžio ligoninės direktorius: ligonis pradžioje nerodė jokių COVID-19 simptomų, atsekti užsikrėtimą – sunku (65)

Respublikinės Panevėžio ligoninės direktorius Arvydas Skorupskas sekmadienį spaudos...

Norvegijoje gyvenanti lietuvė įvardijo vietinių sugalvotą gudrybę, kaip pabėgti nuo karantino (61)

Norvegijoje ir į koronavirusą, ir į karantiną žvelgiama gerokai ramiau nei Lietuvoje, sako ten...

Estijoje mirė dar vienas koronavirusu užsikrėtęs pacientas: bendras mirčių skaičius padidėjo iki 3 atnaujinta (27)

Estijos Saremos saloje anksti sekmadienį mirė naujuoju koronavirusu užsikrėtęs 90-metis, tapęs...

Vienos didžiausių baldų įmonių vadovas: iš šios situacijos išeisime būdami dar stipresniais (32)

Baldus gaminančios, Kaune veikiančios bendrovės „Freda“ valdybos pirmininkas Rimas Varanauskas...

Šiaulių miesto merui atliktas koronaviruso testas (127)

Šiaulių miesto merui Artūrui Visockui atliktas koronaviruso testas. Jo rezultatas – neigiamas.

Koronaviruso pandemija pasaulį pakeis neatpažįstamai: 12 prognozių, kas mūsų laukia (626)

Ši pandemija neatpažįstamai pakeis pasaulį. „Foreign Policy“ paklausė 12 ekspertų nuomonės...

Koronavirusas nustatytas Kauno klinikinės ligoninės darbuotojai (32)

Koronavirusas nustatytas Kauno klinikinės ligoninės darbuotojai – Infekcinių ligų klinikoje...

|Maža didelių žinių kaina