aA
Žiemą vairuotojai dažniausiai sulaukdavo įspėjimų dėl plikledžio, atėjęs pavasaris priminė apie kitą pavojų. Sparčiai kintant oro temperatūrai, tiek rytais, tiek naktimis, daug kur susidaro rūkas. Specialistai įspėja, kad tokios eismo sąlygos itin pavojingos.
Rūkas
Rūkas
© Shutterstock

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova pasidalino patarimais, kaip nepakliūti į rūko pinkles. Vos prakalbusi apie rūką žinovė akcentavo, kad jis itin pavojingas ne tik naktį, bet ir saulei patekėjus. Anot vairavimo mokytojos, įvažiavus į rūke paskendusį kelio ruožą, kaip mat keičiasi vairavimo sąlygos, o dėl to vairuotojas ne tik turėtų keisti važiavimo greitį, bet ir imtis papildomų priemonių dėl savo ir kitų eismo dalyvių saugumo užtikrinimo.

Pirmiausia, esant rūkui suprastėja matomumas, o dėl to pailgėja ir reakcijos laikas. O. Židovlenkova pastebėjo, kad jei tokiu keliu bus važiuojama per greitai, galima per vėlai sureaguoti ir priimti netinkamus sprendimus atsiradus kliūčiai. Vis tik kartais vairuotojai ne tik perdėtai pasitiki savimi, bet ir neįvertina galimų pavojų, o rūke, akcentavo pašnekovė, net ir leistinas greitis gali būti per didelis.

„Į kelią gali išbėgti gyvūnai, kuriuos rūke pastebėti itin sunku. Taip pat šalikele gali eiti žmogus be atšvaito, be to rūkas gali paslėpti kitas kliūtis kelyje. Galbūt teko girdėti istoriją, kai ant važiuojamosios kelio dalies gulėjo neblaivus žmogus ir tik dėl to, kad vairuotojas važiavo saugiu greičiu, jis žmogų pastebėjo laiku“, – pasakojo vairavimo mokytoja.

DELFI pašnekovė teigė, kad rūkas yra neprognozuojamas reiškinys ir jau važiuojant rūke gali pasitaikyti ruožų, kur šis – labai sutirštėjęs. Svarbus veiksnys yra ir tai, kad dažnai vairuotojai ryte prie vairo sėda dar užsimiegoję, galbūt gerai nepailsėję, o tai taip pat turi įtakos reakcijos laikui.

Olga Židovlenkova
Olga Židovlenkova
© DELFI / Andrius Ufartas

Įvažiavus į kelio ruožą, kuriame rūkas yra itin tirštas, vairavimo mokytoja patarė ne tik įsijungti rūko žibintus, bet ir avarinį šviesos signalą. Tirštame rūke, aiškino pašnekovė, pavojingu gali būti bet koks greitis, net ir itin mažas, tad įjungtas avarinis šviesos signalas leis važiuojantiems greičiau ar lėčiau kitą automobilį pastebėti iš anksto. Vieno atsakymo, koks greitis saugus tirštame rūke, anot pašnekovės, nėra – saugų greitį reiktų rinktis atkreipus dėmesį į eismo intensyvumą.

Saugus greitis yra mažesnis nei leistinas, tačiau daug kas priklauso nuo žmogaus įgūdžių, automobilio savybių, mat, pavyzdžiui, sunkesniems automobiliams sustoti yra sunkiau ir jų stabdymo kelias yra ilgesnis. Taip pat reikia nepamiršti, kad kelio danga rūke bus slidesnė, nes vandens kondensatas padengia asfalto paviršių ir, nors jis neatrodo šlapias, padangų sukibimas su keliu yra prastesnis“, – aiškino DELFI pašnekovė.

Kaip saugiai važiuoti per rūką:

  1. įvertinti eismo intensyvumą ir sumažinti greitį;
  2. įvertinti kelio dangos būklę ir pasirinkti saugų greitį;
  3. įjungti rūko žibintus;
  4. itin tiršto rūko atkarpose įjungti avarinį šviesos signalą;
  5. esant kritiniam matomumui, sustoti kuo arčiau šalikelės ir įjungti avarinės šviesos signalą.


Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Top naujienos

Vis daugiau paauglių randa itin pavojingą nusiraminimo būdą: nejučiomis panyra į priklausomybę, pastūmėja ir patys tėvai (18)

Naujausio ESPAD tyrimo duomenimis, penktadalis Lietuvos paauglių yra vartoję centrinę nervų...

Ekspertai stebisi: Rusijoje sklinda kalbos visai ne apie Putino išreklamuotą „Sputnik“ (336)

Rusiška vakcina nuo COVID-19 „ Sputnik V “ buvo įregistruota dar neprasidėjus pagrindiniams...

Gydytojos įvardijo didžiausias burokėlių paslaptis: štai ką galėtų reikšti pasikeitusi šlapimo spalva (5)

Ryškiai raudonos spalvos ir itin saldaus skonio burokėliai yra viena vertingiausių daržovių, kuri...

Izraelis jau grįžo į normalų gyvenimą: paskiepijus 40 proc. gyventojų, atidaryti barai ir restoranai (22)

Sekmadienį Izraelyje, kuriame maždaug 40 proc. gyventojų jau pasiskiepijo abiem vakcinos nuo...

Užkalnis šlovina sumuštinius: viskas, kas su kiaušiniais, man tinka (65)

Žinoma, ne taip viskas paprasta, nors esu sakęs praeityje, kad jei nori iš manęs gauti gerą...

Eurolygos klubai vis mažiau pasitiki vietiniais žaidėjais, „Žalgiris“ – jaunais lietuviais (1)

Kauno „Žalgiris“, kaip ir daugelis Eurolygos komandų, pastaraisiais metais vis mažiau minučių...

Vieną iš labiausiai nukraujavusių sektorių pamilęs klaipėdietis: jei ne karantinas, nežinia, kada būtume tai padarę (6)

Karantinas sudrebino visą pramogų ir paslaugų sektorių. Daugelis verslų ir idėjų ėmė...

Pandemija nesutrukdė: iš didmiesčio persikėlė į Kėdainius ir įgyvendino savo svajonę (45)

Urtė Pučinskaitė ir Edgaras Pšenaška prieš trejus metus iš Kauno persikėlė gyventi į...

Lietuvos policija patruliuos internete: ką reiškia priemonė „bus efektyvi ir visais kitais klausimais“ (1148)

Virtualus patrulis – nauja Lietuvos policijos priemonė, kuria jau netrukus bus siekiama užkardyti...

Nekalti požymiai gali išduoti apie apsigyvenusią bakteriją: tai yra stiprus skrandžio vėžio rizikos veiksnys (21)

Skrandžio skausmas, pykinimas, apetito stoka, pilvo pūtimas – vieni iš ženklų, kad skrandyje...