aA
Žiemą vairuotojai dažniausiai sulaukdavo įspėjimų dėl plikledžio, atėjęs pavasaris priminė apie kitą pavojų. Sparčiai kintant oro temperatūrai, tiek rytais, tiek naktimis, daug kur susidaro rūkas. Specialistai įspėja, kad tokios eismo sąlygos itin pavojingos.
Rūkas
© Shutterstock

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova pasidalino patarimais, kaip nepakliūti į rūko pinkles. Vos prakalbusi apie rūką žinovė akcentavo, kad jis itin pavojingas ne tik naktį, bet ir saulei patekėjus. Anot vairavimo mokytojos, įvažiavus į rūke paskendusį kelio ruožą, kaip mat keičiasi vairavimo sąlygos, o dėl to vairuotojas ne tik turėtų keisti važiavimo greitį, bet ir imtis papildomų priemonių dėl savo ir kitų eismo dalyvių saugumo užtikrinimo.

Pirmiausia, esant rūkui suprastėja matomumas, o dėl to pailgėja ir reakcijos laikas. O. Židovlenkova pastebėjo, kad jei tokiu keliu bus važiuojama per greitai, galima per vėlai sureaguoti ir priimti netinkamus sprendimus atsiradus kliūčiai. Vis tik kartais vairuotojai ne tik perdėtai pasitiki savimi, bet ir neįvertina galimų pavojų, o rūke, akcentavo pašnekovė, net ir leistinas greitis gali būti per didelis.

„Į kelią gali išbėgti gyvūnai, kuriuos rūke pastebėti itin sunku. Taip pat šalikele gali eiti žmogus be atšvaito, be to rūkas gali paslėpti kitas kliūtis kelyje. Galbūt teko girdėti istoriją, kai ant važiuojamosios kelio dalies gulėjo neblaivus žmogus ir tik dėl to, kad vairuotojas važiavo saugiu greičiu, jis žmogų pastebėjo laiku“, – pasakojo vairavimo mokytoja.

DELFI pašnekovė teigė, kad rūkas yra neprognozuojamas reiškinys ir jau važiuojant rūke gali pasitaikyti ruožų, kur šis – labai sutirštėjęs. Svarbus veiksnys yra ir tai, kad dažnai vairuotojai ryte prie vairo sėda dar užsimiegoję, galbūt gerai nepailsėję, o tai taip pat turi įtakos reakcijos laikui.

Olga Židovlenkova
Olga Židovlenkova
© DELFI / Andrius Ufartas

Įvažiavus į kelio ruožą, kuriame rūkas yra itin tirštas, vairavimo mokytoja patarė ne tik įsijungti rūko žibintus, bet ir avarinį šviesos signalą. Tirštame rūke, aiškino pašnekovė, pavojingu gali būti bet koks greitis, net ir itin mažas, tad įjungtas avarinis šviesos signalas leis važiuojantiems greičiau ar lėčiau kitą automobilį pastebėti iš anksto. Vieno atsakymo, koks greitis saugus tirštame rūke, anot pašnekovės, nėra – saugų greitį reiktų rinktis atkreipus dėmesį į eismo intensyvumą.

Saugus greitis yra mažesnis nei leistinas, tačiau daug kas priklauso nuo žmogaus įgūdžių, automobilio savybių, mat, pavyzdžiui, sunkesniems automobiliams sustoti yra sunkiau ir jų stabdymo kelias yra ilgesnis. Taip pat reikia nepamiršti, kad kelio danga rūke bus slidesnė, nes vandens kondensatas padengia asfalto paviršių ir, nors jis neatrodo šlapias, padangų sukibimas su keliu yra prastesnis“, – aiškino DELFI pašnekovė.

Kaip saugiai važiuoti per rūką:

  1. įvertinti eismo intensyvumą ir sumažinti greitį;
  2. įvertinti kelio dangos būklę ir pasirinkti saugų greitį;
  3. įjungti rūko žibintus;
  4. itin tiršto rūko atkarpose įjungti avarinį šviesos signalą;
  5. esant kritiniam matomumui, sustoti kuo arčiau šalikelės ir įjungti avarinės šviesos signalą.


Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Top naujienos

Nuodų katilu virtusi Alytaus įmonė tikrinta ne kartą ir ne du: leidimą veikti gavo net po krūvos pažeidimų (259)

Alytaus padangų perdirbimo įmonėje UAB „ Ekologistika “ kilęs gaisras primena tikrą...

Astrave gyventojų padvigubės: nauji daugiabučiai laukia branduolinės energetikos specialistų iš Rusijos specialiai DELFI iš Astravo (245)

Astravas nuo panašaus dydžio miestelio Lietuvoje skiriasi tik tuo, kad jo viduryje stovi Lenino...

Politikai pavargo nuo Pranckiečio dramos Seime: yra paprastas scenarijus, kuris remiasi pragmatiškais skaičiavimais (264)

„Deja, ponas Pranckietis pasirinko kitą kelią – žaidimą procedūromis, kas veda į niekur arba...

Vertingiausia sutartis Lietuvos istorijoje: rankomis trina ir „Pacers“, ir patys Saboniai

Indianos „Pacers“ klubas patvirtino, kad ilgam pratęsė sutartį su 23-ejų metų 211 cm ūgio...

Gydytoja įvardijo paracetamolio ir ibuprofeno vartojimo klaidas: dėl nežinojimo gresia skaudžios pasekmės (39)

Tikriausiai ne kartą temperatūrai mažinti ar skausmui pašalinti esate vartoję paracetamolį ar...

Norvegijos krona rekordiškai nukrito euro atžvilgiu (82)

Norvegijos krona pasiekė rekordiškai žemą lygį euro atžvilgiu ir viršijo ankstesnį rekordą,...

Kas dešimtas lietuvis per metus praranda po 50 eurų: ar jūs irgi savo pinigus išmetate tiesiog į balą? (17)

Manote, jog 10 euro centų užstatas už pakuotę nėra daug? DELFI atliko eksperimentą, kurio metu...

Socialiniai tinklai ūžia: ar tikrai mokslininkai neklydo paskelbdami Bellą Hadid gražiausia pasaulio moterimi? apklausa (108)

Spalio 17 dieną Bella Hadid ir Beyonce tiesiog ramiai gyveno savo gyvenimus, kol mokslininkai...

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (450)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...