2016 m. įvykusios 3,5 tūkst. žmonių žūtys per eismo įvykius Prancūzijos keliuose paskatino šalies vyriausybę dar labiau sugriežtinti greičio apribojimus dviejų juostų bendrojo naudojimo keliuose: nuo 90 km/val pereita prie 80 km/val.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Tadas Markevičius

Antradienį (sausio 9 d.) Prancūzijos vyriausybė paviešino sprendimą iki 80 km/val. apriboti greitį dviejų juostų keliuose. Seniau transporto priemonės juose galėjo važiuoti 90 km/val. greičiu. Griežtinančių priemonių buvo imtasi reaguojant į tolydžio didėjantį žūstančiųjų keliuose skaičių, informuoja „The Guardian“.

Paaiškėjus, kad per 2016 m. žuvusiųjų autostradose skaičius priartėjo prie 3,5 tūkst., panašios idėjos įgyvendinimą svarstė ir ankstesnės šalies vyriausybės, manydamos, jog sugriežtinus greičio apribojimus pavyks sušvelninti nerimą keliančią statistiką. Vis dėlto, kilus visuotiniam piliečių pasipiktinimui, įstatymo projekto buvo atsisakyta.

Nustatyta, kad maždaug 55 proc. (t. y. 1911 žmonių) žūčių įvyko vietinės reikšmės, ne pagrindiniuose Prancūzijos keliuose, kurių bendras ilgis – 400 tūkst. kilometrų. Tai dviejų juostų keliai be skiriamojo atitvaro.

32 proc. atvejų nelaimės įvyko dėl per didelio arba netinkamo greičio, gerokai peržengusio miesto teritorijose leistinas ribas.

Prancūzijos vyriausybė laikosi nuomonės, kad sugriežtinus greičio apribojimus per metus pavyks išsaugoti 350–400 gyvybių.

„Keliai neprivalo būti nesaugūs“, – sakė Prancūzijos ministras pirmininkas Edouardas Philippe‘as po vyriausybės saugaus eismo tarybos susirinkimo ir pridūrė, kad vien per pastarąjį šventinį laikotarpį eismo įvykiuose Prancūzijoje žuvo 105 žmonės.

„Mažesnis greitis padės išvengti dalies nelaimių ir sušvelninti jų pasekmes“, – sakė ministras pirmininkas.

Greičio apribojimą iki 80 km/val. vyriausybė palygino su įstatymais, kurie buvo priimti nuo 1973 m., pvz., reikalavimu prisisegsi saugos diržais, taip pat 2002 m. paskelbta nuostata dėl automatinių greičio radarų montavimo. Šie įstatymai taip pat sukėlė daugelio vairuotojų pasipiktinimą, tačiau kaip tik dėl jų Prancūzijoje kone keturis dešimtmečius buvo galima džiaugtis mažėjančiais žūčių eismo įvykiuose rodikliais. 2013 m. gyvybių keliuose neteko 3268 asmenys. Tai kol kas mažiausias lig šiol užfiksuotas skaičius.

Tačiau nuo 2014 m. rodikliai ėmė bauginančiai augti ir tokia tendencija tęsėsi iki šiol. Per pirmus 11 pernai metų mėnesių mirčių eismo įvykiuose užfiksuota 0,9 proc. daugiau nei per tą patį 2016 m. laikotarpį.

„Per metus suskaičiuojama 3,5 tūkst. mirčių. Net 70 tūkst. piliečiai per eismo įvykius patiria sužalojimų! Nors kelis dešimtmečius padėtis gerėjo, dabar tenka konstatuoti regresą, – sakė E. Philippe‘as laikraščiui „Journal du Dimanche“. – Jei mano autoritetas nukentės dėl siekio apsaugoti žmonių gyvybes, noriai susitaikysiu su smunkančiu populiarumu.“

Įstatymo kritikai tvirtina, kad nelaimės įvyksta ne dėl per didelio greičio, o dėl pavojingo daugelio vairuotojų elgesio. „Nėra jokio reikalo keisti greičio apribojimus – juk automobiliai tobulėja, kelių kokybė taip pat gerėja“, – kalbėjo Danielis Quero, visuomeninės grupės „40 Million Drivers“ prezidentas.

D. Quero atkreipė dėmesį, kad ypač pavojingose kelio atkarpose jau ir taip pastatyti sumažinti greitį iki 70 km/val. raginantys kelio ženklai. Pastarąjį vyriausybės planą jis nedvejodamas pavadino dar viena pasipelnyti per baudas leidžiančia priemone.

E. Philippe‘as patikino, kad visos papildomos lėšos, kurias pavyks surinkti baudžiant greitį viršijančius vairuotojus, bus skirtos nukentėjusiųjų per eismo įvykius paramai.

Prancūzijos vyriausybė, be kita ko, planuoja sugriežtinti mobiliųjų telefonų naudojimą prie vairo ribojančias taisykles. Pagal šiuo metu galiojančias nuostatas, policija turi teisę laikinai atimti vairuotojo pažymėjimą iš asmens, kuris naudodamasis mobiliuoju telefonu pažeidė kokius nors įstatymus ir taip sukėlė riziką savo paties arba kitų asmenų gyvybėms.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pykstate už vairo? Esate tokie patys pavojingi, kaip ir neblaivūs vairuotojai (8)

Kitam vairuotojui neleidžiant persirikiuoti ar užkišus prieš nosį susinervinate, spaudžiate...

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė (1)

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (8)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

Top naujienos

Kraupiausios visų laikų profesijos: net skaitant šiurpsta oda (37)

Tie, kurie dabar dūsauja prisimindami senus gerus laikus, kai „moterys buvo skaisčios, žodis...

Gyvena iš 150 eurų pensijos ir vis tiek laimingi (272)

Ar įmanoma būti laimingam, jei gauni 150 eurų pensijos, gyveni vienkiemyje, neturi mašinos, o į...

Milijardierių problemos: trys absurdiškos situacijos (4)

Net ir patys turtingiausi turi problemų ir suka galvą, kaip jas išspręsti. Tiesa, jos drastiškai...

Susiruošusiems apsipirkti į Lenkiją - puikios naujienos: tokių mažų kainų jau seniai nebuvo (307)

Šią savaitę apsipirkti į Lenkiją atkeliavusių lietuvių laukė malonus netikėtumas –...

Sostinėje – skaudi nelaimė: motociklui atsitrenkus į dviratininką sužaloti du žmonės, vienas žuvo papildyta 22.35 (48)

Sostinės policija praneša, kad Vilniuje, Jauronių gatvėje, įvyko dviratininko žūtimi...

Užkandžiavimas prieš miegą: dėl papildomų kilogramų mažiausiai baiminkitės, gresia baisesnis pavojus (1)

Užkandžiaujate prieš miegą ar esate vėlyvų vakarienių mėgėjas? Pasirodo, tokie mitybos...

Motiejūnas: apie sudėtingas įžaidėjo paieškas, derybas su „Rockets“ bei baimę dėl White'o (8)

Kauno „Žalgiris“ yra per žingsnį nuo komplektacijos pabaigos artėjančiam sezonui, o iki...

Šonaslydžio lenktynės vos nesibaigė tragedija: apsaugos darbuotoją išgelbėjo greita reakcija (3)

„Aurum 1006 km lenktynės“ tai ne tik visos dienos maratoninės lenktynės. Penktadienio vakarą...

Savivaldybių reikalavimai perkamiems automobiliams – odiniai salonai, kojos judesiu atidaromos bagažinės (14)

Viešųjų pirkimų tarnyba nustatė, kad pirkdamos arba išsinuomodamos naujas mašinas...

Penktadienio vakarą gedimas netoli Šiaulių sutrikdė traukinių eismą Klaipėdos kryptimi papildyta 21.30 (27)

Penktadienio vakarą Šiaulių rajone, netoli Kuršėnų, dėl technininių problemų sustojo...