2016 m. įvykusios 3,5 tūkst. žmonių žūtys per eismo įvykius Prancūzijos keliuose paskatino šalies vyriausybę dar labiau sugriežtinti greičio apribojimus dviejų juostų bendrojo naudojimo keliuose: nuo 90 km/val pereita prie 80 km/val.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Tadas Markevičius

Antradienį (sausio 9 d.) Prancūzijos vyriausybė paviešino sprendimą iki 80 km/val. apriboti greitį dviejų juostų keliuose. Seniau transporto priemonės juose galėjo važiuoti 90 km/val. greičiu. Griežtinančių priemonių buvo imtasi reaguojant į tolydžio didėjantį žūstančiųjų keliuose skaičių, informuoja „The Guardian“.

Paaiškėjus, kad per 2016 m. žuvusiųjų autostradose skaičius priartėjo prie 3,5 tūkst., panašios idėjos įgyvendinimą svarstė ir ankstesnės šalies vyriausybės, manydamos, jog sugriežtinus greičio apribojimus pavyks sušvelninti nerimą keliančią statistiką. Vis dėlto, kilus visuotiniam piliečių pasipiktinimui, įstatymo projekto buvo atsisakyta.

Nustatyta, kad maždaug 55 proc. (t. y. 1911 žmonių) žūčių įvyko vietinės reikšmės, ne pagrindiniuose Prancūzijos keliuose, kurių bendras ilgis – 400 tūkst. kilometrų. Tai dviejų juostų keliai be skiriamojo atitvaro.

32 proc. atvejų nelaimės įvyko dėl per didelio arba netinkamo greičio, gerokai peržengusio miesto teritorijose leistinas ribas.

Prancūzijos vyriausybė laikosi nuomonės, kad sugriežtinus greičio apribojimus per metus pavyks išsaugoti 350–400 gyvybių.

„Keliai neprivalo būti nesaugūs“, – sakė Prancūzijos ministras pirmininkas Edouardas Philippe‘as po vyriausybės saugaus eismo tarybos susirinkimo ir pridūrė, kad vien per pastarąjį šventinį laikotarpį eismo įvykiuose Prancūzijoje žuvo 105 žmonės.

„Mažesnis greitis padės išvengti dalies nelaimių ir sušvelninti jų pasekmes“, – sakė ministras pirmininkas.

Greičio apribojimą iki 80 km/val. vyriausybė palygino su įstatymais, kurie buvo priimti nuo 1973 m., pvz., reikalavimu prisisegsi saugos diržais, taip pat 2002 m. paskelbta nuostata dėl automatinių greičio radarų montavimo. Šie įstatymai taip pat sukėlė daugelio vairuotojų pasipiktinimą, tačiau kaip tik dėl jų Prancūzijoje kone keturis dešimtmečius buvo galima džiaugtis mažėjančiais žūčių eismo įvykiuose rodikliais. 2013 m. gyvybių keliuose neteko 3268 asmenys. Tai kol kas mažiausias lig šiol užfiksuotas skaičius.

Tačiau nuo 2014 m. rodikliai ėmė bauginančiai augti ir tokia tendencija tęsėsi iki šiol. Per pirmus 11 pernai metų mėnesių mirčių eismo įvykiuose užfiksuota 0,9 proc. daugiau nei per tą patį 2016 m. laikotarpį.

„Per metus suskaičiuojama 3,5 tūkst. mirčių. Net 70 tūkst. piliečiai per eismo įvykius patiria sužalojimų! Nors kelis dešimtmečius padėtis gerėjo, dabar tenka konstatuoti regresą, – sakė E. Philippe‘as laikraščiui „Journal du Dimanche“. – Jei mano autoritetas nukentės dėl siekio apsaugoti žmonių gyvybes, noriai susitaikysiu su smunkančiu populiarumu.“

Įstatymo kritikai tvirtina, kad nelaimės įvyksta ne dėl per didelio greičio, o dėl pavojingo daugelio vairuotojų elgesio. „Nėra jokio reikalo keisti greičio apribojimus – juk automobiliai tobulėja, kelių kokybė taip pat gerėja“, – kalbėjo Danielis Quero, visuomeninės grupės „40 Million Drivers“ prezidentas.

D. Quero atkreipė dėmesį, kad ypač pavojingose kelio atkarpose jau ir taip pastatyti sumažinti greitį iki 70 km/val. raginantys kelio ženklai. Pastarąjį vyriausybės planą jis nedvejodamas pavadino dar viena pasipelnyti per baudas leidžiančia priemone.

E. Philippe‘as patikino, kad visos papildomos lėšos, kurias pavyks surinkti baudžiant greitį viršijančius vairuotojus, bus skirtos nukentėjusiųjų per eismo įvykius paramai.

Prancūzijos vyriausybė, be kita ko, planuoja sugriežtinti mobiliųjų telefonų naudojimą prie vairo ribojančias taisykles. Pagal šiuo metu galiojančias nuostatas, policija turi teisę laikinai atimti vairuotojo pažymėjimą iš asmens, kuris naudodamasis mobiliuoju telefonu pažeidė kokius nors įstatymus ir taip sukėlė riziką savo paties arba kitų asmenų gyvybėms.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką reikia žinoti apie greitėjimo ir lėtėjimo juostas (7)

Vairuotojo kasdienybėje greitėjimo ir lėtėjimo juostos yra neišvengiamos, tad dažnai net...

Policija perspėja žiemos malonumais besidžiaugiančius vairuotojus: bauda – iki tūkstančio eurų (131)

Praėjusią savaitę Lietuva pagaliau sulaukė sniego, o paspaudęs šaltukas neleido jam ištirpti....

Rasojantys langai ar silpnai pučiantis ventiliatorius – pirmieji problemos požymiai (8)

Plonu drėgmės šydu ar net leduko sluoksniu iš vidaus aptraukti automobilio langai – žiemos...

Keliuose pastebima neraminanti tendencija (35)

Per metus žuvusiųjų skaičius šalies keliuose išliko nepakitęs. Pernai šalies keliuose gyvybių...

Tarsis dėl vairuotojų sveikatos pažymų turintiems klausos negalią (2)

Sveikatos apsaugos ministerijoje penktadienį rengiamas pasitarimas dėl pažymų norintiems vairuoti...

Top naujienos

Kinijoje pramogavusi mergina atsidūrė tragikomiškoje situacijoje: galiu būti pirma lietuvė, kuriai taip nutiko (248)

Lietuvė Ieva Koncevičiūtė patyrė neeilinį nuotykį Kinijos regione Makao - tragikomiška...

Rusijos priglaustas perversmo Lietuvoje veikėjas nerimsta: žada sukilimą ir teismą Grybauskaitei (722)

Sausio 13-ąją savi šaudė į savus. Tankai žmonių netraiškė, tai tebuvo provokacija, kurią...

Orai: žiema baigsis netikėtai (7)

Savaitei įpusėjus ramūs orai baigsis ir į šalį atkeliaus kritulių banga, žiemiškas šaltis...

Nušalusias kojas pastebėjo tik pavasarį: galūnės amputavosi pačios kokia odos spalva - pavojingiausia (31)

Šiemet į kai kurias Lietuvos gydymo įstaigas žmonės dėl nušalusių kūno dalių nesikreipė –...

Šeškų pavadavęs LaVaras nesusimovė: mače be gynybos „Vytautas“ pranoko „Dzūkiją“ (144)

Ketvirtas „Big Baller Brand Challenge“ draugiškų rungtynių ciklo mačas Virginijui Šeškui...

Antrąkart įkliuvo Aurimas Didžbalis: šįkart teigiamas dopingo testas – pasaulio čempionato metu (327)

Tarptautinė Sunkiosios atletikos federacija pranešė, kad praėjusių metų pasaulio vicečempionas...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (27)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...

Įvertino situaciją Jasaičių šeimoje: problema gali būti kur kas didesnė (166)

Savaitgalį šalyje nuvilnijo Jasaičių šeimos drama. Nors Lygių galimybių plėtros centro...

Po skandalo Vokietijoje dėl chemikalų iš alaus – Lietuvos ūkininkų sprendimas (144)

Lietuvos ūkininkų sąjungai (LŪS) priklausantys grūdininkai po ilgų diskusijų sutiko prieš...

Nesaugūs maisto produktai, kurie vos nepasiekė Lietuvos parduotuvių lentynų (10)

Pernai Lietuvoje uždrausta prekiauti daugiau kaip 1 900 t nesaugių ar nekokybiškų maisto...