2016 m. įvykusios 3,5 tūkst. žmonių žūtys per eismo įvykius Prancūzijos keliuose paskatino šalies vyriausybę dar labiau sugriežtinti greičio apribojimus dviejų juostų bendrojo naudojimo keliuose: nuo 90 km/val pereita prie 80 km/val.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Tadas Markevičius

Antradienį (sausio 9 d.) Prancūzijos vyriausybė paviešino sprendimą iki 80 km/val. apriboti greitį dviejų juostų keliuose. Seniau transporto priemonės juose galėjo važiuoti 90 km/val. greičiu. Griežtinančių priemonių buvo imtasi reaguojant į tolydžio didėjantį žūstančiųjų keliuose skaičių, informuoja „The Guardian“.

Paaiškėjus, kad per 2016 m. žuvusiųjų autostradose skaičius priartėjo prie 3,5 tūkst., panašios idėjos įgyvendinimą svarstė ir ankstesnės šalies vyriausybės, manydamos, jog sugriežtinus greičio apribojimus pavyks sušvelninti nerimą keliančią statistiką. Vis dėlto, kilus visuotiniam piliečių pasipiktinimui, įstatymo projekto buvo atsisakyta.

Nustatyta, kad maždaug 55 proc. (t. y. 1911 žmonių) žūčių įvyko vietinės reikšmės, ne pagrindiniuose Prancūzijos keliuose, kurių bendras ilgis – 400 tūkst. kilometrų. Tai dviejų juostų keliai be skiriamojo atitvaro.

32 proc. atvejų nelaimės įvyko dėl per didelio arba netinkamo greičio, gerokai peržengusio miesto teritorijose leistinas ribas.

Prancūzijos vyriausybė laikosi nuomonės, kad sugriežtinus greičio apribojimus per metus pavyks išsaugoti 350–400 gyvybių.

„Keliai neprivalo būti nesaugūs“, – sakė Prancūzijos ministras pirmininkas Edouardas Philippe‘as po vyriausybės saugaus eismo tarybos susirinkimo ir pridūrė, kad vien per pastarąjį šventinį laikotarpį eismo įvykiuose Prancūzijoje žuvo 105 žmonės.

„Mažesnis greitis padės išvengti dalies nelaimių ir sušvelninti jų pasekmes“, – sakė ministras pirmininkas.

Greičio apribojimą iki 80 km/val. vyriausybė palygino su įstatymais, kurie buvo priimti nuo 1973 m., pvz., reikalavimu prisisegsi saugos diržais, taip pat 2002 m. paskelbta nuostata dėl automatinių greičio radarų montavimo. Šie įstatymai taip pat sukėlė daugelio vairuotojų pasipiktinimą, tačiau kaip tik dėl jų Prancūzijoje kone keturis dešimtmečius buvo galima džiaugtis mažėjančiais žūčių eismo įvykiuose rodikliais. 2013 m. gyvybių keliuose neteko 3268 asmenys. Tai kol kas mažiausias lig šiol užfiksuotas skaičius.

Tačiau nuo 2014 m. rodikliai ėmė bauginančiai augti ir tokia tendencija tęsėsi iki šiol. Per pirmus 11 pernai metų mėnesių mirčių eismo įvykiuose užfiksuota 0,9 proc. daugiau nei per tą patį 2016 m. laikotarpį.

„Per metus suskaičiuojama 3,5 tūkst. mirčių. Net 70 tūkst. piliečiai per eismo įvykius patiria sužalojimų! Nors kelis dešimtmečius padėtis gerėjo, dabar tenka konstatuoti regresą, – sakė E. Philippe‘as laikraščiui „Journal du Dimanche“. – Jei mano autoritetas nukentės dėl siekio apsaugoti žmonių gyvybes, noriai susitaikysiu su smunkančiu populiarumu.“

Įstatymo kritikai tvirtina, kad nelaimės įvyksta ne dėl per didelio greičio, o dėl pavojingo daugelio vairuotojų elgesio. „Nėra jokio reikalo keisti greičio apribojimus – juk automobiliai tobulėja, kelių kokybė taip pat gerėja“, – kalbėjo Danielis Quero, visuomeninės grupės „40 Million Drivers“ prezidentas.

D. Quero atkreipė dėmesį, kad ypač pavojingose kelio atkarpose jau ir taip pastatyti sumažinti greitį iki 70 km/val. raginantys kelio ženklai. Pastarąjį vyriausybės planą jis nedvejodamas pavadino dar viena pasipelnyti per baudas leidžiančia priemone.

E. Philippe‘as patikino, kad visos papildomos lėšos, kurias pavyks surinkti baudžiant greitį viršijančius vairuotojus, bus skirtos nukentėjusiųjų per eismo įvykius paramai.

Prancūzijos vyriausybė, be kita ko, planuoja sugriežtinti mobiliųjų telefonų naudojimą prie vairo ribojančias taisykles. Pagal šiuo metu galiojančias nuostatas, policija turi teisę laikinai atimti vairuotojo pažymėjimą iš asmens, kuris naudodamasis mobiliuoju telefonu pažeidė kokius nors įstatymus ir taip sukėlė riziką savo paties arba kitų asmenų gyvybėms.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (45)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Po teismo išaiškinimo griebėsi griežtų ribojimų vairuotojams (30)

Prancūzija bene griežčiausiai pasaulyje reaguoja į telefonu besinaudojančius vairuotojus. Nuo...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (202)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Net ir nešdami šiukšles galite žūti (2)

Eidami į darbą ar parduotuvę nusprendėte išmesti namuose susikaupusias šiukšles ? Nepraraskite...

Kada pagaliau dviratininkai ir pėstieji turės normalius takus (17)

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis . Sezonui...

Top naujienos

Jelcino nuotykiai Vašingtone: vien su apatiniais išėjo ieškoti picos (282)

Buvusių prezidentų Billo Clintono ir Boriso Jelcino santykiai buvo gana keisti. Buvo laikas, kai...

Treniruotei mažytę salę pasirinkęs Šaras – apie konfliktą su Spanouliu ir paskirtą teisėją specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai vėlų ketvirtadienio vakarą ruošėsi antrai Eurolygos...

Orai: po šilto penktadienio nebus taip malonu

Penktadienis šalyje bus pavasariškai šiltas ir saulėtas, visgi, savaitgalį temperatūra...

Gaisras Vilniuje - degė prie Spaudos rūmų esanti aukštoji mokykla (53)

Ketvirtadienio vakarą Vilniuje gausios gelbėtojų pajėgos buvo sukeltos ant kojų. Žmonės...

Paskutinėmis PAO ir „Real“ mūšio sekundėmis įsižiebė konfliktas, kurio epicentre – Fernandezas skirta techninė, nesportinė ir diskvalifikacinė (6)

Ketvirtadienio vakarą Atėnuose įvykusioje antroje Eurolygos ketvirtfinalio dvikovoje vietos...

Auksinio smėlio paplūdimiais garsėjančiuose kraštuose apsilankę lietuviai: jautėmės kaip sąvartyne (78)

Dalindamasis įspūdžiais apie viešnagę Rytų Timore gavau pastabų, kad labai neigiamai atsiliepiu...

Odontologas įvardijo pagrindinę dantų netekimo priežastį: jos išvengti – labai paprasta (55)

Norėdami apibūdinti Lietuvos gyventojų odontologinę sveikatą, galėtume tiesiog pasakyti –...

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuoja jos gyventojų įpročiai: skaičius įspūdingas (98)

Lietuvos ekonomikai šalies gyventojų fizinis pasyvumas kainuoja 1,5 mlrd. eurų per metus,...

Iš „meistriuko“ apsimokės imti kvitą – leis susigrąžinti mokesčius (200)

Nuo 2019 metų oficialiai apskaitytas remonto, statybos ir kitas namų ūkyje suteikiamas paslaugas...

Po vestuvių viskas ėmė byrėti – dabar sutuoktinis aiškina apie taupymą (35)

Esu nusivylusi lietuviais vyrais. Siūlau visiems skaitantiems susimąstyti...