aA
Moteris prie vairo – grėsmė visuomenei, tokį posakį girdėjome greičiausiai visi. Kiek jis pagrįstas?
Patrulis
© A.Brazaičio nuotr.

Šiaulių apskrities kelių policijos biuro Kelių patrulių kuopos I būrio specialistas Edgaras Kiaušinis diplomatiškas: prie vairo visi – ir vyrai, ir moterys – yra vairuotojai. Vis dėlto sutinka, kad kai kurios situacijos keliuose būdingos tik tam tikrai lyčiai, ir nebūtinai moterims.

Pažeidimai skiriasi

Ilgametis policijos pareigūnas E. Kiaušinis nusišypso paklaustas, kas vis dėlto geriau vairuoja automobilį – vyrai ar moterys?

Anot jo, yra daug puikiai vairuojančių moterų, yra ir vyrų, kuriems geriau būtų nesėsti prie vairo. Tad vairuotojo lytis esą nėra lemiamas veiksnys, užtikrinantis vairavimo kokybę.

Pažeidimų, policininko teigimu, keliuose padaro panašiai ir vieni, ir antri. Tik vyrai dažniau viršija važiavimo greitį, o moterys dažniau nepaiso kelio ženklų.

„Pradedi rašyti protokolą, o ji nesupranta, už ką. Tikina nemačiusi kelio ženklo arba atvažiavusi iš kito miesto“, – pasikartojančius paaiškinimus prisimena pareigūnas.

Anot jo, moterys ne tik nemato ženklų, bet ir dažniau nesegi saugos diržų. Taip pat dažniau už vyrus prie vairo kalba telefonu be laisvų rankų įrangos.

Moterims, dažniau nei vyrams, būdinga nepaisyti operatyviųjų tarnybų garso bei švyturėlių signalų.

„Jei jau kas nepraleis greitosios, gaisrinės ar policijos automobilio – tai bus latvis arba moteris, – kvatojasi E. Kiaušinis. – Jei tokią pažeidėją sustabdai, įprasta, ji tvirtina net nepagalvojusi apie tai, kad reikia trauktis.“

Pastebėta ir tai, kad moterys labiau už patyrusius vairuotojus vyrus mėgsta važiuoti antrąja eismo juosta, nors pirmoji tuščia. Taip važiuoti mėgsta ir pensininkai bei „klevo lapai“.

Skirtumas, anot kelių policijos pareigūno, tas, kad nepatyrę vairuotojai visada pripažįsta padarę pažeidimą, o pensininkai ir moterys nesupranta, dėl ko čia prie jų kimbama ir kodėl jie turėtų važiuoti dešiniąja kelio puse.

Neblaiviųjų „gudrybės“

Vairuotojos moterys, skirtingai nei vairuotojai vyrai, dažniausiai prisipažįsta, kad gėrė alkoholį, tačiau kone visos, anot pareigūno E. Kiaušinio, būna gėrusios „tik taurę šampano“.

Pripūtė vairuotoja 1,97 promilės, keistai eina, o vis tiek tvirtina išgėrusi tik taurę, – šypsosi pareigūnas. – Viena po tokios šampano taurės ir griovius buvo išmaišiusi.“

Pasitaiko moterų, kurios būdamos neblaivios be paliovos giria pareigūnų grožį arba siūlo, užuot baudus, geriau kavos atsigerti.

95 procentus neblaivių vairuotojų vyrų, sako policininkas, atskirsi iš tolo, nes jų vairuojamų automobilių abiejų pusių langai, net ir spaudžiant šalčiui, dažniausiai būna atidaryti.

Pastebėta, kad neblaivūs vairuotojai, padavę dokumentus patruliui, ilgai kuičiasi daiktadėžėje, atseit ieško draudimo poliso – kvėpuoja.

Neblaiviems nesvetimi ir kyšiai. Jais išsipirkti dažniau rizikuoja vyrai. O moterys, jei ir bando apie tai užsiminti, įspėtos apie atsakomybę, persigalvoja.

Atsargiai, nebūtinai saugiai

Moterims vairuotojoms, anot policijos pareigūno, koją kartais pakiša perdėtas atsargumas: nerizikuos lenkti, lėčiau pradės važiuoti iš vietos, geriau palauks negu išnaudos likusias sekundes tam tikriems manevrams sankryžose ir t.t.

E. Kiaušinis įsitikinęs, kad jei moterys viską darytų greičiau ir ne taip atsargiai, tai ne tik avarijų, bet ir spūsčių gatvėse mažiau būtų.

Kalbant apie avarijas verta paminėti statistiką: dėl moterų ir vyrų kaltės sukeltų eismo įvykių skaičius panašus, tačiau moterų sukeltų avarijų pasekmės – lengvesnės.

Ginčai ir derybos

Kaip dažniausiai teisinasi pažeidėjai ir kurie labiausiai linkę užginčyti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą?

E. Kiaušinis sako, kad iš dešimties sustabdytų pažeidėjų tik du ar trys negali paaiškinti, kodėl pažeidė KET. Visi kiti skubėjo į laidotuves, į ligoninę, į metines... Nemažai ir tokių, kurie iš karto žino, kad nieko nepažeidė, o pareigūnai kimba be reikalo.

Policininkas prisimena kartą kelyje sustabdęs „Subaru“ tiuninguotu priekiu su oro ertmėmis. Vairuotojas, net nespėjus prieiti pareigūnui, rėkė nieko nepadaręs, esą prie jo kimbama tik todėl, kad turi gerą mašiną.

„Kitą šiaulietį už greitį baudžiau gal tris kartus, ir jam kiekvienąkart kažkas buvo numirę, – sako pareigūnas. – Neseniai vėl rašau protokolą, o jis rauda, kad nespės pamatyti savo mirštančio dėdės. Nepatikrinsi, miršta kas ar nemiršta, bet vaidyba matyti ant žmogaus veido.“

E. Kiaušinis sako, kad pakanka paimti vairuotojo pažymėjimą ir, užmetus akį į nuotrauką, jau galima pasakyti, ar pažeidimas bus ginčijamas – nuotraukoje tokie žmonės atrodo pikti.

Policininko patirtis rodo ir kitą įdomų dalyką – pasirodo, apie 90 procentų vairuojančiųjų automobilius „Subaru“, „Alfa Romeo“, didžioji dalis „Volvo“ ir „Rover“ linkę su policija konfliktuoti.

„Sustabdai už greitį, už diržus, nesvarbu, už ką, nespėji prieiti, ir prasideda. Sykį sustabdžiau pilką „Subaru“, nespėjau priėjęs prisistatyti, o vairuotojas jau klausinėja, kas buvo, kodėl jį sustabdžiau, ar galėjau sustabdyti ir t.t.“, – prisimena E. Kiaušinis.

Jis vaizdžiai papasakojo ir kuriozinį atvejį. Kartą sustabdęs vieną panevėžietį paaiškino, kad šis viršijo greitį. Vairuotojo būta atkaklaus: atkirto greičio tikrai neviršijęs, važiavęs leistinu.

„Paklausiau, ar jis žino, kiek čia leistina, ir iš karto sulaukiau atsakymo „aišku, žinau“. Vairuotojas tik pasitikslino, kokiu greičiu jis važiavo. Sakau, važiavote 105 kilometrų per valandą greičiu. Tada man atsakoma: ne, aš važiavau 90, aš spidometrą turiu, neapgausit. Bet, sakau, čia gyvenvietė – leistinas greitis 50. Tada jis akimirkai nutilo ir sako: aa, tai aš 50 ir važiavau,“ – kelių mėnesių senumo pokalbį prisimena E. Kiaušinis.

Viskas tąsyk baigėsi tuo, kad pažeidėjas buvo pakviestas į policijos automobilį. Įlipęs vėl pradėjo derybas: tai nerašykite už greitį, rašykite geriau už diržus. O kodėl už diržus? Bauda mažesnė. Kad už pakartotiną diržų nesegėjimą numatytas vairuotojo pažymėjimo atėmimas! Tai tada geriau rašykit, kad važiavau be šviesų.

Vis dėlto kartais pažeidėjai sukelia šypseną. E. Kiaušinis prisimena sustabdęs didžiuliu greičiu skriejusį automobilį. Nelaukęs, kol prieis pareigūnas, vairuotojas išpuolė iš mašinos, įbruko dokumentus ir nuskuodė laukais į mišką.

Po kelių minučių pasirodė jau neskubėdamas, paaiškino viršijęs greitį, nes gamtiniai reikalai prispaudė.

Vairavimas – antraeilis dalykas

Ir ko tik vyrai bei moterys nedaro prie vairo! Anot Šiaulių apskrities policijos pareigūno, sunkvežimių vairuotojai važiuodami skaito laikraščius arba maigo kompiuterį, jį pasidėję tiesiog ant vairo. Dar valgo, geria arbatą.

Moterys gražinasi. Pareigūnas ne kartą fiksavo situaciją sankryžoje: visi jau nuvažiavo, o vairuotoja vis žiūri į veidrodį ir dažosi lūpas. Tokie vaizdeliai dažnesni rytais.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (113)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Be pajamų ir darbo – jau pusmetį: renginių verslo atstovai darbinasi kurjeriais, kai kas išparduoda turtą (137)

Privačių renginių verslo atstovai be darbo ir pajamų sėdi jau pusmetį. Kad galėtų išmaitinti...

Tyrimą apie COVID-19 kilmę paviešinęs vokiečių fizikas: yra labai daug keistų dalykų sulaukė audringos reakcijos (115)

„O vis dėlto koronavirusas kilo iš Uhano laboratorijos!“ – kai vasario viduryje Hamburgo...

Sekmadienį lepins pavasariška šiluma: kai kur šils ir iki 18 laipsnių (1)

Ilgimės didesnės šilumos, žalumos, tačiau vyraujantys orų procesai stabdo pavasario žingsnius....

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (29)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (139)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (38)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (337)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (21)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (133)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (190)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...