Ne visi LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kalbinti vairuotojai tiksliai žino, kokiu atstumu nuo automobilio šį ženklą reikėtų statyti ir kaip, priverstinai sustojus, panaudoti kitas saugumo priemones.

„Reikia įjungti avarinę šviesos signalizaciją, po to pastatyti avarinio sustojimo ženklą, užsivilkti liemenę ir kažkam skambinti“, – svarsto vienas iš laidos pašnekovų.

Savo ruožtu Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių patrulių rinktinės kuopos vadas Audrius Šeškevičius teigia, kad visų pirma reikia įjungti avarinę šviesos signalizaciją.

„Po to, jei ketinate išlipti iš automobilio ir ruošiatės imtis kažkokių veiksmų – apžiūrėti automobilį ar keisti ratą – jums reikėtų užsivilkti šviesą atspindinčią liemenę, kad jus matytų. Tuomet reikia pastatyti avarinį ženklą, kuris privalo būti kiekvienoje transporto priemonėje“, – pažymi A. Šeškevičius.

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad „jei avarinės šviesos signalizacijos nėra arba ji sugedusi, taip pat jeigu priverstinai sustojama ten, kur sustojusią transporto priemonę kiti eismo dalyviai pamatytų likus iki jos mažiau kaip 100 m, motorinės transporto priemonės (išskyrus mopedą, motociklą be priekabos), traktoriaus, savaeigės mašinos vairuotojas privalo pastatyti avarinio sustojimo ženklą: gyvenvietėse – ne arčiau kaip 25 m atstumu, o ne gyvenvietėse – ne arčiau kaip 50 m atstumu nuo sustojusios transporto priemonės.“

„Šie atstumai parinkti įvertinus vidutinį automobilio greitį ir vairuotojo gebėjimą sureaguoti į kliūtį. Net jei kliūtį jis pastebės per vėlai, pervažiuos avarinį ženklą, jį sulaužys, tačiau sugebės sustabdyti automobilį, išvengs susidūrimo manevruodamas ar stabdydamas“, – aiškina A. Šeškevičius.