aA
Lietuvos kelių policijos vadovai teigia, jog pažaboti Kelių eismo pažeidėjus (KET) būtų galima grąžinus iki 2008 metų galiojusią baudų balų sistemą. Tačiau šis siūlymas nesulaukia Valstybinės eismo saugumo komisijos pritarimo.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Komisijos pirmininko pavaduotojas susisiekimo ministras Eligijus Masiulis BNS teigė, jog baudų balų sistema – labiau subjektyvi, sudaranti didesnių prielaidų pažeidėjams bandyti „tartis“ su policijos pareigūnais.

Trečiadienį spaudos konferencijoje kalbėjęs Lietuvos kelių policijos viršininko pavaduotojas Aleksandras Samulevičius teigė, jog šiuo metu skiriamos baudos už kelių eismo pažeidimus pakankamai griežtos, tačiau vyrauja kita problema – didžiulė dalis pažeidėjų jų nemoka.

Policijos duomenimis, pernai šalies gyventojams paskirta bemaž 90 mln. litų baudų, o surinkta 52 mln. litų.

Anot A.Samulevičiaus, šią problemą būtų galima išspręsti grąžinant baudų balų sistemą. Tokį siūlymą Lietuvos kelių policija Valstybinei eismo saugumo komisijai buvo pateikusi dar praėjusių metų birželį.

Pagal iki 2008 metų galiojusią tvarką, per metus už padarytus pažeidimus surinkus 10 baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių.

Susisiekimo ministras E.Masiulis trečiadienį BNS teigė, jog minėtas siūlymas komisijoje buvo svarstomas, tačiau nesulaukė komisijos narių pritarimo.

„Mes šį siūlymą aptarinėjome, bet didžioji dalis komisijoje buvusių narių tai vertino skeptiškai. Dėl kelių priežasčių - balų sistema sudaro galimybę labiau vairuotojui pažeidėjui tartis su pareigūnais, nes vertinant balais atsiranda stipresnis subjektyvumo faktorius vertinant pažeidėją. Manome, kad dabar galiojanti baudų sistema yra optimali, dar labaiu jų griežtint nereiktų, o tas balų rinkimas tik papildomo administravimo reikalaujantis ir gali padidinti prielaidas korupcijai“, - sakė ministras.

E.Masiulio teigimu, nesumokamų baudų problemą buvo siūloma spręsti kitu būdu – kad nesumokėjusieji baudų automobilių savininkai negalėtų atlikti automobilių techninės apžiūros. Tačiau tokiam siūlymui, anot ministro, nepritarė teisininkai.

Kelių policijos vadovai trečiadienį teigė, jog nuo 2001 metų iki 2010 metų buvo užsibrėžtas tikslas sumažinti žuvusiųjų kelyje skaičių bent 50 procentų. Šį tikslą pavyko pasiekti.

Tačiau lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu šiemet keliuose žuvusiųjų skaičius didesnis - šiemet keliuose žuvo 207 žmonės, pernai tuo pačiu laikotarpiu – 196.

Anot Kelių policijos atstovų, šį neigiamą pokytį lemia keletas didelių avarijų šiemet, kuriose žuvo daug žmonių.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Skirmantas Skrinskas trečiadienį teigė, jog daugiausia avarijų tenka kelio „Via Baltica“ atkarpai tarp Kauno ir Marijampolės – per ketverius pastaruosius metus čia kasmet įvykdavo bent po keturias avarijas, kuriose buvo arba žuvusiųjų, arba sunkiai sužeistų.

Anot S.Skrinsko, šią „Via Baltica“ atkarpą ketinama paversti automagistraliniu keliu (po dvi eismo juostas į abi puses - red.), tačiau susiduriama su sunkumais, kuomet visuomenės reikmėms reikia paimti net 380 privačių sklypų ir tai stabdo projekto įgyvendinimą.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kokią klaidą darote, jei važiuodami automobilyje pasigarsinate muziką (7)

60 proc. Lietuvos vairuotojų galėdami pasirinkti kelis mėgstamiausius muzikos žanrus, apklausoje...

Vairuojantys „dyzelius“ gali išvengti bėdų su DPF: apie „ligas“ išduoda keli signalai (85)

Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo...

Vairuotojai nežino, kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (127)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (49)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (7)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Top naujienos

Valdančiuosius palikęs Žemaitaitis: man gaila Karbauskio (66)

Praėjusią savaitę Seimas slaptu balsavimu nusprendė, kad „Tvarkos ir teisingumo“ partijos...

Siūlo naujus mokesčius, bet atsisako milijonų: kitąmet iš valstybės įmonių bus mažiau pinigų (16)

Pastaraisiais metais valstybės valdomos įmonės vis labiau prisidėdavo prie valstybės biudžeto....

Rusijai sunkiai sekasi įgyvendinti didžiąją Putino svajonę (88)

Rusijos prezidento Vladimiro Putino vadinamieji nacionaliniai projektai – išlaidų planai,...

Plati Julios Roberts šypsena slepia jos tamsiąją pusę: išjungus kameras aktorė tampa visai kitu žmogumi (14)

Didžiąją savo karjeros dalį aktorė Julia Roberts buvo Amerikos numylėtinė. Ji išgarsėjo...

Turkijoje įvestas pagalvės mokestis turistams

Turkijos parlamentas pritarė įstatymo projektui, pagal kurį nuo 2020 m. turistai mokės 2 proc....

Anthony sugrįžimas – itin prastas, Valančiūnas su „Grizzlies“ neprilygo autsaideriams „Warriors“ (1)

NBA čempionate įvyko ilgai aptarinėtas Carmelo Anthony sugrįžimas, tačiau jis tikrai nebuvo...

Prieš ar po pusryčių valytis dantis: ekspertai dažniausiai turi vieną atsakymą (2)

Klausimas, kasdien neduodantis ramybės: kada valytis dantis – prieš pusryčius ar po jų? Į jį...

Dėl trečio kėlinio sindromo nuogąstaujantis Jasikevičius renkasi „geriausią prieinamą“ naujoką (44)

Trys pralaimėjimai iš eilės, ir visuose juose Šarūnas Jasikevičius mato vieną bendrą...

Palygino žiemos atostogų kainas populiariuose kurortuose: kai kuriuose išleisite dvigubai daugiau (19)

Artėjant didžiosioms žiemos šventėms, dažnas nori bent šiek tiek atsipūsti ir ištrūkti nors...