Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Kauno apskr. VPK) Kelių policijos valdybos pareigūnai nori priminti, kad nuo liepos 1 d., pasikeitus KET, pasikeitė reikalavimai ir dviratininkams.

KET nurodoma, jog važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų, o išklausiusiems Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą, - ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas. Dviratininkai privalo vadovautis kelio ženklais ir, esant galimybei, važiuoti dviračių taku.

Pasak pareigūnų, dviratininkams būtina įsidėmėti bei vykdyti ir kitus KET nurodymus, kurie gali išgelbėti gyvybę. Pagal KET pakeitimus, važiuojant važiuojamąja kelio dalimi ne tik tamsiuoju paros metu, bet ir dieną, privaloma dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba būti įjungus dviračio žibintus. Dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmus. Vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą. Visais atvejais važiuojant dviračiu ne gyvenamojoje zonoje būtina, kad ši transporto priemonė būtų paruošta naudojimui, t. y. dviratis turi turėti tvarkingą stabdį ir garso signalą, dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų.

Kauno apskr. VPK Kelių policijos valdyba dar kartą nori atkreipti dėmesį, jog dviratininkai, važiuojantys važiuojamąja kelio dalimi, turi manevruoti atsakingai, nesiblaškyti po važiuojamąją kelio dalį, važiuodami laikytis kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios kelio dalies krašto, matydami, kad lenkdamas automobilis nepasirinko saugaus atstumo, pasitraukti į kelkraštį, visiškai sustoti ar nulipti nuo dviračio. Visa tai – dėl savo pačių saugumo. Derėtų nepamiršti, jog norėdamas pereiti per pėsčiųjų perėją, ar kirsti važiuojamąją kelio dalį esant intensyviam eismui, dviratininkas privalo nulipti nuo dviračio ir tik tada eiti per pėsčiųjų perėją ar kirsti važiuojamąją kelio dalį.

Pareigūnai taip pat nori perspėti ir tėvelius, kad pasirūpintų savo vaikais, kurie dažnai nežino pagrindinių KET reikalavimų dviratininkams, važiuoja dviračiais ar vaikšto važiuojamąją kelio dalimi grupėmis skersai važiuojamosios kelio dalies, nedėvi šalmų, manevruoja neatsakingai. Taip ne tik sukeliamos avaringos situacijos, bet svarbiausia – ir pavojus savo paties gyvybei.

Artimiausiu metu Kauno apskr. VPK pareigūnai organizuos dviračių eismo kontrolės priemones, kurių metu bus tikrinama, kaip dviratininkai laikosi KET reikalavimų.

Šiais metais Kauno apskrityje eismo įvykių metu iš viso buvo sužalota net 117 dviratininkų, dar 2 dviratininkai žuvo (abu Jonavos rajone). 78 dviratininkai nukentėjo dėl neatsargaus manevravimo. Tad prašome prisiminti, jog būtina pasirūpinti savo ir kitų eismo dalyvių saugumu bei laikytis KET.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)