aA
Daugybės vairuotojų diskusijų sulaukęs atvejis, kai sostinės pareigūnams teko vytis jiems nepaklususį vairuotoją, o šis vėliau trenkėsi į pareigūnų automobilį, skatina atsigręžti į tokius įvykius ir aptarti, ar šalies pareigūnai pasirengę netikėtoms gaudynėms bei kaip per vos keletą minučių galima sutramdyti bėglį. Apie tai „Laisvosios bangos“ eteryje pasakojo Vilniaus apskrities Policijos viršininkas Kęstutis Lančinskas.
© DELFI / Karolina Pansevič

„Pažeidėjo sutramdymo schema buvo visiškai kitokia, tačiau viskas vystėsi labai greitai, įvyko nenumatyta situacija ir persekiojamas automobilis atsitrenkė į mūsų pareigūnų automobilį. Dar už keleto kilometrų į priekį buvo paruošta neįveikiama kliūtis – tokio tipo automobilis jos nebūtų įveikęs. Buvo nutiestas vadinamasis „ežys“, kelias užblokuotas sunkvežimiu. Į avariją patekęs ekipažas stovėjo kelio praplatėjime prieš vietą, paruoštą apsisukti. Pareigūnai, pamatę, kad automobilis artėja į jų pusę, norėjo išvengti susidūrimo, o persekiojamasis vėl pakeitė važiavimo kryptį ir atsitrenkė į policijos automobilį“, – nesenus įvykius prisiminė pašnekovas.

Anot jo, tokioje situacijoje pareigūnai privalo gerai įvertinti, kiek pažeidėjo transporto priemonė pavojingai važiuoja ir kas jame gali būti. „Ši situacija buvo dviprasmiška. Tai buvo krovininis automobilis. Pareigūnai nežinojo, kas jo viduje. Imtis kažkokių ekstremalesnių veiksmų, naudoti ginklą, ar bandyti jį nustumti į griovį, nebuvo įmanoma, nes mes nežinojome, kas jo viduje“, – sakė policijos viršininkas.

Pasak K.Lančinsko, jeigu persekiojamasis būtų važiavęs lengvuoju automobiliu ar motociklu, pažeidėjo sulaikymo planas būtų buvęs visiškai kitoks. „Kiekvienu atveju tai priklauso nuo aplinkybių – kiek eismo dalyvių yra aplinkui, kokiu greičiu transporto priemonės važiuoja, į kurią pusę. Tokioje situacijoje labai sunku nuspėti, kur toks pažeidėjas pasuks, koks jo maršrutas, kas jam šaus į galvą.“, – tikino pašnekovas.

Paklaustas apie pareigūnų galimybes vytis vasaros sezonu dažnai į gatves išvykstančius motociklus, pašnekovas sakė, jog pareigūnai turi pakankamai greitus motociklus ir yra paruošti bandymams nuo jų bėgti.

Sostinės policijos vadovo vertinimu „Volkswagen Transporter“ persekiojimas užtruko visai neilgai. „Nuo tos akimirkos, kai pareigūnai pamatė šį automobilį, iki atomazgos, praėjo maždaug septynios minutės. Jis nuvažiavo pakankamai didelį atstumą, tačiau tai įvyko dėl kelių priežasčių: buvo šventinė diena ir nebuvo daug automobilių gatvėse, antra – buvo didžiulis greitis. Tad jam sustabdyti prireikė keturių pareigūnų ekipažų“, – prisiminė „Laisvosios bangos“ pašnekovas.

Nepersekioti negalima

K. Lančinskas pripažino, kad situacija būtų susiklosčiusi kitaip, jei persekiojamo automobilio vairuotojas būtų nusprendęs pasukti ne miesto krašto link, o į centrą. „Pareigūnai būtų turėję įvertinti situaciją, nuspėti, kur link jis juda ir imtis visų įmanomų priemonių jį sustabdyti. Kadangi tokio automobilio nepersekioti neįmanoma, tad reikia jį visais įmanomais ir teisėtais būdais sustabdyti“, – tikino viršininkas.

Vilniaus apskrities policijos viršininkas sako, jog persekiojamo automobilio taranavimo scenarijus teoriškai galimas, bet tai galima daryti tik su specialiai paruoštais automobiliais, kurie priekyje turi sustiprintus rėmus, metalinius įrenginius, skirtus taranuoti ir nustumti automobilius. Kalbant apie šią situaciją to saugiai padaryti nebūtų pavykę. Paklaustas, ar policijos patruliai mokomi, kaip elgtis tokiose situacijose, K.Lančinskas teigė, kad mokymosi ir realybės lyginti nereikėtų, nes realiame gyvenime atsiranda ir daug šalutinių veiksnių.

Vienas dalykas, kai mes mokomės ir žinome, kad tai yra mokymai, kita, kai žinome, kad tokia situacija iš tiesų vyksta. Policijos pareigūnai irgi yra žmonės, jie irgi jaudinasi, o reikia greitai priimti sprendimus, kurie gali nulemti vieno ar kito įvykio baigtį“, – mąstė pašnekovas ir patikino, jog aptariamoje situacijoje savo pareigūnus vertina gerai.

Taip pat K.Lančinskas visiems eismo dalyviams priminė, kad matant, kai pareigūnai persekioja bėglį, nereikėtų imtis savarankiškų iniciatyvų. Svarbiausia pasitraukti į kelkraštį ir leisti pareigūnams dirbti savo darbą.

Įrašą galite išgirsti čia.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (113)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (150)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Kaip popiežiaus vizito metu keisis eismas Vilniuje

Šį savaitgalį, rugsėjo 22–23 d., sostinėje bus galima tapti istorinio įvykio liudininkais –...

Kaunas ruošiasi Popiežiaus vizitui: laukiama tikinčiųjų antplūdžio patarė, kur palikti automobilius (107)

Artėjantį savaitgalį Lietuvoje lankysis Popiežius Pranciškus . Sekmadienį katalikų Bažnyčios...

Vaikiškos automobilinės kėdutės: kodėl universalios nėra geriausios ir į ką neatsižvelgia tėvai (2)

Pagal naujausias Europos Sąjungos (ES) rekomendacijas vaikai, kurių ūgis mažesnis nei 135 cm,...

Top naujienos

STT paskelbė statistiką apie gimines savivaldybėse: reakcija stulbinanti (111)

Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) birželį paskelbė analizę, kuri rodo, kad beveik penktadalis...

Kiemą iškniso ir dingo: neįmanoma net išeiti iš laiptinės, priversti lipti per kaimynų tvoras (3)

Socialiniame tinkle „Facebook“ tauragiškiai įvedė naują madą – apie problemas praneša...

Į Lietuvą atvykę italai smarkiai nustebo: manėme, kad čia visi vilki treningus ir mušasi (14)

Tą rytą prieš skrydį mano draugai italai , Pietro ir Simone, net nesudvejoję, apsiavė...

Kova įsisiūbuoja: Skvernelis į Lietuvą vilioja 12 užsienio prekybos tinklų (368)

Jau kitą savaitę Vyriausybėje bus praskleistas paslapties šydas ir įvardintos konkrečios...

DELFI nufilmavo, kas vyksta Labanoro girioje: prieš įsigalint draudimui kirsti griūva aukščiausios pušys (213)

Pastarosiomis dienomis Labanoro girioje daugiau miškavežių nei grybautojų. Šiuo metu šioje...

Ko neparodė TV kameros: po viešo Gražulio atsiprašymo sekė kitas susitikimas, po kurio palangiškė negali ramiai miegoti (96)

Nuo pat pirmosios skandalo dienos žinomas politikas Petras Gražulis ir palangiškė Birutė...

Lietuviai nuo alkoholio priklausomybės gydėsi ir prieš 200 metų: vaistų atsigabendavo net iš Nikaragvos (35)

Priklausomybės ligos ir jų gydymas Lietuvoje – apipintas diskusijomis, mitais ir baime, o...

Indrė Makaraitytė. Karšta žarijų duobė Gitanui Nausėdai – tylioji dauguma, kuri prieš gėjų teises (258)

Gitanas Nausėda net pačiam sau turbūt netikėtai sugalvojo, kad vienos lyties asmenų...

Suvalkiečiai kasa bulves – pirmosios vagos džiugina, bet yra ir baimių

Vilkaviškio rajone prasidėjo bulviakasis. Pirmasis derlius džiugina, tačiau baiminamasi, kad...