Po žiemos keliuose atsivėrusios duobės yra ne tik Lietuvos, bet viso pasaulio vairuotojų aktualija. Britai savo kelių infrastruktūrą prilygina Namibijai ar Puerto Rikui. Amerikiečiai klausia, kodėl europietiški keliai geresni, ir kalba apie vokišką standartą, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

O kiek ironiškai iliustruodami problemos mastą Europoje, automobilių gamintojai Belgijoje iš realių pavyzdžių sukūrė beveik 2 kilometrų ilgio „baisiausią pasaulyje“ kelią, kuriame galima susidurti su tomis rizikomis bei pavojais, nuo kurių neapsaugoti ir Europos vairuotojai.

„BTA duomenimis, kovą–birželį tikimybė automobiliui įvažiuoti į kelyje atsivėrusią duobę Lietuvoje išauga 2,5 karto. Tai, kad būtent pavasaris pareikalauja ypatingo vairuotojų budrumo, lemia duobių atsiradimo fizikiniai principai. Duobės susiformuoja dėvintis keliui, kai net mažiausius įtrūkimus kelio dangoje iki pavojingos kliūties išdidina į vidų patekusi ir vėliau sušalusi drėgmė. Tai paprasčiausias fizikinis dėsnis, kai vanduo šaldamas plečiasi, atitinkamai didėja ir įtrūkimas“, – aiškina BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Šiemet žiema Lietuvoje vėl buvo drėgna, be to, vasarį oro temperatūra krito tikrai žemai, o ir toliau prognozuojami pakankamai permainingi orai ir toliau bandys vairuotojų budrumą.

„Žvelgiant į sinoptikų prognozes atrodo, kad duobių formavimosi sezonas dar tik įsibėgėja. Šią savaitę oras gerokai atšilo, sniegas tirpsta, žadama ir lietaus – drėgmės vėl bus daug. Jei, kaip prognozuojama, sugrįš šalčio banga, susiklostys daug kartų matyta situacija: šąlantis vanduo įtrūkimus kelių dangoje tik dar labiau padidins. Tad atsargumas tikrai būtinas, nes įvažiavimas į duobę gali baigtis tikrai rimtomis problemomis: nuo bėdų dėl ratlankių ir padangų, iki važiuoklės sugadinimo“, – sako ekspertas.

Pasak jo, vairuotojai, važiuojantys kas dieną tuo pačiu keliu, ir manantys, kad tikrai žino visas jame esančias kliūtis, privalo neprarasti budrumo, nes esant palankioms sąlygoms duobės formuojasi labai greitai.

„Jei vakar ar prieš kelias dienas važiavote įprastu maršrutu ir kažkurioje vietoje duobės nebuvo, tai nereiškia, kad ir šiandien jos ten nėra. Duobės pavasarį formuojasi itin greitai, o ir vienas pirmųjų ženklų, kad kelio dangos būklė pasikeitė – balos, signalizuojančios apie galimą pavojų. Jos pavojingos dėl to, kad vairuotojas nemato, ką iš tiesų slepia vandens sluoksnis – gal ten tik vanduo, o gal ir gili duobė aštriais kraštais. Pakankamai dažnai vairuotojai, registruodami įvykį, nurodo, jog tiesiog važiavo per balą, o paaiškėjo, kad ten didžiulė duobė“, – sako specialistas.

A. Žiukelio teigimu, pamačius vandens sankaupą kelyje geriau ją apvažiuoti, o jei tokios galimybės nėra – važiuoti saugiai ir itin lėtai. Jei nelaimės išvengti vis dėlto nepavyko, neskubėkite tęsti kelionės.

„Įvažiavus į pavojingą duobę rekomenduoju nevažiuoti toliau lyg niekur nieko ir nelaukti, kol kas nors pasigirs ar pasijaus. Iš karto sustokite ir apžiūrėkite automobilį, įvertinkite ar nėra klibančių detalių, ar neprakirsta padanga. Tikrai yra pasitaikę situacijų, kai nuvažiavus kelis kilometrus nukrenta buferis ar kitos detalės, o ratlankiai sugadinami ne todėl, kad buvo įvažiuota į duobę, bet todėl, kad ilgesnį laiką buvo važiuojama su nuleista padanga“, – sako specialistas.

Kai kurie automobilių gamintojai savo ruožtu ieško galimybių sumažinti įvažiavimus į duobes ir mėgina išnaudoti automobilio priekyje montuojamus sensorius ir vaizdo kameras, kurios galėtų užfiksuoti kliūtį-duobę ir apie tai perspėtų vairuotoją ar net visiškai sustabdytų automobilį.

Lietuvoje vidutinis automobilių amžius svyruoja apie 15 metų, tad apie naujausiomis ateities technologijomis aprūpintus automobilius daugumai vairuotojų dar per anksti galvoti. Kur kas realiau, kad šalies vairuotojai naudojasi įvairiomis išmaniosiomis programėlėmis bei jose žymi pavojus kelyje arba tiesiog skambina pagalbos telefonu 112.

„Pamatę nepažymėtą, tačiau pavojingą duobę, elkitės pilietiškai. Vien pernai pavasarį ir tik Vilniuje keliuose buvo užtaisyta apie 1 tūkst. duobių. Gali būti, kad tarnybos paprasčiausiai visur nespėja. Paaukokite turimą įspėjamąjį ženklą, vadinamąjį avarinį trikampį, pastatykite jį prieš kliūtį ir iškvieskite pagalbą – policija arba kelių tarnybos pažymės pavojingą vietą, kad kiti vairuotojai nepakliūtų į avarines situacijas. Tokiu būdu kiti eismo dalyviai išvengs rimtų finansinių nuostolių, galbūt ateityje kas nors nuo nemalonumų taip apsaugos ir jus. Kuo daugiau pilietiškumo, tuo mažiau finansinių žalų“, – teigia A. Žiukelis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pykstate už vairo? Esate tokie patys pavojingi, kaip ir neblaivūs vairuotojai (8)

Kitam vairuotojui neleidžiant persirikiuoti ar užkišus prieš nosį susinervinate, spaudžiate...

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė (1)

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (8)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

Top naujienos

Kelionė po Rusiją pilna stebuklų: kainos baisios, o svajonių alga – 400 eurų (202)

Ne tik Lietuvoje gyventojai skundžiasi aukštomis kainomis. Rusijoje, Sankt Peterburge, sutikti...

Po pasaulį keliaujantis lenkas nišą rado Palangoje: kviečia paragauti „Trdelnikų“ (25)

„Buvau Rusijoje, Baltarusijoje, Italijoje, visose Baltijos šalyse, Ukrainoje, Austrijoje,...

Orai: savaitgalį – puikus oras, o vienai dienai atplūs tikras karštis (11)

Šeštadienį Lietuva pateks į mažo gradiento žemesnio atmosferos slėgio lauką.

Kraupiausios visų laikų profesijos: net skaitant šiurpsta oda (42)

Tie, kurie dabar dūsauja prisimindami senus gerus laikus, kai „moterys buvo skaisčios, žodis...

Gyvena iš 150 eurų pensijos ir vis tiek laimingi (341)

Ar įmanoma būti laimingam, jei gauni 150 eurų pensijos, gyveni vienkiemyje, neturi mašinos, o į...

Milijardierių problemos: trys absurdiškos situacijos (9)

Net ir patys turtingiausi turi problemų ir suka galvą, kaip jas išspręsti. Tiesa, jos drastiškai...

Susiruošusiems apsipirkti į Lenkiją - puikios naujienos: tokių mažų kainų jau seniai nebuvo (329)

Šią savaitę apsipirkti į Lenkiją atkeliavusių lietuvių laukė malonus netikėtumas –...

Sostinėje – skaudi nelaimė: motociklui atsitrenkus į dviratininką sužaloti du žmonės, vienas žuvo papildyta 22.35 (112)

Sostinės policija praneša, kad Vilniuje, Jauronių gatvėje, įvyko dviratininko žūtimi...

Užkandžiavimas prieš miegą: dėl papildomų kilogramų mažiausiai baiminkitės, gresia baisesnis pavojus (9)

Užkandžiaujate prieš miegą ar esate vėlyvų vakarienių mėgėjas? Pasirodo, tokie mitybos...

Motiejūnas: apie sudėtingas įžaidėjo paieškas, derybas su „Rockets“ bei baimę dėl White'o (11)

Kauno „Žalgiris“ yra per žingsnį nuo komplektacijos pabaigos artėjančiam sezonui, o iki...