Po žiemos keliuose atsivėrusios duobės yra ne tik Lietuvos, bet viso pasaulio vairuotojų aktualija. Britai savo kelių infrastruktūrą prilygina Namibijai ar Puerto Rikui. Amerikiečiai klausia, kodėl europietiški keliai geresni, ir kalba apie vokišką standartą, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

O kiek ironiškai iliustruodami problemos mastą Europoje, automobilių gamintojai Belgijoje iš realių pavyzdžių sukūrė beveik 2 kilometrų ilgio „baisiausią pasaulyje“ kelią, kuriame galima susidurti su tomis rizikomis bei pavojais, nuo kurių neapsaugoti ir Europos vairuotojai.

„BTA duomenimis, kovą–birželį tikimybė automobiliui įvažiuoti į kelyje atsivėrusią duobę Lietuvoje išauga 2,5 karto. Tai, kad būtent pavasaris pareikalauja ypatingo vairuotojų budrumo, lemia duobių atsiradimo fizikiniai principai. Duobės susiformuoja dėvintis keliui, kai net mažiausius įtrūkimus kelio dangoje iki pavojingos kliūties išdidina į vidų patekusi ir vėliau sušalusi drėgmė. Tai paprasčiausias fizikinis dėsnis, kai vanduo šaldamas plečiasi, atitinkamai didėja ir įtrūkimas“, – aiškina BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Šiemet žiema Lietuvoje vėl buvo drėgna, be to, vasarį oro temperatūra krito tikrai žemai, o ir toliau prognozuojami pakankamai permainingi orai ir toliau bandys vairuotojų budrumą.

„Žvelgiant į sinoptikų prognozes atrodo, kad duobių formavimosi sezonas dar tik įsibėgėja. Šią savaitę oras gerokai atšilo, sniegas tirpsta, žadama ir lietaus – drėgmės vėl bus daug. Jei, kaip prognozuojama, sugrįš šalčio banga, susiklostys daug kartų matyta situacija: šąlantis vanduo įtrūkimus kelių dangoje tik dar labiau padidins. Tad atsargumas tikrai būtinas, nes įvažiavimas į duobę gali baigtis tikrai rimtomis problemomis: nuo bėdų dėl ratlankių ir padangų, iki važiuoklės sugadinimo“, – sako ekspertas.

Pasak jo, vairuotojai, važiuojantys kas dieną tuo pačiu keliu, ir manantys, kad tikrai žino visas jame esančias kliūtis, privalo neprarasti budrumo, nes esant palankioms sąlygoms duobės formuojasi labai greitai.

„Jei vakar ar prieš kelias dienas važiavote įprastu maršrutu ir kažkurioje vietoje duobės nebuvo, tai nereiškia, kad ir šiandien jos ten nėra. Duobės pavasarį formuojasi itin greitai, o ir vienas pirmųjų ženklų, kad kelio dangos būklė pasikeitė – balos, signalizuojančios apie galimą pavojų. Jos pavojingos dėl to, kad vairuotojas nemato, ką iš tiesų slepia vandens sluoksnis – gal ten tik vanduo, o gal ir gili duobė aštriais kraštais. Pakankamai dažnai vairuotojai, registruodami įvykį, nurodo, jog tiesiog važiavo per balą, o paaiškėjo, kad ten didžiulė duobė“, – sako specialistas.

A. Žiukelio teigimu, pamačius vandens sankaupą kelyje geriau ją apvažiuoti, o jei tokios galimybės nėra – važiuoti saugiai ir itin lėtai. Jei nelaimės išvengti vis dėlto nepavyko, neskubėkite tęsti kelionės.

„Įvažiavus į pavojingą duobę rekomenduoju nevažiuoti toliau lyg niekur nieko ir nelaukti, kol kas nors pasigirs ar pasijaus. Iš karto sustokite ir apžiūrėkite automobilį, įvertinkite ar nėra klibančių detalių, ar neprakirsta padanga. Tikrai yra pasitaikę situacijų, kai nuvažiavus kelis kilometrus nukrenta buferis ar kitos detalės, o ratlankiai sugadinami ne todėl, kad buvo įvažiuota į duobę, bet todėl, kad ilgesnį laiką buvo važiuojama su nuleista padanga“, – sako specialistas.

Kai kurie automobilių gamintojai savo ruožtu ieško galimybių sumažinti įvažiavimus į duobes ir mėgina išnaudoti automobilio priekyje montuojamus sensorius ir vaizdo kameras, kurios galėtų užfiksuoti kliūtį-duobę ir apie tai perspėtų vairuotoją ar net visiškai sustabdytų automobilį.

Lietuvoje vidutinis automobilių amžius svyruoja apie 15 metų, tad apie naujausiomis ateities technologijomis aprūpintus automobilius daugumai vairuotojų dar per anksti galvoti. Kur kas realiau, kad šalies vairuotojai naudojasi įvairiomis išmaniosiomis programėlėmis bei jose žymi pavojus kelyje arba tiesiog skambina pagalbos telefonu 112.

„Pamatę nepažymėtą, tačiau pavojingą duobę, elkitės pilietiškai. Vien pernai pavasarį ir tik Vilniuje keliuose buvo užtaisyta apie 1 tūkst. duobių. Gali būti, kad tarnybos paprasčiausiai visur nespėja. Paaukokite turimą įspėjamąjį ženklą, vadinamąjį avarinį trikampį, pastatykite jį prieš kliūtį ir iškvieskite pagalbą – policija arba kelių tarnybos pažymės pavojingą vietą, kad kiti vairuotojai nepakliūtų į avarines situacijas. Tokiu būdu kiti eismo dalyviai išvengs rimtų finansinių nuostolių, galbūt ateityje kas nors nuo nemalonumų taip apsaugos ir jus. Kuo daugiau pilietiškumo, tuo mažiau finansinių žalų“, – teigia A. Žiukelis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (44)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (196)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Net ir nešdami šiukšles galite žūti (2)

Eidami į darbą ar parduotuvę nusprendėte išmesti namuose susikaupusias šiukšles ? Nepraraskite...

Kada pagaliau dviratininkai ir pėstieji turės normalius takus (17)

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis . Sezonui...

Vairuotojo darbo vieta – kaip ją tinkamai paruošti kelionei (1)

Vairavimo mokyklose jau nuo pat pradžių būsimiems eismo dalyviams akcentuojama, kaip svarbu...

Top naujienos

„Žalgirio“ pergalės – „Olympiakos“ stiliumi: sėlinti, varginti ir smogti specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (52)

Varžovus varginantis sėlinimas iš paskos ir lemiamas smūgis artėjant finalo sirenai. Tai ilgą...

Medikai sutrikę dėl valdžios planų: negalima gydytojui mokėti tokių pinigų (208)

Mitingui prie Seimo kitą savaitę besirengiantys medikai sunerimę matydami, kad parlamentarų...

Sirijos bombardavimas leido JAV išbandyti naują raketą (6)

Tikriausiai pagrindinė žinia praeitos savaitės naujienų portaluose buvo tai, kad JAV ,...

Visiškai girtam mišias už ant bėgių žuvusį jaunuolį laikiusiam kunigui paskirta bauda (107)

Policija paskyrė baudą klebonui, kuris trečiadienio vakarą mišias už tragiškai žuvusį...

Stiprus vėjas Vilniuje: metalinis bokštas užvirto ant gyvenamojo namo (33)

Ketvirtadienį Vilniuje vėjas nuvertė 12 m aukščio metalinį bokštą. Jis užvirto ant gyvenamojo...

Netrukus Vilniuje duris atvers pasaulinio garso architekto šedevras (37)

Vietoje daugeliui vilniečių gerai žinomo kino teatro „Lietuva“ jau netrukus – spalio 18 d....

Charlize Theron naujausiam vaidmeniui ir vėl priaugo, po to atsikratė 22 kg svorio: papasakojo apie kančias (10)

Charlize Theron priaugo net 22 kg antsvorio, kad naujame savo filme „Tully“ („Auklė Tulė“)...

Širdį spaudžiantis vaizdas – gulbė priversta perėti šiukšlyne (19)

Danija žinoma kaip viena pažangiausių valstybių Europoje, o danai dažnai vadinami laimingiausia...

Vilniuje atidarytas pirmasis „Marriott“ viešbutis (25)

Ketvirtadienį Vilniuje atsidarė pirmasis Baltijos šalyse „Courtyard by Marriott “ viešbutis...

Trumpas pripažino: Sirijoje įvyko labai rimtas amerikiečių ir rusų pajėgų susidūrimas (443)

Bendros JAV prezidento Donaldo Trumpo ir Japonijos premjero Shinzo Abe spaudos konferencijos...