Kaune pėsčiųjų perėjoje partrenktas 16-metis mirė, o eismo įvykio liudininkai prabilo apie įvykio aplinkybes: pirmoje juostoje vaikino praleisti buvo sustojęs autobusas, tačiau antrąją juosta skriejęs automobilis pėsčiąjį partrenkė. Saugaus eismo ekspertai kategoriški: tokiems vairuotojams neturi būti leista sėsti prie vairo.
Pėsčiuosius reikia praleisti ne vien perėjose
© DELFI / Domantas Pipas

Artūras Pakėnas, VšĮ „Amplius LT“ vairavimo mokyklos vadovas ir saugaus eismo ekspertas, sakė, kad analogiškų situacijų, kai vienas automobilis stoja prie pėsčiųjų perėjos kažko praleisti, kitas – lekia toliau, pastebi važinėdamas gatvėmis, tačiau ne itin dažnai.

„Mokiniams iš karto pasakoma, kad jeigu jie tokioje situacijoje nesilaikys taisyklės, kuri nurodo, kad jei vienas automobilis sustojo, kitas privalo taip pat sustoti, tą akimirką jų vairavimo egzaminas pasibaigs. Kategoriškai. Nes tai yra vienas grubiausių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų“, – pabrėžė pašnekovas.

Anot eksperto, vietos svarstymui, kaip turėtų elgtis vairuotojai, nėra. KET aiškiai apibrėžta, kad jeigu vienas automobilis sustojo prie pėsčiųjų perėjos praleisti žmogaus, kitas privalo padaryti tą patį.

„Jokių kitų variantų, kaip elgtis, nėra, net svarstyti nėra apie ką. Tačiau tokių avarijų, kai greta važiuojantis vairuotojas nesustoja, arba nesustoja tas, kuris važiuoja iš paskos, vis dar tebėra“, – kalbėjo A. Pakėnas.

Artūras Pakėnas
Artūras Pakėnas
© G.Matulaičio nuotr.

Jis pasakojo, kad yra ne kartą tekę spausti stabdžių paminą iki dugno tada, kai prie vairo sėdėdavo būsimas vairuotojas, mat jis nespėdavo žvalgytis ir nepamatydavo, kad į pėsčiųjų perėją išeina žmogus.

„Tačiau čia yra nepatyręs vairuotojas, jis stebi tik save ir savo mašiną. O patyręs vairuotojas turi matyti plačiai, matyti, kas važiuoja šalia, kas vyksta aplink. Deja, dalis vairuotojų yra prastai paruošti ir važiuoja įsitempę, išsigandę, nemato net to, kas vyksta priešais nosį. Tokiam vairuotojui užtenka, kad susidarytų nepalanki situacija, ir tuojau įvyksta nelaimė“, – pasakojo ekspertas.

Reikia ne vienadienių akcijų

Visgi šiandien KET neapibrėžia, kokiu greičiu turėtų važiuoti vairuotojas tada, kai pastebi pėsčiųjų perėją. Esamame apibrėžime nurodoma, kad privaloma praleisti pėsčiąjį tada, kai šis jau yra įžengęs į perėją, tačiau jei perėja tuščia, prievolės sumažinti greitį nėra. Antra vertus, A. Pakėnas įsitikinęs, kad gatvėse nepakanka kontrolės, mat už pėsčiųjų nepraleidimą perėjoje yra numatyta ne tik bauda, bet ir teisės vairuoti atėmimas.

„Kontrolė virsta parodomosiomis akcijomis: pastovės tris dienas prie perėjų, pamojuos vėliavėlėmis, nors iš tiesų turėtų tris metus kasdien būti dirbama greta perėjų. Akcijos yra per silpnas ir neefektyvus atsakas, mat problema didelė, o visuomenę pakeisti nėra lengva“, – pažėrė kritikos ekspertas.

Jis priminė ir kitą eismo įvykį, kai T. Narbuto gatvėje Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, buvo mirtinai partrenkta mergina. Tąkart eismo įvykį taip pat sukėlė išsiblaškiusi automobilio, važiavusio antrąja eismo juosta, vairuotoja, nesustojusi, nors pirmoje juostoje automobilis buvo sustojęs praleisti pėsčiosios.

Pasigenda pareigūnų dėmesio

Silvestras Dikčius, Lietuvos pėsčiųjų asociacijos prezidentas, pastebi, kad šiemet netrūksta eismo įvykių, kuriuose nukentėjo pėstieji, einantys perėjomis. Jis sutiko, kad eismo dalyvių kontrolė pėsčiųjų perėjose turėtų ir galėtų būti didesnė.

Pašnekovas DELFI pasakojo, kad dar pavasarį asociacija išplatino visoms Lietuvos vairavimo mokykloms kreipimąsi ir paprašė, kad instruktoriai, mokydami būsimus vairuotojus, pabrėžtų, kad artėjant prie perėjos jie turėtų atleisti akceleratorių, nesvarbu, kad nemato žmogaus perėjoje ar greta jos.

Silvestras Dikčius
Silvestras Dikčius
© DELFI / Karolina Pansevič

„Sulaukėme reakcijų, kad esą vairuotojai taip ir mokomi. Tačiau realybėje matome, kad tas mokymas, jei jis ir buvo, yra greitai pamirštas. Perėja tapo ta vieta, kurią vairuotojas stengiasi kuo greičiau įveikti, nesvarbu, kad pėstysis šalia. Yra ir analogiškų atvejų, kai vienas automobilis sustoja, kitas – važiuoja toliau“, – sakė S. Dikčius.

Pašnekovas akcentavo, kad kalbant apie tokius atvejus, pasigendama policijos pareigūnų dėmesio ir didesnės kontrolės tam, kaip laikomasi galiojančių Kelių eismo taisyklių.

„Čia reikėtų ne vienkartinių akcijų, o nuolatinės kontrolės, kuri duotų rezultatą“, – įsitikinęs S. Dikčius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (148)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (171)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (25)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Top naujienos

Pavogė mirusio vaiko tapatybę, buvo demaskuotas, tačiau tada kilo dar daugiau mįslių (12)

Jis pavogė mirusio vaiko tapatybę, galiausiai buvo demaskuotas, tačiau kilo dar daugiau mįslių....

Jolita Mikolaitienė: 21 amžius, o iki šiol moterys naiviai ieško slaptos prasmės tiesmukuose vyrų žodžiuose (13)

Atsakingas pareigas tarptautiniame versle užėmusi Jolita Mikolaitienė daugeliui geriau pažįstama...

Rusijoje lietuvis surado keisčiausią pasaulyje viešąjį tualetą (120)

Norite sysiuko ar dar rimčiau? Eikite į tam skirtą autobusą – jums pasakytų...

Santuokos sakramento auka: už norą tuoktis prestižinėje bažnyčioje pakloja įspūdingas sumas (359)

Vienas iš didžiausių galvos skausmą keliančių klausimų jaunavedžiams – kiek aukoti...

Profesorius Lukoševičius apie visuotinę problemą: niekas nemoka sveikai maitintis (5)

Palangoje kiekvieną vasarą leidžiantis prof. habil. dr. Leonardas Lukoševičius – puikus...

Kaip pasikeis jūsų organizmas atsisakius alkoholio?

Alkoholio poveikis žmogaus organizmui gali būti labai pragaištingas. Laimei, vis daugiau žmonių...

Šuns apkandžiota kaunietė: jo šeimininkė net nemėgino sudrausminti keturkojo – spruko, palikusi vaikus (225)

Į portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi svetimo šuns sužalota ir įbauginta...

Putinas atvyko į Austrijos užsienio reikalų ministrės vestuves (517)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas šeštadienį atvyko į Gamlico kaimą Austrijoje, kur...

Nėštumas: kūno pokyčiai, kurie išlieka net ir pagimdžius (3)

Sakoma, kad motina tapusi moteris pasikeičia, ir tai nėra pokštas. Jokiu kitu gyvenimo periodu...

Mantas Petruškevičius prakalbo apie smurtaujančius savo draugių sutuoktinius: būsite šokiruoti (17)

Mantas Petruškevičius socialiniame tinkle "Facebook" paliko įrašą apie smurtaujančius savo...