aA
Kaune pėsčiųjų perėjoje partrenktas 16-metis mirė, o eismo įvykio liudininkai prabilo apie įvykio aplinkybes: pirmoje juostoje vaikino praleisti buvo sustojęs autobusas, tačiau antrąją juosta skriejęs automobilis pėsčiąjį partrenkė. Saugaus eismo ekspertai kategoriški: tokiems vairuotojams neturi būti leista sėsti prie vairo.
Pėsčiuosius reikia praleisti ne vien perėjose
Pėsčiuosius reikia praleisti ne vien perėjose
© DELFI / Domantas Pipas

Artūras Pakėnas, VšĮ „Amplius LT“ vairavimo mokyklos vadovas ir saugaus eismo ekspertas, sakė, kad analogiškų situacijų, kai vienas automobilis stoja prie pėsčiųjų perėjos kažko praleisti, kitas – lekia toliau, pastebi važinėdamas gatvėmis, tačiau ne itin dažnai.

„Mokiniams iš karto pasakoma, kad jeigu jie tokioje situacijoje nesilaikys taisyklės, kuri nurodo, kad jei vienas automobilis sustojo, kitas privalo taip pat sustoti, tą akimirką jų vairavimo egzaminas pasibaigs. Kategoriškai. Nes tai yra vienas grubiausių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų“, – pabrėžė pašnekovas.

Anot eksperto, vietos svarstymui, kaip turėtų elgtis vairuotojai, nėra. KET aiškiai apibrėžta, kad jeigu vienas automobilis sustojo prie pėsčiųjų perėjos praleisti žmogaus, kitas privalo padaryti tą patį.

„Jokių kitų variantų, kaip elgtis, nėra, net svarstyti nėra apie ką. Tačiau tokių avarijų, kai greta važiuojantis vairuotojas nesustoja, arba nesustoja tas, kuris važiuoja iš paskos, vis dar tebėra“, – kalbėjo A. Pakėnas.

Artūras Pakėnas
Artūras Pakėnas
© G.Matulaičio nuotr.

Jis pasakojo, kad yra ne kartą tekę spausti stabdžių paminą iki dugno tada, kai prie vairo sėdėdavo būsimas vairuotojas, mat jis nespėdavo žvalgytis ir nepamatydavo, kad į pėsčiųjų perėją išeina žmogus.

„Tačiau čia yra nepatyręs vairuotojas, jis stebi tik save ir savo mašiną. O patyręs vairuotojas turi matyti plačiai, matyti, kas važiuoja šalia, kas vyksta aplink. Deja, dalis vairuotojų yra prastai paruošti ir važiuoja įsitempę, išsigandę, nemato net to, kas vyksta priešais nosį. Tokiam vairuotojui užtenka, kad susidarytų nepalanki situacija, ir tuojau įvyksta nelaimė“, – pasakojo ekspertas.

Reikia ne vienadienių akcijų

Visgi šiandien KET neapibrėžia, kokiu greičiu turėtų važiuoti vairuotojas tada, kai pastebi pėsčiųjų perėją. Esamame apibrėžime nurodoma, kad privaloma praleisti pėsčiąjį tada, kai šis jau yra įžengęs į perėją, tačiau jei perėja tuščia, prievolės sumažinti greitį nėra. Antra vertus, A. Pakėnas įsitikinęs, kad gatvėse nepakanka kontrolės, mat už pėsčiųjų nepraleidimą perėjoje yra numatyta ne tik bauda, bet ir teisės vairuoti atėmimas.

„Kontrolė virsta parodomosiomis akcijomis: pastovės tris dienas prie perėjų, pamojuos vėliavėlėmis, nors iš tiesų turėtų tris metus kasdien būti dirbama greta perėjų. Akcijos yra per silpnas ir neefektyvus atsakas, mat problema didelė, o visuomenę pakeisti nėra lengva“, – pažėrė kritikos ekspertas.

Jis priminė ir kitą eismo įvykį, kai T. Narbuto gatvėje Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, buvo mirtinai partrenkta mergina. Tąkart eismo įvykį taip pat sukėlė išsiblaškiusi automobilio, važiavusio antrąja eismo juosta, vairuotoja, nesustojusi, nors pirmoje juostoje automobilis buvo sustojęs praleisti pėsčiosios.

Pasigenda pareigūnų dėmesio

Silvestras Dikčius, Lietuvos pėsčiųjų asociacijos prezidentas, pastebi, kad šiemet netrūksta eismo įvykių, kuriuose nukentėjo pėstieji, einantys perėjomis. Jis sutiko, kad eismo dalyvių kontrolė pėsčiųjų perėjose turėtų ir galėtų būti didesnė.

Pašnekovas DELFI pasakojo, kad dar pavasarį asociacija išplatino visoms Lietuvos vairavimo mokykloms kreipimąsi ir paprašė, kad instruktoriai, mokydami būsimus vairuotojus, pabrėžtų, kad artėjant prie perėjos jie turėtų atleisti akceleratorių, nesvarbu, kad nemato žmogaus perėjoje ar greta jos.

Silvestras Dikčius
Silvestras Dikčius
© DELFI / Karolina Pansevič

„Sulaukėme reakcijų, kad esą vairuotojai taip ir mokomi. Tačiau realybėje matome, kad tas mokymas, jei jis ir buvo, yra greitai pamirštas. Perėja tapo ta vieta, kurią vairuotojas stengiasi kuo greičiau įveikti, nesvarbu, kad pėstysis šalia. Yra ir analogiškų atvejų, kai vienas automobilis sustoja, kitas – važiuoja toliau“, – sakė S. Dikčius.

Pašnekovas akcentavo, kad kalbant apie tokius atvejus, pasigendama policijos pareigūnų dėmesio ir didesnės kontrolės tam, kaip laikomasi galiojančių Kelių eismo taisyklių.

„Čia reikėtų ne vienkartinių akcijų, o nuolatinės kontrolės, kuri duotų rezultatą“, – įsitikinęs S. Dikčius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Tyrimas parodė, kas automobiliuose rūpi lietuviams ir dėl ko galvos nesuka nė vienas (7)

Baltijos šalių žmonių vairavimo įpročiai panašūs, tačiau šių valstybių vairuotojų...

To nežino daugelis vairuotojų: kodėl automobilyje privaloma gyvūnus prisegti saugos diržais (14)

Išsiruošę į vasaros keliones automobiliu, į jas neretai leidžiamės drauge su savo augintiniais....

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (5)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (42)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Top naujienos

Konstitucinio Teismo darbuotojai pratrūko: valstybės institucijoms apskundė patį teismo pirmininką Dainių Žalimą (105)

Grupė Konstitucinio Teismo (KT) darbuotojų teismui laikinai vadovaujantį teismo pirmininką,...

Už mažas algas dirbti nebeapsimoka: lietuviai mėgaujasi išmokomis (190)

Užimtumo tarnyba (UT) šalyje fiksuoja rekordinį nedarbą, tačiau tuo pačiu metu Lietuvoje...

Koronaviruso protrūkis Kauno įmonėje: serga 18, dar tiriami apie 200 darbuotojų galimai nesilaikė saviizoliacijos (71)

Kaune įmonėje „Hegelmann Transporte“ kilus koronaviruso protrūkiui tiriami apie 200 šios...

Gražina Kristina Sviderskytė

Nebūti dalykai, sujaukę „Lituanicos“ istoriją: „vokiečių išgamos“

Atmintis yra keistas reiškinys: žmonės geba atsiminti nebūtus dalykus. Ypač po sukrečiančių,...

17 milijonų žmonių apėmęs tyrimas parodė tikruosius COVID-19 mirčių rizikos faktorius (4)

Visi žino, kad COVID-19 yra pavojingesnė vyresniems ir ligotiems žmonėms. Tačiau tai – tik...

Nerimas dėl pinigų ir darbo kelia realų pavojų visuotiniam atsigavimui (11)

Koronaviruso pandemija įstūmė pasaulį į finansinį neužtikrintumą, keldama grėsmę recesijos...

Gerai pažįstami augalai, kurie per karštį gali būti pavojingi (6)

Vasarą sunoksta vaisiai ir daržovės, džiugina pačių užsiaugintas derlius. Kita vertus, tarp...

Norvegijoje užpuolikas žiauriai subadė kelias moteris, viena mirė (29)

Norvegijos policija trečiadienį pranešė sulaikiusi vieną asmenį po incidento, per kurį buvo...

Naujo tyrimo rezultatai nedžiugina: nustatė, po kiek laiko nuo užsikrėtimo nyksta imunitetas koronavirusui (6)

Imunitetas koronavirusui daugeliui pacientų gali pradėti nykti per kelias savaites ar mėnesius,...

Kodėl česnakų laiškus reikia surišti į mazgą – pataria patyrę daržininkai (4)

Česnakai – vieni iš reikalingiausių produktų virtuvėje ištisus metus. Be jų neįmanoma...

|Maža didelių žinių kaina