aA
Kaune pėsčiųjų perėjoje partrenktas 16-metis mirė, o eismo įvykio liudininkai prabilo apie įvykio aplinkybes: pirmoje juostoje vaikino praleisti buvo sustojęs autobusas, tačiau antrąją juosta skriejęs automobilis pėsčiąjį partrenkė. Saugaus eismo ekspertai kategoriški: tokiems vairuotojams neturi būti leista sėsti prie vairo.
Pėsčiuosius reikia praleisti ne vien perėjose
Pėsčiuosius reikia praleisti ne vien perėjose
© DELFI / Domantas Pipas

Artūras Pakėnas, VšĮ „Amplius LT“ vairavimo mokyklos vadovas ir saugaus eismo ekspertas, sakė, kad analogiškų situacijų, kai vienas automobilis stoja prie pėsčiųjų perėjos kažko praleisti, kitas – lekia toliau, pastebi važinėdamas gatvėmis, tačiau ne itin dažnai.

„Mokiniams iš karto pasakoma, kad jeigu jie tokioje situacijoje nesilaikys taisyklės, kuri nurodo, kad jei vienas automobilis sustojo, kitas privalo taip pat sustoti, tą akimirką jų vairavimo egzaminas pasibaigs. Kategoriškai. Nes tai yra vienas grubiausių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų“, – pabrėžė pašnekovas.

Anot eksperto, vietos svarstymui, kaip turėtų elgtis vairuotojai, nėra. KET aiškiai apibrėžta, kad jeigu vienas automobilis sustojo prie pėsčiųjų perėjos praleisti žmogaus, kitas privalo padaryti tą patį.

„Jokių kitų variantų, kaip elgtis, nėra, net svarstyti nėra apie ką. Tačiau tokių avarijų, kai greta važiuojantis vairuotojas nesustoja, arba nesustoja tas, kuris važiuoja iš paskos, vis dar tebėra“, – kalbėjo A. Pakėnas.

Artūras Pakėnas
Artūras Pakėnas
© G.Matulaičio nuotr.

Jis pasakojo, kad yra ne kartą tekę spausti stabdžių paminą iki dugno tada, kai prie vairo sėdėdavo būsimas vairuotojas, mat jis nespėdavo žvalgytis ir nepamatydavo, kad į pėsčiųjų perėją išeina žmogus.

„Tačiau čia yra nepatyręs vairuotojas, jis stebi tik save ir savo mašiną. O patyręs vairuotojas turi matyti plačiai, matyti, kas važiuoja šalia, kas vyksta aplink. Deja, dalis vairuotojų yra prastai paruošti ir važiuoja įsitempę, išsigandę, nemato net to, kas vyksta priešais nosį. Tokiam vairuotojui užtenka, kad susidarytų nepalanki situacija, ir tuojau įvyksta nelaimė“, – pasakojo ekspertas.

Reikia ne vienadienių akcijų

Visgi šiandien KET neapibrėžia, kokiu greičiu turėtų važiuoti vairuotojas tada, kai pastebi pėsčiųjų perėją. Esamame apibrėžime nurodoma, kad privaloma praleisti pėsčiąjį tada, kai šis jau yra įžengęs į perėją, tačiau jei perėja tuščia, prievolės sumažinti greitį nėra. Antra vertus, A. Pakėnas įsitikinęs, kad gatvėse nepakanka kontrolės, mat už pėsčiųjų nepraleidimą perėjoje yra numatyta ne tik bauda, bet ir teisės vairuoti atėmimas.

„Kontrolė virsta parodomosiomis akcijomis: pastovės tris dienas prie perėjų, pamojuos vėliavėlėmis, nors iš tiesų turėtų tris metus kasdien būti dirbama greta perėjų. Akcijos yra per silpnas ir neefektyvus atsakas, mat problema didelė, o visuomenę pakeisti nėra lengva“, – pažėrė kritikos ekspertas.

Jis priminė ir kitą eismo įvykį, kai T. Narbuto gatvėje Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, buvo mirtinai partrenkta mergina. Tąkart eismo įvykį taip pat sukėlė išsiblaškiusi automobilio, važiavusio antrąja eismo juosta, vairuotoja, nesustojusi, nors pirmoje juostoje automobilis buvo sustojęs praleisti pėsčiosios.

Pasigenda pareigūnų dėmesio

Silvestras Dikčius, Lietuvos pėsčiųjų asociacijos prezidentas, pastebi, kad šiemet netrūksta eismo įvykių, kuriuose nukentėjo pėstieji, einantys perėjomis. Jis sutiko, kad eismo dalyvių kontrolė pėsčiųjų perėjose turėtų ir galėtų būti didesnė.

Pašnekovas DELFI pasakojo, kad dar pavasarį asociacija išplatino visoms Lietuvos vairavimo mokykloms kreipimąsi ir paprašė, kad instruktoriai, mokydami būsimus vairuotojus, pabrėžtų, kad artėjant prie perėjos jie turėtų atleisti akceleratorių, nesvarbu, kad nemato žmogaus perėjoje ar greta jos.

Silvestras Dikčius
Silvestras Dikčius
© DELFI / Karolina Pansevič

„Sulaukėme reakcijų, kad esą vairuotojai taip ir mokomi. Tačiau realybėje matome, kad tas mokymas, jei jis ir buvo, yra greitai pamirštas. Perėja tapo ta vieta, kurią vairuotojas stengiasi kuo greičiau įveikti, nesvarbu, kad pėstysis šalia. Yra ir analogiškų atvejų, kai vienas automobilis sustoja, kitas – važiuoja toliau“, – sakė S. Dikčius.

Pašnekovas akcentavo, kad kalbant apie tokius atvejus, pasigendama policijos pareigūnų dėmesio ir didesnės kontrolės tam, kaip laikomasi galiojančių Kelių eismo taisyklių.

„Čia reikėtų ne vienkartinių akcijų, o nuolatinės kontrolės, kuri duotų rezultatą“, – įsitikinęs S. Dikčius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Pasitikrinkite, ar įjungę kondicionierių automobilyje nejaučiate smarvės: galite susirgti sunkia plaučių liga (10)

Kondicionieriaus sistema automobilyje važiuojant vasarą leidžia apsisaugoti nuo karščio. Ar ji...

Ką darote blogai plovykloje, arba kodėl neturėtumėte plauti mašinos su indų plovikliu (11)

Nors kompleksinė automobilio priežiūra vairuotojams palaipsniui tampa reguliaria rutina, vis dar...

Top naujienos

Šią savaitę Lietuvoje švelninamas karantinas: pokyčiai dėl Galimybių paso, tikslina sąlygas atvykstantiems (83)

Vyriausybė pirmadienį nusprendė švelninti dabar galiojančio karantino taisykles. Sveikatos...

Nuo ketvirtadienio – pokyčiai barams ir naktiniams klubams: darbo laikas nebebus ribojamas (34)

Pirmadienį Vyriausybė kavinėms, barams, restoranams bei kitoms viešojo maitinimo ir...

Didesni akcizai alkoholiui ir rūkalams keliauja į Seimą: Šimonytė turėjo atsakymą tabako gamintojams (37)

Vyriausybė pirmadienio posėdyje pritarė ir Seimui teikia Akcizų įstatymo pataisas – jomis...

SAM viceministrė: jei situacija gerės, karantiną gali tekti nutraukti dar anksčiau, nesulaukus birželio pabaigos (26)

Ministrų kabinetas pirmadienį kiek sušvelnino dabar galiojančias karantino taisykles. Pokyčius...

Bilotaitė: poreikio skelbti ekstremalią situaciją dėl migrantų kol kas nėra (46)

Poreikio skelbti ekstremaliąją situaciją dėl išaugusių nelegaliai sieną su Baltarusiją...

Lietuvos bankas išskyrė 4 rizikas ekonomikai: gali padaugėti bankrotų, „perkaisti“ NT rinka papildyta (64)

Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus sako, kad nepaisant antrosios COVID-19 bangos,...

Tomas Janonis | D+

Savivaldybėje – tarsi privačioje įmonėje: valdininkas vadovauja net penkioms įmonėms, partnerio darbovietei – nuolatiniai pirkimai (5)

Vilniaus rajono savivaldybės Architektūros ir Statybos skyriuose dirbantys architektai ir kiti...

Šimonytė užsiminė apie išimtis Joninių renginiams (8)

Premjerė Ingrida Šimonytė pirmadienį vykusiame Vyriausybės posėdyje, reaguodama į kultūros...

Vilnietis užfiksavo neįprastą vaizdą Neryje: į upę bėga žalias vanduo

Šiandien ties Nerimi vaikščiojęs vilnietis pastebėjo į upę bėgančias žalios spalvos...

Pasaulis aptarinėja JK premjero Boriso Johnsono vos vienerių metukų sūnaus šukuoseną

Vos daugiau nei vienerių metų mažylis Wilfredas Johnsonas spėjo atsidurti viso pasaulio...