aA
Eismas greitėjimo ir lėtėjimo juostomis tapo galvos skausmu ne vienam. Vairavimo instruktoriai aiškina, jog eismas turėtų vykti vadovaujantis dešinės rankos taisykle ir logika, tačiau Susisiekimo ministerija tvirtina, kad tokia teorija nėra teisinga.
Greitėjimo ir lėtėjimo juosta Vilniuje
© Stop kadras

Primename, kad DELFI dalinosi vairavimo instruktoriaus įžvalgomis, kuris aiškino, kad važiuodami greitėjimo ir lėtėjimo juostomis vairuotojai turėtų laikytis dešinės rankos taisyklės. Kitaip tariant, susijungiant šioms juostoms, įvažiuojantis į lėtėjimo juostą turėtų praleisti iš greitėjimo juostos išvažiuojantį vairuotoją.

„Greitėjantis turi greitėti, todėl lėtėjantis jį turi praleisti ir tik tada rikiuotis“, – tuomet sakė vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.

Po tokios žinios užvirė diskusija, jog tokia teorija nėra teisinga, o ir Kelių eismo taisyklių (KET) 112 punkte numatyta, kad jei yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į transporto srautą, duodamas kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

Dešinės rankos taisyklė negalioja

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Dmitrijus Bialas paaiškino, jog važiuodami greitėjimo juosta vairuotojai turėtų vadovautis tik KET 112 punktu, mat būtent čia aiškiai apibrėžtas judėjimas greitėjimo juosta.

Kai greitėjimo ir lėtėjimo juostos susilieja, D. Bialas aiškino, kad lygiagrečiai važiuojantys vairuotojai turėtų vadovautis ne dešinės rankos taisykle, o kelio ženklinimu, mat anot jo, greitėjimo juosta važiuojantis automobilis važiuoja šalutiniu keliu, todėl turi praleisti iš pagrindinio kelio važiuojančias ir greičiau judančias transporto priemones.

„Tikėtina, kad į lėtėjimo juostą įvažiuojančio automobilio greitis bus didesnis, nei to, kuris važiuos greitėjimo juosta ir norės rikiuotis į pagrindinį kelią, todėl lėčiau važiuojančio automobilio vairuotojas turi duoti kelią greičiau važiuojančiam, tai numato ir ženklas „Duoti kelią“, – sakė D. Bialas.

Specialistas taip pat teigė, jog važiuojant greitėjimo juosta reikėtų vadovautis KET 102 punktu, kuris nurodo, kad „įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms“.

Atskyrimo nereikia

Visgi paklausus kur tokiose kelio sankirtose baigiasi greitėjimo juosta ir prasideda lėtėjimo juosta, Susisiekimo ministerijos atstovas paaiškino, kad nustatytos ribos nėra, todėl tiek greitėdami, tiek lėtėdami vairuotojai savo manevrui gali išnaudoti visą eismo juostos ilgį.

Tiesa, D. Bialas teigė, jog greitėjimo juosta važiuojantis vairuotojas, kuris nekeičia važiavimo trajektorijos ir įvažiuoja į lėtėjimo juostą, kad kiltų ant viaduko, neturi praleisti į lėtėjimo juostą besirikiuojančių transporto priemonių. Specialistas aiškino, kad tokioje situacijoje vairuotojai turėtų vadovautis KET 101 punktu, kuris nurodo, kad „prieš pradėdamas važiuoti, prieš persirikiuodamas ir kitaip keisdamas važiavimo kryptį, vairuotojas privalo įsitikinti, kad tai daryti saugu, ir duoti kelią kitiems eismo dalyviams“.

D. Bialas taip pat nurodė, kad kai kuriose kelio atkarpose numatytas kelio ženklinimas nėra tinkamas ir klaidina vairuotojus. Visgi paklaustas, ar nereiktų įvesti kelio horizontaliojo ženklinimo, kuris numatytų ribą, kur greitėjimo juosta važiuojantys vairuotojai turėtų praleisti transporto priemones, jis patikino, kad tokio ženklinimo nereikia, nes jis būtų perteklinis ir tarp vairuotojų keltų dar didesnį chaosą.

Visgi eismo žinovai sutinka, kad ne visoms situacijoms galima pritaikyti aukščiau minėtas taisykles, kartais prireikia ir kitų. Tad liepos 2-ąją, antradienį, 10 valandą DELFI transliuos diskusiją, kurioje Susisiekimo ministerijos, policijos atstovais bei vairavimo instruktoriumi bus aptarta, kai turėtų vykti eismas greitėjimo ir lėtėjimo juostomis, ir kokiomis taisyklėmis turėtų vadovautis eismo dalyviai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(61 žmogus įvertino)
3.7049

Priežastys, kodėl išgėrę sėda prie vairo: tariama drąsa bando pridengti aibę kompleksų (8)

Išlenkus taurelę sėsti prie vairo – blogas įprotis, kurio vis dar neatsisako nemažai šalies...

Paaiškino, kaip legaliai atsikratyti nebereikalingų automobilių dalių (5)

Laiku paruošti automobilį riedėti slidžiais keliais svarbu kiekvienam vairuotojui. Būtent todėl...

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę (81)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (2)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Top naujienos

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Seimo narių uždarbis vėl kaitina kraują: tūkstančiai dalijasi pasenusia melagyste (77)

Vagių šutvė! Valdžiažmogių pasityčiojimas iš liaudies! Tokios reakcijos vėl pasipylė po to,...

Kaunas jau ruošiasi pranešti blogą žinią: šiukšlių išvežimas gali brangti iki 50 proc. (37)

Kaune mieste bei visame Kauno regione gyventojai už buitinių atliekų surinkimą bei išvežimą jau...

Pragariško Alytaus gaisro realybė: be miego pluša ištisą parą, du ugniagesius teko atiduoti į medikų rankas (202)

Alytus jau aštuntąją dieną kovoja su padangų perdirbimo įmonės „ Ekologistika “ gaisru....

Karbauskis užsiminė, kaip galėtų atrodyti pataisytas automobilių mokestis: mokėtų mažiau gyventojų (140)

Trečiadienį po koalicinės tarybos posėdžio valstiečių ir žaliųjų lyderis Ramūnas...

Mokykla Kaune neatsigina norinčių dirbti: atrado sėkmės receptą, kuris it magnetas traukia jaunus mokytojus

Naujų mokytojų poreikį Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos direktorė Lina Viršilienė vadina...

Pamirškite juodą spalvą, ji išryškins trūkumus – stilistė turi jums geresnę alternatyvą

Nors tikriausiai daugelis taip nepagalvotų, chaki yra viena iš universaliausių spalvų, galinti...

Paskelbė daugiau detalių apie Anglijoje su 39 žmonių kūnais rastą vilkiką (20)

Sofija trečiadienį patvirtino, kad pietryčių Anglijoje rastas vilkikas , kuriame buvo aptikti...

Ekspertų akimis: kur grubiai klydo „Žalgiris“ ir vasaros patirtį išnaudojusi „Sūduva“ laida „Sportinė forma“

Po A lygos 27-ojo turo savo pozicijas sustiprino šalies čempionų titulą ginanti Marijampolės...

Karas su Žvėryno milijonieriais pasiekė naujas aukštumas: pirmieji pamatykite, kaip krinta žemgrobių tujos (157)

DELFI užfiksavus, kad Vilniuje, garsiojoje žemgrobių gatvėje, dar visai neseniai atlaisvinta...