aA
Eismas greitėjimo ir lėtėjimo juostomis tapo galvos skausmu ne vienam. Vairavimo instruktoriai aiškina, jog eismas turėtų vykti vadovaujantis dešinės rankos taisykle ir logika, tačiau Susisiekimo ministerija tvirtina, kad tokia teorija nėra teisinga.
Greitėjimo ir lėtėjimo juosta Vilniuje
Greitėjimo ir lėtėjimo juosta Vilniuje
© Stop kadras

Primename, kad DELFI dalinosi vairavimo instruktoriaus įžvalgomis, kuris aiškino, kad važiuodami greitėjimo ir lėtėjimo juostomis vairuotojai turėtų laikytis dešinės rankos taisyklės. Kitaip tariant, susijungiant šioms juostoms, įvažiuojantis į lėtėjimo juostą turėtų praleisti iš greitėjimo juostos išvažiuojantį vairuotoją.

„Greitėjantis turi greitėti, todėl lėtėjantis jį turi praleisti ir tik tada rikiuotis“, – tuomet sakė vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.

Po tokios žinios užvirė diskusija, jog tokia teorija nėra teisinga, o ir Kelių eismo taisyklių (KET) 112 punkte numatyta, kad jei yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į transporto srautą, duodamas kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms.

Dešinės rankos taisyklė negalioja

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Dmitrijus Bialas paaiškino, jog važiuodami greitėjimo juosta vairuotojai turėtų vadovautis tik KET 112 punktu, mat būtent čia aiškiai apibrėžtas judėjimas greitėjimo juosta.

Kai greitėjimo ir lėtėjimo juostos susilieja, D. Bialas aiškino, kad lygiagrečiai važiuojantys vairuotojai turėtų vadovautis ne dešinės rankos taisykle, o kelio ženklinimu, mat anot jo, greitėjimo juosta važiuojantis automobilis važiuoja šalutiniu keliu, todėl turi praleisti iš pagrindinio kelio važiuojančias ir greičiau judančias transporto priemones.

„Tikėtina, kad į lėtėjimo juostą įvažiuojančio automobilio greitis bus didesnis, nei to, kuris važiuos greitėjimo juosta ir norės rikiuotis į pagrindinį kelią, todėl lėčiau važiuojančio automobilio vairuotojas turi duoti kelią greičiau važiuojančiam, tai numato ir ženklas „Duoti kelią“, – sakė D. Bialas.

Specialistas taip pat teigė, jog važiuojant greitėjimo juosta reikėtų vadovautis KET 102 punktu, kuris nurodo, kad „įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, vairuotojas privalo duoti kelią juo važiuojančioms transporto priemonėms“.

Atskyrimo nereikia

Visgi paklausus kur tokiose kelio sankirtose baigiasi greitėjimo juosta ir prasideda lėtėjimo juosta, Susisiekimo ministerijos atstovas paaiškino, kad nustatytos ribos nėra, todėl tiek greitėdami, tiek lėtėdami vairuotojai savo manevrui gali išnaudoti visą eismo juostos ilgį.

Tiesa, D. Bialas teigė, jog greitėjimo juosta važiuojantis vairuotojas, kuris nekeičia važiavimo trajektorijos ir įvažiuoja į lėtėjimo juostą, kad kiltų ant viaduko, neturi praleisti į lėtėjimo juostą besirikiuojančių transporto priemonių. Specialistas aiškino, kad tokioje situacijoje vairuotojai turėtų vadovautis KET 101 punktu, kuris nurodo, kad „prieš pradėdamas važiuoti, prieš persirikiuodamas ir kitaip keisdamas važiavimo kryptį, vairuotojas privalo įsitikinti, kad tai daryti saugu, ir duoti kelią kitiems eismo dalyviams“.

D. Bialas taip pat nurodė, kad kai kuriose kelio atkarpose numatytas kelio ženklinimas nėra tinkamas ir klaidina vairuotojus. Visgi paklaustas, ar nereiktų įvesti kelio horizontaliojo ženklinimo, kuris numatytų ribą, kur greitėjimo juosta važiuojantys vairuotojai turėtų praleisti transporto priemones, jis patikino, kad tokio ženklinimo nereikia, nes jis būtų perteklinis ir tarp vairuotojų keltų dar didesnį chaosą.

Visgi eismo žinovai sutinka, kad ne visoms situacijoms galima pritaikyti aukščiau minėtas taisykles, kartais prireikia ir kitų. Tad liepos 2-ąją, antradienį, 10 valandą DELFI transliuos diskusiją, kurioje Susisiekimo ministerijos, policijos atstovais bei vairavimo instruktoriumi bus aptarta, kai turėtų vykti eismas greitėjimo ir lėtėjimo juostomis, ir kokiomis taisyklėmis turėtų vadovautis eismo dalyviai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(62 žmonės įvertino)
3.7097

Penki dalykai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti žiemą (45)

Nukritus termometro stulpeliui ir kelius užklojus sniego sluoksniui, kiekvieno automobilio...

Vakarinėje šalies dalyje ir dar viename rajone eismo sąlygas sunkina plikledis ir šarma (6)

Dėl plikledžio ir šarmos sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos vakarinėje šalies...

Kaip žiemą išvengti akumuliatorių problemų? (28)

Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta...

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi iki jų likus 30 metrų (4)

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos...

Kaip ir kur laikyti nenaudojamas padangas: jei norite jas išsaugoti, verta žinoti kelias taisykles (36)

Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai suka galvas ne tik dėl to, kaip greitai ir paprastai...

Top naujienos

Saulius Čaplinskas: manau, kad per ilgai užsižaista tais totalitariniais ribojimais (899)

„Ilgiausias karantinas epidemiologijos vadovėlyje – 40 dienų. O kiek trunka karantinas...

30-metės trenerės Brigitos istorija: gali pasigirti ne tik tobulu kūnu, dviem vaikais, bet ir jau 17 metų trunkančiais santykiais (217)

Daugeliui sveiko gyvenimo būdo propaguotojų Brigita Petrulė (30) yra gerai žinoma. Asmeninė...

Žiema stebins kontrastais – po rekordinių šalčių užplūs šiluma (9)

Antradienio dieną šalies orus lems aukštesnio slėgio lauko pakraštys. Dangumi plauks tai...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Vienas baisiausių sovietų valdžios nusikaltimų, arba kaip ciniškas elgesys sunaikino visą jūrą (1)

Niekam ne paslaptis, kad sovietų valdžia nebuvo pati draugiškiausia gamtai. Vienas baisiausių jų...

Po Navalno sulaikymo – aštri Chodorkovskio kritika Putinui (329)

Kremliaus kritikas ir buvęs oligarchas Michailas Chodorkovskis ragina Vakarus taikyti tikslines...

Didžiausios naujakurių daromos klaidos, įsirengiant būstą: viskas dėl patirties trūkumo (28)

Vargu, ar gyvenime pasitaiko daug tokios ypatingos svarbos įvykių kaip kraustymasis į pirmuosius...

Kirsti Vainküla | D+

Kruvina daugiabučio drama Estijoje: dviejų vaikų mamą nušovusio pensininko duktė pateikė savo versiją (1)

Metų pradžioje Estijoje įvyko tragiškas incidentas – Talino Lasnamiae mikrorajone 80-metis...

Sunku išsimiegoti? Mokslininkai siūlo labai paprastą ir nemokamą būdą pagerinti miego kokybę (19)

Stresas , prasta mityba, nerimas dėl ateities, sujauktas darbo-poilsio režimas, įvairios...

„Žalgiris“ žais KMT finalo ketverte, bet prastai pasijuto Grigonis Schilleris: tai – tiesiog peršalimas  (48)

Pirmadienio vakarą paaiškėjo paskutinysis Citadele-Karaliaus Mindaugo taurės (KMT) finalo ketverto...

Santykių ekspertas pateikė 7 taisykles, kaip elgtis, jei jūsų partneris buvo neištikimas: apie kai kurias net nebūtumėte pagalvoję (56)

Neištikimybė yra viena dažniausių problemų santykiuose. Bet tai jokiu būdu nėra nuosprendis....