aA
Kelių policijai šiandien jau vis rečiau tenka vykti į iškvietimus dėl smulkesnių avarijų, o eismo įvykio deklaraciją vairuotojai jau paprastai užsipildo savarankiškai. Tiesa, draudikai pažymi, kad ne visuomet gyventojams tai padaryti pavyksta teisingai, o dažniausiai klaidinanti ar ne visai aiški būna dalyvių nubraižyta eismo įvykio schema.
Užpildytos eismo įvykio deklaracijos pavyzdys
© Bendrovės archyvas

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pataria, kokių klaidų vairuotojai turėtų vengti braižydami eismo įvykį iliustruojančią schemą.

„Pirmiausiai, reikėtų pasistengti, kad schemoje eismo įvykio situacija būtų kuo aiškesnė. Dėl šios priežasties brėžinyje svarbu pavaizduoti ne tik mažą kelio fragmentą, kuriame avarija įvyko, bet ir platesnį vaizdą – pagrindinius kelio ženklus, eismo įvykio metu šviesoforo rodytus signalus, visą sankryžą, įsukimus bei eismo juostų ribas.

Kuo tiksliau pateikiamos visos detalės, tuo mažiau lieka neaiškumų ir klaustukų mūsų ekspertams. Neretai gyventojai nupiešia tik automobilius, jų susidūrimo trajektoriją, tačiau nenurodo pagrindinio ir šalutinio kelio, ženklų bei kitų svarbių detalių. Tai, be abejo, apsunkina eismo įvykio aplinkybių aiškinimąsi ir prailgina laiką, per kurį gaunama draudimo išmoka“, – sako R. Bieliauskas.

Pasak draudikų atstovo, kita dažna vairuotojų daroma klaida pildant eismo įvykio deklaraciją yra automobilių pavaizdavimas tokioje padėtyje, kokioje jie atsidūrė jau po smūgio. Vis tik, anot R. Bieliausko, schemoje turėtų būti užfiksuotas pats susidūrimo momentas, o ne jo pasekmės.

„Į eismo įvykį patekę vairuotojai braižydami schemą taip pat dažnai pamiršta nurodyti automobilių judėjimo kryptis. Nepažymėjus, į kurią pusę kuris automobilis judėjo iki susidūrimo, iš eismo įvykio schemos dažniausiai – jokios naudos. Atrodytų smulkmena, tačiau labai svarbi“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Draudimo eksperto teigimu, viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl eismo įvykių schemos nubraižomos neteisingai ar netiksliai, yra vairuotojų stresas, išgąstis ar šoko būsena. Neretai vienas iš eismo įvykio dalyvių netgi specialiai bando pasinaudoti kito patiriamu stresu ir siekia užpildyti eismo įvykio deklaraciją bei nubraižyti avarijos schemą savo naudai.

„Į eismo įvykį patekę vairuotojai neturėtų pasiduoti spaudimui pildyti eismo įvykio deklaraciją skubotai, sutikti su ginčytinais vertinimais ir situacijos interpretacijomis. Jei jaučiamas didelis stresas ar išgąstis, patartina paprašyti draugų ar artimųjų, kad šie atvyktų į eismo įvykio vietą ir padėtų užpildyti visus dokumentus.

Tiesa, deklaraciją užpildyti ir ją pasirašyti bet kokiu atveju turi patys eismo įvykyje dalyvavę vairuotojai. Niekuomet nereikėtų pulti į paniką, prarasti šalto proto. Galiausiai, jei kyla kokių nors abejonių ar nesutarimų, visuomet galima išsikviesti policijos pareigūnus“, – sako R. Bieliauskas.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje atstovo teigimu, neretai gyventojai baiminasi, kad klaidingai ar neaiškiai užpildyta eismo įvykio deklaracija gali kainuoti jiems priklausančią draudimo išmoką ar kitos šalies patirtų nuostolių atlyginimą. Vis dėlto R. Bieliauskas sako, kad nukentėjusiems vairuotojams nuostoliai atlyginami visuomet, o dėl ne itin vykusios eismo įvykio deklaracijos ar avarijos schemos visų aplinkybių aiškinimas tiesiog gali užtrukti ilgiau.

Išmokos gali būti sumažintos ar nemokamos nebent tuo atveju, jei vairuotojas sąmoningai siekia suklaidinti draudimo bendrovę.

Blogai nubraižytą eismo įvykio schemą taip pat galima vėliau perbraižyti, tačiau tai reikia daryti ant atskiro lapo ir raštu nurodyti priežastis, dėl kurių pirminis brėžinys buvo koreguotas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kodėl prieš žiemą akumuliatorių verta įkrauti (12)

Artėjantis žiemos sezonas kiekvienam vairuotojui primena, kad būtina pasirūpinti savo automobiliu....

7 patarimai, kaip saugiai važiuoti atšalus orams (4)

Artėjant žiemai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės. Ryte važiuojant į darbą tenka įveikti...

Kelininkai įspėja: slidu gali būti net ir esant teigiamai temperatūrai (2)

Panevėžyje pasirodžiusį pirmąjį sniegą daugelis pramiegojo, o kelininkai jau ėmėsi darbo....

Ką darote blogai, jeigu žieminės padangos dėvisi per greitai

Kiekvienam vairuotojui svarbu žinoti, kada padangos yra nusidėvėjusios. Tinkamos eksploatuoti...

Eglė nesitikėjo, kad kelionė šitaip pasibaigs: automobilis apsivertė padangomis į viršų, lūžo stuburo slanksteliai (22)

Specialistai sako, kad itin svarbu keliuose pasirinkti saugų greitį. Tai – taisyklė, kurią...

Top naujienos

Ekspertas įvertino kandidatų į ministrus tikrinimą: visi ženklai rodo, kad nėra situacija gera

Prezidentas Gitanas Nausėda jau kitos savaitės pradžioje žada viešai pranešti, kurie naujosios...

Rusišką vakciną Vengrija įsivežė neatsitiktinai: kyla rimtų klausimų (296)

Kol pasaulyje vyksta „vakcinų lenktynės“, bandant kuo greičiau rasti būdą, kaip užsitikrinti...

Butų perpardavinėtojas papasakojo, kaip atrodo jo darbas ir kiek iš to uždirba (161)

Liaudiškai vadinamas „pirikūpas“ arba perpardavinėtojas – kaip atrodo tokio žmogaus darbas?...

Būsimam aplinkos ministrui – neįmanoma misija?

Tarpuvaldžiu, kai senoji valdžia jau žino, kad ilgai neužsibus, o naujosios Seimo daugumos...

Emigranto spąstuose – trys Lietuvos bankai: atsiskaitinėjo su tuščiomis ir net užblokuotomis kortelėmis (306)

Į Norvegiją emigravęs ukmergiškis sugebėjo pergudrauti tris Lietuvoje veikiančius bankus –...

Sušalęs Užkalnis: kuo kvepia 5000 EUR už litrą (6)

Jei tai būtų vynas, penki tūkstančiai eurų už litrą būtų labai brangu. Kaip labai seni ir...

Kaip Lietuva per valandą išleido 20 milijonų eurų: pirkinių krepšyje ir robotinė papūga (427)

Po rinkimų praktika per dieną ar kelias valandas paskirstyti dešimtis milijonų eurų ES paramos...

Naudingiausias LKL žaidėjas išvyksta į Ispaniją: žais ACB lygoje (4)

Penktadienį Lietuvos rinktinėje debiutavęs Regimantas Miniotas savo karjeroje žengia dar vieną...

Preliminarūs duomenys: koronavirusu per parą užsikrėtė dar daugiau nei 2 tūkst. žmonių, mirė – 11 (473)

Statistikos departamentas paskelbė preliminarius užsikrėtimo koronavirusu duomenis už...

Peršalęs vairuotojas nebeužuodė nė česnako – iškart įtarė blogiausia (41)

Pats geriausias vaistas – gera nuotaika, saviironija ir juokas. Jei numirsi linksmas, būdamas...

|Maža didelių žinių kaina