aA
Kelių policijai šiandien jau vis rečiau tenka vykti į iškvietimus dėl smulkesnių avarijų, o eismo įvykio deklaraciją vairuotojai jau paprastai užsipildo savarankiškai. Tiesa, draudikai pažymi, kad ne visuomet gyventojams tai padaryti pavyksta teisingai, o dažniausiai klaidinanti ar ne visai aiški būna dalyvių nubraižyta eismo įvykio schema.
Užpildytos eismo įvykio deklaracijos pavyzdys
© Bendrovės archyvas

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pataria, kokių klaidų vairuotojai turėtų vengti braižydami eismo įvykį iliustruojančią schemą.

„Pirmiausiai, reikėtų pasistengti, kad schemoje eismo įvykio situacija būtų kuo aiškesnė. Dėl šios priežasties brėžinyje svarbu pavaizduoti ne tik mažą kelio fragmentą, kuriame avarija įvyko, bet ir platesnį vaizdą – pagrindinius kelio ženklus, eismo įvykio metu šviesoforo rodytus signalus, visą sankryžą, įsukimus bei eismo juostų ribas.

Kuo tiksliau pateikiamos visos detalės, tuo mažiau lieka neaiškumų ir klaustukų mūsų ekspertams. Neretai gyventojai nupiešia tik automobilius, jų susidūrimo trajektoriją, tačiau nenurodo pagrindinio ir šalutinio kelio, ženklų bei kitų svarbių detalių. Tai, be abejo, apsunkina eismo įvykio aplinkybių aiškinimąsi ir prailgina laiką, per kurį gaunama draudimo išmoka“, – sako R. Bieliauskas.

Pasak draudikų atstovo, kita dažna vairuotojų daroma klaida pildant eismo įvykio deklaraciją yra automobilių pavaizdavimas tokioje padėtyje, kokioje jie atsidūrė jau po smūgio. Vis tik, anot R. Bieliausko, schemoje turėtų būti užfiksuotas pats susidūrimo momentas, o ne jo pasekmės.

„Į eismo įvykį patekę vairuotojai braižydami schemą taip pat dažnai pamiršta nurodyti automobilių judėjimo kryptis. Nepažymėjus, į kurią pusę kuris automobilis judėjo iki susidūrimo, iš eismo įvykio schemos dažniausiai – jokios naudos. Atrodytų smulkmena, tačiau labai svarbi“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Draudimo eksperto teigimu, viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl eismo įvykių schemos nubraižomos neteisingai ar netiksliai, yra vairuotojų stresas, išgąstis ar šoko būsena. Neretai vienas iš eismo įvykio dalyvių netgi specialiai bando pasinaudoti kito patiriamu stresu ir siekia užpildyti eismo įvykio deklaraciją bei nubraižyti avarijos schemą savo naudai.

„Į eismo įvykį patekę vairuotojai neturėtų pasiduoti spaudimui pildyti eismo įvykio deklaraciją skubotai, sutikti su ginčytinais vertinimais ir situacijos interpretacijomis. Jei jaučiamas didelis stresas ar išgąstis, patartina paprašyti draugų ar artimųjų, kad šie atvyktų į eismo įvykio vietą ir padėtų užpildyti visus dokumentus.

Tiesa, deklaraciją užpildyti ir ją pasirašyti bet kokiu atveju turi patys eismo įvykyje dalyvavę vairuotojai. Niekuomet nereikėtų pulti į paniką, prarasti šalto proto. Galiausiai, jei kyla kokių nors abejonių ar nesutarimų, visuomet galima išsikviesti policijos pareigūnus“, – sako R. Bieliauskas.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje atstovo teigimu, neretai gyventojai baiminasi, kad klaidingai ar neaiškiai užpildyta eismo įvykio deklaracija gali kainuoti jiems priklausančią draudimo išmoką ar kitos šalies patirtų nuostolių atlyginimą. Vis dėlto R. Bieliauskas sako, kad nukentėjusiems vairuotojams nuostoliai atlyginami visuomet, o dėl ne itin vykusios eismo įvykio deklaracijos ar avarijos schemos visų aplinkybių aiškinimas tiesiog gali užtrukti ilgiau.

Išmokos gali būti sumažintos ar nemokamos nebent tuo atveju, jei vairuotojas sąmoningai siekia suklaidinti draudimo bendrovę.

Blogai nubraižytą eismo įvykio schemą taip pat galima vėliau perbraižyti, tačiau tai reikia daryti ant atskiro lapo ir raštu nurodyti priežastis, dėl kurių pirminis brėžinys buvo koreguotas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tai privalo žinoti visi vairuotojai: kaip pakeisti prakiurusį ratą ir ką daryti, jei atsarginio nėra (64)

„ Formulė 1 “ ratų keitimą pavertė atskira meno šaka: puikiai pasiruošę mechanikai, regis,...

Ką svarbu žinoti apie stabdymo ir sustojimo kelią: vairuotojų klaidos baigiasi nelaimėmis (2)

Neretai vairuotojai greitėdami ar net viršydami leistiną greitį nė nesusimąsto, koks bus jų...

Ką daryti, jei vairuodami prieš save išvydote balą: kada važiuoti, o kada – sukti atgal (4)

Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai...

Ko nežino tėvai, paliekantys vaikus automobiliuose su pravirais langais (8)

Kasmet vasarą garsiai nuskamba bent vienas kitas atvejis, susijęs su automobilyje paliktais...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti per lietų: kai kuriuos sustabdo netgi gilesnė bala (16)

Vasaros lietus gali ne tik sugadinti suplanuotas atostogas, bet ir surengti rimtą egzaminą...

Top naujienos

Pasinaudojus kredito atostogomis, sunkumų gali kilti vėliau: rudenį ir žiemą gali būti didelis paaštrėjimas (13)

Delfi laidoje „Delfi 11” kalbinti ekspertai pažymi, kad karantinas padarė įtakos būsto...

Beirute sprogęs krovinys buvo iškrautas iš rusų milijonieriui priklausiusio laivo (462)

Remiantis žiniasklaidos pranešimais, didžiulis kiekis amonio nitrato, rugpjūčio 4 dieną...

Iš jos mokykloje šaipysis. Bet jei tai įvyks, aš būsiu laimingiausias tėtis pasaulyje (50)

Vilnietis Ernestas Pliuška, „Facebook“ įraše pasidalinęs itin jautria žinute apie savo...

Per mėnesį tapo madingiausiu gėrimu Lietuvoje: pardavimų rekordus muša Plungėje (35)

Tik degalinėse parduodamas ryškių spalvų geriamasis šerbetas „Frozen“ vos per mėnesį tapo...

Jurga Jurkevičienė

Kaip aš – Druskininkų mokinukė – identifikavau anoniminio laiško autorę specialiai Delfi Plius, Druskininkai (1)

„Jurga, ar žinai, kad esi – ragana? Na, burtininkė, kaip ten – ta, kurias Viduramžiais...

Feisbukas kaista: tiki, kad kaukės kenkia, o planetų išsidėstymas rodo, ką daryti (62)

Feisbuke keli šimtai lietuvių pasidalino įrašu, kuriame drąsiai teigiama, kad kaukės neva yra...

Net 69 pikantiški patarimai, kaip paįvairinti savo seksualinį gyvenimą (6)

Visų pirma, išsiaiškinkime, kodėl apskritai reikia paįvairinti seksualinį gyvenimą. Klinikinė...

„Maximos“ darbuotojams Kaune ir Panevėžyje diagnozuotas koronavirusas (76)

Trečiadienį, rugpjūčio 5 d., bendrovėje „ Maxima LT “ patvirtinti du nauji koronaviruso...

Skvernelis: mokslo metai prasidės ne prie kompiuterių, numatyta, kada reikėtų dėvėti kaukes (207)

Nerimstant diskusijoms dėl mokslo metų pradžios ir galimo nuotolinio mokymosi , trečiadienio...

|Maža didelių žinių kaina