aA
Kelių policijai šiandien jau vis rečiau tenka vykti į iškvietimus dėl smulkesnių avarijų, o eismo įvykio deklaraciją vairuotojai jau paprastai užsipildo savarankiškai. Tiesa, draudikai pažymi, kad ne visuomet gyventojams tai padaryti pavyksta teisingai, o dažniausiai klaidinanti ar ne visai aiški būna dalyvių nubraižyta eismo įvykio schema.
Užpildytos eismo įvykio deklaracijos pavyzdys
© Bendrovės archyvas

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pataria, kokių klaidų vairuotojai turėtų vengti braižydami eismo įvykį iliustruojančią schemą.

„Pirmiausiai, reikėtų pasistengti, kad schemoje eismo įvykio situacija būtų kuo aiškesnė. Dėl šios priežasties brėžinyje svarbu pavaizduoti ne tik mažą kelio fragmentą, kuriame avarija įvyko, bet ir platesnį vaizdą – pagrindinius kelio ženklus, eismo įvykio metu šviesoforo rodytus signalus, visą sankryžą, įsukimus bei eismo juostų ribas.

Kuo tiksliau pateikiamos visos detalės, tuo mažiau lieka neaiškumų ir klaustukų mūsų ekspertams. Neretai gyventojai nupiešia tik automobilius, jų susidūrimo trajektoriją, tačiau nenurodo pagrindinio ir šalutinio kelio, ženklų bei kitų svarbių detalių. Tai, be abejo, apsunkina eismo įvykio aplinkybių aiškinimąsi ir prailgina laiką, per kurį gaunama draudimo išmoka“, – sako R. Bieliauskas.

Pasak draudikų atstovo, kita dažna vairuotojų daroma klaida pildant eismo įvykio deklaraciją yra automobilių pavaizdavimas tokioje padėtyje, kokioje jie atsidūrė jau po smūgio. Vis tik, anot R. Bieliausko, schemoje turėtų būti užfiksuotas pats susidūrimo momentas, o ne jo pasekmės.

„Į eismo įvykį patekę vairuotojai braižydami schemą taip pat dažnai pamiršta nurodyti automobilių judėjimo kryptis. Nepažymėjus, į kurią pusę kuris automobilis judėjo iki susidūrimo, iš eismo įvykio schemos dažniausiai – jokios naudos. Atrodytų smulkmena, tačiau labai svarbi“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Draudimo eksperto teigimu, viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl eismo įvykių schemos nubraižomos neteisingai ar netiksliai, yra vairuotojų stresas, išgąstis ar šoko būsena. Neretai vienas iš eismo įvykio dalyvių netgi specialiai bando pasinaudoti kito patiriamu stresu ir siekia užpildyti eismo įvykio deklaraciją bei nubraižyti avarijos schemą savo naudai.

„Į eismo įvykį patekę vairuotojai neturėtų pasiduoti spaudimui pildyti eismo įvykio deklaraciją skubotai, sutikti su ginčytinais vertinimais ir situacijos interpretacijomis. Jei jaučiamas didelis stresas ar išgąstis, patartina paprašyti draugų ar artimųjų, kad šie atvyktų į eismo įvykio vietą ir padėtų užpildyti visus dokumentus.

Tiesa, deklaraciją užpildyti ir ją pasirašyti bet kokiu atveju turi patys eismo įvykyje dalyvavę vairuotojai. Niekuomet nereikėtų pulti į paniką, prarasti šalto proto. Galiausiai, jei kyla kokių nors abejonių ar nesutarimų, visuomet galima išsikviesti policijos pareigūnus“, – sako R. Bieliauskas.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje atstovo teigimu, neretai gyventojai baiminasi, kad klaidingai ar neaiškiai užpildyta eismo įvykio deklaracija gali kainuoti jiems priklausančią draudimo išmoką ar kitos šalies patirtų nuostolių atlyginimą. Vis dėlto R. Bieliauskas sako, kad nukentėjusiems vairuotojams nuostoliai atlyginami visuomet, o dėl ne itin vykusios eismo įvykio deklaracijos ar avarijos schemos visų aplinkybių aiškinimas tiesiog gali užtrukti ilgiau.

Išmokos gali būti sumažintos ar nemokamos nebent tuo atveju, jei vairuotojas sąmoningai siekia suklaidinti draudimo bendrovę.

Blogai nubraižytą eismo įvykio schemą taip pat galima vėliau perbraižyti, tačiau tai reikia daryti ant atskiro lapo ir raštu nurodyti priežastis, dėl kurių pirminis brėžinys buvo koreguotas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Nepaisantys ištisinių linijų neįvertina pavojaus: štai kodėl lenkimas gali baigtis tragedija (8)

Šilti ir sausi orai ne vienam vairuotojui tampa Kelių eismo taisyklių pažeidimo priežastimi....

Tyrimas parodė, kas automobiliuose rūpi lietuviams ir dėl ko galvos nesuka nė vienas (8)

Baltijos šalių žmonių vairavimo įpročiai panašūs, tačiau šių valstybių vairuotojų...

To nežino daugelis vairuotojų: kodėl automobilyje privaloma gyvūnus prisegti saugos diržais (15)

Išsiruošę į vasaros keliones automobiliu, į jas neretai leidžiamės drauge su savo augintiniais....

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (5)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Top naujienos

Aplankė atsinaujinusį Kauną ir nustebo: po to, ką pamačiau – čia norės atvykti visa Lietuva (36)

Keletą metų įvairiausiose Kauno vietose kabėjo užrašai su perspėjimu: „ Kaunas...

Šeima dvi savaites keliavo po Čekiją, Slovakiją ir Vengriją: papasakojo, ką verta pamatyti, ir kokia situacija po karantino (27)

Kol vieni atostogas svetur atšaukinėja, kiti randa originalių ir saugių būdų, kaip keliauti į...

Visą karjerą lydėjusią bambagyslę nukirpęs Ulanovas: kasmet tam ryžto reikėjo vis mažiau (23)

Kai Edgaras Ulanovas paskutinį kartą neturėjo sutarties su Kauno „Žalgiriu“, klubą antram...

Vilniuje saulės apakinta vairuotoja pėsčiųjų perėjoje partrenkė dvi nepilnametės

Ketvirtadienį Vilniuje , Olandų g., „Ford“ automobilio vairuotoja pėsčiųjų perėjoje...

ES uždraudė keliauti į dar dvi šalis ir iš jų (12)

Europos Sąjungos narės ketvirtadienį išbraukė Juodkalniją ir Serbiją iš sąrašo...

Po koronavirusu užsikrėtusių uzbekų grasinimų prabilo ligoninės vadovas: policijos sulaukė kelis kartus (122)

17 koronavirusu užsikrėtusių Kauno transporto įmonės darbuotojų izoliuoti Abromiškių...

Agnė Kuzmickaitė pristato naujausią kolekciją: ant raudonojo kilimo – būrys pasipuošusių garsenybių

Ketvirtadienio vakarą žinoma dizainerė Agnė Kuzmickaitė pristato savo naujausią kolekciją –...

Silvestras Dikčius

Po vidurnakčio dairykitės į šiaurę: ši plika akimi matoma kometa mus aplankys tik po tūkstančių metų

Šių metų liepą dangus pasauliui dovanoja seniai matytą reginį. Neseniai atrasta kometa...

TOP 10 dizaino sprendimų, kurie praneša apie prastą namų šeimininko skonį

Komfortą ir jaukumą sukria detalės. Liūdniausia, kad vos vienas absurdiškas arba senamadiškas...

Vilniuje – kraupi meilės drama: tegul šis Romeo dabar nors ir žemę graužia (132)

Tai buvo kerštas merginai – už tai, kad ši nutraukė vos kelias savaites trukusius artimus...

|Maža didelių žinių kaina