aA
Paskelbus koronaviruso pandemiją ir karantiną Lietuvoje, buvo paskelbta, kad lietuviai ne tik karantino laikotarpiu ir mėnesį po jo galės važinėti be techninės apžiūros (TA), bet ir paprašyta TA kontrolierių nebūti pernelyg griežtiems ir užmerkti akis prieš smulkmenas. Visgi „Delfi“ parašęs skaitytojas piktinosi, kad tikėtis nuolaidų, nors apie jas ir buvo kalbėta, neverta.
Po 6 valandų eilėje prie techninės apžiūros vyras įsiuto: patikros neįveikė „dėl skylutės“
© DELFI / Domantas Pipas

2000-ųjų laidos „Toyota Yaris“ į techninę apžiūrą nuvaręs „Delfi“ skaitytojas pasakojo, kad keliavo į Vilniuje, Lentvario gatvėje esantį, bendrovės „Tuvlita“ padalinį.

Tačiau eilė greta jo buvo tokia, kad kepinant saulei vyrui joje teko praleisti 6 valandas, kol sulaukė, kai atėjo jo eilė važiuoti ant patikros stendo ir patikėti automobilį TA kontrolieriui.

„O rezultatas toks, kad rado skylutę slenkstyje ir parašė, kad tai „galimai sukelia automobilio nestabilumą“. Galimai, bet ne garantuotai sukelia“ – piktinosi jis, pasakęs, kad iš TA padalinio iškeliavo turėdamas ne žalios spalvos dokumentą, o baltos, liudijantį, kad į patikrą teks grįžti dar kartą, sutvarkius automobilio defektus.

Techninės apžiūros rezultatų ataskaitoje nurodoma, kad tikrinant automobilį buvo rastas vienas didelis trūkumas: „Važiuoklė ir prie jos tvirtinami mazgai. Bendroji būklė. Pernelyg didelis korozijos poveikis, galintis turėti įtakos konstrukcijos stabilumui (tvirtumui)“.

„O rašė, kad dėl koronaviruso darys nuolaidas smulkiems defektams. Aš suprasčiau, kad būtų rimtos problemos, bet dėl tokio parūdijimo – tai yra pasityčiojimas iš žmonių po 6 valandų karščio“, – nuomonę išsakė vyras.

Po 6 valandų eilėje prie techninės apžiūros vyras įsiuto: patikros neįveikė „dėl skylutės“
© DELFI skaitytojas

Eilių galima išvengti

Techninių apžiūrų įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas, išgirdęs, su kokia situacija susidūrė „Delfi“ skaitytojas, paaiškino, kad eilės dar kurį laiką prie TA įmonių, priimančių ne tik iš anksto užsirašiusius klientus, formuosis.

„Kadangi per karantą buvo nurodyta, kad pasibaigus techninei apžiūrai automobilį galima eksploatuoti visą karantino laikotarpį ir mėnesį po jo, susidarė nemažai vairuotojų, kurie šia lengvata pasinaudojo. Nors daugelis spėjo patikras atlikti, visgi suskaičiavome, kad į TA įmones vis dar neužsuko apie 13 tūkst. automobilių“ – kalbėjo jis, pabrėžęs, kad didžiausia koncentracija – šalies didžiuosiuose miestuose.

Be to, anot jo, eilės formuojasi ir dėl to, kad daugelis vairuotojų linkę privalomąją techninę apžiūrą atidėti paskutinei jos dienai, o tuomet susizgrimba, kad užsirašyti patikrai neįmanoma ir tenka stovėti gyvoje eilėje.

Visgi, eilių įmanoma išvengti, jeigu TA būtų atliekama ne, pavyzdžiui, Vilniuje, o aplinkiniuose miestuose, o taip pat – pasinaudojus išankstinio užsirašymo galimybe. Tiesa, neslėpė R. Gabartas, net ir užsirašant iš anksto patekti į techninę apžiūrą jau kitą dieną nepavyks, teks luktelėti 4-5 dienas.

Po 6 valandų eilėje prie techninės apžiūros vyras įsiuto: patikros neįveikė „dėl skylutės“
© DELFI / Domantas Pipas

Skylė slenkstyje – ne smulkus trūkumas

Ramūnas Vėlavičius, UAB „Transporto studija“ direktoriaus pavaduotojas, akcentavo, kad karantino metu galioję TA procedūros sušvelnininkai niekaip nelietė automobilio laikančiųjų konstrukcijų. Kontrolierių buvo prašoma atlaidžiau žiūrėti į atvejus, kai, pavyzdžiui, avarinio sustojimo ženklas ne visiškai toks, kokio reikia, ir panašiai.

Kalbėdamas apie situaciją, su kuria susidūrė „Delfi“ skaitytojas, žinovas pabrėžė, kad tai, kas paprastam vartotojui atrodo smulkmena, žvelgiant į automobilio konstrukciją – yra rimtas trūkumas.

„Tai yra laikančiosios konstrukcijos pažeidimas. Automobilio slenkstis yra sudarytas ne iš vienos dalies, o iš kelių. Ir jeigu korozija yra išorinėje dalyje, tuomet techninės apžiūros atveju prie to nėra kimbama ir nevertinama, kad tai laikančiosios konstrukcijos pažeidimas. Bet jeigu slenkstis tiek pažeistas, kad atveria vidines konstrukcijas, jos nebesaugomos nuo aplinkos poveikio, kaupia drėgmę, purvę ir tai skatina korozijos lindimą gilyn. Tai jeigu skylė yra apčiuopama, ryški, tai laikoma dideliu trūkumu. Taip pat didelis trūkumas būtų ir tada, jeigu išorinė skarda turi aštrių kraštų, atplaišų ir gali susižaloti ar vairuotojas, ar keleivis, ar pro šalį einantis“, – pasakojo žinovas.

Jei rūdys ant automobilio slenksčio TA kontrolieriui nebus pagrindas pažymėti didelio trūkumo techninės apžiūros lape, vidinės slenksčio konstrukcijos, kuri yra laikančioji, pažeidimai vertinami labai griežtai.

„Galų gale, į šią dalį remiasi domkratas tada, kai automobilis pakeliamas norint pakeisti ratą. Tai jeigu į šią vietą įsmigtų domkratas ir automobilis nukristų, atsiranda sužalojimo rizika. Taigi, jeigu, kaip sakė automobilio savininkas skylutė paprastai rodo rimtesnes problemas“, – kalbėjo pašnekovas, pabrėžęs, kad platesniam komentarui visgi reikia matyti problemą tiesiogiai, kadangi net ir nuotraukos neatskleidžia tikrosios automobilio būklės.

Visgi jis neslėpė, kad paviršinių rūdžių TA kontrolieriai rimtais trūkumais nelaiko, visgi jeigu rūdys kiauryminės ir kėbule žioji skylės, vargu ar techninę apžiūrą įveikti pavyks.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(74 žmonės įvertino)
2.7703
Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (5)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus

Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...

Top naujienos

Buvęs VSD vadovas: jau aišku, kad pirmąją karo fazę Rusija pralaimėjo (2)

Vladimiras Putinas gegužės 9-ąją oficialiai nepaskelbė karo Ukrainai, kaip buvo prognozuota....

Kaip sustabdyti didžiulį kainų šuolį: verslo atstovai įvardijo dabartines problemas (1)

Lietuvai išsiskiriant Europos Sąjungoje didžiausiais infliacijos rodikliais, verslo atstovai kalba...

Rusijos parlamentaras: mums vis tiek, kiek šalių sunaikinti (5)

Rusijos Valstybės Dūmos deputatas Aleksejus Žuravliovas, ketvirtadienį komentuodamas Suomijos ir...

Kirilenkos pareiškimas: mes patys save suspendavome

Andrejus Kirilenka stengiasi nesudeginti tiltų. Nors išvakarėse Tarptautinė krepšinio...

Žiniasklaida: Putino dukros partneris – Igoris Zelenskis (5)

Žiniasklaida sužinojo, kad Rusijos prezidento Vladimiro Putino dukra Katerina Tichonova sukūrė...

Delfi PliusViktorija Dačinskaitė

Gamtininkas Selemonas Paltanavičius pasakė, kada pagaliau prasidės tikra vasara ir kokių orų laukti artimiausiu metu

Jau kurį laiką Lietuvą naktimis balinančios šalnos verčia dar labiau ilgėtis vasaros....

Karas Ukrainoje. Ukraina įvardijo, ką laikys pergale prieš Rusiją: jei pralaimėsime, Europa bus visai kitokia Ukrainos kariuomenė praneša apie dar daugiau teritorinių laimėjimų

Rytiniame Donecko regione Rusijos pajėgos nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių civilių, tarp jų...

LRT iš „Facebok“ ir „Google“ nusipirko reklamos už 163 tūkst. eurų

Pajamų iš reklamos negalintis generuoti Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija žengė,...

Penkiskart iš eilės Šaro nuliūdintas „Real“ vedlys: kvaila galvoti, kad tai mūsų asmeninė dvikova specialiai „Delfi“ iš Belgrado

Septintasis šio sezono „ El Clasico “ po penkių iš eilės karčių piliulių, kurias Madrido...