aA
Paskelbus koronaviruso pandemiją ir karantiną Lietuvoje, buvo paskelbta, kad lietuviai ne tik karantino laikotarpiu ir mėnesį po jo galės važinėti be techninės apžiūros (TA), bet ir paprašyta TA kontrolierių nebūti pernelyg griežtiems ir užmerkti akis prieš smulkmenas. Visgi „Delfi“ parašęs skaitytojas piktinosi, kad tikėtis nuolaidų, nors apie jas ir buvo kalbėta, neverta.
Po 6 valandų eilėje prie techninės apžiūros vyras įsiuto: patikros neįveikė „dėl skylutės“
© DELFI / Domantas Pipas

2000-ųjų laidos „Toyota Yaris“ į techninę apžiūrą nuvaręs „Delfi“ skaitytojas pasakojo, kad keliavo į Vilniuje, Lentvario gatvėje esantį, bendrovės „Tuvlita“ padalinį.

Tačiau eilė greta jo buvo tokia, kad kepinant saulei vyrui joje teko praleisti 6 valandas, kol sulaukė, kai atėjo jo eilė važiuoti ant patikros stendo ir patikėti automobilį TA kontrolieriui.

„O rezultatas toks, kad rado skylutę slenkstyje ir parašė, kad tai „galimai sukelia automobilio nestabilumą“. Galimai, bet ne garantuotai sukelia“ – piktinosi jis, pasakęs, kad iš TA padalinio iškeliavo turėdamas ne žalios spalvos dokumentą, o baltos, liudijantį, kad į patikrą teks grįžti dar kartą, sutvarkius automobilio defektus.

Techninės apžiūros rezultatų ataskaitoje nurodoma, kad tikrinant automobilį buvo rastas vienas didelis trūkumas: „Važiuoklė ir prie jos tvirtinami mazgai. Bendroji būklė. Pernelyg didelis korozijos poveikis, galintis turėti įtakos konstrukcijos stabilumui (tvirtumui)“.

„O rašė, kad dėl koronaviruso darys nuolaidas smulkiems defektams. Aš suprasčiau, kad būtų rimtos problemos, bet dėl tokio parūdijimo – tai yra pasityčiojimas iš žmonių po 6 valandų karščio“, – nuomonę išsakė vyras.

Po 6 valandų eilėje prie techninės apžiūros vyras įsiuto: patikros neįveikė „dėl skylutės“
© DELFI skaitytojas

Eilių galima išvengti

Techninių apžiūrų įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas, išgirdęs, su kokia situacija susidūrė „Delfi“ skaitytojas, paaiškino, kad eilės dar kurį laiką prie TA įmonių, priimančių ne tik iš anksto užsirašiusius klientus, formuosis.

„Kadangi per karantą buvo nurodyta, kad pasibaigus techninei apžiūrai automobilį galima eksploatuoti visą karantino laikotarpį ir mėnesį po jo, susidarė nemažai vairuotojų, kurie šia lengvata pasinaudojo. Nors daugelis spėjo patikras atlikti, visgi suskaičiavome, kad į TA įmones vis dar neužsuko apie 13 tūkst. automobilių“ – kalbėjo jis, pabrėžęs, kad didžiausia koncentracija – šalies didžiuosiuose miestuose.

Be to, anot jo, eilės formuojasi ir dėl to, kad daugelis vairuotojų linkę privalomąją techninę apžiūrą atidėti paskutinei jos dienai, o tuomet susizgrimba, kad užsirašyti patikrai neįmanoma ir tenka stovėti gyvoje eilėje.

Visgi, eilių įmanoma išvengti, jeigu TA būtų atliekama ne, pavyzdžiui, Vilniuje, o aplinkiniuose miestuose, o taip pat – pasinaudojus išankstinio užsirašymo galimybe. Tiesa, neslėpė R. Gabartas, net ir užsirašant iš anksto patekti į techninę apžiūrą jau kitą dieną nepavyks, teks luktelėti 4-5 dienas.

Po 6 valandų eilėje prie techninės apžiūros vyras įsiuto: patikros neįveikė „dėl skylutės“
© DELFI / Domantas Pipas

Skylė slenkstyje – ne smulkus trūkumas

Ramūnas Vėlavičius, UAB „Transporto studija“ direktoriaus pavaduotojas, akcentavo, kad karantino metu galioję TA procedūros sušvelnininkai niekaip nelietė automobilio laikančiųjų konstrukcijų. Kontrolierių buvo prašoma atlaidžiau žiūrėti į atvejus, kai, pavyzdžiui, avarinio sustojimo ženklas ne visiškai toks, kokio reikia, ir panašiai.

Kalbėdamas apie situaciją, su kuria susidūrė „Delfi“ skaitytojas, žinovas pabrėžė, kad tai, kas paprastam vartotojui atrodo smulkmena, žvelgiant į automobilio konstrukciją – yra rimtas trūkumas.

„Tai yra laikančiosios konstrukcijos pažeidimas. Automobilio slenkstis yra sudarytas ne iš vienos dalies, o iš kelių. Ir jeigu korozija yra išorinėje dalyje, tuomet techninės apžiūros atveju prie to nėra kimbama ir nevertinama, kad tai laikančiosios konstrukcijos pažeidimas. Bet jeigu slenkstis tiek pažeistas, kad atveria vidines konstrukcijas, jos nebesaugomos nuo aplinkos poveikio, kaupia drėgmę, purvę ir tai skatina korozijos lindimą gilyn. Tai jeigu skylė yra apčiuopama, ryški, tai laikoma dideliu trūkumu. Taip pat didelis trūkumas būtų ir tada, jeigu išorinė skarda turi aštrių kraštų, atplaišų ir gali susižaloti ar vairuotojas, ar keleivis, ar pro šalį einantis“, – pasakojo žinovas.

Jei rūdys ant automobilio slenksčio TA kontrolieriui nebus pagrindas pažymėti didelio trūkumo techninės apžiūros lape, vidinės slenksčio konstrukcijos, kuri yra laikančioji, pažeidimai vertinami labai griežtai.

„Galų gale, į šią dalį remiasi domkratas tada, kai automobilis pakeliamas norint pakeisti ratą. Tai jeigu į šią vietą įsmigtų domkratas ir automobilis nukristų, atsiranda sužalojimo rizika. Taigi, jeigu, kaip sakė automobilio savininkas skylutė paprastai rodo rimtesnes problemas“, – kalbėjo pašnekovas, pabrėžęs, kad platesniam komentarui visgi reikia matyti problemą tiesiogiai, kadangi net ir nuotraukos neatskleidžia tikrosios automobilio būklės.

Visgi jis neslėpė, kad paviršinių rūdžių TA kontrolieriai rimtais trūkumais nelaiko, visgi jeigu rūdys kiauryminės ir kėbule žioji skylės, vargu ar techninę apžiūrą įveikti pavyks.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(74 žmonės įvertino)
2.7703

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (15)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (85)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Pastebėję bent vieną iš šių 3 simptomų, kuo greičiau kvieskite greitąją pagalbą: kiekviena minutė yra aukso vertės (94)

Lietuvoje per metus insultą patiria apie 10 tūkst. žmonių, o 3,5 tūkst. lietuvių insultas...

Kremlius apsimelavo net švenčiausią sau dieną: milijonams žiūrovų pasiūlė klastotę (764)

Gegužės 9-oji arba Rusijoje vadinamoji Pergalės diena dešimtmečius neatsiejama nuo karinio...

Kraupus lietuvio nusikaltimas Airijoje: dukros akivaizdoje nužudė vaiko mamą vyras kalės iki gyvos galvos (23)

51-erių Airijoje gyvenantis lietuvis Edmundas Daukša pripažintas kaltu kraupioje nužudymo...

Po metų pertraukos sugrįžta legendinės, aukso amžių menančios kelionės, kuriose uždrausti džinsai (11)

Pasaulinė pandemija metams sustabdė ir istorinį Rytų ekspresą. Aišku, metai pertraukos – tik...

Po merkiančio lietaus periodo orai keisis: viena savaitgalio diena turėtų maloniai nustebinti (8)

Šiandien Lietuvos orus dar lemia mums labai neįprastas, net nuo Kaspijos jūros atkeliavęs pietinis...

Daktaras Rauba įvertino savo imuniteto būklę po antro skiepo: antikūnų tyrimo rezultatas – iškalbingas (243)

Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Ausų, nosies, gerklės ligų centro...

Andrius Užkalnis | D+

Iššifruoti Rusiją. Vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti (4)

Žinoma, tai ne vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti. Čia taip tik pasakiau, kad jūs...

Pasaulis gręžiasi į Kiniją vakcinų: kitos išeities nėra (38)

Pasaulis sparčiai tampa vis labiau priklausomas nuo Kinijos dėl vakcinų , kai Indijoje...

Nauja automobilių pardavimo tvarka apsunkino prekybininkų darbą: „Regitra“ tikina, kad laiko pasiruošti buvo per mažai (69)

Nuo gegužės įsigaliojusi nauja automobilių pardavimo tvarka, kuomet privalu iš „Regitros“...

Joana Balčiuvienė | D+

Laidotuvių etiketas, arba kaip nedera elgtis šarvojimo metu: gėda buvo klausytis (4)

„Negaliu kalbėt, Danute, aš pagrabe... Pagrabe, sakau!“ – rikteli dėdulė šarvojimo metu...