aA
Pastaruoju metu Lietuvą užplūdo du fenomenai – kavinės ir savitarnos plovyklos. Ir vienos, ir kitos sulaukė savų gerbėjų bei nuolatinių lankytojų. Tačiau jei kavinėje, kad ir tarp dešimtokų, pasėdėti žiemą visai smagu, plauti savo automobilį – malonumas menkas. Naudos taip pat beveik nėra, sako tradicinių plovyklų atstovai.
© Shutterstock nuotr.

Vėlyvas ruduo, visa žiema ir ankstyvas pavasaris – metas, kuomet automobiliai kenčia. Jie priversti kęsti ir temperatūros pokyčius, ir įvairiausios kilmės kritulius, ir purvą, ir druską, kurios, laimei ar nelaimei, negaili komunalininkai.

Tai, kad žiemą plauti automobilį būtina, sutinka visi. Klausimas tik toks: kaip dažnai?

„Priklauso ir nuo paties žmogaus, ir nuo to, kaip tas automobilis buvo plautas prieš tai. Manau, žiemą užsukti į plovyklą reikėtų kartą per savaitę, tačiau jei ankstesnio plovimo metu kėbulas buvo padengtas purvą atstumiančia danga, dvi tris savaites užtektų tik nupurškimo aukštu slėgiu“, – sako automobilių plovyklos „Luizė“ vadovas Laurynas Pečiukonis.

Panašiai įsitikinęs ir automobilių švaros centro „Autorika“ meistras-priėmėjas Erikas Dreižas.

„Tokiais orais, kokie Klaipėdoje yra jau pora mėnesių, kėbulą plauti reikėtų bent kartą savaitėje. Šiuo metų laiku nei miesto gatvės, nei keliai užmiestyje juk nėra nei valomi, nei plaunami, ir druskos lieka ant asfalto dangos. O iš po ratų jos atsiranda ir ant automobilio kėbulo bei dugno“, – teigia jis.

„Mūsų srities atstovai galėtų sakyti, kad plauti reikia kiekvieną dieną, – juokauja automobilių švaros centro „Kristalas“ direktorius Pavelas Sorokinas. – Tačiau, vertinant objektyviai, užtektų poros kartų per mėnesį, tik nepamirštant kiekvieną kartą kėbulo padengti vašku.“

Visi pašnekovai absoliučia nesąmone vadina teiginius, esą ilgai neplaunamas purvas pats tampa apsaugine kėbulo danga.

„Įsivaizduokite: jūsų mašina padengta purvu. Ėmus lyti ar sniegui sudrėkinus tą purvą, kuriame yra ir druskos, jis vėl aktyvuojamas. O tai – tiesiausias kelias į koroziją“, – aiškina P. Sorokinas.

Ir jis, ir jo kolegos primena, kad žiemą neužtenka paprasto plovimo aukštu slėgiu. Taip, po šios procedūros kėbulas yra švarus, tačiau purvas prie jo lips ir toliau. Išeitis – mašinos padengimas vašku ar specialia įvairias pašalines daleles atstumiančia nano danga, kuria po plovimo įtrinamas kėbulo paviršius, tokia kaip „Gtechniq“ švaros centre „Autorika“ ar „Lustratouch“ plovykloje „Luizė“. Maža to – esant tokiai dangai žiemą lengviau bus ir grandyti prišalusį sniegą.

Dar vienas dalykas, kuris beveik neįmanomas vairuotojui pačiam plaunantis automobilį, tačiau kuris visada atliekamas profesionalioje plovykloje – kėbulo nusausinimas.

„Tai – privaloma procedūra. Visada nuvalome durelių gumas, išpučiame vandenį iš durelių spynelių“, – vienu balsu tvirtina pakalbinti visų trijų plovyklų atstovai, primenantys, kad to nepadarius esant šalčiui tiesiog negalėsite patekti į savo mašiną.

„Nenusausinus ir neišpūtus vandens iš tam tikrų ertmių galima sugadinti ir atlenkiamus veidrodėlius. Vienas klientas pasakojo nusiplovęs mašiną savitarnos plovykloje, ir po to prišalo elektra valdomi veidrodėliai. Pabandęs vieną atlenkti ranka, žmogus paprasčiausiai jį sulaužė“, – prisiminė L. Pečiukonis.

Automobilių švaros specialistai sutinka ir dėl to, kad pravartu kartkartėmis nuplauti ir automobilio dugną, ant kurio taip pat kaupiasi ir purvas, ir druska. Tiesa, ne visi turi tam reikalingą įrangą – tokią, kaip specialus ant šono mašiną paverčiantis ir taip priėjimą palengvinantis stendas, kuriuo gali pasigirti „Autorika“.

Žiema reikalauja daugiau vairuotojo pastangų nei užsukimas į savitarnos plovyklą ar apsilankymas vadinamojoje bekontaktėje plovykloje – tinkamai apsaugoti savo mašiną nuo pašalinio poveikio tokiu metu gali tik žmogaus rankos prisilietimas.

„Naudos iš automobilio plovimo žiemą savitarnos plovykloje nedaug, o ir malonumas menkas. Efektyvu tik tai, kas atliekama specialistų rankomis. Laimei, tą daugelis jau ima suprasti“, – pastebi P. Sorokinas.

Jam pritaria ir E. Dreižas, pridurdamas, kad automobilio plovimas žiemą savitarnos plovykloje gali baigtis rūpesčiais – jei, pavyzdžiui, staiga paspaus didesnis šaltis.

„Negi lauke, neturėdamas reikalingų priemonių, automobilį nusausinsi geriau nei uždaroje, šildomoje patalpoje plovykloje?“ – klausia jis.

L. Pečiukonis akcentuoja ir kitus dalykus. „Pirma – tradicinių plovyklų darbuotojai turi patirties. Antra – jie turi visą reikalingą įrangą ir sertifikuotas chemines priemones. Ir trečia – niekas neprilygs žmogaus rankų darbui. Pavyzdžiui, chromuotos automobilio detalės – jas valyti reikia kempine, atsargiai, o ką gali tik aukštu slėgiu paduodamas vanduo ar šepečiai automatinėje plovykloje?“ – teigia plovyklos vadovas.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kraupi statistika: eismo įvykių su pėsčiaisiais rudenį 80 proc. daugiau (33)

Trumpėjant dienoms šalies vairuotojai dažniau susiduria su „nematomais“ pėsčiaisiais. Nors...

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (68)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (115)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Top naujienos

Kelionių rinką turėjęs sudrebinti TUI užtruko: sklando gandai dėl būsimo vadovo

Vasarą pasigirdus žinioms, jog į Baltijos šalis žengs didžiausias kelionių operatorius TUI,...

Vis blogiau ir blogiau: rytoj laukiama krušos, poryt – šalnų talžys stiprus vėjas (23)

Smarkūs vėjai, įkyrūs lietūs, žema oro temperatūra dieną ir šalnos naktį – taip trumpai...

Džiaugsmą dėl popiežiaus vizito temdė nemalonūs poelgiai: vilniečiai dalinasi nuoskaudomis papildyta (211)

Nors policijos atstovas teigia, kad popiežiaus Pranciškaus vizitas buvo itin sklandus, vilniečiai...

Vilnietis pasipiktino: jau vairavimo mokyklose moko, kaip važiuoti A juosta (25)

Būsimas vairuotojas, važiuojantis vairavimo mokyklos automobiliu viešajam transportui skirta eismo...

Puola vilkai – žmonės nebeturi kaip gintis (27)

Vi­są Lie­tu­vą su­krė­tė Ra­sei­nių ra­jo­ne, Aks­ti­nų apy­lin­kė­se,...

Lina Kairytė į darbą grįžo prabėgus keturiems mėnesiams po gimdymo: net artimieji sakė, kad mane visi dėl to suės (21)

LNK žinių vedėja Lina Kairytė (33) – viena iš nedaugelio moterų Lietuvoje, kuri praėjus...

Maldeikienė nesitraukia: kliuvo ir Šimonytei, ir konservatoriams (224)

Praėjusių metų gale sakiusi, kad į prezidentus kandidatuos, jei rinkimuose nedalyvaus Ingrida...

Aiškėja daugiau detalių apie Kaune sužalotą kūdikį: tėvas, įtariama, jį spardė ir daužė rankomis dar papildyta (81)

Sekmadienio naktį neblaivus tėvas įtariamas iš rankų išmetęs ir sužalojęs savo 4 mėnesių...

„Maxima“ vadovės pažadas: sumažinus PVM ir kainos iš karto sumažės (447)

Nelaukdami valdžios sprendimų, kaip bus pažabojamas kainų augimas prekybos tinkluose, jų atstovai...

Dar vienas smūgis rinkimuose – pavojaus signalas Putino režimui (69)

Rusijos valdančioji partija per savaitgalį vykusius regioninius rinkimus patyrė dvi retas...