aA
Ruduo – permainingas laikotarpis, todėl net ir šviesų rytą vertėtų nepamiršti, jog vakare eismo sąlygos gali kardinaliai pasikeisti. Didesnį dėmesį savo saugumui turėtų skirti ne tik vairuotojai, bet ir pėstieji, juolab, kad keliaujančius anksti ryte vis dar lydi tamsa, o vakaro sutemos taip pat ateina kur kas anksčiau.
Pėstysis perėjoje ir automobiliai
Pėstysis perėjoje ir automobiliai
© DELFI / Orestas Gurevičius

Vilniaus Gedimino Technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas Vidas Žuraulis atkreipė dėmesį, kad keliaujant tamsiu paros metu, gerokai pablogėja vairuotojo eismo aplinkos matomumas. Negana to, prie pasikeitusių sąlygų prisideda ir darganoti orai, rūkas ar migla, o prie to prisitaikyti turi ne tik vairuotojai, bet ir kiti eismo dalyviai.

Susilieja su aplinka

V. Žuraulis pabrėžė, kad ypatingai atsargūs turi būti pėstieji, einantys neapšviestais užmiesčio keliais. Situaciją dar labiau apsunkina dažnai pėsčiųjų dėvimi tamsūs drabužiai, mat dėl jų vairuotojai pro valytuvų valomą priekinį automobilio stiklą einančius žmones pamato vėliau.

„Vizualiai tamsūs drabužiai pėsčiojo neišskiria iš aplinkos, todėl jis matomas būna iki jo likus vos keletui metrų, kas važiuojant automobiliu reiškia, kad vairuotojui sureaguoti lieka netgi mažiau nei sekundė“, – pastebėjimais dalinosi VGTU mokslininkas.

Tam, kad tokių įvykių pavyktų išvengti, pėstieji turėtų iš anksto pasirūpinti atšvaitais arba ryškiaspalve liemene su šviesą atspindinčiais elementais bei žibintuvėliu.

Automobilis gali nesustoti

Išvengti nelaimės gali nepavykti ne tik dėl suprastėjusio matomumo, bet ir dėl pasikeitusios kelio dangos ir prastesnio padangų sukibimo su ja. V. Žuraulis aiškino, jog nuolatinė drėgmė ar vanduo ant kelio dangos, žemos ir vis dažniau neigiamos temperatūros, susikaupę lapai ar purvas pablogina padangų sukibimą su keliu, kas tiesiogiai blogina automobilio stabdymą ir staigesnį manevravimą.

Pėstieji užsimerkia prieš pavojus: rudenį pamiršta įvertinti, kad automobilis gali slysti
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Skirtingomis sąlygomis ir esant skirtingam važiavimo greičiui automobilio stabdymo kelias tik ant šlapios kelio dangos gali išaugti nuo kelių iki net keliasdešimties metrų, todėl vairuotojo dėmesingumas, greita reakcija ir tikslūs veiksmai tampa ypatingai reikšmingi“, – sakė docentas pridūręs, kad apie tai turėtų susimąstyti ir pėstieji, norėdami kirsti kelią.

Specialistas priminė, kad vairuotojai neturėtų pamiršti ne tik pasikeisti vasarinių padangų į žiemines, bet ir patikrinti turimų žieminių. Nudilusios ar netinkamos padangos gali tapti papildomu veiksniu, kodėl gali nepavykti automobilio sustabdyti laiku.

Klysta jausdamiesi saugūs

Keičiantis paros laikui, meteorologinėms sąlygoms arba kelio dangai, taip pat važiuojant per tiltus ar viaduku, sukibimo sąlygos taip pat gali pasikeisti gana ženkliai. Dėl šios priežasties pėstieji taip pat turėtų būti apdairesni.

„Visų pirma reikia atskirti tas perėjas, kurios dar laukia įdiegiamų saugumo gerinimo priemonių ir tas, kuriose jau įrengta papildomas kryptinis apšvietimas, greičio mažinimo priemonės, dangos pašiurkštinimas, papildomas ženklinimas ir kt. Pastarosios perėjos tikrai prisideda prie pėsčiųjų saugumo užtikrinimo ir palengvina važiavimą vairuotojams, tačiau tai dar nereiškia, kad eismo dalyviai šiose vietose neprivalo elgtis apdairiau“, – aiškino V. Žuraulis.

Pėstieji užsimerkia prieš pavojus: rudenį pamiršta įvertinti, kad automobilis gali slysti
© Corbis

VGTU mokslininkas pabrėžė, kad pėstieji žengti į perėją turėtų tik tada, kai įsitikina, kad automobilio vairuotojas juos mato ir automobilį lėtina. Negana to, specialistas įspėjo, jog pėstieji jokiu būdu neturėtų žengti į perėją manydami, kad joje jie visais atvejais yra apsaugoti nuo kitų transporto priemonių. Be to, nelaimę galima prisišaukti ir neapdairiais veiksmais.

„Pėstiesiems nevalia staiga pakeisti savo ėjimo krypties ir tokiu būdu netikėtai įžengti į važiuojamąją dalį. Papildomai nepažymėtose ar neapšviestose pėsčiųjų perėjose pėstieji turi elgtis dar atidžiau ir itin dėmesingai įvertinti eismo situaciją. Vertėtų nepamiršti, kad kalbėjimas telefonu ar naršymas išmaniajame įrenginyje taip pat nesuderinami su dalyvavimu eisme“, – akcentavo specialistas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
4.0000

Ekspertai apie žieminių padangų naudojimą vasarą: brangstant degalams, tai – finansiškai skausmingas sprendimas

„Žieminės padangos jau beveik atgyveno, per vasarą jas visiškai užbaigsiu ir rudenį pirksiu...

Automobilio priežiūra vasarą – 5 patarimai, padėsiantys keliauti saugiau

Vasara – kelionių metas. Didelė dalis keliaujančiųjų savo nuotykiams renkasi būtent...

Nuo šiol dėl eismo nesklandumų vilniečiai turės kreiptis į 3 skirtingas įmones

Siekdama užtikrinti eismo saugumą ir darbų atlikimą laiku, Vilniaus savivaldybė sostinę...

Kvapą gniaužiančios situacijos Vilniaus gatvėse: kai kuriuos vairuotojus galima vertinti vien riebiais žodžiais (5)

Nors dažniausiai apie rudenį kalbama, kaip apie laiką, kai visi ima dar labiau skubėti, stebint...

Grašys: po avarijos retas prisipažįsta, kad naudojosi telefonu

Lietuvos kelių policijos pareigūnai pastebi, kad nemaža dalis vairuotojų vis dar naudojasi...

Top naujienos

Rusijos įtūžio sulaukusi Lietuva iš NATO laukia lemtingų sprendimų: jei šito nepamatysime, tai bus skaudi nesėkmė visiems

Nesiliaujantys Rusijos grasinimai dėl tranzito į Kaliningradą tik dar kartą įrodė, jog kitą...

Padėtis įtempta, verslas ruošiasi nuosmukiui: atlyginimų didinimo klausimas bus itin jautrus

Prognozuojama, kad atlyginimai šiemet augs sparčiau nei manyta anksčiau. Ir nors didėjančios...

Kraupi Joninių tragedija: į tvenkinį įvažiavus automobiliui žuvo moteris ir 4-erių mergaitė vairuotojas, įtariama, buvo neblaivus

Tragiška eismo nelaimė ilgąjį Joninių savaitgalį įvyko Klaipėdos rajone – į tvenkinį...

Delfi Mokslas

Inžinieriai sukūrė alternatyvų kraujospūdžio matavimo būdą – elektroninės grafeno tatuiruotės kardinaliai pakeistų žmonių įpročius

Matuoti kraujospūdį yra labai svarbu, ypač sergantiesiems širdies bei kraujagyslių ligomis ir...

Rinktinės vedlys – apie Meilutytę, permainas ir netobulą sistemą: du Rūtos medaliai to neatsvers specialiai „Delfi“ iš Budapešto

Šeštadienį vakare baigėsi pasaulio plaukimo čempionatas Budapešte, kuriame Lietuvos plaukimo...

Prekybos centras, patekęs į Gineso rekordų knygą: vos už keletą eurų – išskirtiniai pirkiniai

Netoli Stokholmo esančiame pramoniniame Eskilstunos mieste esantis „ReTuna“ atrodo kaip bet kuris...

Karas Ukrainoje. Rusija vėl puola Kyjivą: sostinėje nugriaudėjo galingi sprogimai

Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio įspėjimai, jog Rusiją įsiutins Ukrainai suteiktas...

Delfi PliusJelizaveta Dako, Dmitrijus Semionovas

Rusijos politologas sudėliojo scenarijų dėl Suvalkų koridoriaus: Baltijos šalims jis labai nepalankus (9)

„Negalima atmesti, jog galutinai įklimpęs Ukrainoje, Putinas bandys įgyvendinti tai, kas pagal...

Delfi PliusVytautė Merkytė

Kaip ugdyti psichologinį atsparumą nestabiliu laikotarpiu: 3 savybės, kurios padės nepalūžti

Visi gyvenime esame turėjo sunkumų: netektis, skyrybos, išdavystė, rimtos sveikatos bėdos ar kita...

Kate Middleton tapo prestižinių žirgų lenktynių pažiba: atskleidė, kiek kainavo abejingų nepalikęs įvaizdis

Neseniai vykusiose 2022 m. Karališkose Askoto („Royal Ascot“) žirgų lenktynėse Kate Middleton...