aA
Tamsiu paros metu atšvaitas gali išgelbėti pėsčiojo gyvybę, tačiau ir čia nebeapsieinama be modernių technologijų. Pasirodo, kas penktas šalies gyventojas ir net kas trečias jaunuolis tamsoje kirsdamas kelią ar eidamas kelkraščiu pasišviečia mobiliojo telefono žibintuvėliu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pėstieji
Pėstieji
© Shutterstock

Draudimo bendrovės BTA inicijuotos „Spinter tyrimų“ apklausos duomenimis, išmaniaisiais telefonais tamsiame kelyje pasišviečia 21 proc. visų gyventojų, o 18-25 metų amžiaus jaunimo grupėje tokių yra net 30 proc. Tiesa, populiariausia priemone išlieka ir pirmos pozicijos neužleidžia tradiciniai, prie drabužių prisegti ir tamsoje gerai matomi atšvaitai: juos segi 39 proc. šalies gyventojų.

Telefono žibintuvėlis – geriau negu nieko

Draudikai mobiliųjų technologijų naudojimą vietoje atšvaitų vertina santūriai. Draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sakė, kad pasirinkus tokį matomumo pagerinimo būdą verta prisiminti ir Kelių eismo taisykles (KET).

„Vienais atvejais KET pėstiesiems nurodo judėti prieš transporto priemonių judėjimo kryptį, kitais atvejais – kaip tik jos laikytis. Vadinasi, net ir įjungus žibintuvėlį tektų telefoną laikyti arba nugarėle į priekį, arba atvirkščiai. Skambinant žiebtuvėlis neišsijungia ir tai pliusas, bet tokiu atveju telefonas greičiausiai būtų pasukamas šonu, ir vairuotojai šviesos greičiausiai visai nebematytų. Tad nors telefono žibintuvėlis yra šimtą kartų geriau negu nieko, turėtų būti naudojamas ne vienas, o kartu su kitomis šviesą atspindinčiomis priemonėmis“, – sakė A. Žiukelis.

Jo teigimu, žibintuvėlio pliusas yra tai, kad juo galima pasišviesti kelią – tai pėsčiąjį saugo nuo užkliuvimo, pargriuvimo, be to, žibintuvėlis pats yra šviesos šaltinis. Minusas, kad, priešingai nei įprasti atšvaitai, telefono žibintuvėlis šviesą skleidžia tik viena kryptimi.

Pėstieji
Pėstieji
© Shutterstock

„Tai yra priemonė, apie kurią nereikia galvoti – nei kur atsukti, nei kaip atsukus laikyti. Pakanka neužmiršti atšvaito prisitvirtinti dešinėje drabužių pusėje, automobilių žibintų lygyje. Be atšvaito pėsčiąjį vairuotojai pastebi 40-50 metrų atstumu – važiuojant 80 kilometrų per valandą greičiu toks atstumas įveikiamas vos per keletą sekundžių ir vairuotojas gali nespėti sureaguoti. Atšvaitas matomumo atstumą pailgina daugiau kaip 100 metrų, o kartu smarkiai sumažina eismo įvykio tikimybę“, – pastebėjo ekspertas.

Tarp Lietuvos pėsčiųjų dar populiarūs ir šviečiantys žibintai – juos renkasi 20 proc., o ryškiaspalves liemenes dėvi 16 proc. pėsčiųjų.

Keliuose yra ir „nematomų“ pėsčiųjų

Reprezentatyvi apklausa atskleidė, kad 6 proc. šalies gyventojų, tamsoje eidami kelkraščiu ar kirsdami kelią, dažniausiai nenaudoja jokios matomumą padidinančios priemonės. Dažniau į tai numoja vyrai nei moterys – atitinkamai 8 proc. ir 5 procentai.

„Apklausos rezultatai atskleidė dar vieną paradoksą. Nors keliavimo tamsoje rečiau išvengia kaimo vietovių gyventojai – tokių yra 25 proc., kai didmiesčiuose – 36 proc., tačiau abiejose grupėse yra po 7 proc. žmonių, nenaudojančių jokios švytinčios priemonės. Turint omenyje, kad miestai yra apšviesti žymiai geriau, čia daug reguliuojamų sankryžų ir perėjų, kaimo vietovių gyventojams reikėtų labiau pasirūpinti savo saugumu ir matomumu vairuotojams“, – patariė A. Žiukelis.

Beje, kaimo gyventojai ypač mėgsta prie drabužių prisegamus atšvaitus – juos renkasi net 47 proc. šios grupės atstovų.

„Spinter tyrimai“ apklausė 1008 respondentus, kurių amžius 18-75 metai. Apklausa vyko spalio 17-28 dienomis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.7500

Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti (128)

Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių ( KET )...

Kodėl kai kurie vairuotojai staigiai stabdo ar išneria kitiems tiesiai prieš nosį (56)

Atvėsus orams vairuotojai turėtų susiplanuoti keliones ir iš namų išvažiuoti anksčiau....

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (88)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Jei vairuojate kažkurį iš šių automobilių, pasirūpinkite jo apsauga nuo vagių (171)

Automobilių detalių vagysčių Lietuvoje nuosekliai mažėja, tačiau vagių padaroma žala auga....

Penki Lietuvos rajonai, kur eismo sąlygas sunkina plikledis ir rūkas

Ankstų sekmadienio rytą vakariniuose rajonuose dulksna, kitur be kritulių. Oro temperatūra nuo 0...

Top naujienos

Po VTEK sprendimo – sumaištis dėl nemokamų pietų: įstatymui pažeisti užtenka regimybės (125)

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pažeidė įstatymu nustatytus interesų derinimo...

Britanijos parlamentas galiausiai pritarė „Brexit“ sutarties projektui (16)

Įstatymas, atveriantis Jungtinei Karalystei kelią šio mėnesio pabaigoje išstoti iš Europos...

Puiki pergalė: „Rytas“ nesustabdė NBA čempiono, bet išplėšė itin svarbų tašką TOP-16 etape (93)

Vilniaus „Ryto“ (2/1) krepšininkai trečiadienį stojo į itin svarbų Europos taurės TOP-16...

Kur keliausite šiemet? 2020 metų lankytinos vietos Lietuvoje

Jau penktadienį prasidės tradicinė ir visų keliautojų laukiamiausia Didžiausia Baltijos šalyse...

Mažeika pripažįsta, kad aplinkosaugos sistema – supuvusi: pažeidėjus planuoja gaudyti pasitelkdami policiją (82)

Kasdien vis nauji ekologiniai skandalai Lietuvoje, panašu, atskleidžia visos aplinkos apsaugos...

Orijaus kelionės. Audringiausias Raudonųjų žibintų kvartalas Europoje (15)

Ši Hamburgo dalis skirta vyresniems nei 18 metų turistams. Žiūrint paprastai – Raudonųjų...

Gediminas Grigelevičius

„Grigeo“ skandalas skaičiais: kiek uždirba, kam priklauso ir su kuo galime palyginti

Lietuvos teisėsauga nustatė, kad įmonei „Grigeo Klaipėda“ priklausančiame gamybiniame objekte...

Rokas Masiulis atsakė į Karbauskio kritiką jo atžvilgiu: keršto būgnai toliau dunda (110)

Buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigia, kad „Karbauskio (Ramūno. – ELTA) keršto...

„Didysis sprogimas“ laivininkystėje viską verčia aukštyn kojomis: kai kurie kraunasi turtus (15)

Prieš daugiau nei dvi savaites didžioji dauguma laivų visame pasaulyje buvo priversti pakeisti savo...

Agnė Gilytė: turiu auksinę taisyklę, kuria vadovaujuosi kraudama lagaminą

Krūvos drabužių , neužsisegantys lagaminai ir chaosas ne tik namuose, bet ir galvoje –...