aA
Paradoksas, tačiau pėsčiųjų perėjos pastarajai eismo dalyvių kategorijai yra pavojingesnės nei vietos, kur jų nėra. Tą jau ne pirmus metus kartoja Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ir Kelių ir transporto tyrimo instituto atstovai, paruošę naujas perėjų įrengimo taisykles, tačiau žmonėms toks teiginys iki šiol atrodo sunkiai suvokiamas.
Pėsčiųjų perėja
Pėsčiųjų perėja
© Stopkadras

„Kodėl Paryžiaus Komunos gatvės Klaipėdoje pradžioje, ties sankryža su Šilutės plentu, nei „zebru“, nei kelio ženklu nėra pažymėta pėsčiųjų perėja? Porą kartų ten einant vairuotojai mane net „apipyno“ – atseit, ko čia vaikštau, perėjos tai nėra. Kur logika: šaligatvis plačiausias, o kodėl nėra perėjos?“ – piktinosi į redakciją paskambinęs klaipėdietis Pranciškus.

Beje, tokia pat situacija – ir Taikos prospekte, pvz., sankryžoje su Naikupės gatve, su Pietine ir kitomis gatvėmis.

„Gal tai ir skamba keistai, bet pėsčiajam pačiam saugiau, kai nėra perėjos. Neretai į perėją žmogus įžengia iki galo neįsitikinęs savo saugumu, nesusimąstydamas, ar automobilio vairuotojas suspės laiku sustabdyti. Seniai pastebėta, jog ten, kur perėjų nėra, per gatvę žmonės eina atsargiau, geriau įvertinę, ar spės tą padaryti, ar tai bus saugu“, – paaiškino Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyr. specialistas Vytautas Paukštė.

Jis pateikė ir dar vieną argumentą, kodėl pėsčiųjų perėjos įrengiamos ne kiekvienoje sankryžoje.

„Pėsčiųjų perėjas įrengti ties šalutinių gatvių sankryžomis su pagrindinėmis vengiama dėl didelio pastarosiomis važiuojančių ar iš jų sukančių transporto priemonių skaičiaus. Ten dideli srautai, pirmojoje eismo juostoje dar kursuoja ir autobusai, kurie būna priversti staigiai stabdyti, jei priekyje važiuojantis ir dešinėn sukantis automobilis sustoja praleisti pėsčiuosius“, – sakė V. Paukštė.

Jis primena, kad dar prieš kelerius metus LAKD patvirtino sąvoką „pėsčiųjų perėjimas“. Tai – važiuojamojoje dalyje esanti pėsčiųjų perėjimo per kelią (gatvę) vieta, nepažymėta kelio ženklais „Pėsčiųjų perėja“ ir (ar) ženklinimo linijomis.

Kelių eismo taisyklės nedraudžia pėstiesiems gatvę pereiti sankryžoje ar pėsčiųjų perėjimu, tik tokiu atveju pirmenybė galioja nebe jiems, o transporto priemonėms.

„Pereiti į kitą pusę toje pačioje Paryžiaus Komunos gatvėje tikrai nėra sunku, ji nėra plati. Ir bent artimiausioje ateityje nei čia, nei kitose vietose, kur yra pėsčiųjų perėjimai, įrengti ženklais pažymėtų perėjų neketinama“, – patikino V. Paukštė.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką svarbu žinoti, kad leidžiantis į keliones automobiliu naktį nepritrūktų šviesos?

Vasarai įpusėjus ir dienoms pradedant trumpėti, verta didesnį dėmesį skirti automobilio...

Išvažiuojantys iš miestų ilgąjį savaitgalį pradeda spūstyse: eismo situacija dar gali prastėti

Prasidedant ilgajam Žolinių savaitgaliui, o tautiečiams traukiant poilsiauti, miestuose jau ėmė...

Vilniečiai susirūpino, ką reiškia ant stulpų atsiradusios mėlynos rodyklės: ar tikrai jas reikia ignoruoti?

Kintantys kelio ženklai vairuotojų jau nestebina, tačiau nedidelėse švieslentėse atsiradusios...

Nuo motociklų triukšmo pavargusiems vilniečiams gerų žinių nėra: kol kiti miestai dalina baudas, Vilniaus savivaldybė nemato problemos (2)

Nors kalbant apie motociklininkus dažnai akcentuojama, jog kasmet kyla nemažai problemų, dėl to,...

Apmaudi avarija sostinėje sukėlė diskusijas: kas kaltas jei abu vienu metu važiavo atbulomis?

Įvykus eismo įvykiui neretai vairuotojai jau žino, kieno neapdairumas pridarė bėdos. Vis dėlto,...

Top naujienos

Delfi PliusVytenis Miškinis

Penkiamečio ir jo močiutės egzekucija tapo neįminama mįsle: siaubinga tiesa paaiškėjo tik dėl vienos klaidos (1)

Vėlų vakarą namo grįžusi klaipėdietė ant lovos rado negyvą penkiametį sūnų, šalia mėtėsi...

Palanga nusivylę lietuviai poilsiautojai plūsta į Latvijos kurortą: čia ir kainos, ir tvarka glosto širdį (6)

Geriausias Baltijos šalių kurortas yra Liepoja – sako šį Latvijos miestą atostogoms...

Kaip baltarusiai Lietuvos pareigūną „kava vaišino“: per 17 minučių sugriovė karjerą

Per septyniolika minučių Lietuvos pareigūnas sugriovė savo karjerą – per šį laiką net iš...

Delfi PliusParengė Vytautė Merkytė

Sprogimas, kurio jėga 1000 kartų galingesnė nei bomba, numesta ant Hirošimos: prireikė 105 metų, kad sužinotume, kas nutiko Sibire

1908 metų birželio 13 dieną, apie 7 val. ir 17 min., virš vienos iš atokiausių Žemės vietų...

Delfi Plius DELFI; Alberto Nardelli, Alex Wickham, Jennifer Jacobs

Rusija naršo pasaulį ieškodama pastiprinimo dėl Ukrainos: tikina, kad pagalbos ranka jau ištiesta

Prekybos laivas, kuriam taikomos JAV sankcijos, praėjusio mėnesio pabaigoje pakeliui iš Sirijos į...

Kasdienybės herojai. „Formulėje-1“ dirbančios lietuvės sėkmė ir Vitkevičiūtė apie verslo bankrotą

Lietuvės sėkmė Italijoje: „Aplinkui visi sakė, jėzau, čia gi „Formulė-1“, kaip tu ten...

Delfi PliusDelfi Mokslas

Prieš 350 metų nuskendusiame ispanų laive narai aptiko stulbinantį lobį: 13 km ruože po vandeniu – 3,5 mln. neįkainojamų brangenybių

Istorijos apie užkastus lobius ir turtų kupinus nuskendusius laivus – nuo piratų legendų iki...

Nuaidėjo daug apkalbų sukėlęs „Naisių vasaros“ festivalis: pasirodė žinomos scenos žvaigždės žiūrėkite video (14)

Liepos mėnesį „ Naisių vasaros“ festivalio metu Ramūnas Karbauskis pažadėjo surengti dar...

Karas Ukrainoje. Ukraina teigia sunaikinusi „Vagner“ samdinių bazę Melitopolio meras – apie smūgį geležinkelio tiltui: iš Krymo nebevažiuos jokie kariniai traukiniai

Kasdienio video pranešimo metu Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis kreipėsi į rusus...

Verslas PliusYoolim Lee; Faris Mokhtar; David Ramli; Olivia Poh

Legenda tapusio startuolio žlugimas sukrėtė rinką: darbuotojai sukandę dantis kentė 30-metės milijonierės vadovavimą

Iš pirmo žvilgsnio visų liaupsinto mados startuolio „ Zilingo “ žlugimas atrodė...