aA
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) paskatino asmeninius duomenis Europos Sąjungoje (ES) vertinti jautriau, tačiau vaizdo registratorius naudojančių Lietuvos vairuotojų įpročiai dėl to iš esmės nepakito. Draudikai teigė nepastebintys, kad jiems pateikiamų eismo įvykių įrašų kiekis būtų padidėjęs ar pastebimai sumažėjęs, rašoma pranešime.
© Shutterstock

Draudimo bendrovės BTA vyriausiojo teisininko Roko Tverijono teigimu, vaizdo registratorių įrašais nebuvo piktnaudžiaujama ir iki BDAR įsigaliojimo: vairuotojai juos naudoja pagal paskirtį, būtent tada, kai iškyla ginčytinos situacijos.

Kelių džentelmenai

„Nuo reglamento taikymo Lietuvoje praėjo daugiau kaip metai ir apžvelgiant šį laikotarpį galime pasakyti, kad registratoriais užfiksuotų vaizdo įrašų nepadaugėjo, tačiau ir ryškaus sumažėjimo nejaučiame. Vaizdo registratoriai naudojami ne dėl smagumo ar pramogos. Lietuvos vairuotojai juos į pagalbą pasitelkia tuomet, kai dėl įvykio aplinkybių kyla ginčas, nuo kurio rezultatų priklauso vienos ar kitos pusės atsakomybė“, – teigė BTA vyriausiasis teisininkas.

Pasak jo, vairuotojai draudikams tokios vaizdo medžiagos dažniausiai savo iniciatyva siųsti neskuba.

„Skirtingai, nei gali pasirodyti iš žiniasklaidoje eskaluojamų atvejų, draudikai vaizdo registratorių medžiagą gauna jos paprašę ir ji naudojama kaip papildomas įrodymas ginčo atveju. Šalies vairuotojų naudai galime pasakyti, kad tokiais įrašais nėra piktnaudžiaujama. Tačiau ir pats įrašymo procesas, jo trukmė bei saugojimas turėtų būti maksimaliai korektiškas, siekiant nesusidurti su problemomis dėl asmens duomenų bei privatumo pažeidimų“, – atkreipė dėmesį R. Tverijonas.

Perspėjo turinčius vaizdo registratorius: padarytas įrašas gali užtraukti bėdą
© Shutterstock

Kaip neperžengti ribų?

Atsižvelgiant į teisinį reguliavimą, vaizdo registratorius naudojantiems vairuotojams svarbu nepersistengti ir įrašymu nepiktnaudžiauti: nerinkti perteklinių duomenų, periodiškai trinti vaizdo registratoriaus įrašus ir be reikalo jų apskritai nesaugoti.

„Šalies keliuose ant lengvųjų automobilių neteko pastebėti lipdukų, kuriais būtų pranešama apie automobilio viduje veikiančią įrašymo įrangą. Tačiau be vizualinių ženklų lygiai taip pat priimtinas ir verbalinis perspėjimo būdas. Žinoma, skriejant gatvėmis ir keliais tai padaryti nerealu, tačiau apie įrašą kitą vairuotoją būtų korektiška perspėti iškart po eismo įvykio ir informuoti, kad jis bus naudojamas tik esant ginčui dėl atsakomybės ir žalos dydžio nustatymo“, – teigė Rokas Tverijonas.

Be to, svarbi ir įrašymo trukmė. Eismo įvykio aplinkybėms patikslinti visiškai užtenka paties eismo įvykio užfiksavimo. Visiškai nebūtina tęsti įrašymo vaizdo registratoriumi, kai automobiliai sustoja ir vairuotojai bei kartu važiuojantys žmonės ima lipti iš automobilių – tokie duomenys jau būtų traktuojami kaip pertekliniai.

Perspėjo turinčius vaizdo registratorius: padarytas įrašas gali užtraukti bėdą
© AFP / Scanpix

„Jei įrašą turite, pasakykite apie tai kitam vairuotojui. Valstybinis automobilio numeris taip pat yra asmens duomenys ir jo savininkas gali paprašyti pasidalinti tokiu įrašu. Kita vertus, kaltininko suvokimas, kad visa situacija buvo užfiksuota, gali gerokai sumažinti jo norą ginčytis dėl savo veiksmų ir tuščiai gaišti laiką, tad įrašo gali net neprireikti“, – sakė specialistas.

Vis dėlto, draudikai pataria nepersistengti keliant tokius įrašus į socialinius tinklus ir kitaip juos viešinant, nes rizikuojate pažeisti kito asmens teisę į privatų gyvenimą ir padaryti žalos dėl kitam asmeniui priklausančių asmens duomenų paviešinimo

Įrašo turėtojai turi galimybę pasinaudoti lengvai prieinamomis redagavimo programomis ir ištrinti automobilio numerį, paslėpti veidus ir kitas įrašo detales, tačiau su jomis neverta skubėti – redaguotas įrašas gali tapti nepatikimu įrodymu ginče.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(87 žmonės įvertino)
2.3678

Po tragedijų įspėja: laukinių gyvūnų vairuotojai turi saugotis net miestuose (25)

Atėjus rudeniui eismo sąlygas apsunkina ne tik vis dažniau iškrentantis lietus, ar rytais...

Pasiūlė tėvams „klevus“ automobiliuose stebėti kameromis: taip sumažėtų avarijų (19)

Tyrėjai siūlo tėvams apsiginkluoti kameromis, kurios leistų jiems stebėti, kaip vairuoja jų...

Vieną Vilniaus senamiesčio gatvę vairuotojams teks kurį laiką aplenkti (2)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad dėl AB „ Vilniaus šilumos tinklai “ įgyvendinamų...

Vairuotojai pamiršo taisykles: važiuoja A juostomis, o dėl spūsčių kaltina viešąjį transportą (2)

Itin dažnos keblios situacijos gatvėse patvirtina – automobilių vairuotojų ir viešojo...

Vairuotojai neįvertina atšalusių orų pavojaus: klaidas supranta tik po eismo įvykio (9)

Nors prasidėjęs ruduo dienomis vis dar džiugina pakankamai aukšta temperatūra, vėsesni rytai...

Top naujienos

Plyšus aortai, retas kuris išgyvena: norint sumažinti riziką, veiksmų imtis galima nedelsiant (20)

Rugsėjo 19-ąją visame pasaulyje minima aortos diena. Santaros klinikų kraujagyslių chirurgas...

Norint rasti auklę, teks paplušėti: papasakojo, kokius reikalavimus kelia tėvai, o kokių užgaidų turi auklės (29)

Prasidėjus rudeniui, daugelis mamų grįžta į darbus, o vaikai keliauja į darželius. Jei vietą...

Kupiškyje iš tėvų atimti vaikai išgyveno kančias: globėja 5-erių berniuką laikė rūsyje (201)

Kupiškio rajone, kaip įtariama, prieš penkiametį smurtavo laikinoji globėja. Ji vaiką uždarė...

ES baiminasi: viena iš jos pačios bloko narių gali Johnsoną ištraukti iš bėdos (36)

Europos Sąjunga baiminasi, kad Borisas Johnsonas stengsis įtikinti Vengriją vetuoti „ Brexit...

Rusijos komandos marškinėlius užsivilkęs Kalnietis dalijo rezultatyvius perdavimus (18)

Mantas Kalnietis po kiek ilgesnio nei savaitės poilsio po pasaulio čempionato vėl išbėgo ant...

Nausėda ir Skvernelis sukirto rankomis dėl „gyvūlių ūkio“ naikinimo: kiek realu tai pasiekti (71)

Trečiadienį ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad su prezidentu Gitanu Nausėda rado...

Užkalnis. Kodėl lietuviai blogai maitinasi ir kaip juos perauklėti (228)

Šlapia dešra ir forminė duona vaikų ligoninėse, fotografuota iš įvairių kampų ir įkelta į...

Kurtinaičio „Chimki“ paskendo klaidose, CSKA parodė raumenis

Naujam sezonui besirengianti Rimo Kurtinaičio treniruojama Maskvos srities „Chimki“ komanda...

Technologijų tobulėjimas gali sukelti tikrą karinės technikos perversmą: kalba apie naujos kartos tankus (80)

Elektrinės transporto priemonės vis labiau populiarėja. Tai skatina ir ekologiniai įsitikinimai,...

Kuodis: makroekonominė kriminologija yra labai smagus ir prasmingas sportas, juo užsiimu daug metų (21)

„Iš principo tas legalus gyvulių ūkis tai gausybė išimčių, kurios nėra pateisintos...