aA
Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai prognozuoja, kad kaip ir kasmet spalį jie įsidrąsins persėsti į savo automobilius. Todėl jauniausios amžiaus grupės vairuotojų eismo įvykių suvestinėse kitą mėnesį turėtų padaugėti. Savo ruožtu jaunuolių artimieji perspėjami net ir iš geros valios nebandyti gudrauti su civilinės transporto atsakomybės polisais ir prieš išleidžiant jaunuolius į gatves, atidžiau jas peržiūrėti, akcentuojama pranešime žiniasklaidai.
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, net 1 iš 4 regreso atvejų, kai pačiam asmeniui tenka atlyginti dalį padarytos žalos, yra susijęs su neteisingai nurodytu automobilio vairuotojo amžiumi. O kas 25-ame eismo įvykyje paaiškėja, kad pagal draudimo sutartį asmuo apskritai negalėjo vairuoti konkrečios transporto priemonės.

„Sunku pasakyti kiek, bet vis dar gana paplitusi mada drausti automobilį ne jo tikrojo vairuotojo vardu, bet atsakomybę prisiimant vyresniems ir daugiau vairavimo patirties turintiems šeimos nariams. Tikėtina, toks sprendimas priimamas dėl ekonominių motyvų arba per neatidumą, tačiau jis labiau panašus į pokerį – dėl gresiančio regreso vienu mostu galima smarkiai pralošti, be to sugadinti savo artimųjų drausmingumo istoriją“, – sako bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Jaunų vairuotojų avarijų pikas

Miestuose nuo pirmųjų rugsėjo dienų smarkiai pasijuto išaugę transporto priemonių srautai, tačiau tikėtina, kad studentai visu tempu į eismą įsilies būtent spalį.

„Įdomus faktas, kad pagal statistiką rugsėjį studentiško amžiaus vairuotojų avaringumas nėra didelis. O štai spalis jiems – pats avaringiausias mėnuo metuose. Panašu, kad rugsėjį studentai dar neskuba važiuoti į didmiesčių gatves, įvertina situaciją, maršrutus ir tuomet jau ryžtasi vairuoti“, – teigia A. Žiukelis.

Pasak jo, čia jie savo kailiu patiria, ką reiškia vairuoti nepažįstamose gatvėse, naujais maršrutais, esant intensyviam eismui. Tokiomis aplinkybėmis mažiau įgūdžių turintys jauni žmonės dažniau klysta, neįvertina savo jėgų.

„Patys jauniausi 18-19 metų vairuotojai yra drausmingesni už vidurkį, gali būti, čia veikia sugriežtinti įstatymai pradedantiems vairuotojams, kurių vairavimo stažas yra iki 2 metų. Taip pat jie būna dar nepamiršę vairavimo instruktorių duotų pamokų. Tuo tarpu amžiaus grupėje nuo 20 iki 21 metų amžiaus žmonių sukeltų eismo įvykių kreivė stipriai šoka į viršų – fiksuojama trečdaliu daugiau eismo įvykių nei bendras vidurkis“, – atkreipia dėmesį specialistas.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Pigiau, kol ramu

Nors jaunas, mažiau patyręs ir didmiesčių eismo mėsmalę patekęs vairuotojas gali stokoti gebėjimo tinkamai vertinti situaciją, vyresni šeimos nariai linkę juo pasitikėti ir laiduoti savo asmenine drausmingumo istorija.

Perkant draudimo polisą ir nutylint, kad transporto priemonę vairuos kur kas jaunesnis vairuotojas, įvykus eismo įvykiui draudiko klaidinimas gali brangiai kainuoti.

„Tokių atvejų, kai sąmoningai arba nesąmoningai draudėjas neatskleidžia duomenų apie visų galimų automobilio vairuotojų amžių, stažą ir nuolatinę gyvenamąją vietą pasitaiko maždaug kas 4-tas iš visų draudimo sutarčių pažeidimo atvejų. Ir daugelis nustemba sužinoję, kad tokiais atvejais draudimo bendrovė gali net pareikalauti sumokėtos išmokos dalies. Pavyzdžiui, jei neatitinka vairuotojo amžius, iš draudėjo galime pareikalauti padengti iki 50 proc. eismo įvykyje patirtos žalos sumos“, – konstatuoja A. Žiukelis.

Turint omenyje, kad eismo įvykių žala viršija ir 1000 eurų, reikalavimas atlyginti pusę jos gali skaudžiai kirsti per asmeninį biudžetą. Tačiau ir tai bus ne vienintelė nemaloni tokios situacijos pasekmė.

„Kadangi drausmingumo istorija yra matoma tik pagal automobilio savininką, tai jaunas ir nepatyręs vairuotojas gali stipriai pabloginti tėvų ar kitų artimųjų, kurių vardu įregistruotas automobilis ir išduotas draudimo polisas, drausmingumo istoriją. Išmokus vairuoti, išlaikius egzaminus ir pradedant važinėti automobiliu verta būti sąmoningais ir „nepakišinėti“ artimųjų bei atsakingai kurti savo asmeninę draudimo istoriją”, – sako specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.3333

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (55)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Top naujienos

Vaidas Mikaitis | D+

Raudonųjų žibintų kvartale apsilankiusius lietuvius nustebino geidulių tenkinimo tvarka: pasijutome tarsi sporto salėje

Vienas protingas žmogus yra pasakęs, jog jei rašytojas nori būti gerai skaitomas, jis turi...

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (322)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

Po kvietimo panaudoti 100 „Litexpo“ likusių dozių – būrys norinčiųjų pasiskiepyti papildyta (281)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (22)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Netrukus bus viešai skelbiamos vyrų ir moterų algos įmonėse: 4 patarimai darbdaviams (37)

Siekiant mažinti algų atotrūkį tarp vyrų ir moterų darbo užmokesčio, „Sodra“ skelbs...

Intymi išpažintis: man 25-eri ir aš lig šiolei nežinau, kas yra orgazmas (24)

Kalbos apie seksą ir seksualumą neretai verčia jausti didelį spaudimą būti „normaliems“, t....

Aurimas Kuckailis | D+

Ašaromis nuplautas futbolo žvaigždės nuopuolis: į dugną nutempė vaikų pornografija, pasmerkė komandos draugai (5)

Vokietija niekaip nenusipurto slogučio, užgulusio po ką tik praūžusios ir didelio atgarsio...

Šiurpi per naktį mirusių 1746 žmonių paslaptis atskleista: ant lavonų netūpė net musės (23)

1986 metų rugpjūčio 21 dieną prie Nioso ežero Šiaurės vakarų Kamerūne pasigirdo keistas...

Pastebėtas paslaptingos smegenų ligos protrūkis: kerta žmonėms nuo 18 iki 85 metų (17)

Kanados Naujojo Bransviko provincijoje stebimas paslaptingos smegenų ligos protrūkis . Jau...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (76)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...