aA
Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar elektroninės saugumo sistemos. Tačiau iš visų jų galima išskirti saugos oro pagalves, kurios turi atskirą sistemą, kurią sudaro ne vienas elementas.
Avarija
Avarija
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Apie tai, kas atsako už saugos oro pagalvių sistemų teisingą veikimą automobiliuose, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ pasakojo Vilniaus universiteto Teisės fakulteto docentas Dr. Paulius Miliauskas.

„Jei perkamas naujas automobilis, už saugos oro pagalvių sistemą atsako autorizuotas pardavėjas arba gamintojas, galima kreiptis tiek į vieną, tiek į kitą. Kai perkamas naudotas automobilis, dažniausiai galima kreiptis tik į pardavėją, kuris turi garantuoti už automobilio kokybę, įskaitant saugumo sistemą. Jei avariją patyrėme patys, už viską atsako remontą atliekantis servisas, kuris turi vadovautis instrukcijomis. Iš visų atvejų būtų galima išskirti profesionalius pardavėjus, jų atsakomybė yra padidinta. Mes, kaip pirkėjai, neturime visko tikrinti taip atidžiai, o už kokybę turi atsakyti jie“, – pasakoja P. Miliauskas.

Teisininkas išskiria, kad su didžiausiomis problemomis galima susidurti, kai perkamas naudotas automobilis, dalyvavęs eismo įvykyje, kurio metu suveikė saugos oro pagalvės, o automobilis buvo suremontuotas ir parduotas.

„Tokiu atveju, kyla klausimų, ar saugos sistema buvo suremontuota tvarkingai, ar viskas atstatytą į tokį lygį, kokį numato gamintojas? Tokioje situacijoje, pardavėjas, perduodamas automobilį, turi nurodyti, kad automobilis yra tvarkingas.

Tai padaryti galima pirkimo-pardavimo sutartyje arba kituose kokybę nustatančiuose dokumentuose, tai yra, gamintojo nurodytose instrukcijose, kokios saugos sistemos turi būti automobilyje ir kokius reikalavimus jos turi atitikti“, – LRT TELEVIZIJOS laidai „Labas rytas, Lietuva“ sako P. Miliauskas.

Jis akcentuoja, kad pirkimo-pardavimo sutartyje turi būti nurodyta – automobilis turėjo eismo įvykių ar ne, o Valstybinės kelių transporto inspekcijos patvirtintame detalesniame sąraše vienas iš punktų – saugos sistemos. Taigi pardavėjas pagal teisės aktus yra įpareigotas viską atskleisti pirkėjui.

Patikrinti – praktiškai neįmanoma

Kalbant apie saugos oro pagalvių sistemą, ją sudaro davikliai, valdymo blokas, kuris, gavęs informaciją iš daviklių, apdoroja ją ir siunčia signalą į pačią oro pagalvę, kad ji sprogtų.

Vadovaujantis tokia veikimo schema, akivaizdu, kad pirkėjas negali šios sistemos patikrinti pats.

„Blogiausia, kad net ir nuvažiavę į autoservisą, kuriame bus prijungtas kompiuteris, taip pat nebūtinai paaiškės trūkumai, jei prieš tai, pavyzdžiui, buvo perprogramuotas sistemos valdymo kompiuteris. Todėl, tokiu atveju, belieka tik galimybė automobilį išardyti. Tačiau ar tikrai racionalu kiekvieną kartą perkant automobilį jį ardyti ir tikrinti, ar viskas gerai, ar ne? Todėl iš teisinės pusės tai yra paslėptas trūkumas, nes akivaizdžiai jo negalime pamatyti, todėl už tai atsako pardavėjas“, – akcentuoja P. Miliauskas.

Dažniausiai gamintojas nurodo, kad vieną kartą panaudojus sistemą, ją reikia keisti nauja. Pavyzdžiui, jei iššovė saugos oro pagalvę – ji turi būti pakeista į naują.

Tas pats galioja ir sistemos valdymo blokui – po eismo įvykio, kai suveikė oro pagalvės, jį reikia keisti nauju.

Taip pat Valstybinės kelių transporto inspekcijos teisės aktuose nurodoma, kad saugos sistemos turi atitikti gamintojo nurodytus reikalavimus.

„Ta pati inspekcija yra pateikusi automobilio remonto aprašą, kuriame nurodoma, kad saugos sistema po remonto negali būti blogesnė, nei nurodo gamintojas. Tai reiškia, kad negalima panaudoti jau kartą suveikusias oro pagalves ar sprogdiklius. Net ir kompiuterio perprogramuoti negalima, jei gamintojas nenurodo, kad taip daryti galima“, – pastebi P. Miliauskas.

Parengė Vytenis Kudarauskas

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Benediktas Vanagas pasibaisėjo gatvėje pamatytu vaizdu: užkliuvo paspirtukininko elgesys (56)

Neseniai socialiniame tinkle „Facebook“ pasirodęs Benedikto Vanago įrašas apie netinkamą...

Perspėjo paspirtukininkus: pernai dėl eismo įvykių teko išmokėti 61 tūkst. eurų, šiemet prognozuoja dar daugiau (46)

Kasmet pavasarį gatvėse pastebima vis daugiau elektrinių paspirtukų vairuotojų. Draudikai...

Didesnio pravažumo furgonų privalumai atsiskleidžia kebliose situacijose

Idealiomis sąlygomis norėtųsi važinėti tik asfalto danga, niekuomet nenusukti nuo kelio, tačiau...

To nežino daugelis vairuotojų: jei po avarijos draudikams užklius padangos, kišenė gali gerokai patuštėti (17)

Dygliuotas žiemines padangas pasikeisti į vasarines šiemet galima iki gegužės 10 dienos, tuo...

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (129)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Top naujienos

Pamačiusi pervestą atlyginimą Šiaulių ligoninės medikė liko šokiruota: gydymo įstaigos versija – kitokia (237)

Respublikinėje Šiaulių ligoninėje dirbančios medikės sūnus teigia, kad jo mamai ligoninė...

Čaplinskas: panašu, kad gyvensime pagal ketvirtąjį pandemijos scenarijų (307)

Panašu, kad gyvensime pagal ketvirtąjį koronaviruso pandemijos scenarijų, tai yra – virusų...

Šiltas pavasaris kol kas traukiasi: laukia smarkūs lietūs, vietomis sugriaudės perkūnijos (4)

Krentant atmosferos slėgiui ir didėjant žemo slėgio lauko įtakai giedrių orų laikotarpis...

Lietuvoje prasidės didžiuliai pokyčiai: vieniems teks stipriai pakeisti savo įpročius, o kiti galės pasinaudoti parama (68)

Pustrečio milijardo tonų – štai tiek pačių įvairiausių atliekų kasmet susikaupia Europos...

Kasdienybės herojai. Eleonora – apie „Sel“ ir skyrybas: liūdna dėl savo gyvenimo, kad nieko nepasiekiau kita tema: stulbinanti „Misis Lietuva 2019“ Gretės Brokienės sėkmė (14)

Išskirtinis Eleonoros Sebrovos interviu - karjera grupėje „Sel“, skausmingos skyrybos ir...

Karolis Kasperas | D+

Japonų valdžia po šiai dienai neigia šį istorinį faktą: „komforto stotyse“ karius tenkino 200 tūkst. pagrobtų moterų

Lee Ok-Seon nieko neįtardama ėjo namo, kai iš pravažiuojančio automobilio iššoko grupė...

Štai kokių perliukų radau „Mamų mugėje“: vaiką galima aprengti už tiek, kiek kainuoja trys puodeliai kavos (54)

Ar brangu auginti vaikus, juk jie taip greit auga, todėl daug ir reikia – kas sezoną naujų batų,...

UEFA atsakas: grasina dar šią savaitę iš Čempionų lygos išmesti tris iš keturių pusfinalio dalyvių (117)

UEFA ketina imtis pačių griežčiausių ir beprecedenčių veiksmų prieš maištininkų...

Agnė Keizikienė | D+

Mokslininkas praskleidė šydą nuo paslaptingo sapnų pasaulio: kodėl sapnuojame, ką sapnai apie mus pasako ir kaip jiems padaryti įtaką?

Sapnai tarsi kokia astrologija: vieni į juos žiūri su šypsena, kiti – intensyviai tyrinėja. Kad...

Kūno kalbos ekspertė išanalizavo princo Philipo laidotuvių įrašus: žiūrovams nepastebimos detalės pasakė daugiau nei žodžiai (34)

Karalienė Elžbieta II stabtelėjo prieš įeidama į Šv. Jurgio koplyčią, lyg negalėtų...