Techninės apžiūros metu pastebima, kad vairuotojai, norėdami ryškesnio kelio apšvietimo ir pigesnio sprendimo, dažnai ksenonines lemputes montuoja į tam nepritaikytus automobilių žibintus. Ekspertai įspėja, kad tokia praktika pavojinga – ji ne tik neužtikrina kokybiško kelio apšvietimo, bet ir akina kitus vairuotojus.
© Kompanijos nuotr.

Jų teigimu, norint geresnio apšvietimo nebūtina keisti žibintų sistemas, tiesiog derėtų žinoti keletą paprastų dalykų apie dažniausiai naudojamas halogenines lemputes, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Įmonės „Philips“ atstovas Tarekas Hamedas pasakoja, jog rinkoje galima rasti trijų tipų lemputes: halogenines, ksenonines (dar kitaip vadinamos aukšto išlydžio (HID) lemputėmis) ir LED.

Halogeninės yra pačios populiariausios ir reikalaujančios mažiausiai išlaidų. Ksenoninės lemputės gali būti iki dešimt kartų brangesnės už halogenines, taip pat, jos reikalauja specialių automobilio ir jo žibintų modifikacijų, tačiau ksenonai pasižymi ryškesne skleidžiama šviesa. Kita vertus, egzistuoja halogeninių lempučių, išsiskiriančių dvigubai didesniu ryškumu už gamyklinių halogenų skleidžiamą šviesą.

Stipresnio ryškumo lemputės apšviečiamo kelio dalį gali padidinti net keliasdešimt metrų ir ryškumu beveik prilygsta standartinėms ksenoninėms lemputėms. Tuo tarpu LED lemputės dažniausiai montuojamos gamyklose į naujus automobilius, kadangi dėl jų itin aukštos kainos ir sudėtingos konstrukcijos pritaikyti jas senesniems automobiliams neapsimoka ar tiesiog yra neįmanoma.

Pastebima, kad vairuotojai, tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo, vietoj halogeninės lemputės, nusprendžia montuoti ksenonines. Tačiau svarbu žinoti, jog ksenoninėms lemputėms reikalingos specialios automobilio modifikacijos.

Žibintuose privalo būti pritaikyti šviesos reflektoriai, kurie tinkamai nukreiptų šviesos kampą, reikalingos ir žibintų apipurškimo ir jų automatinio reguliavimo sistemos, o visa tai gali kainuoti net kelis šimtus eurų.

Taigi, siekdami sutaupyti vairuotojai montuoja vadinamuosius ksenonų konvertavimo rinkinius, kurie įrengiami be privalomų automobilio modifikacijų. Galutiniame rezultate vairuotojai ne tik neišgauna ryškesnio apšvietimo, bet ir kelia grėsmę eismo saugumui – neteisingai sumontuotos lempos akina priešakyje važiuojančius vairuotojus.

Pasak „Philips“ atstovo, siekiant, jog tamsiuoju paros metu kelionės taptų saugesnėmis, nebūtina investuoti didelių pinigų į naujų žibintų sistemas, paprasčiausiai pakanka pasikeisti senas žibintų lemputes.

„Naudojant tas pačias halogenines lemputes daugiau nei metus, jos pradeda blankti, praranda savo pradinį ryškumą. Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad nusipirkus naują automobilį ir susimontavus naujas lemputes galima išgauti daug ryškesnį kelio apšvietimą, kadangi naujuose automobiliuose naudojamos halogenines lemputės yra orientuotos į ilgesnį gyvavimo laiką, o ne ryškumą“, – pastebi T. Hamedas.

Renkantis lemputes, reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į tai, kokio jos ryškumo, kiek valandų jos švies, bet ir tinkamai įsivertinti savo poreikius. Vidutinis halogeninių lempučių gyvavimo laikas – iki 500 val., tačiau rinkoje yra silpnesnio ryškumo lempučių, kurių tarnavimo laikas yra iki dviejų kartų ilgesnis.

Jeigu automobiliu daugiausia važiuojama apšviestais keliais, derėtų rinktis ne pačius galingiausius halogenus. Visų pirma, ryškus apšvietimas nereikalingas, tad perkant silpnesnes lemputes galima nemažai sutaupyti, jos kainuoja mažiau, taip pat tarnauja ilgiau. Antra, važinėjant su itin didelio ryškumo lemputėmis, pastebėti, jog vienas žibintas nešviečia galima tik neapšviestame kelyje. Tokiais atvejais reikia nepamiršti kartas nuo karto patikrinti, ar kažkuri lemputė nėra perdegusi.

Taip pat reikėtų turėti omenyje, jog prastam kelio apšvietimui įtaką daro ne tik silpna lemputė, bet ir apsiblausęs žibinto gaubtas. Laikui bėgant žibinto gaubtas tampa matinis, tad lempučių pakeitimas naujomis nepadės. Pastebėjus, kad žibintai tapo gelsvi ar matiniai, rekomenduojama juos atnaujinti.

Tai paprasta procedūra, kurią galima lengvai atlikti ir pačiam, naudojant žibintų restauravimo rinkinius arba patikint šį darbą auto mechanikams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

S. Paltanavičius: „lenktynėse“ su laukiniais gyvūnais nugalėtojų nebūna

Lietuvoje kasmet fiksuojama apie 1500-1600 eismo įvykių, kurių „herojais“ tampa įvairūs...

Įrengę modernų radarą ėmė fiksuoti protu nesuvokiamus pažeidimus (23)

Kėdainių mieste įrengus vaizdo stebėjimo kameras ir greičio matavimo prietaisą pastaruoju...

„Regitra“ keičia su valstybiniais numeriais susijusias taisykles (119)

Lapkričio 1 d. keičiasi valstybinio numerio sudarymo, rezervavimo ir skyrimo registruojamoms...

Neįtikėtina: salone įmanoma nusipirkti perdažytą ir remontuotą automobilį? (33)

Automobilio pirkimas – jaudinantis įvykis kiekvienam vairuotojui, ypač jei mašina naujutėlaitė...

Geriausias Lietuvos vairuotojas atskleidė auksinę taisyklę (16)

Antrus metus iš eilės geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs Kęstutis Taškūnas...

Top naujienos

Vilnių realiai valdo jau nebe ne R. Šimašius (60)

Trečiadienį Vilniaus taryba turėtų apsispręsti dėl sostinės administracijos vadovų pakeitimo....

Kur dingo brangiausi išardyti bėgiai Lietuvoje? (85)

Europos Komisijos dėl išardyto Rengės ruožo skirtos 28 mln. eurų baudos „Lietuvos...

A. Tapinas. Skudurinio dizainerio šou (1373)

Ne vienu savo triukšmą sukėlusiu pasisakymu pagarsėjęs mūsų mados korifėjus Juozas...

Įspėja: Šiaurės Korėja turi itin gudrų planą, pavojingą žmonijai

Naujas ekspertų grupės „Belfer Centre“ atliktas tyrimas perspėja: Pchenjanas greičiausiai...

Meningokoko nusineštos gyvybės sukrėtė: skiepai nuo kitų metų bus nemokami papildyta (121)

Skiepų kalendoriuje – ilgai laukta naujiena. Tiesioginėje DELFI konferencijoje apsilankęs...

Anglijoje gyvenanti lietuvė: užsienyje skalbimo milteliai geresni (18)

Antradienio pavakarę laidoje „ Yra, kaip yra “ politikai, ekspertai ir eiliniai žmonės...

DELFI skaitytojai nusprendė, kas tapo „Lietuvos automobiliu 2017“ (35)

Baigėsi DELFI antrą kartą unikaliu formatu organizuoti nacionaliniai „ Lietuvos automobilio 2017...

Po R. Morkevičiaus nužudymo prabilo jo teta: visos jo bėdos dėl moterų (40)

Praėjo beveik metai nuo dienos, kuomet prie savo namų buvo nužudytas sportininkas Remigijus...

Klaipėdoje naujas loftų projektas

Šiais metais pačiame Klaipėdos miesto centre pradėta gyvenamųjų loftų statyba.

Žvaigždžių plaukų stilistė R. Morozovienė apie plaukų dažymą namuose: tai ne taupymas, o trigubos išlaidos (10)

Dažniausiai ją galima pamatyti besisukinėjančią už kadro: patyrusiai kirpėjai savo plaukų...