aA
Lietuvos vairuotojai yra išradingi žmonės. Toks apibūdinimas tinkamas ir kalbant apie padangas. Mūsų šalyje nemažai vairuotojų, kurie surenka atsarginius ratus ir juos suka ant automobilio. Tuomet yra dvi bėdos. Pirma – Lietuvoje draudžiama ant tos pačios ašies naudoti skirtingas padangas. Antra – automobilis su skirtingomis padangomis bus valdomas visiškai neprognozuojamai. Ypač ant šlapios kelio dangos.
Automobiliai
Automobiliai
© DELFI / Domantas Pipas

Tačiau pasiryžusių rizikuoti savo ir kitų gyvybėmis yra. Ir jų – nemažai.

Saugumas

Specialistai sutartinai tikina, kad pirmiausia naudojant skirtingas padangas iškyla saugumo klausimas.

„Tai yra klausimas dėl saugumo, kad automobilis tinkamai reaguotų į kelią. Tai ypač aktualu važiuojant ant šlapios kelio dangos. Žymiai saugiau važiuoti su vienodomis padangomis“, – teigia Ginas Maksevičius, UAB „Kauno Melga“ direktorius.

Automobilio su skirtingomis padangomis valdymo klausimas ypač aktualus esant šlapiai ir slidžiai kelio dangai.

„Įsivaizduokite, kad įvažiuosite į gilesnę balą. Turbūt ne vienam vairuotojui teko patirti, kad viena automobilio puse įvažiavus į balą trukteli vairą. O jeigu įvažiuosite visais keturiais ratais, įvyksta akvaplanavimas – automobilis pakyla ant vandens plėvelės ir pradeda tampyti visą automobilį.

Įsivaizduokite, kad vienas ratas su eglutės rašto padanga vandenį išmeta į abi puses, o kitas išmeta į vieną. Tada atsiranda pavojus, kad mašina pradės tempti į kažkurią pusę. Gali užtekti ir pusmetrio ruožo ir patys suprantame, kuo tai gali baigtis. Tokie dalykai pakankamai pavojingi“, – sako G. Maksevičius.

„Pirmiausia, ne vienodai gali veikti stabdžiai – vienas ratas gali čiuožti, kitas ne. Tada automatiškai mašiną pradeda mėtyti. Be to, dėl skirtingų padangų mišinio automobilis gali būti nestabilus – viena padanga gali būti minkštesnė, kita – kietesnė. Apskritai, padanga yra labai svarbus dalykas, tačiau žmonės dažnai to neįvertina. Būtent padangos didele dalimi lemia saugumą“, – sako Vytautas Paškauskas, automobilių serviso tinklo „Fix-Auto“ Kauno padalinio vadovas.

4x4

Įstatymai leidžia montuoti skirtingo rašto padangas ant skirtingų ašių – vienodos padangos turi būti tik priekyje arba gale.

Ką daryti vairuotojams, kurie vairuoja visais ratais varomą mašiną? Šiuo klausimu specialistų nuomonės kiek išsiskiria.

„Padangos neturi būti vienodo rašto – padangos turi būti vienodo dydžio, išmatavimų ir vienodai nudilusios. Gana dažnas klausimas: ką daryti, kai viena padanga sugadinama? Žmonės mano, kad užsidės naują padangą ir viskas bus gerai. Pirmas dalykas, ta nauja padanga bus gerokai aukštesnė. Gamintojai rekomenduoja, kad galima važiuoti iki 3 mm aukščio skirtumo padanga, bet tai jau nelabai sveika automobiliui“, – paaiškino G. Maksevičius.

„Gamintojų rekomendacija labai aiški – visos padangos turi būti vienodos. Kai kur sakoma, kad padangos turi būti vienodos tik ant tos pačios ašies, tačiau jei mes pažiūrėtume gamintojus, tarkime tokius kaip BMW, tai rekomenduojama tik vienodos padangos.

Visai nesenai buvo iškilęs toks klausimas – apynaujo BMW savininkas ieškojo padangų, tačiau dėl specifinio jų dydžio tai buvo gana sunki užduotis. Savininkas domėjosi, kad galbūt pirkti skirtingas padangas ant ašių, tačiau gamintojas aiškiai norodė, kad tokiu atveju automobilio garantija nebegalios“, – pasakojo V. Paškauskas.

Atsarginis vietoj pagrindinio

Tokią sistemą mėgsta automobilių perpardavinėtojai – formaliai naują atsarginio rato padangą pakeisdami realiai sena. Taip sutaupant galima susikomplektuoti ir visą padangų komplektą.

„Yra viena bėda: greičiausiai padangos jau būna per senos. Galite įsivaizduoti, kokia tai padanga, jei jai 8, 10 metų. Ji kaip ir nauja, lyg ir viskas tvarkoje, bet ji sena. Be to, rasti tokį patį protektorių, kai jis keičiasi kas 3 ar 5 metus, sudėtinga.

Be to, neretai originalios komplektacijos ratų antrinėje rinkoje net nėra prekyboje, nes tai naudojama tik kaip atsarginis ratas. Taigi tai nėra labai paprasta ir dažniausai tokiems žmonės nepasiseka. Dėti kad ir naujas, bet 10 metų gamybos senumo padangas, aš jau nerizikuočiau“, – sako G. Maksevičius.

Padangų pardavėjai stebi ir antrinės rinkos tendencijas, kai naujas padangas keletą metų panaudoję verslūs lietuviai bando jas realizuoti kaip „apynaujes“. Tačiau dėvėtų padangų paklausa kiekvienais metais vis mažėja.

„Dėvėtų padangų kainos jau panašios į naujų kiniškų. Žmonės sąmoningi ir supranta, kad nėra ta kiniška padanga tokia bloga, joje – naujas protektorius. Be to, žmonės supranta, kad neišmes vokietis ar kitas užsienietis geros padangos. Tokios padangos dažniausiai jau būna remontuotos, nudėvėtos ir žmonės tokių jau nenori“, – konstatuoja G. Maksevičius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

10 taisyklių, kurias privalo žinoti visi eismo dalyviai (6)

Jei dalyvaudami eisme visi prisimintų svarbiausius saugumo keliuose principus, eismo nelaimių,...

Dviejuose Lietuvos rajonuose eismo sąlygas sunkina plikledis

Sekmadienio rytą Kretingos ir Ignalinos rajonuose eismo sąlygas sunkina susiformavęs plikledis,...

Kaip nuo koronaviruso turėtų saugotis vairuotojai: kas privalo būti automobilyje (7)

Apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų žmonės turi nepamiršti net ir sėsdami į savo...

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (78)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Top naujienos

Koronavirusu sergančio Boriso Johnsono būklė pablogėjo: perkeltas į intensyvios terapijos skyrių (427)

Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas, ankstesnę dieną hospitalizuotas „tyrimams“...

Apžvalgininkai apie Lietuvą po koronaviruso krizės: kai kurios sritys pasikeis negrįžtamai (129)

„Turime vieną tų momentų, kurie keičia labai daug aspektų. Kaip Rugsėjo 11-oji , kaip...

Atplūsta įspūdinga šiluma: temperatūra kils iki 21 laipsnio (9)

Antradienį iš Europos pietvakarių į Lietuvą plūstelės labai šiltas oras. Įdienojus...

Už parduotuvių svaigalus vartojantiems vyrams – karantinas nė motais: buriuojasi be jokių apsaugų ir keikia valdžią (398)

Du draugai, Denisas ir Romanas iš Švenčionių , koronaviruso epidemijos nebijo ir apie tai...

Aliarmas Šakių ligoninėje: atkeliavo pacientė su koronavirusu, tirs ir dar du mėginius greitasis testas buvo neigiamas (27)

Pirmadienio vakarą Šakių rajono meras Edgaras Pylipaitis pranešė nemalonią žinią:...

Ukmergės savivaldybės atstovai: pagaliau turime gerų naujienų (34)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas pirmadienio vakarą...

Pranešama apie pirmąją mirtį koronaviruso židiniu tapusioje Marijampolėje (148)

Marijampolės savivaldybės administracijos vadovas Karolis Podolskis savo „Facebook“ paskyroje...

Šioms profesijoms atėjo labai sunkus metas: darbuotojai, kurių dėl karantino bus atsisakoma pirmiausiai (105)

Anot specialistų, Covid-19 krizė sustabdė ekonomiką ir kai kurių specialybių veikla šiuo...

Bugavičiaus nužudymo byloje – su teisėsauga bendradarbiaujančio liudytojo pasakojimas (93)

Kauno šešėlinio pasaulio veikėjo Deimanto Bugavičiaus nužudymo bylos nagrinėjimas pamažu...

Savarankiškai dirbantieji susidūrė su trukdžiais: registracija išmokai truko visą dieną (57)

Šalyje paskelbus karantiną, daugelis savarankiškai dirbančių asmenų buvo priversti nutraukti...

|Maža didelių žinių kaina