aA
Iš pažiūros patogi beraktė (ang. Keyless) automobilio atrakinimo ir užvedimo sistema turi didžiulių minusų, o tuo jau galėjo įsitikinti kaimyninių Latvijos ir Lenkijos vairuotojai. Per pastaruosius metus minėtose šalyse įsisiautėjo vagys, kurie be didesnių sunkumų perkando sistemos veikimą, todėl nuvaryti automobilį jiems tapo vieni juokai. Anot specialistų, tik laiko klausimas, kada ilgapirščiai savo darbelius pradės vykdyti ir Lietuvoje.
BMW raktelis (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

Kas yra „Keyless“ sistema ir kaip ji veikia?

„Automobilyje yra modulis, kuris radijo bangomis sąveikauja su šeimininko kišenėje esančiu raktą imituojančiu pulteliu: pulteliui nutolstant nuo automobilio per keletą metrų arba paspaudus mygtukus ant durelių rankenų, šis automatiškai užsirakina.

Atvirkščia procedūra įvyksta šeimininkui priartėjus prie savo transporto priemonės. Dažniausiai pultelis turi būti už kelių žingsnių nuo automobilio, kad sureaguotų ir atrakintų jį. Norint užvesti automobilį, paspaudžiant užvedimo mygtuką, pultelis turi būti salono viduje“, – aiškina asociacijos „Apsaugos verslo grupė“ valdybos narys Andrius Benokraitis.

Vagys surado būdą

Tačiau, atrodo, nekalta beraktė sistema tapo lengvu ilgapirščių taikiniu. Dar prieš keletą metų Vokietijoje atliktas tyrimas atskleidė sistemos trūkumus, kuriais pasinaudojus galima labai lengvai pavogti automobilį.

„Tyrimą vykdę technikai, naudodamiesi paprastais elektroniniais prietaisais – bangų siųstuvu ir imtuvu, sugebėjo prailginti automobilyje esančio modulio ir saugos pultelio veikimo nuotolį. Su siųstuvu priėjus arčiau tikrojo, savininkui priklausančio, pultelio ir pailginus bangų veikimo nuotolį, imtuvu signalas pagaunamas šalia automobilio ir perduodamas jame esančiam moduliui. Taip automobilio atrakinimas atliekamas gerokai didesniu atstumu, nei numatyta gamintojo.

Norint automobilį užvesti, įlipus belieka bangų imtuvą pridėti arčiau modulio ir dar kartą perduoti signalą. Užvestas automobilis, net ir nutolęs nuo pultelio nebepasiekiamu bangoms atstumu, variklio neišjungs, tik nebus galima jo dar kartą užvesti“, – pasakoja A. Benokraitis.

Automobilių rakteliai (asociatyvi nuotr.)
Automobilių rakteliai (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių nuotr.

Apsisaugoti įmanoma, tačiau lietuviai delsia

Policijos duomenimis, per praėjusios metus mūsų šalyje buvo pavogta apie 200 automobilių. Anot specialisto, tikėtina, kad daugelis automobilių buvo pavogti, būtent, pasinaudojus „Keyless“ sistemos trūkumais.

„Pagrindiniai modeliai: „Audi“, BMW, „Volkswagen“, „Toyota“. Nors nėra pateikiama, kokiu būdu automobiliai buvo pavogti, manome, kad daugelis iš jų turėjo beraktę sistemą“, – liūdnomis prognozėmis dalinasi A. Benokraitis.

Kalbėdamas apie situaciją Lietuvoje, specialistas sako, kad kol kas niekas per daug į tai nekreipia dėmesio, todėl yra didelė tikimybė, kad vagys pamatę nesaugią „rinką“ patrauks būtent čia.

„Apsidirbs Lenkijoje, Latvijoje, tada eis ten, kur matys, kad yra didžiausios galimybės. Šiai dienai beveik visos draudimo bendrovės Latvijoje reikalauja papildomo kortelės identifikatoriaus (angl. immobiliser), o Lenkijoje šia apsaugos priemone rūpinasi naujų automobilių pardavimo salonas, kad apsaugoti savo klientą nuo dvigubai didesnės draudimo įmokos“, – DELFI pasakojo asociacijos valdybos narys.

Pasak A. Benokraičio, atbaidyti įžūlius vagis įmanoma naudojant specialias apsaugos sistemas, kurios blokuoja bandymus pavogti automobilį.

„Egzistuoja elektroniniai sprendimai, kurie leidžia apsisaugoti nuo tokių vagysčių. Pagrindinės šių sprendimų naudingos savybės yra naudojimo patogumas ir patikimumas. Tokios apsaugos sistemos neleidžia „Keyless“ sistemai užvesti variklio. Kai automobilis yra su šia sistema, blokuojamas pats „Keyless“ mygtukas ir netgi OBD jungtis, apsaugos sistema gali įjungti garsinį aliarmą ar netgi skambinti į mobilųjį telefoną“, – aiškina specialistas.

Automobilio raktelis (asociatyvi nuotr.)
Automobilio raktelis (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

Nusipirkus automobilį – visada pasirūpinkite jo saugumu

Anot A. Benokraičio, nereikėtų būti ramiems, net ir įsigijus automobilį su draudimo bendrovių reikalavimus atitinkančia apsaugos sistema.

„Įsivaizduokite, kad nusipirkote automobilį. Pasirodo, kad jame jau yra sumontuota apsaugos sistema, atitinkanti vienos ar kitos draudimo kompanijos reikalavimus. Tai reikštų, kad jums nebereikia papildomai investuoti į apsaugos sistemą. Nesvarbu, ar tai būtų tik gamyklinis imobilaizeris, ar kitokia apsaugos sistema.

Dabar įsivaizduokite, kad žmogus, kuris pardavė jums automobilį turi pasigaminęs papildomą atrakinimo raktą, apsaugos pultelį ar kortelę. Ir dar įmontavęs GPS/GSM vietos nustatymo įrangą, kad nuotoliniu būdu galėtų matyti, kur yra jūsų automobilis. Ar neatrodytų, kad tokiam pardavėjui būtų pernelyg paprasta pavogti parduotą automobilį už santykinai mažesnę kainą?“, – retoriškai klausia specialistas.

Pasak jo, automobilio saugumas turėtų būti svarbiausias vairuotojo prioritetas.

„Mes vis dažniau susiduriam su situacijom, kai automobilis draudžiamas kasko draudimu tik su gamykliniu imobilaizeriu, kuris blokuoja tik variklio užvedimą, tačiau įsilaužus, nesukelia jokio garsinio signalo. Tokiu atveju įsilaužėliai gali nieko netrukdomi vogti automobilio detales.

Reiktų pagalvoti, ar vis dėlto nusipirkus automobilį, nevertėtų patikrinti jo saugumo sistemas: perprogramuoti pultelius, susimontuoti papildomą, tik jūsų valdomą apsaugos įrangą? Taip pat verta susimąstyti, ar automobilis yra vertas daugiau, nei galima draudimo išmoka ir ar dėl to vertėtų susimontuoti apsaugos priedą“, – sako A. Benokraitis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (117)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (152)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Kaip popiežiaus vizito metu keisis eismas Vilniuje (1)

Šį savaitgalį, rugsėjo 22–23 d., sostinėje bus galima tapti istorinio įvykio liudininkais –...

Kaunas ruošiasi Popiežiaus vizitui: laukiama tikinčiųjų antplūdžio patarė, kur palikti automobilius (107)

Artėjantį savaitgalį Lietuvoje lankysis Popiežius Pranciškus . Sekmadienį katalikų Bažnyčios...

Vaikiškos automobilinės kėdutės: kodėl universalios nėra geriausios ir į ką neatsižvelgia tėvai (2)

Pagal naujausias Europos Sąjungos (ES) rekomendacijas vaikai, kurių ūgis mažesnis nei 135 cm,...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Prabilti išdrįsę antstoliai ir diskusija apie Lietuvos mokesčių sistemą su ekonomistu Raimondu Kuodžiu (3)

Antstoliai pagaliau išdrįso prabilti. Prezidentei įsikišus ir pateikus pataisas dėl jų pajamų...

Skelbiamas staigus atšalimas: perspėja, kad Vilnius absoliučiai nepasiruošęs (36)

Vilniaus šilumos tinklai ( VŠT ) primena, kad pastatų valdytojai ir administratoriai kasmet iki...

Berankis įkrėtė į kaulus jauniausiam elitinio dvidešimtuko atstovui (5)

Geriausias Lietuvos tenisininkas Ričardas Berankis mėgina nustumti į užmarštį 9 nesėkmių...

Politologai: Nausėda greičiausiai nerizikuos varžytis su Šimonyte (323)

Artėjantys prezidento rinkimai nebus tokie nuspėjami, kokie buvo pastaruosius du kartus juose...

Gavo išskirtinių detalių apie didžiulius pokyčius JAV kariuomenėje (112)

Jungtinių Valstijų karinės oro pajėgos suskaičiavo, kad joms reikia beveik 25 proc. padidinti...

Paprastas kaip dukart du močiutės receptas: skanusis blokados pyragas video receptas (2)

Šis močiutės pyragas – iš tų laikų, kai daug įvairių produktų paprasčiausiai nebūdavo...

Po neįprastų vestuvių Valda Bičkutė ir Mindaugas Valiukas medų kopinėja Islandijoje: ceremonija daug ką pasikeitė (2)

Žinoma teatro, televizijos ir kino aktorė Valda Bičkutė ir jos vyras bei rašytojas Mindaugas...

Reveransas mele skendusiai Rusijai: vėl pati vykdys dopingo kontrolę (3)

Pasaulinės antidopingo agentūros ( WADA ) vykdomojo komiteto posėdyje Seišeliuose ketvirtadienį...

Tragiškos avarijos metu Vilniaus rajone žuvo motociklininkas (19)

Ketvirtadienio popietę Vilniaus r. įvyko avarija, pareikalavusi motociklininko gyvybės.

Arūnas Milašius. Jau aiški geriausia ateities profesija (41)

Nelengvai, žingsnis po žingsnio, rinkimai po rinkimų, tačiau Lietuva tampa civilizuota valstybe....