aA
Iš pažiūros patogi beraktė (ang. Keyless) automobilio atrakinimo ir užvedimo sistema turi didžiulių minusų, o tuo jau galėjo įsitikinti kaimyninių Latvijos ir Lenkijos vairuotojai. Per pastaruosius metus minėtose šalyse įsisiautėjo vagys, kurie be didesnių sunkumų perkando sistemos veikimą, todėl nuvaryti automobilį jiems tapo vieni juokai. Anot specialistų, tik laiko klausimas, kada ilgapirščiai savo darbelius pradės vykdyti ir Lietuvoje.
BMW raktelis (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

Kas yra „Keyless“ sistema ir kaip ji veikia?

„Automobilyje yra modulis, kuris radijo bangomis sąveikauja su šeimininko kišenėje esančiu raktą imituojančiu pulteliu: pulteliui nutolstant nuo automobilio per keletą metrų arba paspaudus mygtukus ant durelių rankenų, šis automatiškai užsirakina.

Atvirkščia procedūra įvyksta šeimininkui priartėjus prie savo transporto priemonės. Dažniausiai pultelis turi būti už kelių žingsnių nuo automobilio, kad sureaguotų ir atrakintų jį. Norint užvesti automobilį, paspaudžiant užvedimo mygtuką, pultelis turi būti salono viduje“, – aiškina asociacijos „Apsaugos verslo grupė“ valdybos narys Andrius Benokraitis.

Vagys surado būdą

Tačiau, atrodo, nekalta beraktė sistema tapo lengvu ilgapirščių taikiniu. Dar prieš keletą metų Vokietijoje atliktas tyrimas atskleidė sistemos trūkumus, kuriais pasinaudojus galima labai lengvai pavogti automobilį.

„Tyrimą vykdę technikai, naudodamiesi paprastais elektroniniais prietaisais – bangų siųstuvu ir imtuvu, sugebėjo prailginti automobilyje esančio modulio ir saugos pultelio veikimo nuotolį. Su siųstuvu priėjus arčiau tikrojo, savininkui priklausančio, pultelio ir pailginus bangų veikimo nuotolį, imtuvu signalas pagaunamas šalia automobilio ir perduodamas jame esančiam moduliui. Taip automobilio atrakinimas atliekamas gerokai didesniu atstumu, nei numatyta gamintojo.

Norint automobilį užvesti, įlipus belieka bangų imtuvą pridėti arčiau modulio ir dar kartą perduoti signalą. Užvestas automobilis, net ir nutolęs nuo pultelio nebepasiekiamu bangoms atstumu, variklio neišjungs, tik nebus galima jo dar kartą užvesti“, – pasakoja A. Benokraitis.

Automobilių rakteliai (asociatyvi nuotr.)
Automobilių rakteliai (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių nuotr.

Apsisaugoti įmanoma, tačiau lietuviai delsia

Policijos duomenimis, per praėjusios metus mūsų šalyje buvo pavogta apie 200 automobilių. Anot specialisto, tikėtina, kad daugelis automobilių buvo pavogti, būtent, pasinaudojus „Keyless“ sistemos trūkumais.

„Pagrindiniai modeliai: „Audi“, BMW, „Volkswagen“, „Toyota“. Nors nėra pateikiama, kokiu būdu automobiliai buvo pavogti, manome, kad daugelis iš jų turėjo beraktę sistemą“, – liūdnomis prognozėmis dalinasi A. Benokraitis.

Kalbėdamas apie situaciją Lietuvoje, specialistas sako, kad kol kas niekas per daug į tai nekreipia dėmesio, todėl yra didelė tikimybė, kad vagys pamatę nesaugią „rinką“ patrauks būtent čia.

„Apsidirbs Lenkijoje, Latvijoje, tada eis ten, kur matys, kad yra didžiausios galimybės. Šiai dienai beveik visos draudimo bendrovės Latvijoje reikalauja papildomo kortelės identifikatoriaus (angl. immobiliser), o Lenkijoje šia apsaugos priemone rūpinasi naujų automobilių pardavimo salonas, kad apsaugoti savo klientą nuo dvigubai didesnės draudimo įmokos“, – DELFI pasakojo asociacijos valdybos narys.

Pasak A. Benokraičio, atbaidyti įžūlius vagis įmanoma naudojant specialias apsaugos sistemas, kurios blokuoja bandymus pavogti automobilį.

„Egzistuoja elektroniniai sprendimai, kurie leidžia apsisaugoti nuo tokių vagysčių. Pagrindinės šių sprendimų naudingos savybės yra naudojimo patogumas ir patikimumas. Tokios apsaugos sistemos neleidžia „Keyless“ sistemai užvesti variklio. Kai automobilis yra su šia sistema, blokuojamas pats „Keyless“ mygtukas ir netgi OBD jungtis, apsaugos sistema gali įjungti garsinį aliarmą ar netgi skambinti į mobilųjį telefoną“, – aiškina specialistas.

Automobilio raktelis (asociatyvi nuotr.)
Automobilio raktelis (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

Nusipirkus automobilį – visada pasirūpinkite jo saugumu

Anot A. Benokraičio, nereikėtų būti ramiems, net ir įsigijus automobilį su draudimo bendrovių reikalavimus atitinkančia apsaugos sistema.

„Įsivaizduokite, kad nusipirkote automobilį. Pasirodo, kad jame jau yra sumontuota apsaugos sistema, atitinkanti vienos ar kitos draudimo kompanijos reikalavimus. Tai reikštų, kad jums nebereikia papildomai investuoti į apsaugos sistemą. Nesvarbu, ar tai būtų tik gamyklinis imobilaizeris, ar kitokia apsaugos sistema.

Dabar įsivaizduokite, kad žmogus, kuris pardavė jums automobilį turi pasigaminęs papildomą atrakinimo raktą, apsaugos pultelį ar kortelę. Ir dar įmontavęs GPS/GSM vietos nustatymo įrangą, kad nuotoliniu būdu galėtų matyti, kur yra jūsų automobilis. Ar neatrodytų, kad tokiam pardavėjui būtų pernelyg paprasta pavogti parduotą automobilį už santykinai mažesnę kainą?“, – retoriškai klausia specialistas.

Pasak jo, automobilio saugumas turėtų būti svarbiausias vairuotojo prioritetas.

„Mes vis dažniau susiduriam su situacijom, kai automobilis draudžiamas kasko draudimu tik su gamykliniu imobilaizeriu, kuris blokuoja tik variklio užvedimą, tačiau įsilaužus, nesukelia jokio garsinio signalo. Tokiu atveju įsilaužėliai gali nieko netrukdomi vogti automobilio detales.

Reiktų pagalvoti, ar vis dėlto nusipirkus automobilį, nevertėtų patikrinti jo saugumo sistemas: perprogramuoti pultelius, susimontuoti papildomą, tik jūsų valdomą apsaugos įrangą? Taip pat verta susimąstyti, ar automobilis yra vertas daugiau, nei galima draudimo išmoka ir ar dėl to vertėtų susimontuoti apsaugos priedą“, – sako A. Benokraitis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (48)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (116)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (24)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Seimo narė Šakalienė sulaukė rimtų grasinimų: frakcija kreipiasi į prokuratūrą (938)

Kilus vaikų paėmimo skandalams socialiniuose tinkluose pradėjo virti diskusijos, kurių metu ne...

JK ir ES pasiekė susitarimą dėl „Brexit“ papildyta 18.58 (40)

Didžioji Britanija ir Europos Sąjunga pasiekė susitarimą dėl „Brexit“, kurį JK vyriausybė...

Gyvai / Europos taurė: Vilniaus „Rytas“ – Kazanės „Unics“ (27)

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai turi galimybę perkelti vieną koją per Europos taurės „Top...

Blusų turguje jau perkami kalėdiniai niekučiai (3)

Dituvos sendaikčių turgus – savotiškas Klaipėdos rajono traukos centras. Jam negresia...

Konditerija susižavėjusios kaunietės savo kuriamus stebuklus pasiruošusios parodyti visam pasauliui (1)

Jau kitą savaitę – lapkričio 22–29 d. į Nacionalinę šefų rinktinę susibūrę mūsų...

Psichologas Paulius Rakštikas: laimė yra būti vidutiniam (5)

Pirmiausia pristatau dvi moteris, kurias jau galbūt pažįstate.