Dažnai įmonės siekia atkreipti dėmesį ir ženklina savo automobilius pavadinimais, šūkiais ar prekių ženklais. Tačiau retai kas susimąsto, kad pardavus tokį „puoštą“ automobilį gali būti pažeistos prekių ženklų savininko teisės. Apie tai pasakoja Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ asocijuota partnerė, advokatė
© Shutterstock nuotr.

Žala ne tik įmonės reputacijai, bet ir pajamoms

Advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA advokatė Inga Lukauskienė pastebi, kad verslininkams jau yra įprasta, kad įmonių automobiliai tampa sandorių tarp įmonių objektais. Tačiau pasak jos, perleidus ar pardavus įmonės automobilį kitai, buvęs savininkas ne visada pasirūpina, jog jiems priklausantys prekių ženklai būtų pašalinti nuo perleistos transporto priemonės.

„Pasitaiko tokių atvejų, kai ankstesnio savininko ženklų pašalinimu nuo automobilio nepasirūpina ir naujasis įsigyto automobilio savininkas – toliau jį naudoja su ankstesnio savininko atributais, tokiais kaip įmonės pavadinimas, šūkis, prekių ženklas. Juokaujama, kad ankstesni automobilių savininkai gali pasidžiaugti galimybe „nemokamai pasireklamuoti“, tačiau dažnai tokia reklama gali padaryti žalos ne tik įmonės reputacijai, bet ir pajamoms“, - teigia advokatė.

Gresia įstatymo pažeidimas

I. Lukauskienė sako, kad tokios situacijos tampa ypač aktualios, kai automobilius, skirtus reklamuoti įmonės vykdomai veiklai ar gaminamai produkcijai, įsigyja kitos įmonės, užsiimančios ta pačia ar panašia veikla.

„Kaip pavyzdį paimkime siuntų pervežimo įmonę, kuri tarkime keičia savo automobilius naujesniais, senuosius parduodama kitiems. Šiuo atveju eilinis vartotojas negali būti tikras, kad siuntas vežioja būtent ši kompanija, nes su tokiu pat automobiliu gali važinėti kitos įmonės, užsiimančios panašia veikla, darbuotojas“, - sako pašnekovė. Pasak jos, tokia situacija gali ne tik klaidinti visuomenę dėl šios kompanijos ir automobilį įsigijusios kitos įmonės tarpusavio ryšio, daryti žalą prekių ženklų savininko reputacijai, bet ir pažeisti įstatyme įtvirtintas išimtines prekių ženklo savininko teises.

Lietuvos Respublikos prekių ženklų įstatyme įtvirtinta, kad įregistruoto prekių ženklo savininkas turi išimtinę teisę uždrausti kitiems asmenims be jo sutikimo savo komercinėje veikloje naudoti ne tik prekių ženklo savininkui priklausantį prekių ženklą, bet ir bet kokį kitą žymenį, kuris yra tapatus įregistruotam ženklui tapačioms ar panašioms prekėms ir (ar) paslaugoms ar klaidinamai į jį panašus ir dėl to yra galimybė suklaidinti visuomenę.

Automobilio įsigijimo šalis neturi reikšmės

Anot advokatės, visiškai nesvarbu, ar įmonės atributais „puoštas“ automobilis yra įsigytas iš Lietuvoje veikiančios įmonės, ar iš įmonės, veikiančios bet kurioje kitoje Europos Sąjungos (ES) valstybėje. Svarbiausia išsiaiškinti, ar prekių ženklo apsauga galioja Lietuvoje nacionalinės arba ES prekių ženklo registracijos pagrindu.

„Pavyzdžiui, atsigabenus automobilį iš kitos ES valstybės narės ir jį naudojant su kitai įmonei priklausančiais prekių ženklais, bus pažeidžiamos šių prekių ženklų savininkų išimtinės teisės. Tuomet jie įgis teisę ne tik uždrausti tokį neteisėtą prekių ženklų naudojimą, bet ir reikalauti atlyginti patirtą žalą“, - įspėja I Lukauskienė.

Prevencinės priemonės

Įmonei, prieš parduodant savo „papuoštus“ automobilius, advokatė rekomenduoja imtis prevencinių priemonių ir sumažinti riziką galimiems prekių ženklų savininko teisių pažeidimams.

„Sudarant sutartis, vertėtų įtraukti nuostatas dėl automobilio pardavėjo atributikos – įmonės pavadinimo, šūkio, prekių ženklų – pašalinimo nuo parduodamo automobilio, įpareigojant pardavėją arba pirkėją pašalinti šią atributiką per sutartyje numatytą laiką“, - pataria ekspertė.

„Be to, parduodanti automobilį įmonė, siekdama savo apsaugos, prieš sudarant automobilio pirkimo–pardavimo sutartį, gali pati pašalinti visus atributus. Taip pat ir nusipirkusi buvusio savininko ženklintą automobilį įmonė – gali savarankiškai imtis prevencinių atsargumo priemonių ir prieš pradedant naudoti įsigytą automobilį, pati pašalinti visus buvusio savininko įmonės atributus“, - sako I. Lukauskienė.

Atsakingai pirkti ir parduoti

Įmonės, sudarydamos automobilių pirkimo–pardavimo sutartis, turėtų atkreipti dėmesį ne tik į tinkamą sutarties, bet ir pareigų įgyvendinimą.

„Kaip bebūtų, prekių ženklų apsauga pirmiausia turėtų pasirūpinti pats prekių ženklų savininkas, tačiau vertėtų nepamiršti, jog, parduodant ženklintą automobilį, atsiranda rizika, kad gali būti pažeistos pardavėjo, kaip tikrojo prekių ženklų savininko, teisės“, - aiškina advokatė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuojate automobilį su turbina? Šis straipsnis jums (31)

Kad ir ką bedarytumėte, dar niekam nepakenkė profesionalų patarimai. Ši auksinė taisyklė...

Kai automobilis virsta krosnimi

Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per...

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (12)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti (1)

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (16)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Top naujienos

„MG Baltic“ byla. Idealus partijų trejetukas ir kyšis, kurį Masiuliui įteikė TV eteryje (4)

Politinės korupcijos bylą ištyrę prokurorai teigia, kad dabar jau iš politikos pasitraukęs...

Neišsprendžiama lygtis: kam Lietuvai reikia dar dviejų kogeneracinių elektrinių (5)

Būtinai dar dvi kogeneracinės elektrinės Lietuvai, nors neaišku, ar užteks atliekų, kurias...

Ar tikrai naudinga būti pasaulio futbolo čempionato šeimininku? (1)

Pasaulio futbolo valdančioji organizacija FIFA tikina, kad šalys, rengiančios futbolo...

Petro Gražulio dukrelės mama paviešino jų susirašinėjimą: galite suprasti, kaip jaučiausi Gražulis teismo keliu reikalaus vaiko globos (1308)

Po žinomo politiko Petro Gražulio pareiškimo, jog savo ir palangiškės Birutės Navickaitės...

Naujausias tyrimas: keliatės anksti ar vėlai, lemia polinkį į depresiją (2)

Ar miegojimo įpročiai turi įtakos rizikai susirgti depresija ? Naujas tyrimas patvirtino, kad...

Orai: po trumpo atokvėpio vėl bus karšta

Savaitės pradžioje orai bus gaivūs, daugelyje vietovių dar palis. Tačiau nuo savaitės vidurio...

Sunku patikėti, kad vienai šeimai teko išgyventi šitiek tragedijų (4)

Kodėl likimas vienai šeimai lėmė išgyventi tiek tragedijų ir negandų? Jų būta tiek daug, jog...

Lietuvai gresia juodžiausias scenarijus ES: galime pradėti skaičiuoti valandas, kol visi masiškai pradės eiti į pensiją (541)

Per artimiausius 5-6 metus reikia sukaupti rezervą , kad mūsų socialinės apsaugos sistema 15...

R. T. Erdoganas skelbia pergalę rinkimuose Turkijoje (16)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas (Redžepas Tajipas Erdoganas) paskelbė pergalę...

Kolumbijai nepasipriešinę lenkai – už aštuntfinalio borto (346)

Aukštą aštuntąją vietą FIFA pasaulio reitinge užimančios Lenkijos rinktinės pasirodymas...