aA
Kiekvienais metais Lietuvą užklumpa bent kelios galingos liūtys, po kurių gatvės primena Venecijos kanalus. Tokie incidentai neišvengiamai pridaro žalos ir vairuotojams – dėl per trumpą laiką iškritusio didelio kiekio kritulių automobiliai atsiduria po vandeniu, ir tai gali reikšti tūkstantinius nuostolius, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Lietus Vilniuje
© DELFI / Domantas Pipas

Kaip pastebi draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, dėl patiriamos žalos kartais kalti ir patys vairuotojai, kurie prie vairo imasi neapgalvotų veiksmų.

Galvoja, kad vairuoja amfibiją

„Ypač pastarųjų metų patirtis rodo, kad staigios liūtys netikėtai užklumpa vairuotojus. Kai kuriais atvejais iš tiesų išsisukti nuo stichijos nėra galimybės, bet kitąkart patys vairuotojai rizikuoja savo turtu ir neretai yra priversti dėl to gailėtis“, – sako draudiko atstovas.

Kaip detalizuoja ekspertas, vairuotojai vis dar dažnai neįvertina rizikos ir bando įveikti apsemtas kelio atkarpas, o tai yra didžiulė klaida.

„Automobiliai – tai ne amfibijos, jie nepritaikyti važiuoti po vandeniu. Bent kiek labiau apsemtoje vietoje automobilis gali patirti hidrosmūgį, po kurio jis balos viduryje gali ne tik užgesti, bet ir visiškai sugesti jo variklis“, – perspėja R. Bieliauskas.

Jis pabrėžia, kad, be grėsmės sugadinti variklį, važiuojant per gilią balą taip pat gali sugesti transporto priemonės elektronika ar vanduo patekti į salono vidų. Mažiau rimta grėsmė, pasak R. Bieliausko, yra vandenyje pamesti transporto priemonės valstybinius numerius.

Draudimas gelbsti ne visada

Matant, kad artinasi liūtis, ar šiai jau prasidėjus, draudimo bendrovės ekspertas vairuotojams rekomenduoja vengti kelio įdubų, kur didesnė tikimybė kauptis vandeniui. Taip pat derėtų vengti požeminių automobilių stovėjimo aikštelių ar garažų.

„Jeigu jau nutiko taip, kad liūtis užklupo jus važiuojantį, prilėtinkite, o jeigu yra galimybė kažkur sustoti, taip ir padarykite. Matydami priekyje didžiulę balą, nerizikuokite jos įveikti, ypač jei kelio atkarpa nėra žinoma ar tiesiog nesimato balos dugno ir nėra galimybių įvertinti jos gylio“, – pataria R. Bieliauskas.

Jis perspėja, jog net ir nedidelis kiekis vandens ant kelio dangos gali būti pavojingas – dėl vadinamojo akvaplaningo lengva prarasti automobilio kontrolę. Todėl važiuojant šlapiu keliu būtina vairą laikyti tvirtai, vengti staigių manevrų.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, užklupus liūčiai ir patyrus žalą transporto priemonių savininkai gali tikėtis draudimo išmokos. Vis dėlto ji išmokama ne visais atvejais.

„Apsemtų automobilių savininkams nuostolius pagal „Kasko“ atlyginame tada, kai gamtos stichija užklumpa netikėtai ir žalos išvengti nėra galimybių. Tačiau išaiškėjus aplinkybėms, kad asmuo automobiliu neapgalvotai bandė įveikti apsemtą kelią ir dėl to patyrė žalą, jam draudimo išmoka nepriklauso. Taigi prie vairo visuomet reikia elgtis atsakingai“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (47)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Top naujienos

Kaliningrade apsilankęs lietuvis norėjo sprukti: daugiau niekada ten nevažiuosiu (183)

„Daugiau tikrai niekada ten nevažiuosiu“, – tikino savaitgalį Kaliningrade praleidęs...

Nebrangių, bet tikrų itališkų picų pulkai žmonių traukia į Tytuvėnus (10)

Pačios tikriausios itališkos picos paragauti galima Tytuvėnuose. Pagrindinėje miestelio gatvėje...

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (330)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...

Orai kvies savaitgalį praleisti gamtoje

Virš Lietuvos jau nuo ketvirtadienio įsitvirtinęs aukšto atmosferos slėgio laukas ir toliau...

Baltijos kelyje Gitanas Nausėda pasipiršo žmonai (234)

Lietuvos , Latvijos ir Estijos valstybės eina ta pačia kryptimi – nori sukurti savo žmonėms...

Sovietai jos nepasigailėjo: grafaitės Marijos Tiškevičiūtės tragedija (107)

1941 m. birželio 14 d. okupacinio sovietinio režimo įvykdytos represijos, kai iš Lietuvos į...

Prabangiausia pasaulyje vakarienė Vilniaus gatves nudažė baltai (228)

Šių metų Le Diner en Blanc renginys prasidėjo kitaip nei įprasta. Po tradicinės renginio...

Ką iš tiesų reiškia sapnai apie seksą? (15)

Jei ramų jūsų miegą kada nors buvo sudrumstę sapnai apie seksą, žinote, kad kartais dėl jų...

Ką valgė pasaulio diktatoriai: juos kamavo polinkis į kanibalizmą ir paranoja būti nunuodytiems (22)

Esi tai, ką valgai, taip pat – kaip ir su kuo valgai. Maistas turi įtakos nuotaikai, žarnyno...

Iš Putino elito sluoksnių – netikėta kritika Kremliui (85)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visada kerta atgal, kai pajunta jam daromą spaudimą. Bet,...