Britų kompanijos „Which?“ atlikto „2012 Car Survey“ tyrimo išvadose skelbiama, kad nepaisant to, jog dyzelinas kainuoja mažiau ir kai kuriose šalyse tokiems automobiliams taikomi mažesni mokesčiai, privatiems pirkėjams pigiau naudotis benzininėmis mašinomis.

„Which?“ atliktame „2012 Car Survey“ dalyvavo įvairių klasių modeliai, nuo mažų iki visureigių. Išsiaiškinta, kad vairuotojai vidutiniškai per metus nuvažiuoja 10 672 mylių (apie 17,1 tūkst. km). Įvertinus tai, už 15 495 svarų (68 tūkst. Lt) nusipirkę 1.6 l dyzeliniu varikliu varomą „Ford Fiestą“, kurios sąnaudos yra 3,7 l/100 km, turėsite laukti 7,8 metų, kol ji atsipirks lyginant su 1.25 l benzininį variklį turinčia „Fiesta“, parduodamą už 13 095 svarų (57,6 tūkst. Lt), ir kurios degalų sąnaudos yra 5 l/100 km.

Teigiama, kad dar ilgiau reiktų laukti, kol atsipirks „Opel Astra“ su 2.0 l dyzeliniu varikliu. Tokia 4,2 l/100 km sunaudojanti versija bus ekonomiškesnė už 1.4 l modelį, sunaudojantį 5,4 l/100 km, po 8,6 metų. O BMW 530d, kainuojantis 40 945 svarų (180 tūkst. Lt) ir sudeginantis 5,7 l/100 km, lyginant su analogiška 37,3 tūkst. svarų (164 tūkst. Lt) kainuojančia benzinine versija, kurios sąnaudos 6,9 /100 km, atsipirks tik po 14,1 metų.

„Which?“ atliktas tyrimas parodė, kad greičiausiai atsiperkantis dyzelinis automobilis yra „Volkswagen Sharan“. Šis Britanijoje 27,8 tūkst. svarų (122,3 tūkst. Lt) kainuojantis vienatūris su 2.0 l varikliu vidutiniškai sudegina 5,0 l/100 km ir atsiperka jau po 3 metų, lyginant su 1.4 l benzininiu modeliu (6,6 l/100 km), kainuojančiu 26 475 svarų (116,4 tūkst. Lt).

Britų tyrimas parodė, kad benzininiai modeliai buvo patikimesni tiek per pirmuosius trejus eksploatacijos metus, tiek ir ketvirtaisiais-aštuntaisiais metais.

„Which?“ taip pat atkreipė dėmesį, kad pirkėjai nedėtų daug vilčių į gamintojų nurodomas oficialias degalų sąnaudos. Tiek benzininių, tiek dyzelinių automobilių ekonomiškumo bandymus atlikusi kompanija nepasiekė oficialiai nurodomų rodiklių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (539)