2018 m. Lietuvai, siekiančiai sumažinti žūčių skaičių keliuose, buvo sėkmingi: porą metų žūčių skaičius buvo sustojęs ties 192, o pernai jis sumažėjo iki 170-ies. Avaringiausias 2018 metais buvo sausis – per jį keliuose žuvo 25 žmonės. Tuo tarpu kitų mėnesių žūčių vidurkis nesiekia 14-os. Šių metų sausis taip pat pasižymėjo skaudžių eismo įvykių gausa – per pirmąjį metų mėnesį žuvo 22 žmonės.
Saugaus eismo bendrovės „Biseris“ tyrimų ir komercijos direktoriaus Boleslovo Vengrio teigimu, išaugusį žūčių skaičių žiemos metu lemia kelios priežastys: „Sausio mėnesį eismo sąlygas sunkino prasti orai. Sniegas sumažina matomumą, o plikledis pailgina stabdymo kelią, tad jei vairuotojai neįvertina eismo sąlygų ir nepasirenka saugaus greičio, kyla eismo įvykių pavojus. Ypač nesaugu tokiomis eismo sąlygomis važiuoti užmiesčio keliais, kurie yra rečiau valomi. Taip pat prie avarijų žiemą prisideda ir techniškai netvarkingos transporto priemonės.“
Švedijos patirtis
Eismo saugumo srityje pirmaujanti Švedija taip pat susiduria su žiemiškų orų problema. Gruodį Lietuvoje vykusios saugaus eismo konferencijos „Vision Zero for Sustainable Road Safety in Baltic Sea Region“ vienas organizatorių, Lietuvos ir Švedijos akademijos vadovas Peje Michaelssonas, įvardijo, kad žiemą užkirsti kelią žūtims kelyje gali padėti 2+1 keliai. Tokie keliai į vieną pusę turi vieną juostą, o į kitą – dvi juostas ir toks juostų išsidėstymas kas keletą kilometrų keičiasi. Priešingų krypčių eismą 2+1 keliuose atskiria metaliniai atitvarai.
„Švedijoje beveik visi intensyvaus eismo keliai buvo perdaryti į 2+1 kelius, leidžiančius išvengti priešpriešinio transporto priemonių susidūrimo. Šie keliai reikšmingai sumažino žūčių ir sunkių sužeidimų skaičių. Lietuvoje yra nemažai kelių, kuriuose būtų galima pritaikyti šį sprendimą, bet pirmiausia 2+1 kelių sistemą reikia diegti ten, kur eismas yra intensyviausias“, – teigia P. Michaelssonas.
Kaip vieną pagrindinių žūčių keliuose mažinimo priemonių Lietuvos ir Švedijos akademijos vadovas įvardijo leistino greičio ribojimą.
„Dėl slidaus kelio Švedijoje taip pat įvyksta avarijų. Šią žiemą neapsieita be žūčių, kurios įvyko užmiesčio keliuose. Siekiant mažinti avarijų skaičių, Švedijoje tokio tipo keliuose greitis ribojamas iki 80 km/val. O mažėjant greičiui, mažėja ir eismo įvykių skaičius bei patiriamų sužalojimų sunkumas“, – pabrėžė P. Michaelssonas.
B. Vengrys atkreipė dėmesį į pėsčiųjų saugumą: „Pėstieji 2018 m. sudarė 40 proc. žuvusiųjų eismo įvykiuose, o 2018 m. sausį – net 64 proc. Nors šių metų sausį daugiausia žuvo transporto priemonių vairuotojų, pėstieji yra pažeidžiamiausi eismo dalyviai, per avarijas patiriantys sunkiausius sužalojimus, tad itin svarbu užtikrinti jų saugumą.“
Anot jo, pėsčiųjų saugumą gali pagerinti tinkamas perėjų apšvietimas, greičio ribojimai ten, kur pėsčiųjų srautas yra intensyvus, į grindinį montuojami įspėjamieji žibintai, greičio kalneliai.
Šalyje svilinant karščiui – kelininkų įspėjimai vairuotojams: gali atsirasti pavojingų kelio ruožų
Šalį alinant karščiui kelininkai įspėja, kad prakainuoja ne tik žmonės, bet ir asfaltas ,...
Siūlo keisti įstatymą – vairuotojus galėtų stabdyti ir tikrinti neuniformuoti VMI darbuotojai (1)
Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma naujovė - pataisa, kuri suteiktų leidimą...
Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais – aplinkosaugininkų įspėjimas
Kas savaitę sulaukiant beveik arti dviejų šimtų skambučių apie į autoįvykius pakliuvusius...
Ekspertai apie žieminių padangų naudojimą vasarą: brangstant degalams, tai – finansiškai skausmingas sprendimas
„Žieminės padangos jau beveik atgyveno, per vasarą jas visiškai užbaigsiu ir rudenį pirksiu...
Automobilio priežiūra vasarą – 5 patarimai, padėsiantys keliauti saugiau
Vasara – kelionių metas. Didelė dalis keliaujančiųjų savo nuotykiams renkasi būtent...
Top naujienos
Kodėl Kaliningrado tranzito klausimą Rusija stumia į aklavietę: ryškėja tikrieji Kremliaus tikslai (2)
Dėl „Kaliningrado blokados“ Lietuva sulauks atsako! Jei reikės – prasikirsime tranzitui kelią...
G-7 naujieji draudimai Rusijos ekonomikos nesupurtys: pataria kirsti per kitą vietą (1)
Didžiosioms G-7 valstybėms narėms oficialiai nusprendus uždrausti aukso importą iš Rusijos,...
Karas Ukrainoje. Po dar kelių kruvinų Rusijos atakų – grėsmingas Zelenskio pareiškimas (1)
Rusijos atakos, pareikalaujančios ir žmonių gyvybių, Ukrainoje nesiliauja – vėl apšaudyti...
Dėl smarkios liūties Vilniuje vietomis užtvindytos kai kurios gatvės
Dėl smarkios liūties trečiadienio rytą Vilniuje vietomis užtvindytos gatvės, vairuotojams...
Ką daryti, jei buvo atšauktas skrydis ir kokia kompensacija jums priklauso?
Atostogas ir keliones paprastai planuojame iš anksto ir laukiame jų su nekantrumu. Tačiau...
Ištikimai tradicijų besilaikanti Elžbieta II pademonstravo naują įvaizdį: plaukų stilistė atskleidė karalienės įgeidžius (1)
Karališkieji asmenys, be jokios abejonės, ištikimai laikosi tradicijų. Karalienės Elžbietos II...
Po alinančios kaitros laukia dar stipresnės liūtys ir kruša: galingos stichijos įsismarkaus
Atmosferos slėgiui nukritus, anticiklonas po truputį praranda savo jėgas. Jau vakar dieną ir...
Grybų kainos supirktuvėse muša rekordus ir nežada sustoti: žaliose samanose neieškokite, išduoda kitą miško lobių vietą
Miško gėrybių supirkėjai atidžiai seka orų prognozes – jeigu karščiai užsitęs ir nebus...
Rusija įžengė į istorinio defolto teritoriją, sankcijos drumsčia tolesnius planus
Rusija pirmą kartą per šimtmetį neįvykdė savo įsipareigojimų išorinių vyriausybinių...
„Bayraktarą“ viena ranka duoda, kita ranka perka rusų vogtus grūdus: ko siekia Turkija
Pirmosiomis Rusijos pradėto karo Ukrainoje dienomis Turkija rusų kariniams laivams užvėrė...