aA
Per pirmuosius šių metų mėnesius nuo gripo komplikacijų Lietuvoje mirė 21 žmogus. Per tą patį laikotarpį keliuose žuvo 29 žmonės. Nors Lietuva daro pažangą mažindama žūčių skaičių, bet dar atsiliekame nuo Europos vidurkio. Padėtį pakeisti gali nuo kovo mėnesio įsigaliosianti saugaus eismo gerinimo programa „Vizija – nulis“, kuri remiasi gerąja Švedijos patirtimi, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Per du mėnesius keliuose žuvo 29 žmonės – ieško recepto, kaip išvengti mirčių
© DELFI / Orestas Gurevičius

2018 m. Lietuvai, siekiančiai sumažinti žūčių skaičių keliuose, buvo sėkmingi: porą metų žūčių skaičius buvo sustojęs ties 192, o pernai jis sumažėjo iki 170-ies. Avaringiausias 2018 metais buvo sausis – per jį keliuose žuvo 25 žmonės. Tuo tarpu kitų mėnesių žūčių vidurkis nesiekia 14-os. Šių metų sausis taip pat pasižymėjo skaudžių eismo įvykių gausa – per pirmąjį metų mėnesį žuvo 22 žmonės.

Saugaus eismo bendrovės „Biseris“ tyrimų ir komercijos direktoriaus Boleslovo Vengrio teigimu, išaugusį žūčių skaičių žiemos metu lemia kelios priežastys: „Sausio mėnesį eismo sąlygas sunkino prasti orai. Sniegas sumažina matomumą, o plikledis pailgina stabdymo kelią, tad jei vairuotojai neįvertina eismo sąlygų ir nepasirenka saugaus greičio, kyla eismo įvykių pavojus. Ypač nesaugu tokiomis eismo sąlygomis važiuoti užmiesčio keliais, kurie yra rečiau valomi. Taip pat prie avarijų žiemą prisideda ir techniškai netvarkingos transporto priemonės.“

Švedijos patirtis

Eismo saugumo srityje pirmaujanti Švedija taip pat susiduria su žiemiškų orų problema. Gruodį Lietuvoje vykusios saugaus eismo konferencijos „Vision Zero for Sustainable Road Safety in Baltic Sea Region“ vienas organizatorių, Lietuvos ir Švedijos akademijos vadovas Peje Michaelssonas, įvardijo, kad žiemą užkirsti kelią žūtims kelyje gali padėti 2+1 keliai. Tokie keliai į vieną pusę turi vieną juostą, o į kitą – dvi juostas ir toks juostų išsidėstymas kas keletą kilometrų keičiasi. Priešingų krypčių eismą 2+1 keliuose atskiria metaliniai atitvarai.

„Švedijoje beveik visi intensyvaus eismo keliai buvo perdaryti į 2+1 kelius, leidžiančius išvengti priešpriešinio transporto priemonių susidūrimo. Šie keliai reikšmingai sumažino žūčių ir sunkių sužeidimų skaičių. Lietuvoje yra nemažai kelių, kuriuose būtų galima pritaikyti šį sprendimą, bet pirmiausia 2+1 kelių sistemą reikia diegti ten, kur eismas yra intensyviausias“, – teigia P. Michaelssonas.

Kaip vieną pagrindinių žūčių keliuose mažinimo priemonių Lietuvos ir Švedijos akademijos vadovas įvardijo leistino greičio ribojimą.

„Dėl slidaus kelio Švedijoje taip pat įvyksta avarijų. Šią žiemą neapsieita be žūčių, kurios įvyko užmiesčio keliuose. Siekiant mažinti avarijų skaičių, Švedijoje tokio tipo keliuose greitis ribojamas iki 80 km/val. O mažėjant greičiui, mažėja ir eismo įvykių skaičius bei patiriamų sužalojimų sunkumas“, – pabrėžė P. Michaelssonas.

B. Vengrys atkreipė dėmesį į pėsčiųjų saugumą: „Pėstieji 2018 m. sudarė 40 proc. žuvusiųjų eismo įvykiuose, o 2018 m. sausį – net 64 proc. Nors šių metų sausį daugiausia žuvo transporto priemonių vairuotojų, pėstieji yra pažeidžiamiausi eismo dalyviai, per avarijas patiriantys sunkiausius sužalojimus, tad itin svarbu užtikrinti jų saugumą.“

Anot jo, pėsčiųjų saugumą gali pagerinti tinkamas perėjų apšvietimas, greičio ribojimai ten, kur pėsčiųjų srautas yra intensyvus, į grindinį montuojami įspėjamieji žibintai, greičio kalneliai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
2.7778

Išsiaiškino, kas mobiliuoju prie vairo naudojasi dažniausiai: lietuvių rezultatai nustebino (7)

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc....

Paaiškino, kokios taisyklės galios į viešąjį transportą grįžtantiems keleiviams

Viešuoju transportu kiekvieną savaitę juda vis daugiau keleivių, o Vilnius rūpinasi jų saugumu....

Trys įspėjimai apie nelygų kelią: kaip elgtis, kai pamatote vieną iš jų (10)

Įvairūs kelio nelygumai gali lemti ne tik automobilio techninius gedimus, tačiau net ir skaudžiai...

Kaip atpažinti, kada metas pasikeisti automobilio valytuvus naujais (5)

Automobilio priekinio stiklo valytuvai yra vienas labiausiai apkraunamų ir greičiausiai...

Paaiškino, ką daryti, jeigu kelyje išsikrovė hibridinis automobilis: tempti ar bandyti užvesti? (90)

Įstrigti kelio pašonėje išsikrovus akumuliatoriui ar pasibaigus degalams yra ne vieno vairuotojo...

Top naujienos

Korupcijos ir dopingo lizdas: pasauliniu mastu demaskuoti sunkiosios atletikos užkulisiai (26)

Kanados profesorius Richardas McLarenas, atlikęs pagrindinį vaidmenį narpliojant Sočio olimpiados...

Iš ligoninės pabėgusi pensininkė Vanda sako, kad tai priminė košmarą: jie mane gaudė ir nenorėjo išleisti (186)

Lietuvoje – kažkoks keistas bėgimo iš ligoninių sezonas. Pacientai vis dažniau patys...

Atkeliauja šiltesnių ir neramesnių orų banga

Penktadienio pirmąją dienos dalį debesys bus reti, todėl vyraus saulėti orai, lietaus nenumatoma....

Žiniasklaida: Sutkaus byloje STT į apklausas vieną po kito kviečia Seimo narius (40)

Teisėsaugai atliekant tyrimą dėl galimo neteisėto poveikio teisėkūrai, Specialiųjų tyrimų...

Po 6 metų studijų LSMU – studentus nuliūdinęs sprendimas: mums tereikėjo paprasto žmogiškumo (84)

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas ( LSMU ) moka stebinti savo studentus – paaiškėjo, jog...

Išvados iš karantino neįvedusios Švedijos (219)

Mokslininkas, pasiūlęs prieštaringai vertinamą Švedijos „Covid-19“ strategiją, teigia, kad...

Garsaus astronomo gyvenimas buvo itin spalvingas: augintinis briedis nustipo padauginęs alkoholio (14)

Tycho Brahe – vienas iškiliausių astronomų. Šis 1546–1601 metais gyvenęs danų didikas buvo...

Aludaris Viršilas apie netikėtai užklupusius sunkumus: į valstybės kišenę nusprendėme nelįsti (34)

Jeigu vis dar tikite pasakomis, tai seniai seniai buvo tokie laikai, kai vyrai alų, midų gėrė, kad...

|Maža didelių žinių kaina