aA
Bendrojo naudojimo keliuose kasmet daugėja ne tik eismo dalyvių, bet ir skirtingų transporto priemonių. Žinant, kad visi eismo dalyviai yra lygiaverčiai, būtina ne tik išmanyti, bet ir vadovautis kelių eismo taisyklėmis siekiant darniai judėti tais pačiais keliais. Didžiausios Lietuvoje ir Baltijos šalyse dviračių šventės „IKI Velomaratono“ organizatoriai dalijasi penkiais esminiais patarimais, kurie padės saugiau važinėti intensyviame eisme bei primins pagrindines kelių eismo taisykles.
Dviratininkai
Dviratininkai
© Rytis Šeškaitis

1. Nepamirškite savo rolės

Turbūt esate matę dviratininkų, kurie juda su automobilių srautu gatve, o šiam sustojus ar sulėtėjus – staiga tampa „pėsčiuoju“ ir renkasi tęsti kelionę šaligatviu ar kerta gatvę per pėsčiųjų perėją nesustojus ir nenulipus nuo dviračio. Tokie rolių pasikeitimai neleidžia aplinkiniams iš anksto numatyti dviratininkų veiksmų, o nenuspėjamas manevras tarp automobilių ar pėsčiųjų kelia stresą visiems eismo dalyviams. Suprantama, jog norisi naudotis dviračio mobilumu, tačiau tokie staigūs manevrai gali sukelti rimtą avariją.

2. Būti matomam = būti saugiam

Atėjus šaltajam metų laikui, tamsusis paros metas į mūsų gyvenimą atslenka anksčiau ir užsibūna ilgiau. Todėl būtina pasirūpinti savo matomumu. Pagal kelių eismo taisykles, sutemus dviratininkai privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę, o dviračius aprūpinti šviesos elementais: raudonu žibintu gale, baltu žibinti priekyje ir šviesą atspindinčiais elementais abiejuose dviračių šonuose (ratų stipinuose).

3. Sulaukus 18 metų jūsų kūnas netampa geležiniu

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog asmenys iki 18 metų privalo dėvėti šalmą. Tačiau negalvokite, jog sulaukus pilnametystės Jūsų kūnas tampa it geležinis – „IKI Velomaratono“ organizatoriai primygtinai rekomenduoja šalmą dėvėti esant bet kokio amžiaus. Būtent šalmas gali išgelbėti jūsų gyvybę ar apsaugoti nuo sunkių traumų, galvos pažeidimų.

Dviratininkai
Dviratininkai
© Rytis Šeškaitis

4. Pėsčiųjų perėjoje jūs tampate pėsčiuoju

Vienas dažniausių kelių eismo taisyklių pažeidimų – važiuojamosios dalies kirtimas neleistinose vietose arba važiuojamosios dalies kirtimas per pėsčiųjų perėją nenulipus nuo dviračio. Tai ypač aktualu nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose, kuomet dviratininkai ypač staigiai išnyra prieš akis automobilių vairuotojams. Visada turėkite galvoje, kad jeigu jūs matote kitą eismo dalyvį, tai dar nereiškia, jog ir jis jus mato. Kaip ir pėstieji, į pėsčiųjų perėją galima išeiti tik apsidairius ir įsitikinus, jog kirsti gatvę yra saugu. Nenulipant nuo dviračio kirsti važiuojamąją dalį galima tik specialiose dviratininkams skirtose perėjose.

5. Prieš lenkiant – apsidairykite

Važiuojant dviračių taku, šaligatviu ar bendrojo naudojimo keliuose neretai eismo dalyviai gali sutikti kliūtį – kelio nelygumą, duobę, išbėgusį gyvūną ar vaiką bei kt. Tačiau, nepaisant to, kaip staigiai ir netikėtai kliūtis atsiranda jūsų kelyje, svarbu ne tik jos išvengti, bet ir tai padaryti saugiai. Prieš apvažiuojant kliūtį būtinai apsidarykite, kad patys netaptumėte kliūtimi kelyje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.0000

Paaiškino, kuo geriau pasitikėti: automobilio termometru ar tuo, ką sako sinoptikai (13)

Vairavimo sąlygas tiksliau įsivertinti bei pagal jas pasirinkti saugų vairavimo būdą norintys...

Vėstantys orai keičia ir keliavimo įpročius: svarbias taisykles turėtų prisiminti visi eismo dalyviai (1)

Tamsesni rytai ir vakarai sukelia sunkumų ne tik prireikus anksčiau keltis, tačiau ir leidžiantis...

Kodėl automobilio multimedija ir telefonas vairuojant gali ne tik padėti, bet ir tapti nelaimės priežastimi?

Nors prastėjančios oro, o kartu ir eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja didesnio atidumo,...

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (117)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

Suskaičiavo, kiek vairuotojams kainuoja į kelią išbėgęs gyvūnas – atsargumo stoka atsieina itin brangiai (43)

Rudenį skaudžių ir brangių avarijų priežastimi tampa prasidėjusi ir iki pat žiemos...

Top naujienos

Kartą lietuviai jau išgyveno pandemiją: tais metais tauta ėjo „išmirimo keliu“ (148)

Gyvenimas pandemijos sąlygomis nėra saldus: tą galėtų paliudyti ne tik šių dienų lietuviai,...

Vyraus debesuoti ir drėgni orai (7)

Lietuvos orams įtaką turės Šiaurės Europoje plačiai išsiskleidęs žemo atmosferos slėgio...

Koronavirusas vėl kerta darbo rinkai: auga prastovose esančiųjų darbuotojų skaičius (27)

Šalyje sparčiai augant koronavirusinės infekcijos susirgimų skaičiui, prastovose esančių...

Laukiamiausioje Čempionų lygos akistatoje – Messi ir „Barcelonos“ triumfas Turine (3)

UEFA Čempionų lygoje „Barcelona“ iškovojo antrą pergalę iš eilės. Katalonai trečiadienį...

Išgirdusi agresyvaus vėžio diagnozę vilnietė Ana jau laukėsi: buvo nusiteikusi blogiausiam (8)

Mažajai Arianai dar nėra nė metukų – neįtikėtinai ramiai ir viskuo besidominčiai mergaitei...

Giedraitis tritaškius metė pro šalį, tačiau „Baskonia“ šventė pergalę Ispanijoje (1)

Penktą pergalę Ispanijos ACB lygoje iškovojo Vitorijos „Baskonia“ (5-3). Roko Giedraičio ir...

Šimonytė įvardijo, kas ir kaip galėtų valdyti koronaviruso krizę: valdžia negalėjo atsipalaiduoti (411)

Buriamos centro dešinės koalicijos kandidatė į premjeres, Ingrida Šimonytė trečiadienį...

Verslininkų kovoje dėl milijonų – keisti sutapimai teisme (14)

Kol „ Arvi “ įkūrėjas Vidmantas Kučinskas sulaikytas Slovėnijoje, Lietuvoje tęsiasi jo...

|Maža didelių žinių kaina