aA
Automobilio aplenkimas ar apvažiavimas – ypatingo vairuotojų atidumo reikalaujantys manevrai, nes išvažiuojama į priešpriešinio eismo juostą, todėl gali susidaryti pavojinga situacija. Teigiama, kad pradedantiesiems vairuotojams, kurie neturi pakankamų įgūdžių, toks manevravimas – nemažas iššūkis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pagrindinė taisyklė lenkiant kitą transporto priemonę – netrukdyti ir nekelti pavojaus kitiems. Ekspertai pataria apsidairyti ir įsitikinti, ar iš priekio neatvažiuoja automobilis, ar nelenkia kitas vairuotojas. Taip pat manevras turi būti kuo trumpesnis, o greitis didinamas vos tik atsiradus progai aplenkti. Be to, atlikus manevrą, svarbu kuo greičiau grįžti į savo juostą. Tai galima padaryti tada, kai šoniniame veidrodėlyje matomas visas aplenktos transporto priemonės priekis.

„Lenkimas – turbūt pavojingiausias manevras, todėl šia galimybe reikia naudotis ypač atsargiai ir apgalvotai, nes tai susiję su išvažiavimu į priešpriešinę eismo juostą. Tai reiškia, jog kyla didelė rizika, nes klaidos atveju pasekmės būna labai skaudžios – susiduriama kaktomuša“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Pasak S. Šumino, būsimi vairuotojai dažniausiai neturi galimybės išmokti saugiai atlikti lenkimo manevrą. Priežastis paprasta – automobilių srautas eisme juda maksimaliu leistinu greičiu ar net viršija jį, todėl progos lenkti dažniausiai nepasitaiko.

„Per pirmus savarankiško vairavimo mėnesius rekomenduočiau apskritai vengti atlikti šį pavojingą manevrą. Na, o jei vis tik to nepavyktų išvengti, lenkite tik tokioje kelio atkarpoje, kai yra puikus matomumas. Taip pat, kai priešinga kryptimi jūsų matomumo zonoje nėra kito atvažiuojančio automobilio, nes kitu atveju atsiranda papildomas iššūkis – įvertinti jo greitį, o tai nepatyrusiam vairuotojui – be galo sunku“, – sako S. Šuminas.

Vairuotojų elgsenos ekspertų teigimu, apie penktadalis visų eismo įvykių nutinka dėl to, jog vairuotojas, priimdamas sprendimus, nepakankamai skiria dėmesio aplinkos faktoriams įvertinti.

„Prieš priimant sprendimą lenkti ar apvažiuoti kitas transporto priemones, svarbu tinkamai įvertinti tuos aplinkos faktorius, kurie gali apsunkinti erdvės ir joje esančių objektų suvokimą bei sukelti pavojų jau pradėjus lenkimo ar apvažiavimo manevrą. Pavyzdžiui, rūkas gali sudaryti suvokimo iliuziją, kad priešais atvažiuojanti mašina yra 2-3 kartus toliau nei iš tikrųjų yra, o slidi ar drėgna kelio danga, esančios sniego provėžos gali sukelti avarinę situaciją bandant sugrįžti į savo eismo juostą po lenkimo manevro“, – sako Vytauto Didžiojo universiteto psichologijos doktorantė Justina Slavinskienė.

Apvažiavimo manevras iš esmės labai primena lenkimą, todėl ir pasiruošimas jam toks pat. Vienas esminių patarimų – kliūtį reikia pastebėti kiek įmanoma anksčiau, kad turėtumėte laiko įvertinti eismo situaciją.

Kiekvieną antradienį „Regitros“ „Youtube“ bei „Facebook“ paskyrose pasirodo po vieną vaizdo klipą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (13)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Stebisi vairuotojų įpročiais: girdi, kad mašina bilda, bet tik pasigarsina muziką (34)

Kelyje netikėtai sprogusi padanga, išsikrovęs akumuliatorius , pasibaigę degalai ar automobilio...

Elektriniams paspirtukams Lietuvoje važiuoti šaligatviais nedraus: siūlo būti tiesiog sąmoningesniais (18)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pareiškė neketinanti atsižvelgti į Palangos...

Palangos meras ėmėsi permainų: miesto centre uždraudė elektrinius paspirtukus, neleis važiuoti ir dviračiais (278)

Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo...

Top naujienos

Užkalnis. Nebesvarbu, kas bus prezidentas (10)

Jau daugiau nei savaitę Lietuva gyvena nuostabiai kaip niekada. Gal kažką gerai darė išeinanti...

Nausėdos susitikimo su Pačėsu paslaptis: pokalbio versijos skiriasi (84)

Ne tik Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdo Sutkaus tarpininkavimo ir paramos prašė...

Audronė Dautartienė – netipinė šeimos gydytoja: taiko specifinius gydymo būdus ir sutaiko šeimas

„Daktarė iš didžiosios raidės. Daktarė, kuri išmano savo darbą. Daktarė, pas kurią norisi...

Dešros nori brangti, bet negali įvardino, kada bus kainų šuolis (67)

Lietuvos mėsos perdirbėjai šoke – kiaulienos kainoms sparčiai kopiant į viršų prekybos...

Beprecedentis įvykis: „Marijos radijuje“ Vytauto Landsbergio interviu buvo cenzūruotas ir užblokuotas (592)

Profesoriaus Vytauto Landsbergio teigimu, jo interviu „Marijos radijui“ buvo cenzūruotas ir...

Gyvai / LKL pusfinalis Klaipėdoje: „Neptūnas“ – „Rytas“ (16)

Trečiadienį 18.50 į pirmąjį „Betsafe-LKL“ pusfinalio serijos mūšį Klaipėdoje kyla vietos...

Amerikiečių analitikai įvertino Kremliaus ginkluotę gegužės 9-osios parade (69)

Nepaisant to, jog technika smarkiai pasenusi, o ir gamybos bazė kaip reikiant šlubuoja, Rusijos...

Visoje Europoje daugybę metų ieškotas žmogžudyste įtariamas lietuvis pagaliau sučiuptas (37)

Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas trečiadienio pavakarę pranešė, kad...

Jei norite gauti darbą, niekada nesakykite šių dalykų (12)

Dauguma žmonių žino, kaip svarbu prieš darbo pokalbį pasiruošti tai, ką reikia kalbėti,...