aA
Automobilio aplenkimas ar apvažiavimas – ypatingo vairuotojų atidumo reikalaujantys manevrai, nes išvažiuojama į priešpriešinio eismo juostą, todėl gali susidaryti pavojinga situacija. Teigiama, kad pradedantiesiems vairuotojams, kurie neturi pakankamų įgūdžių, toks manevravimas – nemažas iššūkis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pagrindinė taisyklė lenkiant kitą transporto priemonę – netrukdyti ir nekelti pavojaus kitiems. Ekspertai pataria apsidairyti ir įsitikinti, ar iš priekio neatvažiuoja automobilis, ar nelenkia kitas vairuotojas. Taip pat manevras turi būti kuo trumpesnis, o greitis didinamas vos tik atsiradus progai aplenkti. Be to, atlikus manevrą, svarbu kuo greičiau grįžti į savo juostą. Tai galima padaryti tada, kai šoniniame veidrodėlyje matomas visas aplenktos transporto priemonės priekis.

„Lenkimas – turbūt pavojingiausias manevras, todėl šia galimybe reikia naudotis ypač atsargiai ir apgalvotai, nes tai susiję su išvažiavimu į priešpriešinę eismo juostą. Tai reiškia, jog kyla didelė rizika, nes klaidos atveju pasekmės būna labai skaudžios – susiduriama kaktomuša“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Pasak S. Šumino, būsimi vairuotojai dažniausiai neturi galimybės išmokti saugiai atlikti lenkimo manevrą. Priežastis paprasta – automobilių srautas eisme juda maksimaliu leistinu greičiu ar net viršija jį, todėl progos lenkti dažniausiai nepasitaiko.

„Per pirmus savarankiško vairavimo mėnesius rekomenduočiau apskritai vengti atlikti šį pavojingą manevrą. Na, o jei vis tik to nepavyktų išvengti, lenkite tik tokioje kelio atkarpoje, kai yra puikus matomumas. Taip pat, kai priešinga kryptimi jūsų matomumo zonoje nėra kito atvažiuojančio automobilio, nes kitu atveju atsiranda papildomas iššūkis – įvertinti jo greitį, o tai nepatyrusiam vairuotojui – be galo sunku“, – sako S. Šuminas.

Vairuotojų elgsenos ekspertų teigimu, apie penktadalis visų eismo įvykių nutinka dėl to, jog vairuotojas, priimdamas sprendimus, nepakankamai skiria dėmesio aplinkos faktoriams įvertinti.

„Prieš priimant sprendimą lenkti ar apvažiuoti kitas transporto priemones, svarbu tinkamai įvertinti tuos aplinkos faktorius, kurie gali apsunkinti erdvės ir joje esančių objektų suvokimą bei sukelti pavojų jau pradėjus lenkimo ar apvažiavimo manevrą. Pavyzdžiui, rūkas gali sudaryti suvokimo iliuziją, kad priešais atvažiuojanti mašina yra 2-3 kartus toliau nei iš tikrųjų yra, o slidi ar drėgna kelio danga, esančios sniego provėžos gali sukelti avarinę situaciją bandant sugrįžti į savo eismo juostą po lenkimo manevro“, – sako Vytauto Didžiojo universiteto psichologijos doktorantė Justina Slavinskienė.

Apvažiavimo manevras iš esmės labai primena lenkimą, todėl ir pasiruošimas jam toks pat. Vienas esminių patarimų – kliūtį reikia pastebėti kiek įmanoma anksčiau, kad turėtumėte laiko įvertinti eismo situaciją.

Kiekvieną antradienį „Regitros“ „Youtube“ bei „Facebook“ paskyrose pasirodo po vieną vaizdo klipą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tūkstantis vairuotojo pažymėjimų per dieną: kaip „Regitra“ užtikrina jų kokybę? (2)

Tūkstantis – būtent tiek vairuotojo pažymėjimų per dieną vidutiniškai pagaminama Lietuvoje....

Prognozuojamos pirmosios šalnos: ką prisiminti turėtų nemalonumų nenorintys vairuotojai (16)

Jau šios savaitės pabaigoje Lietuvoje prognozuojamos pirmosios šalnos. Iššūkių vairuotojams...

Po tragedijų įspėja: laukinių gyvūnų vairuotojai turi saugotis net miestuose (25)

Atėjus rudeniui eismo sąlygas apsunkina ne tik vis dažniau iškrentantis lietus, ar rytais...

Pasiūlė tėvams „klevus“ automobiliuose stebėti kameromis: taip sumažėtų avarijų (19)

Tyrėjai siūlo tėvams apsiginkluoti kameromis, kurios leistų jiems stebėti, kaip vairuoja jų...

Vieną Vilniaus senamiesčio gatvę vairuotojams teks kurį laiką aplenkti (2)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad dėl AB „ Vilniaus šilumos tinklai “ įgyvendinamų...

Top naujienos

Lietuva Briuselyje pralaimėjo dar vieną mūšį: vairuotojams gresia dideli pokyčiai (68)

Menka viltis, kad naujasis Europos Parlamentas (EP) atsižvelgs į Lietuvos ir kitų ES rytinių...

Jau neslepia net agrooligarchai: dar pora metų – ir padėties nebepataisysi (173)

Tai, apie ką ilgai buvo kalbėta užuominomis, dabar kalbama pilnu balsu – iš Lietuvos žemės...

Naujausi partijų reitingai: kova dėl lyderystės – vis aršesnė, ekspertė kalba apie galimus pokyčius (138)

Naujausios gyventojų apklausos rodo, kad jei artimiausiu metu vyktų rinkimai į Seimą, kaip ir...

Valdantieji gausina pajėgas – Seime pasirašytas tarpfrakcijinis susitarimas papildyta (40)

Valdantieji ir naujausia Seimo frakcija, pasivadinusi „Lietuvos gerovei“ ketvirtadienį pasirašė...

Dvigubas Latvijos krepšinio apmaudas: liko ir be olimpinės atrankos (7)

Potencialiai dabartinė Latvijos rinktinė galėtų suburti bene talentingiausią sudėtį per visą...

Klaipėdos regione prasiautė lietus su kruša

Ketvirtadienį Priekulėje prasiautė lietus su kruša . Vaizdo įrašą moteris užfiksavo prieš...

Sutkus įvertino Masiulio darbą: kelių sektoriuje – drastiškas nuosmukis (110)

Situacija Lietuvos transporto sektoriuje blogėja, sako Lietuvos verslo konfederacijos (LVK)...

Po vaiko paviešintų vaizdo įrašų Kupiškyje globotojai gresia nelaisvė iki penkerių metų (93)

Toks atvejis, kai laikina globotoja įtariama smurtu prieš mažametį, yra pirmas, tvirtina vaiko...

Lietuva smuko žemyn FIBA reitingo lentelėje (74)

Po prasčiausio istorijoje pasirodymo planetos čempionate Kinijoje Lietuvos vyrų krepšinio...