aA
Pakankamai šilti orai šalies gyventojus lepino visą žiemą, o artėjant kalendoriniam pavasariui vis dažniau galima pamatyti ir pro debesis išlendančius saulės spindulius. Dažnas vairuotojas prisipažįsta, jog tokios dienos ne tik džiugina, bet ir gąsdina, mat pasitaiko situacijų, kai staiga apakinti jie saulės nebegali įžiūrėti, kas vyksta kelyje.
Pavasaris Vilniuje
Pavasaris Vilniuje
© DELFI / Orestas Gurevičius

Atvejų, kai saulės apakinti vairuotojai ima staiga stabdyti, dažniausiai pasitaiko anksti ryte arba vakare – kai saulė yra žemai. Pavojus dar labiau padidėja ir dėl vairuotojų mieguistumo ar nuovargio, mat šios priežastys lemia ilgesnį reakcijos laiką.

Įvertinkite eismo sąlygas

Saulės apakinti žmonės dažnai stabdyti transporto priemonę pradeda instinktyviai. Kažkam staiga nuspaudus stabdžius, viskas baigiasi techniniu eismo įvykiu, kai į staigiai stabdžiusią transporto priemonę atsitrenkia iš paskos važiavęs automobilis.

Į tokius įvykius patekę vairuotojai dažniausiai kaltina saulę, tačiau savo klaidų neįžvelgia. Žemai esanti saulė taip pat „padiktuoja“ atitinkamas eismo sąlygas, tačiau vairuotojai dažniausiai į tai nekreipia dėmesio.

Vairuotojai turėtų prisiminti, kad pavasarėjant saulė nepakyla itin aukštai, rytais ir vakarais ji yra gana žemai danguje, todėl gali apakinti vairuotoją bet kuriuo metu. Tai ypač aktualu tada, kai kelias yra šlapias, mat nuo jo taip pat atsispindi saulės spinduliai ir gali akinti.

Tokiu atveju reikėtų atleisti akceleratoriaus pedalą ir pasirinkti saugų greitį, taip pat palaikyti didesnį atstumą iki priekyje važiuojančių transporto priemonių.

Atlikite namų darbus

Pirmiausia, dar prieš sėdant prie vairo, reikėtų atlikti namų darbus. Bėgant laikui automobilio langai pasidengia dulkių ar net riebalų sluoksniu, kuris atsiranda stiklą liečiant rankomis. Ant lango atsiradę pirštų antspaudai gali ne tik trukdyti ką nors įžiūrėti, bet ir laužti šviesos spindulius, o dėl to vairuotojas gali būti dar labiau apakintas.

Pavasarine saule besidžiaugiantys vairuotojai pamiršta vieną pavojų
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tam, kad apakinimo tikimybė būtų kuo mažesnė, svarbu dar prieš kelionę pasirūpinti automobilio langų švara tiek iš vidaus, tiek iš išorės. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad turėtų būti ne tik papildytas langų skysčio rezervuaras, tačiau ir patikrintos, o jei reikia ir pakeistos, valytuvų šluotelės. Ant stiklo likęs vandens perteklius taip pat gali laužti spindulius ir taip apakinti vairuotoją.

Prie namų darbų reikėtų priskirti ir akinius nuo saulės. Žinodami, kad bet kada gali išlįsti saulė, vairuotojai turėtų automobilyje pasilikti akinius nuo saulės, kuriuos, esant reikalui, galėtų užsidėti tada, kai važiuoti be jų sudėtinga.

Didesnis atstumas – daugiau laiko

Klaidos, dėl kurių vairuotojai dažnai patenka į smulkius techninius eismo įvykius – atstumo nesilaikymas ir eismo sąlygų neįvertinimas. Tai, jog šviečia saulė, dar nereiškia, kad eismo sąlygos yra idealios. Ant drėgno asfalto stabdymo kelias yra ilgesnis, todėl reikėtų atkreipti dėmesį ne tik į orą, bet ir į kelią.

Reikėtų įvertinti ir automobilio padangų nusidėvėjimą bei sukibimą su kelio danga: gali būti, kad po prabėgusios žiemos padangos nusidėvėjo tiek, kad jų protektoriaus likučio nebeužtenka norint saugiai dalyvauti eisme.

Nepaisant to, koks oras, Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, jog saugus atstumas tarp automobilių yra 2 sekundės, arba pusė ant spidometro matomo greičio rodmens. Pavyzdžiui, tai reiškia, jog važiuodami 50 km/val. greičiu, iki priekyje esančio automobilio turėtumėte palikti 25 metrų tarpą.

Tik laikydamiesi šios distancijos, net ir apakinti vairuotojai turės pakankamai erdvės sureaguoti į situaciją ir sustabdyti automobilį, arba bent jau išvengti rimto eismo įvykio.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
3.8462

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (22)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (6)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Ekonomistai apie tai, kiek laiko karantino šalis gali atlaikyti: kokia bus krizės kaina didžiausias išbandymas nuo Didžiosios depresijos laikų (109)

Nors kiekvieną karantino savaitę šalies ekonomika smunka po 0,5 proc. punkto, Lietuva krizės...

Orlaivis su didžiule siunta iš Kinijos – jau Kaune papildyta (196)

Šeštadienį į Kauno oro uostą atgabentas medicininių apsaugos priemonių krovinys.

Estijos senelių namuose – didelis užsikrėtusiųjų koronavirusu skaičius (31)

Estijos Saremos saloje įsikūrusiuose senelių namuose „Sudamekodu“ atliekami tyrimai dėl...

Rusijos sostinėje – nerimo ženklai: Maskvoje paslapčia telkiami Putinui lojalūs kariai (827)

Šimtai kolonomis į Maskvą judančių autobusų, pažymėti „atsargiai – vaikai“. Tokius...

Lietuvoje – dar 24 koronaviruso atvejai  iš viso – 382 užsikrėtę (507)

Sveikatos apsaugos ministerija skelbia, kad koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 382....

Gražiausia Eurolygos dešimtmečio kontrataka – prieš „Žalgirį“

Sezonui sustojus, Eurolyga atsuka laikrodį bei toliau rikiuoja gražiausius dešimtmečio epizodus....

Žurnalas „Sveiks Valio“

Pamirštos futbolo legendos: ar dar kas prisimena „Pro Vercelli“ ar „Roubaix“?

Stipriausias Europos klubas – „Liverpool“ ar „Pro Vercelli“? Tokį klausimą prisiminti...

Klaipėdos universitetinės ligoninės vyr. gydytojas: jeigu vienkartines priemones naudojo sterilizuotas, nematau nieko blogo (119)

Paaiškėjus, kad Kauno klinikinėje ligoninėje vienkartinės apsaugos priemonės galėjo būti...

Grubliauskas: Klaipėdoje nustatyti 8 nauji koronaviruso atvejai, vienas – medikui papildyta (51)

Koronaviruso infekcija šeštadienio naktį buvo nustatyta Klaipėdos universitetinės ligoninės...

Tomas Sinickis. Ne pramogų pasaulėlio oligarchėliams šiuo metu labiausiai reikia pagalbos (263)

Susirūpinęs kultūros žmonių padėtimi, vakar naktį, apie 01:00 val., parašiau redaktorei...

|Maža didelių žinių kaina