aA
Policijos pareigūnai sako, kad padidėjusį avaringumą gatvėse pastebėjo dar rugpjūtį, o rugsėjį absoliučiai visi vadina itin sudėtingu metu vairuotojams. Į didmiesčius suvažiavę studentai, įpratę prie kur kas mažesnių eismo srautų, tikėtina, sudaužys ne vieną automobilį, kol prisitaikys prie didesnio tempo. DELFI drauge su vairavimo ekspertais išnagrinėjo Kauno ir Klaipėdos gatves, o Vilniuje, pasirodo, netrūksta tokių vietų, kuriose pakaušį pakrapštyti tenka ir senbuviams.

Į sostinės gatves išvažiavome drauge su Vitoldu Miliumi, vairavimo ekspertu, savo biografijoje įsirašiusiu ne vieną unikalų su vairavimu susijusį rekordą. Jo nuomone, rudenį vairuotojams teks būti gerokai atidesniems ir dažniau pagalvoti ne tik apie save, bet ir apie esančius aplink.

Kur sunkumų gali kilti Kauneskaitykite čia.

Kur kebliausios vietos Klaipėdojerasite čia.

Dažna problema – ne ta juosta

Kelionę pradėjome nuo Antakalnio gatvės Vilniuje ir nuvažiavome centro link – taip studentai iš bendrabučių keliaus į centrinėje miesto dalyje esančias mokslo įstaigas. Prieš akis – žiedinė sankryža prie Petro ir Povilo bažnyčios. Ši, paaiškino V. Milius, kiek neįprasta dėl to, kad važiuojant antrąja eismo juosta galima iš žiedo išvažiuoti tik kairiausiame išvažiavime, o pirmoji – tinkama visoms trims kryptims: į dešinę, tiesiai ir į kairę.

Visų blogiausia, akcentavo žinovas, kad ženklą, paaiškinantį, kaip organizuojama eismo tvarka, visi pamato per vėlai: važiuodami antrąja eismo juosta pro pirmoje susidariusią spūstį.

Vitoldas Milius
Vitoldas Milius
© Vytauto Pilkausko nuotr.

„Pavyzdžiui, vairuotojui reikia važiuoti tiesiai ir iš esmės visuose žieduose tą galima padaryti, kai važiuojama antrąja juosta. Ir privažiavęs tokį žiedą, vairuotojas pasimeta, ima blaškytis, neretai ir pažeidžia taisykles“, – kalbėjo V. Milius.

Jeigu jau teko susidurti su tokia situacija, eismo žinovas patarė nesiblaškyti, o apsukti vieną ratą žiedinėje sankryžoje ir tuomet išvažiuoti taip, kaip nurodo eismo tvarką apibrėžiantys ženklai.

V. Miliaus teigimu, bene dažniausia problema, su kuria susiduria atvykėliai – sustojimas ne toje juostoje, kurios reikia. Jis atkreipė dėmesį ir į geltonus „tinklus“ didžiosiose sankryžose, kurie nurodo, kad spūsčių metu įvažiuoti į sankryžą draudžiama. Mažesni miestai tokių žymėjimų neturi, tad naujokai turėtų prisiminti, kad Kelių eismo taisyklės (KET) draudžia važiuoti į sankryžą, jei joje arba už jos yra kliūtis.

Ne visi vairuotojai vienodi

Gana sudėtingas naujokams, pasak V. Miliaus, bus ir Edukologijos universiteto žiedas, mat, tikino ekspertas, ne taip dažnai Lietuvoje galima rastų žiedinių sankryžų, į kurias įvažiuojama keturiomis eismo juostomis.

„Apskritai eisme žiedas yra viena sudėtingiausių vietų. Pirmiausia dėl to, kad įvažiavimas į žiedą priklauso nuo vairuotojo. Dažnai būna taip, kad vairuotojas, stovintis paskui kažką ir laukiantis galimybės įvažiuoti į žiedą, žiūri ne į priešais esantį automobilį, o į eismą žiede. Ir jei mato, kad niekas nevažiuoja, bando įvažiuoti ir įvažiuoja priešais esančiam automobiliui“, – situaciją aiškino V. Milius.

Žiedas prie Edukologijos universiteto
Žiedas prie Edukologijos universiteto
© DELFI / Tomas Vinickas

Pasak jo, reikia prisiminti, kad ne visi vairuotojai vienodi, o ypač švieži, mažiau patyrę. Tokie gali ilgiau delsti ten, kur patyrusiam vairuotojui viskas atrodo aišku. Todėl, anot pašnekovo, svarbu apsiginkluoti kantrybe ir išmokti luktelėti.

Neperpranta greitėjimo juostų

Kalbėdamas apie problemą – nesugebėjimą įsilieti į eismo srautą – V. Milius pavyzdžiu pasirinko prieš kelerius metus pastatytą estakadą greta Geležinio Vilko gatvės ir prie jos nusidriekusią gatvę, pabaigoje virstančią greitėjimo juosta.

„Šioje vietoje reikia nežiopsoti: reikia nebijoti važiuoti greitai ir, svarbu, visiems aiškiai parodyti, koks manevras bus daromas, o parodžius – tą ir daryti, o ne greitėti, lėtėti, abejoti“, – aiškino pašnekovas.

Pasak jo, dažniausiai įsilieti į judrią gatvę reikia ne vienam automobiliui, o keliems, tad jei vienas ima blaškytis ir stabdyti eismą, po akimirkos jau ima formuotis spūstis.

Tiesa, jis akreipė dėmesį, kad jauniems ir nepatyrusiems vairuotojams svarbu išmokti nereaguoti į aplinkinių spaudimą. Anot jo, svarbu, kad veiksmai būtų aiškūs ir suprantami, tačiau tais atvejais, kai dėl veiksmų prie vairo abejojama, ir kažko imamasi vien dėl to, kad iš paskos važiuojantys vairuotojai spaudžia – klaida, galinti pasibaigti eismo įvykiu.

Svarbu stebėti ženklus

Gana įdomiu V. Milius pavadino vadinamąjį sostinės Gerosios Vilties žiedą. Pastarasis, anot žinovo, gali suklaidinti dėl to, kad kone visuose išvažiavimuose iš žiedo sukti į dešinę galima ir iš pirmos, ir iš antros juostos. Išskyrus išvažiavimą, leidžiantį pakilti į Tūkstantmečio gatvę ir patekti į aplinkkelį. Čia pasukti į dešinę galima tik važiuojant pirmąja eismo juosta, tad važiuojant žiedu tenka persirikiuoti.

Žiedas prie Edukologijos universiteto
Žiedas prie Edukologijos universiteto
© DELFI / Tomas Vinickas

Tą, kad šioje vietoje netrūksta konfliktinių situacijų, liudija ir DELFI filmuota medžiaga, mat filmuojant reportažą teko sulėtinti tempą dėl, matyt, gana įprastos situacijos minėtame išvažiavime: mikroautobuso vairuotojas, panoręs išsukti į Tūkstantmečio gatvę, susiginčijo su pirmąja eismo juosta ten pat išvažiuoti bandžiusiu vairuotoju. Tiesa, tąkart apsieita be sudužusių automobilių, užteko tik pamojavimo kumščiais.

Senamiestyje – dėmesys pėstiesiems

Važiuoti automobiliu į senamiestį V. Milius nepataria, mat, pasak jo, stovėjimo vietų čia trūksta, be to, jos brangios.

„Reikia pastebėti ir tai, kad visame pasaulyje senamiesčiuose yra labai daug gatvių, skirtų vienkrypčiam eismui. Ypač, jei žmogus bando važiuoti taip, kaip ėjo pėsčiomis. Tad reikia atkreipti dėmesį į ženklus“, – tikino V. Milius.

Be to, pabrėžė jis, rudenį manevruoti senamiestyje itin sunku ir dėl to, kad čia – tradiciškai daug turistų ir praeivių. Todėl galbūt būtų paprasčiau prireikus pasiekti senamiestį sėsti į viešąjį transportą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų (7)

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (56)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Kaip vienas atsitiktinumas ir lemtingos 13 min. išgelbėjo Hitlerį ir pasmerkė visą pasaulį (119)

Daugelis lapkričio 9-ąją laiko lemtinga diena Vokietijai . Tačiau XX a. istorijos kryptį išties...

Darbą nuolatinio pavojaus sąlygomis valstybė vertina 500-700 eurų: net batus per didelius verčia nešioti (314)

48 dydžio batai vietoje reikalingų 46, sena suplyšusi uniforma, kurią reikia pačiam susisiūti,...

Pirmieji širdies sutrikimų simptomai: kardiologė patarė, kaip galima išvengti ankstyvos mirties (154)

Higienos instituto duomenimis, Lietuvoje daugiausiai serga širdies ir kraujagyslių ligomis . Per...

Kokį būstą pirkti, kad būtų paprasta parduoti net ir po 10 metų? (104)

„Pirkdami būstą gyventojai turėtų pagalvoti apie jo vertę ir likvidumą ateityje. Ar prireikus...

Savo „auksinį“ rezultatą gerinęs Bilis – šįkart penktas pasaulyje (19)

Simonas Bilis dar kartą gerino Lietuvos rekordą ir Kinijoje vykstančio pasaulio plaukimo...

Atostogos auksiniame Egipte: kaip nebūti apgautam ir sutaupyti

Saulės ir šilumos išsiilgę keliautojai prieššventiniu laikotarpiu skuba krautis lagaminus ir...

Kaip išsirinkti kokybišką ir porų neužkemšantį veido aliejų?

Apie aliejų naudojimą kosmetikoje prirašyta daugybė straipsnių. Vieni juos labai mėgsta, tiki...

Patarimai ir gudrybės, kaip išvalyti bet kokias užuolaidas

Bėgant laikui visų tipų užuolaidos prisigeria dulkių, purvo ir kvapų. Surinkome patarimų ir...

Uždirba 700 eurų: net ir purvinas darbas gali teikti džiaugsmo (11)

Ten kiaulių nebuvo, bet viskas buvo riebaluota, viskas purvina, LRT RADIJO laidoje „Darbas – ne...

Eksperimentas: ar tikrai išmanusis šiais laikais gali atstoti fotoaparatą? (45)

Keliauti yra nuostabu, o vėliau žiūrėti nuotraukas iš kelionių – ne mažesnis malonumas....