aA
Planuojama, kad jau netrukus nereiks nuolat vežiotis vairuotojo pažymėjimo – pareigūnams pakaks pateikti galiojantį asmens dokumentą, pagal kurį bus sutikrinti duomenys elektroninėje erdvėje. Pareigūnams to pakaks, tačiau patekus į avariją ir pildant eismo įvykio deklaraciją gali kilti tam tikrų keblumų. Tiesa, įstatymo rengėjai dėl to problemų nemato ir siūlo kitas išeitis.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Patogūs pakeitimai

Jei dabar pareigūnams tenka pateikti visą šūsnį dokumentų, ta ateityje pakaks tik vieno.

„Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 13 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – SEAKĮ projektas) parengtas siekiant atsisakyti perteklinės pareigos motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų vairuotojams turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti dokumentus, patvirtinančius atitinkamą teisę ar atitinkamos sutarties sudarymą (pvz.: vairuotojo pažymėjimą, transporto priemonės registracijos liudijimą, privalomosios techninės apžiūros dokumentą, civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimą), jei vairuotojas pateikia galiojantį savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą“, – atsakyme DELFI rašo Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos departamentas.

Teigiama, kad visi duomenys saugomi elektroninėje erdvėje, tad vairuotojams vežiotis popierių tiesiog nėra reikalo.

„Atsižvelgus į tai, kad Lietuvoje nuosekliai daugėja vairuotojų, kurie privalomuoju draudimu draudžiasi ir liudijimus gauna elektroniniu būdu, įvertinus tai, kad dalis vairuotojų neretai pameta ar nepateikia tikrinantiems pareigūnams dokumento, patvirtinančio privalomosios techninės apžiūros atlikimą, ar Lietuvos Respublikoje išduoto vairuotojo pažymėjimo, o informacija apie Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių privalomąjį draudimą, taip pat privalomąją techninę apžiūrą bei asmenis, kuriems suteikta teisė vairuoti, kaupiama atitinkamai Transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo duomenų bazėje, Centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje, Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registre, taip pat siekiant sumažinti dokumentų, kuriuos privalo tikrinančiam pareigūnui pateikti transporto priemonės vairuotojas, skaičių, SEAKĮ projektu siūloma atsisakyti perteklinės pareigos asmenims turėti ir tikrinančiam pareigūnui pateikti dokumentus, patvirtinančius atitinkamą teisę ar atitinkamos sutarties sudarymą – tikrinantis pareigūnas pagal galiojantį vairuotojo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir motorinės transporto priemonės valstybinio numerio ženklus galės patikrinti visą su dalyvavimu viešajame eisme susijusią informaciją pasinaudodamas valstybės ar žinybiniuose registruose tvarkomais duomenimis“, – teigia VRM atstovai.

SEAKĮ projektu siūloma papildyti SEAKĮ 13 straipsnį nauja 6 dalimi, kurioje būtų nustatyta, kad tais atvejais, kai motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vairuotojui Lietuvos Respublikoje yra išduotas ir galioja vairuotojo pažymėjimas, jis neprivalo su savimi turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti vairuotojo pažymėjimo, jei pateikia galiojantį savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Patogus įstatymo pakeitimas gali tapti bėda vairuotojams
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Taip pat siūloma SEAKĮ 13 straipsnį papildyti nauja 7 dalimi nustatant, kad, kai SEAKĮ 13 straipsnio 6 dalyje nurodytas motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vairuotojas vairuoja Lietuvos Respublikoje įregistruotą motorinę transporto priemonę ir (ar) priekabą, jis neprivalo su savimi turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti privalomosios techninės apžiūros dokumento ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimo (poliso).

Naujoje SEAKĮ 13 straipsnio 8 dalyje siūloma nustatyti, kad SEAKĮ 13 straipsnio 6 dalyje nurodytas motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vairuotojas, kuris vairuoja jam nuosavybės teise priklausančią Lietuvos Respublikoje įregistruotą motorinę transporto priemonę ir (ar) priekabą, neprivalo su savimi turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti šio straipsnio 7 dalyje nurodytų dokumentų ir transporto priemonės registravimo dokumento.

Gali kilti bėdų

Iš esmės šie pakeitimai yra patogūs vairuotojui, nes tereikia su savimi turėti galiojantį asmens dokumentą. Tačiau šis patogumas gali virsti ir gana nemaža bėda patekus kad ir į menką techninį įvykį. Pildant įvykio deklaraciją reikia nurodyti vairuotojo pažymėjimo ir draudimo poliso numerį.

„Dėl nuogąstavimų, jog vairuotojai negalės užpildyti eismo įvykio deklaracijos, norėtume atkreipti dėmesį, kad tai nėra susiję su Vidaus reikalų ministerijos (VRM) teikiamo projekto reguliavimo dalyku. Projekto tikslas – atsisakyti perteklinės pareigos vairuotojams su savimi turėti ir pareigūnui pateikti atitinkamus dokumentus (nes reikalinga informacija būtų gaunama iš valstybinių ir žinybinių registrų) – šiandien už tokių dokumentų nepateikimą numatyta administracinė atsakomybė.

Tačiau tai, kad vairuotojui nebelieka pareigos pareigūnui pateikti atitinkamus dokumentus, nereiškia, jog jis jų negali turėti su savimi ir vežiotis. Atkreiptinas dėmesys, kad daugelis vairuotojų, pvz., draudimo poliso kopiją (kai kurie ir vairuotojo pažymėjimo kopiją) išsisaugo savo mobiliuose telefonuose. Taip pat turint internetinį ryšį draudimo poliso numerį visada galima pasitikrinti Draudikų biuro internetiniame puslapyje (www.cab.lt) įvedus transporto priemonės valstybinį numerį.

Be to, pažymėtina, kad reikalingi duomenys eismo įvykio deklaracijai užpildyti gali būti įrašomi ir vėliau, o teisės aktai nedraudžia pildyti deklaracijos net ir vienam iš vairuotojų neturint galiojančio vairuotojo pažymėjimo ar draudimo poliso, todėl šiuo atveju VRM nemato teisinio reguliavimo nesuderinamumo problemos“, – atsakyme DELFI rašo VRM atstovai.

Belieka sulaukti naujovių įsigaliojimo ir pamatyti, kaip ši sistema veiks realybėje, kurioje ne visi yra atidūs, pareigingi arba techninės avarijos atveju nurodo tikrus asmens duomenis ar transporto priemonės savininką.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Ką darys dotacijos netekę Palucko socdemai ir manifestą prieš valdančiuosius skelbiantys liberalai (5)

Kas išgelbės Gintauto Palucko socialdemokratus, kuriems už rinkimų pažeidimus atimta pusės...

Kaune - painios bylos finalas: sprendžiama, ar iš darželio paimtą vaiką grąžinti motinai (75)

Raudondvario seniūnijoje (Kauno r.) sprendžiamas klausimas, ar grąžinti paimtą penkerių metų...

Po Austrijos pastabų sukruto visa Europa: pasirašomos sutarties pasekmes jausime ilgai? papildyta (273)

Vokietija kunkuliuoja. Šįkart dėmesio centre atsidūrė Jungtinių Tautų parengta Pasaulinė...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (26)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

Kai kurių sričių darbuotojų Panevėžio regione trūksta kritiškai

Panevėžio darbo rinkos mokymo centre, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų iniciatyva,...

Toto Cutugno gyvenimas kaip filmas: žmoną mylėjo, bet gimė nesantuokinis vaikas, užklupo vėžys ir vos nežuvo aviakatastrofoje (3)

Liepą legendinis italas, padovanojęs pasauliui gausybę hitų, atšventė 75-ąjį gimtadienį....

Žinomos mamos apie vaikų skiepus: pasakė, kas padėjo apsispręsti papildytas vaikų profilaktinis skiepų kalendorius (9)

Skiepai vaikams šiandien vis dar aktuali tema. Paskleista baimė, kad neva skiepai sukelia autizmą...

Didingas paukštis, kurio neteksime: gaila, bet kažko imtis jau per vėlu

Jau nuo neatmenamų laikų daugelyje tautų kilnusis erelis yra laikomas drąsos ir stiprybės...

Karjeros aukštumų pasiekusi lietuvė: jei tausosi save – rezultato nebus (70)

„Turiu labai smarkiai išreikštą „aš galiu“ savybę. Prisideda ir įgimtas žingeidumas....

Vasiliauskas apie kitų metų biudžetą: turės įtakos kainoms, kaupiamas rezervas per mažas (20)

Seime svarstant kitų metų biudžetą savo išvadas pateikė Lietuvos bankas ir Valstybės kontrolė....