aA
Planuojama, kad jau netrukus nereiks nuolat vežiotis vairuotojo pažymėjimo – pareigūnams pakaks pateikti galiojantį asmens dokumentą, pagal kurį bus sutikrinti duomenys elektroninėje erdvėje. Pareigūnams to pakaks, tačiau patekus į avariją ir pildant eismo įvykio deklaraciją gali kilti tam tikrų keblumų. Tiesa, įstatymo rengėjai dėl to problemų nemato ir siūlo kitas išeitis.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Patogūs pakeitimai

Jei dabar pareigūnams tenka pateikti visą šūsnį dokumentų, ta ateityje pakaks tik vieno.

„Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 13 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – SEAKĮ projektas) parengtas siekiant atsisakyti perteklinės pareigos motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų vairuotojams turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti dokumentus, patvirtinančius atitinkamą teisę ar atitinkamos sutarties sudarymą (pvz.: vairuotojo pažymėjimą, transporto priemonės registracijos liudijimą, privalomosios techninės apžiūros dokumentą, civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimą), jei vairuotojas pateikia galiojantį savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą“, – atsakyme DELFI rašo Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos departamentas.

Teigiama, kad visi duomenys saugomi elektroninėje erdvėje, tad vairuotojams vežiotis popierių tiesiog nėra reikalo.

„Atsižvelgus į tai, kad Lietuvoje nuosekliai daugėja vairuotojų, kurie privalomuoju draudimu draudžiasi ir liudijimus gauna elektroniniu būdu, įvertinus tai, kad dalis vairuotojų neretai pameta ar nepateikia tikrinantiems pareigūnams dokumento, patvirtinančio privalomosios techninės apžiūros atlikimą, ar Lietuvos Respublikoje išduoto vairuotojo pažymėjimo, o informacija apie Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių privalomąjį draudimą, taip pat privalomąją techninę apžiūrą bei asmenis, kuriems suteikta teisė vairuoti, kaupiama atitinkamai Transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo duomenų bazėje, Centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje, Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registre, taip pat siekiant sumažinti dokumentų, kuriuos privalo tikrinančiam pareigūnui pateikti transporto priemonės vairuotojas, skaičių, SEAKĮ projektu siūloma atsisakyti perteklinės pareigos asmenims turėti ir tikrinančiam pareigūnui pateikti dokumentus, patvirtinančius atitinkamą teisę ar atitinkamos sutarties sudarymą – tikrinantis pareigūnas pagal galiojantį vairuotojo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir motorinės transporto priemonės valstybinio numerio ženklus galės patikrinti visą su dalyvavimu viešajame eisme susijusią informaciją pasinaudodamas valstybės ar žinybiniuose registruose tvarkomais duomenimis“, – teigia VRM atstovai.

SEAKĮ projektu siūloma papildyti SEAKĮ 13 straipsnį nauja 6 dalimi, kurioje būtų nustatyta, kad tais atvejais, kai motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vairuotojui Lietuvos Respublikoje yra išduotas ir galioja vairuotojo pažymėjimas, jis neprivalo su savimi turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti vairuotojo pažymėjimo, jei pateikia galiojantį savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Patogus įstatymo pakeitimas gali tapti bėda vairuotojams
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Taip pat siūloma SEAKĮ 13 straipsnį papildyti nauja 7 dalimi nustatant, kad, kai SEAKĮ 13 straipsnio 6 dalyje nurodytas motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vairuotojas vairuoja Lietuvos Respublikoje įregistruotą motorinę transporto priemonę ir (ar) priekabą, jis neprivalo su savimi turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti privalomosios techninės apžiūros dokumento ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimo (poliso).

Naujoje SEAKĮ 13 straipsnio 8 dalyje siūloma nustatyti, kad SEAKĮ 13 straipsnio 6 dalyje nurodytas motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vairuotojas, kuris vairuoja jam nuosavybės teise priklausančią Lietuvos Respublikoje įregistruotą motorinę transporto priemonę ir (ar) priekabą, neprivalo su savimi turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti šio straipsnio 7 dalyje nurodytų dokumentų ir transporto priemonės registravimo dokumento.

Gali kilti bėdų

Iš esmės šie pakeitimai yra patogūs vairuotojui, nes tereikia su savimi turėti galiojantį asmens dokumentą. Tačiau šis patogumas gali virsti ir gana nemaža bėda patekus kad ir į menką techninį įvykį. Pildant įvykio deklaraciją reikia nurodyti vairuotojo pažymėjimo ir draudimo poliso numerį.

„Dėl nuogąstavimų, jog vairuotojai negalės užpildyti eismo įvykio deklaracijos, norėtume atkreipti dėmesį, kad tai nėra susiję su Vidaus reikalų ministerijos (VRM) teikiamo projekto reguliavimo dalyku. Projekto tikslas – atsisakyti perteklinės pareigos vairuotojams su savimi turėti ir pareigūnui pateikti atitinkamus dokumentus (nes reikalinga informacija būtų gaunama iš valstybinių ir žinybinių registrų) – šiandien už tokių dokumentų nepateikimą numatyta administracinė atsakomybė.

Tačiau tai, kad vairuotojui nebelieka pareigos pareigūnui pateikti atitinkamus dokumentus, nereiškia, jog jis jų negali turėti su savimi ir vežiotis. Atkreiptinas dėmesys, kad daugelis vairuotojų, pvz., draudimo poliso kopiją (kai kurie ir vairuotojo pažymėjimo kopiją) išsisaugo savo mobiliuose telefonuose. Taip pat turint internetinį ryšį draudimo poliso numerį visada galima pasitikrinti Draudikų biuro internetiniame puslapyje (www.cab.lt) įvedus transporto priemonės valstybinį numerį.

Be to, pažymėtina, kad reikalingi duomenys eismo įvykio deklaracijai užpildyti gali būti įrašomi ir vėliau, o teisės aktai nedraudžia pildyti deklaracijos net ir vienam iš vairuotojų neturint galiojančio vairuotojo pažymėjimo ar draudimo poliso, todėl šiuo atveju VRM nemato teisinio reguliavimo nesuderinamumo problemos“, – atsakyme DELFI rašo VRM atstovai.

Belieka sulaukti naujovių įsigaliojimo ir pamatyti, kaip ši sistema veiks realybėje, kurioje ne visi yra atidūs, pareigingi arba techninės avarijos atveju nurodo tikrus asmens duomenis ar transporto priemonės savininką.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priežastys, kodėl išgėrę sėda prie vairo: tariama drąsa bando pridengti aibę kompleksų (9)

Išlenkus taurelę sėsti prie vairo – blogas įprotis, kurio vis dar neatsisako nemažai šalies...

Paaiškino, kaip legaliai atsikratyti nebereikalingų automobilių dalių (5)

Laiku paruošti automobilį riedėti slidžiais keliais svarbu kiekvienam vairuotojui. Būtent todėl...

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę (81)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (2)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Top naujienos

Skvernelis: aš esu priešlaikinių rinkimų šalininkas (46)

Šiuo metu Lietuvoje egzistuoja trys ugniagesių gelbėtojų grandys – vieni pavaldūs...

Po slapto STT tyrimo – kaltinimai garsiam verslininkui: dovanų maišelyje – butelis alkoholinio gėrimo ir vokelis (40)

Lietuvos transporto ir logistikos paslaugų bendrovių grupės „ Transekspedicija “ generalinis...

Kelionė į Keniją šeimai neapsiėjo be nuotykių: batai iš padangų, akistata su medžiojančia liūte ir pasikeitęs vaikų elgesys (1)

Jei dar visai neseniai motinystė siejosi su dvejų metų namų rutina, tai šiandien vis daugiau...

JAV bombonešių skrydžiai virš Lietuvos ir Estijos: šį kartą rusams paspendė ir spąstus (314)

Trečiadienio popietę virš Lietuvos jau antrą kartą šiais metais pasirodė JAV strateginis...

ES narės pritarė siūlymui atidėti „Brexit“ (23)

Europos Sąjungos narės trečiadienį iš principo pritarė siūlymui atidėti Didžiosios...

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (279)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Mantas Stonkus paviešino savo susirašinėjimą su Alytaus meru: jis galėtų būti neblogas komikas (26)

Praėjusią savaitę vienoje Alytaus padangų perdirbimo gamykloje kilęs gaisras tapo rimta...

Seimo narių uždarbis vėl kaitina kraują: tūkstančiai dalijasi pasenusia melagyste (144)

Vagių šutvė! Valdžiažmogių pasityčiojimas iš liaudies! Tokios reakcijos vėl pasipylė po to,...

Dar vienas išbandymas Adomaičio kariaunai: „Tofaš“ – „Rytas“ (41)

Vilniaus „Rytas“ (1-2) trečiadienio vakarą 20 val. išvykoje žaidžia Europos taurės B grupės...

Kaip Vokietija atrėmė spaudimą didinti išlaidas ir netgi laimėjo sąjungininką (2)

Pasaulio finansų vadovų susitikime Vokietija griežtai atsisakė įvesti visapusiškas ekonomines...