aA
Nors nuo praėjusių metų Lietuvoje galioja dviratininkų lenkimo saugiu atstumu rekomendacija, eismo ekspertai pripažįsta, kad tautiečiams dar yra kur tobulėti. Pastebima, kad automobilių vairuotojai vis dar per mažu atstumu lenkia dviratininkus, taip pat lenkimo manevrus atlieka pavojingose kelio atkarpose ir nepaisydami Kelių eismo taisyklių (KET), sakoma pranešime žiniasklaidai.
Patikrino, kaip vairuotojai lenkia dviratininkus: vis dar nevengia ir signalizuoti, ir prispausti prie kelkraščio
© DELFI / Andrius Ufartas

„Net 75 proc. respondentų pritarė, kad lenkdamas dviratininką transporto priemonės vairuotojas turėtų laikytis konkretaus atstumo. Trečdalis vairuotojų jį ir įvardijo – pusantro metro. Matydami tokius rezultatus ir spragą KET, nusprendėme inicijuoti pokyčius ir įtvirtinti nuostatą, kokiu saugiu atstumu turėtų būti lenkiami dviratininkai“, – teigia Rimvydas Pocius, draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas.

Jis pripažįsta, kad diskusijų dėl konkretaus atstumo, kuriuo reikėtų lenkti dviratininkus, būta ir anksčiau, tačiau tik pernai ši idėja galiausiai virto realybe.

„Pagal Susisiekimo ministerijos parengtą siūlymą, nuo praėjusių metų rudens nustatyta rekomendacija, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, lenkdami dviratininkus, tai darytų ne mažesniu kaip 1 metro atstumu, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažesniu kaip 1,5 metro, jei važiuoja greičiau“, – primena R. Pocius.

Situacija gerėja palaipsniui

Nors rekomendacija į KET įtraukta jau daugiau nei pusę metų, pripažįstama, kad dar ne visi vairuotojai paiso šio punkto. Kaip pasakoja Vilniaus „Dviračių mokyklos“ atstovas ir dviračių treneris Vaidas Rimkus, išmynus į gatvę gana dažnai tenka susidurti su automobilių vairuotojų keliamu pavojumi.

„Situacija kol kas pernelyg nepasikeitė. Iki šiol vairuotojai vis dar dažnai galvoja, kad dviratininkas turi važiuoti kuo arčiau kelio krašto, toks mąstymas užsilikęs dar nuo sovietmečio. Dar vienas dalykas – vairuotojai patys neskaito naujausių taisyklių ir jų nėra pasiekusi informacija, kaip rekomenduojama lenkti dviratininkus“, – įsitikinęs V. Rimkus.

Profesionalus dviratininkas pastebi, kad KET dažniau nepaiso vyresni vairuotojai, jie taip pat nevengia signalizuoti dviratininkams, kad šie pasitrauktų į šalį, o kartais ir visai prispaudžia juos prie kelio krašto.

„Paskui jie atsiprašinėja. Vis dėlto neretai būna, kad, prie sankryžos sustojus dviratininkui, privažiavęs automobilis sustoja prie pat, nepaisydamas jokio pagarbaus atstumo, jau nekalbant apie rekomenduojamą“, – priduria dviratininkų treneris.

Būtina atnaujinti žinias

Kaip sako V. Rimkus, pavojingo dviratininkų lenkimo problema egzistuoja ne tik mieste, kur eismas intensyvus, bet ir užmiesčio keliuose. Čia vairuotojai ne tik lenkia dviratininkus pavojingu atstumu, bet ir atlikdami manevrą nė kiek nesumažina greičio, nerodo posūkio signalų.

„Tai pavojingiausias dalykas, nes jei važiuoji vienas, tave aplenkia gana arti ir nerodant jokio manevro. O sukeltas vėjo gūsis vis tiek stipriai dviratininką paveikia“, – akcentuoja „Dviračių mokyklos“ atstovas.

Pašnekovo teigimu, konkretus pusantro metro dviratininkų lenkimo atstumas jau kurį laiką įtvirtintas tokiose užsienio šalyse kaip Italija, Ispanija ir Prancūzija, kur ir eismo kultūra yra labiau pažengusi. V. Rimkus viliasi, kad Lietuvoje netrukus situacija taip pat pasikeis.

Pašnekovo teigimu, kad tai įvyktų, KET žinias turėtų atnaujinti ne tik patys vairuotojai, bet ir dviratininkai – jiems taip pat galioja saugaus lenkimo principai.

„Ši rekomendacija yra gera pradžia, tačiau vairuotojams trūksta informacijos apie tinkamą dviratininkų lenkimą. Vairavimo mokyklos apie tai jau žino daugiau ir viską perduoda būsimiems vairuotojams, bet esami vairuotojai vis dar stokoja žinių. Apie tai turėtų būti daugiau kalbama viešojoje erdvėje, o prie to galėtų aktyviau prisidėti tiek atsakingos valstybinės institucijos, tiek socialiniai partneriai“, – teigia V. Rimkus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(18 žmonių įvertino)
2.7778

Kodėl prieš žiemą akumuliatorių verta įkrauti (20)

Artėjantis žiemos sezonas kiekvienam vairuotojui primena, kad būtina pasirūpinti savo automobiliu....

7 patarimai, kaip saugiai važiuoti atšalus orams (5)

Artėjant žiemai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės. Ryte važiuojant į darbą tenka įveikti...

Kelininkai įspėja: slidu gali būti net ir esant teigiamai temperatūrai (2)

Panevėžyje pasirodžiusį pirmąjį sniegą daugelis pramiegojo, o kelininkai jau ėmėsi darbo....

Ką darote blogai, jeigu žieminės padangos dėvisi per greitai

Kiekvienam vairuotojui svarbu žinoti, kada padangos yra nusidėvėjusios. Tinkamos eksploatuoti...

Eglė nesitikėjo, kad kelionė šitaip pasibaigs: automobilis apsivertė padangomis į viršų, lūžo stuburo slanksteliai (22)

Specialistai sako, kad itin svarbu keliuose pasirinkti saugų greitį. Tai – taisyklė, kurią...

Top naujienos

Kubilius įvertino kandidatų į ministrus sąrašą: kai kurie jiems išsakomi priekaištai nelabai racionalūs (182)

Europos Parlamento narys, buvęs premjeras Andrius Kubilius sako, kad kai kurie kandidatams į...

Lina Širvinskienė | D+ nariams

Pandemija – tobulas laikas pradėti verslą: pagrindinis sėkmės įrankis – ne pinigai Ciklas „Kaip pradėti savo verslą: nuo idėjos iki sėkmės“, II dalis

Kas bendro tarp tokių kompanijų kaip „Microsoft“, „FedEx“, „General Motors“ ? Atsakymas:...

Užgimstantis naujas aljansas gali perbraižyti pasaulio galios balansą: dydžiu beveik prilygtų NATO (407)

Praėjusią savaitę keturios Indijos ir Ramiojo vandenynų regiono šalys – Indija , Japonija ,...

Netikėkite tuo: nusprendė, kad gydytojų nereikia – pakaks stipraus imuniteto (9)

Žinomas socialinių tinklų veikėjas, pasivadinęs M.G. Maksimaliečio slapyvardžiu, suabejojo...

Per karantiną teko eiti į prastovas, bet plėtra nesustojo: investuos milijonus, sukurs dar 250 darbo vietų (42)

Koronavirusas turėjo didžiulę įtaką automobilių pramonei – pardavimai sumažėjo, gamyklos...

Siaubinga „Tesla“ avarija: vairuotojas išgyveno, bet baterijos celės išdaužė aplinkinių namų langus

Greitis – viena dažniausių avarijų priežasčių. Tuo dar kartą galėjo įsitikinti policijos...

Vilniuje sužibusi įspūdinga eglė abejingų nepalieka: ar ji pranoks pernykštę šachmatų karalienę? balsuok, kuri patinka labiau (42)

Pagrindinė sostinės Kalėdų eglė nepaliauja stebinti – kaskart ją pasitinka ne tik tautiečių...

Evelina Joteikaitė | D+ nariams

Psichoterapeutas paaiškino, kur slypi „velnio apsėstuoju“ vadintu Paganini fenomenas: klausytojams sukeldavo ekstazę

XIX a. italų smuikininkas , gitaristas ir kompozitorius Niccolo Paganini įgijo „velnio...

Štai kas nutiks, jei per anksti numušite pakilusią temperatūrą: gydytojas paaiškino, kodėl tai pavojinga (14)

Pakilus kūno temperatūrai ir pradėjus jausti pirmuosius peršalimo simptomus, dažnas pradeda...

Kalbos ekspertė trijų moterų valdymui įvardyti pasiūlė naują žodį: kadencijai baigiantis pažiūrėsim, kas kaip (5)

Susiklosčius neįprastoms politinėms aplinkybėms (valdžios viršūnėn iškilo trys moterys), šen...

|Maža didelių žinių kaina