aA
Leistinas greitis ne visada yra saugus greitis – tą pabrėžia saugaus eismo žinovai, akcentuojantys, kad vairuotojai visuomet privalo įvertinti eismo ir oro sąlygas, o tinkamą greitį pasirinkti pagal jas.

„Dažniausiai kelio ženkluose nurodytas leistinas greitis yra apskaičiuotas taip, kad būtų saugus. Bet tai nėra taisyklė. Nes jeigu važiuojate 50 km/val., o kelias apledėjęs, labai greitai vairuotojas gali net ir nedidelio kampo posūkyje išslysti iš kelio“, – akcentavo laidos „Spausk Gazą!“ kūrėjas Izidorius Paukštys.

Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Eismo įvykių registravimo skyriaus specialistė Rasa Baltaševičienė akcentavo, kad tai, koks greitis leidžiamas kelyje, priklauso nuo jame esančios infrastrūros ir to, kokio lygio kelias.

„Jei, pavyzdžiui, kelyje yra pėstiesiems skirta infrastruktūra, stovėjimo aikštelė, natūralu, greitis bus mažesnis. Pavyzdžiui, ir Kauno centre numatytas greitis – 30 km./val. Tai – ne be reikalo, ten daug pėsčiųjų, kitų eismo dalyvių, ne tik vairuotojų. Tam, kad jie jaustųsi saugiai, greitis pasirinktas atitinkamai“, – komentavo žinovė.

Pasak jos, tai, jog ženkluose nurodytas leistinas greitis, nereiškia, kad vairuotojas trūks plyš privalo jo laikytis. Žinovė atkreipė dėmesį į Kelių eismo taisykles (KET), kurios nurodo, kad jeigu vairuotojas negali važiuoti saugiai, jis privalo sustoti. O jeigu eismo sąlygos sudėtingos, pasirinkti saugų greitį, kuris gali būti ir mažesnis nei leistinas maksimalus greitis.

Kaip skiriasi stabdymo kelias

Laidos „Spausk Gazą“ kūrėjai išbandė, kaip skiriasi stabdymo kelias važiuojant skirtingu greičiu. Kitaip tariant, kas gali nutikti, jei vairuotojas numos ranka į perspėjimą ir ten, kur leistinas greitis yra, pavyzdžiui, 50 km/val., važiuos 60 km./val.

Jau pirmasis bandymas kaip reikiant nustebino laidos kūrėjus. Pamėginę važiuoti 10 km/val. greičiau, jie sustojo kur kas toliau.

„Stabdymo kelias – ilgesnis nei visas automobilio kėbulas“ – stebėjosi I. Paukštys, patikrinęs, kiek reikia erdvės norint sustoti, kai automobilis važiuoja 50 km/val., ir kiek – kai važiuojama 60 km./val.

Padidinus greitį iki 70 km/val., stabdymo kelias, lyginant su 50 km/val., išaugo kone dukart. Galiausiai komanda nusprendė patikrinti, kas būtų, jei esant leistinam 50 km/val. greičiui, automobilis važiuotų 100 km/val. greičiu – tai yra, leistiną greitį viršytų dukart.

Rezultatas – pranoko vaizduotę. Laidos komanda suskaičiavo, kad palyginus su tuo, kokio kelio prireikė sustoti važiuojant 70 km/val., važiuojant 100 km/val. greičiu, stabdymo kelias išaugo dar 30 metrų.

„Dvigubai didesnis greitis nėra lygus dvigubai didesniam atstumui. Kuo greičiau važiuojama, tuo daugiau vietos prireikia sustojimui“, – akcentavo laidos kūrėjai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
2.5000

Top naujienos

Pirmą kartą nepriklausomos Lietuvos istorijoje: po 12 val. kelionės į Vilnių atvyko ekspresas iš Talino (76)

Antradienį 21:00 į Vilniaus geležinkelio stotį atvyko specialus geležinkelio ekspresas iš...

Roma Macijauskaitė | D+

Miškininkas: kodėl reikia kirsti medžius ir kaip klimato kaita keičia miško veidą – stebimi anksčiau nematyti reiškiniai

„Mūsų, miškininkų , rūpestis – auginti ir veisti miškus, saugoti juos nuo žvėrių ir...

Po skaudžios netekties medikas paaiškino, kokia liga labiausiai kamuoja darbingo amžiaus jaunus žmones: čia yra paradoksas (83)

Visuomenę ir vėl sukrėtė žinia apie iš gyvenimo pasitraukusį mediką. Praėjusį penktadienį,...

Po pasibaigusių rinkimų Rusijoje neatmeta net kraštutinio scenarijaus: nieko nebeįmanoma padaryti (464)

Nebuvo jokių abejonių, jog Kremliaus režimas per šį savaitgalį vykusius Rusijos Valstybės...

Su Čanaku susirėmęs amerikietis – FIBA juodajame sąraše (4)

Praėjusiame sezone Panevėžio „Lietkabeliui“ atstovavęs, bet finišo tiesiojoje dėl klubo...

Edmundas Jakilaitis | D+

Apie karybą: brutalus žaidimas – kas pirmas pradėjo naudoti informacines technologijas kaip kovos priemonę?

Tai – jau trečiasis Edmundo Jakilaičio pokalbis apie karybą su Vilniaus universiteto Istorijos...

Išvardijo vyrus, kuriems dažniausiai nustato prostatos vėžį: vienas veiksnys grėsmę padidina 2–3 kartus (4)

Rugsėjo 15-oji – pasaulinė kovos su prostatos vėžiu diena. Remiantis statistikos duomenimis,...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Britų siaubas: jei pamatei nacių povandenį laivą, galimai kitas toks pats laivas mato tave

I-asis pasaulinis karas „prikaustė“ žmonijos dėmesį milijonais aukų ir kolosaliais...

„Rimi Latvija“: žinia apie „Alfa“ pardavimą „Maximos“ savininkams mums buvo staigmena (13)

Informacija apie tai, kad keičiasi prekybos centro Latvijoje „Alfa“ savininkas, „Rimi“...