aA
Gruodį „pasidžiaugėme“ dviženklę reikšmę pasiekusia šiluma ir paburbėjome, kad žiemos nebėra, kai jau nuo pirmųjų 2016 metų dienų Lietuvoje sulaukėme kalendorių atitinkančių orų. Tokių, kokiems bene jautriausia socialinė grupė yra automobilių vairuotojai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Socialiniuose tinkluose ir interneto forumuose pasipylė diskusijos, ką daryti, kaip daryti, kada ir kodėl kažką daryti, kad transporto priemone būtų galima patogiai ir saugiai naudotis ir pasnigus, ir atšalus.

DELFI jau publikavo straipsnį apie tai, ką vertėtų žinoti ir ko paisyti, norint ryte užvesti automobilį. Tačiau užvedimas yra tik viena bėda iš visos jų krūvos, kurią siūlosi įpiršti gamta.

Viena labiausiai erzinančių problemų

Viena įkyriausių problemų, kuri rytais ar vakarais gali kainuoti nemažai jūsų brangaus laiko, yra užšalančios durelių spynelės. Jeigu jums taip nutiko, greičiausias būdas atsidaryti – su žiebtuvėliu pakaitinti raktą ir kelis kartus jį įkišti į spynelę.

Kitas būdas – specialių spynelių atitirpinimo skysčių naudojimas. Bet autoservisų darbuotojai jų nepataria naudoti dažnai, nes su laiku jie praranda savybes ir, patekę į durelių vidų, vėl užšąla.

Jei jau pavyko atsidaryti dureles, grįždami iš darbo, nuvažiuokite į artimiausią šildomą stovėjimo aikštelę. Spynų ir centrinio užrakto mechanizmai atšils ir tada juos galėsite sutepti specialiais tepalais.

Jautrios vietos - durelių ir valytuvų gumos

Dar viena iš dažnai pasitaikančių mažesnio sandarumo automobilių problemų – prišalusios durelių gumos. Kad išvengtumėte šios problemos, patartina prieš žiemą ir žiemos metu reguliariai sutepti gumas silikonu arba bet kokiu riebesniu tepalu.

Jeigu to padaryti nespėjote ir jau nebeatidarote vairuotojo durų, patikrinkite, galbūt neprišalusios keleivio. Pro jas įlipę į saloną pabandykite vairuotojo dureles atidaryti stipriau stumtelėję petimi.

Vis dėlto tubūt dažniausia bėda žiemą – prie lango prišalę valytuvai. Jokiu būdu negalima bandyti jėga jų atplėšti nuo stiklo, nes taip gali būti pažeistos jautrios valymo juostelės ir smarkiai nukentės jų darbo kokybė.

Geriau ant valytuvų užpilti langų plovimo skysčio koncentrato, šiek tiek palaukti ir tada kilstelėti valytuvus nuo stiklo. Kita galimybė – užveskite automobilį ir įjunkite priekinio lango apšildymą. Sunaudosite kiek daugiau kuro, bet sutaupysite naujiems valytuvams.

Specialistai primygtinai pataria nesugalvoti pilti karšto vandens ant stiklo, nes dėl didelio temperatūrų skirtumo jis gali sutrūkti.

Jeigu paprastai neturite laiko laukti, kol automobilio langai atitirps, geriau specializuotoje parduotuvėje įsigykite specialaus atitirpdančio purškiamo skysčio.

Dažnas vairuotojas naudoja paprastą gudrybę – tiesiog valytuvus palieka pakeltus nuo stiklo.

Plovykla žiemą

Dažnam kyla klausimas, ar galima žiemą automobilį plauti plovykloje? Atsakymas – taip, žiemą dažnas automobilio plovimas yra pakankamai svarbus, nes jo kontrukcija turi atlaikyti daug didesnius purvo iššūkius nei šiltuoju metų laiku, be to mūsų keliuose ledas tirpdomas druskomis, kurių poveikis kėbului yra nepageidautinas.

Tačiau plovykloje lankytis būtina laikantis tam tikrų sąlygų. Kaip jau minėta aukščiau, patartina silikonu izoliuoti durelių gumas, kad jos būtų atsparios drėgmei ir neprišaltų vos išvažiavus iš „dušo“.

Taip pat, plovykloje būtina pasirinkti programą su džiovinimu. Svarbu automobilį plauti kruopščiai, gerai nuskalaujant sniego, purvo ir ledo mišinį, kad kaip galima ilgiau išsaugotumėt gerą lako būseną ir nepaliktumėt smulkių įbrėžimų.

Beje, kalbant apie automobilio plovimą yra viena sritis, kur specialistai siūlo susilaikyti. Tai – variklio skyrius.

Šiuolaikiniuose automobiliuose yra daugybė elektroninių sistemų ir mikroschemų, besislepiančių po kapotu. Todėl inžinieriai mašinas projektuoja taip, kad variklio skyrius būtų kaip įmanoma geriau apsaugotas nuo purvo, o, štai, stipri vandens srovė su plovikliais gali pridaryti brangiai kainuosiančios žalos.

Be to, variklio skyriaus plovimas neabejotinai gręsia žala gamtai, dėl nubėgančių tepalų ir kitų skysčių likučių. Todėl toks procesas atliekamas specialiai tam skirtose vietose ir rekomenduojamas palikti specialistams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (1)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (28)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (48)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (12)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (184)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (79)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (38)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (2)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (71)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (1)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Ar lėktuvas galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas...

Nemalonūs parazitai, platinantys pavojingas ligas: dabar jų aktyvumo metas

Žiema ne už kalnų ir nors jau pamiršome musių zyzimą, kovą su geliančiais uodais, kenkėjų...