aA
Vairuotojai deklaracijas Lietuvoje pildo darydami vis mažiau klaidų, tačiau patekę į eismo įvykį užsienyje neretai tampa nesąžiningų vairuotojų aukomis. Deklaracijose, kurios užpildytos netiksliai, dažniausiai nepakanka informacijos: nepažymėti ar klaidingai pažymėti aplinkybių laukeliai, nenubraižytos schemos, supainiota laukelių pildymo tvarka, dokumente nėra vairuotojų parašų.
© Shutterstock nuotr.

„Lietuviams kur kas sunkiau eismo įvykio deklaracijas pildyti užsienyje. Deklaracijoje lietuvių kalba yra laukelis, skirtas pasirašyti atsakingam už eismo įvykį asmeniui, o daugelyje kitų Europos valstybių deklaracijoje atskiro laukelio nėra. Jei vairuotojas prie savo parašo prideda prierašą „esu atsakingas“, draudimo bendrovės vis vien sprendžia pagal deklaracijoje išdėstytas aplinkybes ir prierašui svarbos neteikia. Visos Europos Sąjungos valstybių eismo įvykio formos yra standartizuotos, turėdamas formą lietuvių kalba, vairuotojas, net ir pildydamas užsienietišką formą, žinos jos turinį ir turės galimybę tiksliau pateikti eismo įvykio aplinkybes. Vis tik tautiečiams vertėtų atidžiau pildyti deklaracijas užsienyje. Pasitaiko, kad jie pasirašo šį dokumentą nesuprasdami užsienio kalbos, neįsigilinę į turinį, pasitiki kitu eismo įvykio dalyviu, kuris gali pasinaudoti situacija, iškreipti aplinkybes, nuslėpti duomenis“, – teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento specialistas Giedrius Deveikis.

Pasak G. Deveikio, apie 80 proc. eismo įvykių užsienyje patiria vilkikai. Kaip rodo pusketvirtų metų BTA statistika, vidutiniškai per metus jie patenka į daugiau nei 2 tūkst. įvykių, tuo tarpu kitų transporto priemonių įvykių skaičius siekia 600-us.

Kaip teigia specialistas, daugiausia keblumų nutinka Didžiojoje Britanijoje. Net jei į eismo įvykio vietą ir atvyksta policija, ji nesudaro protokolo, kuriame būtų įvardijamas eismo įvykio kaltininkas, o eismo įvykio deklaracija tradiciškai šalyje nepildoma. Tačiau BTA rekomenduoja vairuotojams deklaracijas užpildyti asmenine iniciatyva, nes taip surenkama esminė informacija: įvykio data, vieta, dalyvių duomenys, aplinkybės, nubraižoma schema, o turint išsamią informaciją apie eismo įvykį draudimo bendrovei paprasčiau administruoti eismo įvykį. Jeigu kyla abejonių, ar deklaracija užsienio kalba yra užpildyta sąžiningai, ją rekomenduojame pasirašyti pridedant pastabą „pasirašau, bet nesuprantu arba nesutinku“. Tokiu būdu vairuotojas patvirtina, kad įvykyje dalyvavo ir palieka draudimo bendrovei galimybę tikslinti eismo įvykio aplinkybes. Jokiu būdu negalima taisyti jau užpildytos ir visų eismo įvykio dalyvių pasirašytos deklaracijos. G. Deveikio teigimu, pasitaiko atvejų, kai kitas eismo įvykio dalyvis nesutinka užpildyti formos – tada rekomenduojame nufotografuoti eismo įvykį, surinkti kito eismo įvykio dalyvio, jo automobilio, draudimo duomenis. Kilus neaiškumams, vairuotojai visada gali susisiekti su draudimo bendrove.

Kaip teigė BTA ekspertas, kiekviena šalis turi savo įstatymus ir taisykles, specifiką. Štai pagal Rusijos Federacijos įstatymus, jei į eismo įvykio vietą policija nekviečiama, o dalyviai apsiriboja eismo įvykio deklaracijos pildymu, draudiminė išmoka negali viršyti 25 tūkst. Rusijos rublių – dėl šios priežasties šalyje policijos protokolai sudaromi beveik visada. Skandinavijoje, Didžiojoje Britanijoje įvykus smulkiam eismo įvykiui policija dažnai atsisako vykti į eismo įvykio vietą, o atvykusi tik padeda apsikeisti draudimo duomenimis ir užfiksuoja eismo įvykio faktą. Šiose šalyse policiją vairuotojams patariama kviesti, jei turite kasko draudimą, įtariate, kad kitas eismo įvykio dalyvis neblaivus arba jei su kitu eismo įvykio dalyviu nepavyksta susitarti.

Jei policija neatvyksta, o deklaracijos lapų neturi nei vienas iš įvykio dalyvių, rekomenduojame viską surašyti ant paprasto lapo, nubraižyti eismo įvykio schemą ir abiems vairuotojams pasirašyti. Taip įvykiai neretai fiksuojami Lenkijoje, toks dokumentas vadinasi „Oswiadczenie“.

Vis tik draudikai griežtai rekomenduoja patekusiems į eismo įvykį svečioje šalyje pasirūpinti, kad į eismo įvykio vietą būtų iškviesta policija, o jei ne, tada bent surašyta eismo įvykio deklaracija. Jeigu į eismo įvykio vietą policija neatvyksta arba ji nesudaro eismo įvykio protokolo, tuomet deklaracija tampa pagrindiniu dokumentu, patvirtinančiu eismo įvykio faktą bei nusakančiu jo aplinkybes.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (170)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (234)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (100)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Įspėjo vairuotojus: vienoje pagrindinių šalies magistralių – ypač sudėtingos eismo sąlygos (57)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) perspėjo vairuotojus, važiuosiančius iš Vilniaus...

Top naujienos

Skandalas Žiežmarių gimnazijoje: paviešinti pamokos garso įrašai verčia krūptelėti papildyta direktorės ir švietimo ministro komentaru (786)

Šeštadienio vakarą Žiežmarių gimnaziją apgaubė tamsus šešėlis – mokymo įstaigos...

Feisbuko fenomenas Laurynas Maybach merginos ieško jau 6 metus: lietuvės – barakudos, todėl planuoja emigruoti (96)

Daug lietuvių dėmesio internete sulaukiantis Laurynas Maybach socialiniuose tinkluose kuria vaizdo...

Tragiška avarija Kėdainių rajone: du žmonės žuvo, dar vienas sužalotas papildyta 14.20 (127)

Kėdainių rajone sekmadienį įvyko tragiška avarija.

Aloyzas Sakalas įvardijo pagrindinį „valstiečių“ trūkumą: dėl to jie pralaimės rinkimus (699)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) garbės pirmininkas Aloyzas Sakalas nepripažįsta...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Galvotrūkčiais prisipirko būstų už juokingas kainas: dabar šis sprendimas atsisuko prieš pačius gyventojus (74)

Rumunija pirmauja pasaulyje privačių namų skaičiumi, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad...

Kavinės darbuotojų kasdienybė: švirkštai, prezervatyvai ir kraujas tualete (9)

Tarptautinio kavinių tinklo „ Starbucks “ vadovybė ketina įgyvendinti gana prieštaringai...

Tiesiogiai iš Marijampolės: Lietuvos kultūrizmo ir kūno rengybos federacijos apdovanojimai (7)

Sekmadienį, 20 d. iš Marijampolės 14:00 transliuosim "Lietuvos kultūrizmo ir kūno rengybos...

Išbandė praktiškai: su kuria lietuviška mokėjimo kortele geriausia atsiskaityti užsienyje? Bankai.lt tyrimas (4)

Mėnesį laiko teko lankytis Filipinuose, skirtingose šios šalies vietovėse. Ir itin aktualus...

Išrinkite įsimintiniausią raudonojo kilimo įvaizdį: kuriai viešniai nebuvo lygių? balsavimas (49)

Penktadienio vakarą sostinėje įvykusi „Žmonės 2019“ apdovanojimų ceremonija suteikė peno...