aA
Automobilio kėbulas poliruojamas ne tik dėl estetinės išvaizdos pagerinimo, tačiau ir dėl apsaugos. Poliruojant užmaskuojami nedideli automobilio kėbulo įbrėžimai, nors svidinti galima toli gražu ne tik šią transporto priemonės dalį.
© Shutterstock nuotr.

Estetiškumas ir apsauga

Kėbulo poliravimas – tai procedūra, per kurią atnaujinama automobilio kėbulo spalva, pašalinami smulkūs dažymo defektai, negilūs lako įbrėžimai, matinis dažų paviršius, dažų atspalvio nežymūs perėjimai ir ant saulės matomi voratinkliai. Poliravimas trunka nuo 6 iki 8 valandų, priklausomai nuo automobilio spalvos ir kėbulo būklės.

Tiesa, reikia turėti omenyje, kad kiekvienas automobilis yra nudažytas skirtingai, taigi gali skirtis lako storis, dažų danga. Visa tai prieš poliruojant reikia tinkamai įvertinti – tik taip nustatoma, kokios poliravimo pakopos reikalingos. Kartais automobilius tenka neišvengiamai šlifuoti, kad būtų įmanoma tinkamai nupoliruoti.

Automobiliai poliruojami ir dėl estetinės išvaizdos pagerinimo, ir dėl apsaugos. Viršutinis poliruotas sluoksnis apsaugo transporto priemonę nuo korozijos, smėlio ir druskų, saulės skleidžiamų ultravioletinių spindulių poveikio. Poliruojant užmaskuojami nedideli kėbulo įbrėžimai, o automobilio paviršius pasidaro labai blizgus.

Poliravimas gali sutvarkyti ir automobilių dažytojų broką – nevienodą nudažymą, prilipusias dulkes, dažų nubėgimus.

Poliruoti galima ne tik kėbulą, bet ir automobilio žibintus.

Automobilį ar žibintus poliruoti galite patys, galite tai patikėti profesionalams. Tačiau nesiūloma to daryti patiems – ši paslauga nėra tokia brangi, kad vertėtų rizikuoti subraižyti kėbulą, nušveisti dažus ar kitaip jam pakenkti netinkamai poliruojant. Nes kiekvieną kartą reikia poliruoti pagal individualią situaciją – skiriasi dažų tipas, dažų dangos, lako storis. Ypač svarbu pasirinkti tinkamą poliravimo pastą ir tinkamą poliravimo padą.

Automobilio priežiūra
© Organizatorių archyvas

Priežiūros būdai

Automobilio kėbulas – viena iš itin kruopščios priežiūros reikalaujančių automobilio dalių. Žinoma, jeigu norite, kad jūsų mašina važinėtų ilgai ir atrodytų puikiai.

Yra keli svarbūs kėbulo priežiūros būdai – jau minėti šlifavimas bei poliravimas, taip pat padengimas teflonu ir vaškavimas.

Kėbulą poliruoti gali prisireikti, jeigu net ir po nuplovimo ant jo lieka kažkiek purvo. Kėbulo priežiūra ne visada reikalauja poliravimo, tačiau senesniems automobiliams dažniau reikia atlikti šią procedūrą – dėl sparčiau prisikaupiančių druskų ir dervų.

Dar viena itin svarbi kėbulo priežiūros procedūra – jo šlifavimas, arba dažų ir lako smulkinimas įvairaus rupumo šlifavimo popieriumi. Paviršius gali būti smulkinamas, norint panaikinti arba sumažinti gilesnius įbrėžimus, siekiant sulyginti naujai dažytų detalių lako ar dažo rupumą, panaikinti dažytojų paliktas „šiukšles“. Arba esant būtinybei sulyginti lako nubėgimus atsiradusius po dažymo. Nušlifuotas kėbulas bus kaip naujas, o tinkamai parinkus šlifavimo medžiagas, turės ir ilgalaikį efektą – kėbulo nereikės prižiūrėti taip dažnai, kaip iki šiol.

Jei pageidaujate, kad jūsų automobilis atrodytų kaip niekada gražiai ir tiesiog blizgėtų, verta pagalvoti apie kėbulo vaškavimą. Žinoma, iš pradžių reikia, kad kėbulas būtų tinkamai prižiūrėtas: jeigu jūsų transporto priemonės kėbulas nebus tvarkingas, iš pradžių reikės atlikti kitas procedūras, kadangi vaškavimas turėtų būti atliekamas po šlifavimo ar poliravimo.

Šių laikų technologijų pasiekimus nanotechnologijų srityje taip pat galima pritaikyti automobilio priežiūrai. Pavyzdžiui, padengus jūsų automobilį ar jo stiklus stipriu hidrofobiniu poveikiu pasižyminčia nanodanga, sukuriančia labai tvirtą silicio dalelių sluoksnį ant paviršiaus, ji puikiai apsaugos kėbulą (ar stiklus) nuo neigiamo aplinkos poveikio. Ši danga ne tik suteiks papildomo spindesio automobiliui, bet ir sutvirtins dažų sluoksnį. Nanodangos privalumas yra itin lengvai valomi nešvarumai – ja padengtas paviršius įgyja savaiminio valymosi savybių, todėl jūsų mašina ilgiau išliks švari, o išsipurvinusi labai lengvai nusiplaus.

Pasiruošimas Frankfurto automobilių parodai
© Reuters/Scanpix

Poliruojami ir žibintai

Žibintų poliravimas pagerina automobilio optikos vaizdą – pageltę žibintai vėl tampa skaidrūs. Tačiau svarbiausia, kad padidėja šviesos pralaidumas, taigi kartu ir matomumas bei saugumas.

Dažnai nuo aplinkos poveikio, druskų, kuriomis žiemą barstomi keliai, kitų pašalinių faktorių jūsų automobilio priekinių žibintų stiklai tampa matiniai, nepermatomi, dėl to labai pablogėja skleidžiamos šviesos stiprumas. Taip pat dingsta vadinamasis spindulys, todėl tampa neįmanoma gerai sureguliuoti automobilio žibintų skleidžiamos šviesos krypties. Su tokiais žibintais tamsiu paros metu akinsite priešpriešiais atvažiuojančių automobilių vairuotojus, o tai labai nesaugu. Kita vertus, automobilis tiesiog neatitiks techninės apžiūros reikalavimų ir gali būti uždrausta jį eksploatuoti.

Patyrę specialistai vos per valandą atkuria pirminį žibintų stiklų skaidrumą ir blizgesį, o tai sugrąžina galimybę teisingai sureguliuoti žibintus ir tiesiog stipriai pagerina automobilio estetinį vaizdą. Be to, žibintų poliravimas kainuoja nepalyginamai mažiau negu nauji žibintai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (15)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (20)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Ant Seimo stalo – įstatymo pataisos, įnešiančios lemtingų pokyčių „klevams“ (65)

Siūlymas laikinąjį vairuotojo pažymėjimą paversti galiojančiu ne dvejus, o trejus metus,...

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (5)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Top naujienos

Garsus britų ekspertas apie pergudrautą Maskvą: užklupome juos nelauktai (23)

Sankt Peterburgo naujienų portalas „Fontanka.ru“ paskelbė trečio įtariamojo Sergejaus...

Ketvertuką Kauno klinikose pasitikę gydytojai: tokio atvejo dar neturėjome (60)

Ketvirtadienį Kauno klinikų Akušerijos ir ginekologijos skyriuje neeilinis įvykis – jaunai...

Arūnas Milašius. Verslininke, kalbėkite ir dvigubinkite kainą, prašau (32)

Turime kuo girtis. Juk svarbu sudėlioti žodžius taip, kad visi patikėtų, kad mes patys geriausi,...

Tapinas atsakė Guogai: partija ieško generalinio rėmėjo (9)

Žurnalistas Andrius Tapinas negailėdamas ironijos atsakė Antanui Guogai, kuris paskleidė...

Metų seklys: sutriuškinta reketininkų, vagių ir narkotikų prekeivių gauja (17)

DELFI, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...

Lietuvė siūlo megztinius už 260 eurų, bet priežastis privers nubraukti ašarą (126)

Jei užsuktumėte į šiomis dienomis sostinėje vykstančią mados mugę „Fashion Bazaar“,...

Pirštus apsilaižys kiekvienas: vištienos petukai su skaniausiu barbekiu padažu video receptas

Šis patiekalas tiek paprastas, kiek ir skanus. Visa paslaptis – lipnus barbekiu ir medaus padažas...

Prezidento posto siekiantis Juozaitis įvardijo, ko imtųsi ir kokios ministerijos valdymą perimtų (680)

Viena iš svarbiausių prezidento funkcijų – suteikti šaliai vilties, sako kandidatas į...

Krizės nuojauta jau kamuoja dalį Lietuvos verslininkų (142)

Verslo, ypač eksportuojančio, nuotaika gali gan gerai atskleisti galimus ekonominio aktyvumo...

„Žalgiris“ prieš „Fenerbahče“: rungtynės, kurių nenorėtų prisiminti ne tik Šaras, bet ir Darjušas (3)

„Halėje visada sunku, ypač man. Stengsiuosi žaisti kaip visada, o kaip seksis – velnias...