aA
Nors vasaros laisvalaikio malonumai netruks pasibaigti, dviračių entuziastai dar keletą mėnesių neskubės slėpti savo transporto priemonių.
Patarimai dviratininkams: ką daryti, kad dviratis tarnautų kuo ilgiau
© DELFI / Tomas Vinickas

Keičiantis sezonui „Velomaratonas“ primena, kad dviratį, kaip ir automobilį, taip pat būtina pasitikrinti ir atitinkamai juos paruošti vėlyviems rudens pasivažinėjimams.

Pagal kelių eismo taisykles dviratininkams leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Baigiantis sezonui, paprasčiausius apžiūros darbus galime atlikti patys. Pradėti reikėtų nuo bendros dviračio būklės įvertinimo.

Dažnai važinėjantys dviratininkai jau įpratę apžiūrėti savo transporto priemonę, patikrindami pavarų perjungiklius, stabdžių kaladėles, vairą, ratų tiesumą, padangų slėgį, garso signalą. Jei pastebima kokių nors gedimų ar dviratis važiuodamas skleidžia įtartinus garsus, rekomenduotina jį nuvežti patikrinti dviračių remonto dirbtuvių meistrams.

Jei norime, kad dviratis tarnautų ilgiau, ypač svarbu jį reguliariai išvalyti. Jei dviratis turi amortizuojančią priekinę šakę arba užpakalinę pakabą, negalima leisti, kad ant jų amortizatorių kauptųsi purvas. Taip pat labai svarbu periodiškai nuvalyti dviračio grandinę, kad ant jos neatsirastų rūdžių, bei ją sutepti skystu tepalu. Ne paslaptis, kad didelė drėgmė ir temperatūros kaita neigiamai veikia dviračio chromuotas bei metalines detales, todėl dviratį geriausia laikyti patalpoje, kurioje nėra staigių temperatūros pokyčių.

Kelias savaime yra padidintos rizikos šaltinis jo naudotojams. Neatsakingas dalyvavimas kasdieniame eisme šią riziką dar padidina. Juk vairavimo sąlygas ir saugumą lemia ne vien kelių pralaidumas, bet ir transporto priemonių techninė būklė, o jos daugiausiai priklauso nuo mūsų pačių. Tik mandagumas, teisingumas ir protingumas mus apsaugos kelyje ir padės įveikti nenumatytas situacijas.

Sekmadienį vyksiančiame didžiausiame dviračių šventėje „Velomaratone“, visi dalyviai prieš išvažiuojantys į savo pasirinktas trasas „Velo Velo“ dviračių dirbtuvių palapinėje turės galimybę ne tik prisipūsti padangas, bet ir pasitikrinti dviračio techninę būklę, o prireikus – ir pasiremontuoti.

Tačiau artėjant tamsiajam metų periodui, „Velomaratono“ organizatoriai, bendradarbiaudami su „Nebūk briedžiu“ akcijos iniciatoriais, primena, kad svarbi ne tik dviračių techninė būklė, bet ir paties dviratininko matomumas.

Nuo šių metų liepos 1 d. įsigalioję Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai numato, kad nuo šiol važiuojant važiuojamąja kelio dalimi ryškiaspalvė liemenė su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje uždegtas baltas šviesos žibintas yra privalomi dienos metu, o sutems ir esant blogam matomumui privalomi ir šviesos žibintai, ir liemenės.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vakarinėje šalies dalyje ir dar viename rajone eismo sąlygas sunkina plikledis ir šarma (6)

Dėl plikledžio ir šarmos sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos vakarinėje šalies...

Kaip žiemą išvengti akumuliatorių problemų? (28)

Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta...

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi iki jų likus 30 metrų (4)

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos...

Kaip ir kur laikyti nenaudojamas padangas: jei norite jas išsaugoti, verta žinoti kelias taisykles (33)

Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai suka galvas ne tik dėl to, kaip greitai ir paprastai...

Eismo sąlygas trijuose rajonuose sunkina plikledis

Eismo sąlygas Tauragės, Alytaus ir Zarasų rajonuose sekmadienio rytą sunkina plikledis, pranešė...

Top naujienos

ES „Covid-19“ suvaldymo lyderė skaudžiai suklupo: to, kas vyksta dabar, neįsivaizdavo net juodžiausiuose scenarijuose (104)

Gruodžio pradžioje Airijoje pasibaigus šešias savaites trukusiam karantinui sergamumas...

Tūkstančiai saulės jėgaines įsirengusių gyventojų gavo didesnius tarifus: atsipirkimo neįmanoma prognozuoti (61)

Saulės jėgainė ant stogo planuojama ir dvidešimčiai metų į priekį, tačiau pirmieji...

Po policijos kratos paaiškėjo tamsios vilniečio paslaptys: jaučiau atsakomybę dėl savo vaikų (152)

Vilniaus policijos pareigūnų vizitas jaunos šeimos namuose kaip reikiant sutuoktiniams sukėlė...

Kaip šeši broliai ir jų liūtai sėjo siaubą visame regione: tyrėjai iki šiol nespėja skaičiuoti aukų (80)

Tai buvo šeimynėlė iš pragaro. Daugelį metų (iki praėjusios vasaros) broliai Kani savo...

Iš Dakaro ralio grįžo titulą laimėjęs Gelažninkas bei kiti Lietuvos lenktynininkai tiesioginė transliacija (34)

Šeštadienį apie 22:30 val. į Vilniaus oro uostą specialiu reisu grįžta 5-ios Lietuvos komandos,...

Pirmasis Astravo AE blokas atjungtas nuo tinklo (343)

Dėl įsijungusios apsaugos sistemos šeštadienį nuo elektros tinklo atjungtas pirmasis Astravo...

Kitokio sprendimo būti negalėjo: „Rytas“ po dar vieno fiasko atleido Kairį Gudelio komentaras (215)

Iš dviejų turnyrų – FIBA Čempionų lygos ir Citadele-Karaliaus Mindaugo taurės – per savaitę...

Netrukus Europos valgiaraščius užplūs vabalai: ES tarnyba uždegė žalią šviesą (253)

Vabzdžiai ką tik priropojo truputį arčiau europiečių lėkščių. Džiovintas geltonas didysis...

Naują knygelę vaikams pristatantis Selemonas Paltanavičius: man sako, galvoji ne taip, kaip visi suaugę žmonės (28)

Šitokio baltumo ir šitokio gražumo snieguoti rytai, kokius visi išvydome šią savaitę –...

Vilniuje – pirmoji šalčio auka: rastas mirtinai sušalęs vyras (127)

Šeštadienio vakarą, apie 20 val., Vilniuje, Agrastų g., prie elektros transformatorinės, rastas...