aA
Į Lietuvą atėjus kalendoriniam pavasariui, šilumos – ypač naktimis – dar kurį laiką tikėtis neverta. Geriausiu atveju termometro stulpelis rodys apie 0 laipsnių. Kelininkai tikina, kad tokia temperatūra jiems sukelia itin daug problemų, kadangi lemia besiformuojantį visų vairuotojų siaubą – plikledį.
Kombinuotas druskos barstytuvas
Kombinuotas druskos barstytuvas
© Kompanijos archyvas

Tačiau, kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, yra būdų, kaip, tausojant gamtą, su juo veiksmingai kovoti.

Druskos kalnai

Kaip tikina Tomas Samulionis, įmonės „Alwark“ Komunalinės technikos padalinio vadovas, paprastai Lietuvoje, nepriklausomai nuo lauko temperatūros, kelininkai naudoja įprastus druskos barstytuvus, kurie ant kelio dangos beria sudrėkintą druską.

„Barstoma druska papildomai drėkinama druskos tirpalu. Drėgmė suaktyvina jos veikimą – jei druska būtų sausa, prireiktų daug laiko, kol ji pradėtų veikti, be to, ją labai lengvai nupūstų vėjas arba automobilių sukelti oro gūsiai. Dėl šios priežasties kelių priežiūrai sunaudojami itin dideli druskos kiekiai, kurie daro neigiamą poveikį aplinkai: ardo kelių dangą, kenkia automobiliams, augalams, gruntiniam vandeniui“, – teigia T. Samulionis.

Kaimynų patirtis

Kaimyninėje Estijoje Talino ir Tartu miestų kelius prižiūrintys kelininkai sako, kad jų šalyje, jei temperatūra nenukrenta žemiau nei -7 laipsniai, plikledžiui įveikti dažniausiai naudojamas tik druskos tirpalas.

„Kai oro temperatūra laikosi apie 0 laipsnių arba krenta iki -6 laipsnių, drėgną kelių dangą gali vos per keletą minučių padengti ledas. Tokiu atveju, siekdami išvengti galimo plikledžio, imamės prevencinių veiksmų: laistome kelius kalcio chlorido (CaCl2) tirpalu. Tai ne tik ekonomiškai naudingiau, nes sunaudojama gerokai mažiau druskos, bet ir padeda tausoti gamtą bei kelius. Taip mažesnėmis sąnaudomis pasiekiame geresnį rezultatą ir užtikriname saugius kelius“, – aiškina Toomas Lauritsas, Estijoje veikiančios kelių priežiūros įmonės „Tanavapuhastuse AS“ pardavimų vadovas.

Tirpalo nauda

Anot T. Samulionio, tiek ekonominiu, tiek aplinkosauginiu aspektu, prižiūrint kelius efektyviau būtų naudoti kombinuotus druskos barstytuvus, kurie, jei temperatūra nenukrenta žemiau nei -7 laipsniai, gali naudoti vien tik druskos tirpalą, o laikantis didesniam šalčiui, gali berti druską ir ją drėkinti.

„Tirpalas apsaugo nuo plikledžio susidarymo, greičiau ištirpdo jau susidariusį ledą, ilgiau išlieka ant važiuojamosios kelio dangos, geriau pasiskirsto ir padeda sumažinti sunaudojamus druskos kiekius. Keičiantis klimato sąlygoms, kai žiemos tampa vis šiltesnės, Europoje, o ypač Skandinavijos šalyse, vis labiau populiarėja universalūs kombinuoti druskos barstytuvai, kurie gali berti sudrėkintą druską arba laistyti tik druskos tirpalą. Tuomet operatorius, atsižvelgdamas į oro temperatūrą, gali pasirinkti efektyviausią naudojimo būdą“, – sako „Alwark“ atstovas.

Naudojami ir vasarą

Pasak T. Samulionio, standartiniai barstytuvai yra naudojami tik žiemos laikotarpiu, tuo metu kombinuoti druskos barstytuvai veiksmingi ir šiltuoju metų laiku.

„Jie gali būti naudojami vasarą, siekiant mažinti dulkėtumą, laistyti žvyrkelius, drėkinti kelius, plauti kelio ženklus. Taip pat barstytuvo talpas galima naudoti kaip vandens talpyklas kelių remonto metu, mažinant kietųjų dalelių kiekį ore. Tiek miestas, tiek įmonė iš tokios technikos gauna daugiau naudos, ji išnaudojama efektyviau ir greičiau atsiperka“, – tikina T. Samulionis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (82)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Paaiškino vairuotojams, kaip elgtis tada, kai situacija, į kurią pakliuvo, neapibrėžta KET (10)

Nė nekyla abejonių, kad vairuotojai privalo laikytis visų numatytų Kelių eismo taisyklių ( KET...

Kylant įtampai dėl koronaviruso – pokyčiai viešajame transporte (25)

Nors Lietuvoje patvirtintų koronaviruso atvejų dar nėra, savivaldybės jau imasi veiksmų, kad...

Kokie ženklai išduoda, kad metas keisti automobilio valytuvus (19)

Geras matotumas – pagridinė saugaus eismo sąlyga, tačiau ne taip retai vairuotojai, stengdamiesi...

Pavasarine saule besidžiaugiantys vairuotojai pamiršta vieną pavojų

Pakankamai šilti orai šalies gyventojus lepino visą žiemą, o artėjant kalendoriniam pavasariui...

Top naujienos

Karščiuojantį vaiką po viešnagės Italijoje į ligoninę atvežusi mama pratrūko: pasibaisėjo tuo, kaip buvo elgiamasi (6)

Beveik para be ligoninės maisto, naktis su vaiku vienoje lovoje – tokiomis sąlygomis tenka laukti...

Iš patikros Kauno oro uoste pasijuokęs Messina ragino nebepanikuoti: gal išprotėjote? (141)

Ettore Messina skeptiškai vertina nervingą ažiotažą, kurį kelia nevaldomas koronaviruso...

JAV specialistas: pandemija neišvengiama ir ji bus skausminga gera žinia, kad koronavirusas gailestingas vaikams (32)

Tuščios mokyklų klasės, duris užvėrę restoranai ir pacientais užgrūstos ligoninės. Tokius...

Veryga pasakė, kodėl neleis tirtis savanoriškai ir kas neturėtų eiti į darbą (250)

Po ekstremalios situacijos paskelbimo visoje Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės, ketvirtadienį...

Gyvai / Vienos didžiausių baldų įmonių Lietuvoje vadovas: pinigai ir laimė – tokie sunkiai į vieną krūvą suplakami dalykai „Delfi“ laida „Atsakingas požiūris“

Šios savaitės Delfi laidos „ Atsakingas požiūris “ vedėjo, žurnalisto Rimvydo Valatkos...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (82)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Rūta Steponavičienė

Kodėl sveika meilė – toks retas reiškinys mūsų visuomenėje?

Meilės trokšta visi – nuo mažo vaiko iki senjoro, deja, šis gyvenimo variklis įneša daugiau...

Lietuvės laukė nemaloni staigmena darbo susitikime Taline: kolegės iš Latvijos atvyko su užsikrėtusiu žmogumi (96)

Šiandien buvo pranešta, kad Estijoje užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis. Buvo skelbiama,...

Nuo koronaviruso mirė buvęs Irano ambasadorius Vatikane (5)

Buvęs Irano ambasadorius Vatikane ir Egipte Hadi Khosrowshahi mirė nuo koronaviruso sukelto...

|Maža didelių žinių kaina