aA
Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir vienas kitas drąsuolis, nepabūgstantis vandens, kartais besiliejančio net ir virš kapoto. Neretai drąsa baigiasi tuo, kas neplanuota: automobilis springteli ir sustoja pačioje giliausioje vietoje. Pasirodo, gedimo įmanoma išvengti net tada, kai vanduo jau veržiasi į automobilio saloną.
Įkaitusį Vilnių nuplovė liūtis
© DELFI / Karolina Pansevič

Pirma taisyklė, kuria turėtų vadovautis visi vairuotojai, tai pamėginti apsemtą gatvės ruožą apvažiuoti aplinkiniais keliais.

Turite įamžinę liūties padarinių? Laukiame jūsų laiškų e. paštu auto@delfi.lt. Jei domina automobilių, motociklų ir eismo aktualijos, kviečiame prisijungti prie DELFI Auto gerbėjų „Facebook“ tinkle!

„Jeigu tokios galimybės nėra, tada būtina įvertinti balos gylį. Pasižiūrėkite į gatvės stulpelius, ženklus, atitvarus. Jei įmanoma, pasinaudokite šaligatvio borteliu, kad automobilis būtų aukštėliau. Ir judėkite tokiu greičiu, kad kiltų kuo mažesnė priešpriešinė banga. Svarbiausia, jei pradėjote važiuoti – nebestokite“, – pabrėžė Andžej Ostrovski, automobilių remonto dirbtuvių „Melga“ padalinio vadovas.

Jam pritaria ir saugaus eismo specialistas, vairavimo mokytojas, VšĮ „Amplius LT“ vairavimo mokyklos vadovas, Artūras Pakėnas. Pasak jo, jei neįmanoma išvengti važiavimo per gilią balą, tą daryti reikėtų 1-2 pavara, kuo lėčiau. Tiesa, instruktorius balos gylį siūlo pasimatuoti ir žvilgtelint į kitus eismo dalyvius – taip įvertinti, kiek teks sušlapti, bus lengviau.

DELFI primena, kad pasitikrinti, kokias sostinės vietas geriausia aplenkti siaučiant stipriai liūčiai, galite šiame žemėlapyje.

Dažniausiai patvinstančių vietų Vilniuje žemėlapis
Dažniausiai patvinstančių vietų Vilniuje žemėlapis
© DELFI

Vieno atsakymo nėra

Pasak A. Ostrovski, vienareikšmiškai pasakyti, kada lengvajam automobiliui bala per gili, sudėtinga, mat viskas priklauso nuo to, kokios konstrukcijos automobilis.

„Paprasčiausiai, kiekvieno automobilio oro paėmimo angos yra sukonstruotos skirtingame aukštyje. Štai BMW – itin žemai, „Audi“ kiek aukščiau, o „Range Rover“ nebaisus ir beveik metro gylis“, – komentavo žinovas.

Tačiau mitas, kad tik per automobilio oro įsiurbimo angas į agregatus patekęs vanduo gali pakenkti balą įveikusiam automobiliui. Ne ką pigesnis remontas lauks tuo atveju, jei bus „užpilti“ elektroniniai valdymo blokai, elektros instaliacijos elementai, kurie ilgainiui gali imti oksiduotis.

Šias sistemas, pabrėžia technikos žinovas, būtina patikrinti net ir tada, jei jokių požymių, kad įveikus balą kažkas sugedo, nėra.

Užvesti ar gesinti?

Pašnekovas sako, kad pirmieji ženklai, jog kažkurie automobilio komponentai sušlapo, labai akivaizdūs.

„Variklis gali pradėti netolygiai dirbti arba apskritai užgesti. Jei vanduo patenka ant valdymo blokų, gali užsidegti kontrolinės įvairių sistemų lemputės, įspėjamieji signalai, kartais – netgi nustoti veikti tam tikri elektros mazgai“, – aiškino A. Ostrovski.

Įkaitusį Vilnių nuplovė liūtis
Įkaitusį Vilnių nuplovė liūtis
© DELFI / Karolina Pansevič

Jis pabrėžia, kad jeigu jau taip nutiko, kad vairuotojas įstrigo spūstyje ir esamoje vietoje ėmė staiga kilti vanduo, protingiausia būtų tiesiog užgesinti automobilio variklį ir laukti, kol vanduo atslūgs.

„Jeigu variklis užgeso, didelė tikimybė, kad jo užvesti nepavyks. Tad pirmiausia toks automobilis turėtų būti ištrauktas iš vandens, išdžiovintas ir tik tada jį galima mėginti užvesti“, – aiškino specialistas.

Jei, visgi, užvesti sušlapusio automobilio nepavyksta, tada reikia kreiptis į remonto dirbtuves, kur bus patikrintos žvakės, drėgmės pasekmės oro sistemoje ir kiti mazgai.

Tuo atveju, jei automobilis buvo apsemtas tada, kai nebuvo užvestas, užvesti jo variklį rekomenduojama tik tada, kai atslūgsta vanduo. Svarbiausia, pabrėžia A. Ostrovski, įsitikinti, kad transporto priemonės oro paėmimo sistemoje nėra vandens.

„Tą padaryti galima paprastai – išimti oro filtrą ir patikrinti, ar jis sausas“, – patarė ekspertas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eismo sąlygas Tauragės apskrityje sunkina rūkas

Trečiadienio rytą eismo sąlygas Tauragės apskrityje sunkina rūkas, įspėja Automobilių...

Suskaičiavo, kiek žiemą kelyje sutaupytų minučių gali kainuoti gyvybę (25)

Pirmųjų šių metų savaičių eismo įvykių statistika – itin niūri, mat keliuose jau žuvo 15...

Keliuose yra slidžių ruožų (1)

Pagrindinių kelių dangos Lietuvoje antradienio rytą yra su sniego provėžomis, vietomis padengtos...

Vairuotojai perspėjami saugotis plikledžio, ypač Kauno ir Vilniaus apskričių bei Vilkaviškio rajono keliuose (8)

Pirmadienio rytą pagrindinių kelių dangos Lietuvoje daugiausia šlapios, vietomis padengtos puriu...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves (10)

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Top naujienos

Prieštaringa apklausa: įvardija didžiausią šalies priešą, nori jį bausti ir draugauti (411)

Kurią valstybę lietuviai įvardija kaip draugiškiausią, o kurią - kaip priešiškiausią? Koks...

„Vaučerių“ sistema: teks gerai paieškoti, kur bus galima jais atsiskaityti (133)

Žemės ūkio ministerijos paruoštame elektroninių kuponų įstatymo projekte numatyta, kad...

„Revolut” vadovo atviras laiškas: istorija apie mus kuriama klaidingais teiginiais ir nesusijusiais faktais (23)

„ Revolut ” duomenų serverius turi tik Europos Sąjungoje ir Jungtinėje Karalystėje , tik...

Nelaimė Šiauliuose: nuo gripo komplikacijų mirė moteris (5)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro ( ULAC ) duomenimis, nuo gripo Šiauliuose mirė moteris. Tai...

Buvęs žalgirietis Packas iki šiol jaučia apmaudą dėl Arvydo Sabonio sprendimo specialiai Krepšinis.lt iš Londono (3)

Robertas Packas savo gyvenime pakeitė daugybę komandų. Treneriu per pastaruosius 10 metų...

Kokia dar krizė? Davoso milijardierių turtai auga be sustojimo (110)

Pasaulinis elitas, atvykstantis į Davosą, yra turtingesnis nei bet kada.

Susipliekė dėl 21 proc. PVM: ar ne laikas jį mažinti (160)

Šiemet sukako dešimt metų, kai Lietuvoje taikomas Andriaus Kubiliaus vyriausybės „laikinai“...

Laurinavičius: „Revolut“ nuo pradžios iki galo susijęs su Kremliumi (51)

Prieš mėnesį pirmoji Europoje Lietuva suteikė specializuoto banko licenciją bendrovei „ Revolut...

Laukti eilėje pasiūlė 4 metus – specialistė patarė, kaip tokiu atveju elgtis: tūkstančiai galėjo apie tai nežinoti (20)

10-mečio berniuko mama socialiniame ieškojo pagalbos: norėjo sūnui įgyti dantų plokšteles ir...

Barselonos gatves užblokavo dėl pavėžėjų įpykę taksistai: jei reikės, stovėsim čia ir metus specialiai DELFI iš Ispanijos (35)

Kone savaitę Ispaniją kamuoja taksi vairuotojų streikas . Įniršio kupinas judėjimas, nukreiptas...