aA
Kasdien fiksuojama dešimtys smulkių eismo įvykių, kurių metu padaroma nedidelė žala automobiliams. Kaip pažymi draudimo benrovės „Ergo Lietuvoje“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, ypač dažnai tokių incidentų pasitaiko rytinio bei vakarinio piko metu, kai keliuose suintensyvėja eismas. Nepaisant nedidelių nuostolių, tokios avarijos gali smarkiai sugadinti nuotaiką, ypač – jei vėliau neteisingai užpildoma eismo įvykio deklaracija. Ekspertas patarė, kaip minėtose situacijose išvengti nesklandumų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Kas vyksta Kaune

R. Bieliausko teigimu, techninių eismo įvykių kreivė į viršų ima kilti vos tik pradėjus prastėti vairavimo sąlygoms. Tada vairuotojai dar nebūna prisitaikę prie pokyčių, o koją dar labiau pakiša koncentracijos stoka prie vairo.

„Atėjus rudeniui, gausėjant krituliams, kelio danga būna slidesnė, matomumas tampa prastesnis. Visas šis kompleksas kartu su žmogiškaisiais faktoriais, pavyzdžiui, atidumo stoka tampa nelaimių priežastimi. Juk smulkioms avarijoms įvykti net nereikia didelio greičio“, – pabrėžė specialistas.

Pavojus tyko ir gatvėse, ir kiemuose

Anot draudiko atstovo, tikimybė įvykti avarijai išauga ten, kur yra didesnė automobilių koncentracija: pagrindinėse miesto gatvėse, judriose sankryžose, automobilių stovėjimo aikštelėse, degalinėse ar daugiabučių kiemuose.

„Tokio pobūdžio avarijos dažnai įvyksta, kai vienas iš dalyvių tiesiog nepastebi kito automobilio ar nepaiso saugumo. Jei kai kuriais atvejais, tarkime, nepažiūrima į veidrodėlius ir neapsidairoma, tai kitąkart nesilaikoma saugaus atstumo, nežiūrima į kelio ženklus ar pamirštama apie tokius KET punktus kaip dešinės rankos taisyklė“, – vardijo R. Bieliauskas.

Anot draudiko atstovo, dažniausiai eismo įvykių deklaracijose pateikiami smulkūs įvykiai – nubrėžti buferiai, įlenktos durelės, išdužę žibintai.

Patarė, kaip teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją po smulkios avarijos
© Kas vyksta Kaune

Deklaracijos – su klaidomis

Ekspertas pastebi, kad įvykus avarijai vairuotojams vis dar iššūkiu išlieka tinkamas incidento įforminimas.

„Tenka pripažinti, kad vis dar nemažas procentas mums pateikiamų eismo įvykio deklaracijų būna užpildyta su klaidomis. Tai smarkiai apsunkina žalos atlyginimo procesą, o kartais viskas netgi gali persikelti į teismą“, – teigė R. Bieliauskas.

Kad būtų išvengta netikėtumų, draudiko atstovas rekomendavo atidžiai sekti deklaracijos instrukcijas ir pateikti būtent tuos duomenis, kurių prašoma.

„Aiškiai nurodykite prašomas detales, ypač atidžiai užpildykite tas grafas, kur reikia įvardyti kaltininką ir nukentėjusįjį. Svarbu, kad deklaracijoje visi avarijos dalyviai pasirašytų“, – tęsė ekspertas.

Kaip primenė R. Bieliauskas, jei įvykus avarijai niekas iš žmonių nenukentėjo, nebuvo apgadintas trečiųjų šalių turtas ir yra sutariama dėl eismo įvykio aplinkybių, į incidento vietą policijos pareigūnų kviesti nereikia. Taip pat vairuotojai turi galimybę taupyti ir savo laiką, kai reikia nustatyti patirtą žalą.

„Tą galima padaryti išmaniuoju telefonu, pasinaudojus „Ergo Smart“ paslauga. Šiemet tokia galimybe jau pasinaudojo daugiau nei 4,5 tūkstančio vairuotojų“, – aiškino draudiko atstovas. Anot jo, tokie sprendimai padeda sumažinti ir klaidų riziką, mat deklaracijos pildymas – paprastesnis.

Patarė, kaip teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją po smulkios avarijos
© Kas vyksta Kaune

Dėmesys į kelią

Vairuotojams R. Bieliauskas patarė visuomet susikoncentruoti į kelią bei neužsiimti pašaliniais veiksmais prie vairo. Dar atidesni eismo dalyviai turėtų būti anksti ryte ar temstant, piko valandomis, kai gatvėse daugiau transporto priemonių.

„Atminkite, kad skubėjimas ir vairavimas yra du nesuderinami dalykai. Sutelkite dėmesį į tai, kas vyksta aplinkui, o svarbiausia – neviršykite greičio bei laikykitės saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių“, – patarė ekspertas.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, taip pat svarbu stebėti kelio ženklus ir atsargiai manevruoti ankštesnėse erdvėse, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėse ar degalinėse.

„Net jei jūs puikiai mokate eismo taisykles, tai dar nereiškia, kad ir kiti jas moka. Būtent dešinės rankos taisyklės taikymas neretai pakiša koją, todėl kelyje pagalvokite ne tik apie save, bet ir apie kitų elgesį ir galimus veiksmus“, – sakė R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(25 žmonės įvertino)
2.6400

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (41)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (5)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (29)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Top naujienos

Kaip lietuvis ruošiasi transformuoti didžiųjų iššūkių drebinamą NATO? (35)

Būrio vadas, vieno didžiausio tarptautinio banko viceprezidentas, viceministras, o dabar vienas...

Lietuviai atsakė, kokį nekilnojamo turto mokestį mokėtų (25)

Gyventojai sako nepritariantys visuotiniam nekilnojamo turto (NT) mokesčio įvedimui ir tikina, kad...

Artinasi žiema: jau šią savaitę prasidės orų permainos (21)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šiltąjį ciklono sektorių. Padangė išliks debesuota, tik...

Vertingi Sujetos patarimai mitybai: jais pasinaudoję būsite kur kas sveikesni (1)

Jeigu žmogus per visą parą negali surasti nei vienos valandos sportui – kažkas tikrai yra labai...

Sunkios ligos kamuojamas Jurgis atsidūrė beviltiškoje padėtyje: nežinau, ką man reiks pasakyti savo dukrai (171)

„Laivas skęsta, bet mane išmetė pirmąjį“, – laidoje „ DELFI diena “ sakė cukriniu...

Justinas Jarutis – atvirai apie alkoholio sukeltas bėdas ir psichologo pagalbą: po visko man būdavo žiauriai gėda

Dainininkas, roko grupės „ Freaks on Floor“ lyderis Justinas Jarutis džiaugiasi sėkminga...

Macronas ir Merkel įtraukti į naują šaltąjį karą (2)

„Technologinis suverenumas“ yra vienas iš šiais laikais madingesnių terminų, reiškiantis...

Šis pasaulio pabaigos lėktuvas turėjo atlaikyti net atominę ataką, tačiau jį pražudė – paukštis (2)

Štai kaip atrodo tikrų tikriausia gėda. JAV laivyno vadinamasis pasaulio pabaigos lėktuvas, esą,...

Kiek degalų per valandą sunaudodavo sovietiniai traktoriai (9)

Daugelis prisiekusių automobilistų, prisimindami gūdų sovietmetį, būtinai atkreipia dėmesį į...

3 priežastys, kodėl visada reikia išskalbti naujus drabužius

Iš parduotuvės parsinešėte naują suknelę, kelnes ar apatinį trikotažą. Nepatingėkite prieš...