aA
Kasdien fiksuojama dešimtys smulkių eismo įvykių, kurių metu padaroma nedidelė žala automobiliams. Kaip pažymi draudimo benrovės „Ergo Lietuvoje“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, ypač dažnai tokių incidentų pasitaiko rytinio bei vakarinio piko metu, kai keliuose suintensyvėja eismas. Nepaisant nedidelių nuostolių, tokios avarijos gali smarkiai sugadinti nuotaiką, ypač – jei vėliau neteisingai užpildoma eismo įvykio deklaracija. Ekspertas patarė, kaip minėtose situacijose išvengti nesklandumų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Patarė, kaip teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją po smulkios avarijos
© Kas vyksta Kaune

R. Bieliausko teigimu, techninių eismo įvykių kreivė į viršų ima kilti vos tik pradėjus prastėti vairavimo sąlygoms. Tada vairuotojai dar nebūna prisitaikę prie pokyčių, o koją dar labiau pakiša koncentracijos stoka prie vairo.

„Atėjus rudeniui, gausėjant krituliams, kelio danga būna slidesnė, matomumas tampa prastesnis. Visas šis kompleksas kartu su žmogiškaisiais faktoriais, pavyzdžiui, atidumo stoka tampa nelaimių priežastimi. Juk smulkioms avarijoms įvykti net nereikia didelio greičio“, – pabrėžė specialistas.

Pavojus tyko ir gatvėse, ir kiemuose

Anot draudiko atstovo, tikimybė įvykti avarijai išauga ten, kur yra didesnė automobilių koncentracija: pagrindinėse miesto gatvėse, judriose sankryžose, automobilių stovėjimo aikštelėse, degalinėse ar daugiabučių kiemuose.

„Tokio pobūdžio avarijos dažnai įvyksta, kai vienas iš dalyvių tiesiog nepastebi kito automobilio ar nepaiso saugumo. Jei kai kuriais atvejais, tarkime, nepažiūrima į veidrodėlius ir neapsidairoma, tai kitąkart nesilaikoma saugaus atstumo, nežiūrima į kelio ženklus ar pamirštama apie tokius KET punktus kaip dešinės rankos taisyklė“, – vardijo R. Bieliauskas.

Anot draudiko atstovo, dažniausiai eismo įvykių deklaracijose pateikiami smulkūs įvykiai – nubrėžti buferiai, įlenktos durelės, išdužę žibintai.

Patarė, kaip teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją po smulkios avarijos
© Kas vyksta Kaune

Deklaracijos – su klaidomis

Ekspertas pastebi, kad įvykus avarijai vairuotojams vis dar iššūkiu išlieka tinkamas incidento įforminimas.

„Tenka pripažinti, kad vis dar nemažas procentas mums pateikiamų eismo įvykio deklaracijų būna užpildyta su klaidomis. Tai smarkiai apsunkina žalos atlyginimo procesą, o kartais viskas netgi gali persikelti į teismą“, – teigė R. Bieliauskas.

Kad būtų išvengta netikėtumų, draudiko atstovas rekomendavo atidžiai sekti deklaracijos instrukcijas ir pateikti būtent tuos duomenis, kurių prašoma.

„Aiškiai nurodykite prašomas detales, ypač atidžiai užpildykite tas grafas, kur reikia įvardyti kaltininką ir nukentėjusįjį. Svarbu, kad deklaracijoje visi avarijos dalyviai pasirašytų“, – tęsė ekspertas.

Kaip primenė R. Bieliauskas, jei įvykus avarijai niekas iš žmonių nenukentėjo, nebuvo apgadintas trečiųjų šalių turtas ir yra sutariama dėl eismo įvykio aplinkybių, į incidento vietą policijos pareigūnų kviesti nereikia. Taip pat vairuotojai turi galimybę taupyti ir savo laiką, kai reikia nustatyti patirtą žalą.

„Tą galima padaryti išmaniuoju telefonu, pasinaudojus „Ergo Smart“ paslauga. Šiemet tokia galimybe jau pasinaudojo daugiau nei 4,5 tūkstančio vairuotojų“, – aiškino draudiko atstovas. Anot jo, tokie sprendimai padeda sumažinti ir klaidų riziką, mat deklaracijos pildymas – paprastesnis.

Patarė, kaip teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją po smulkios avarijos
© Kas vyksta Kaune

Dėmesys į kelią

Vairuotojams R. Bieliauskas patarė visuomet susikoncentruoti į kelią bei neužsiimti pašaliniais veiksmais prie vairo. Dar atidesni eismo dalyviai turėtų būti anksti ryte ar temstant, piko valandomis, kai gatvėse daugiau transporto priemonių.

„Atminkite, kad skubėjimas ir vairavimas yra du nesuderinami dalykai. Sutelkite dėmesį į tai, kas vyksta aplinkui, o svarbiausia – neviršykite greičio bei laikykitės saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių“, – patarė ekspertas.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, taip pat svarbu stebėti kelio ženklus ir atsargiai manevruoti ankštesnėse erdvėse, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėse ar degalinėse.

„Net jei jūs puikiai mokate eismo taisykles, tai dar nereiškia, kad ir kiti jas moka. Būtent dešinės rankos taisyklės taikymas neretai pakiša koją, todėl kelyje pagalvokite ne tik apie save, bet ir apie kitų elgesį ir galimus veiksmus“, – sakė R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(28 žmonės įvertino)
2.7143

Kaune pradedama taikyti sugriežtinta lengvatų už automobilio parkavimą kontrolė

Kauno miesto tarybai liepą sugriežtinus automobilių stovėjimo kontrolės tvarką, rengiamasi...

Ekspertai paneigė mitą: tirštesnė alyva – nereiškia geresnė

Tinkama automobilio priežiūra neatsiejama nuo kokybiškos variklio alyvos naudojimo. Nors šiandien...

Vasarinis automobilio paslydimas ant balos – baisesnis už slydimą plikledžiu

Akvaplanavimas – vienas pavojingiausių reiškinių, su kuriuo gali susidurti vairuotojai. Jis...

Vairavimo instruktorius papasakojo apie svarbią taisyklę pasivijus lėtai važiuojantį transportą: vienu atveju galite kirsti ištisinę (3)

Vasara – atostogų metas, todėl nenuostabu, jog net ir darbo dienomis užmiesčio keliuose...

Vilniečiai prakalbo apie dar vieną problemą Žvėryne: savivaldybė rajoną pavertė didele automobilių stovėjimo aikštele

Automobilių stovėjimas – jautri tema, ne tik tada, kai kalbama apie didesnius stovėjimo...

Top naujienos

Skandalingoji ataskaita dėl Ukrainos Rusijai visiškai atlaisvino rankas: civiliams iškilo dar didesnė grėsmė

Nusistebėjimas, pyktis ir pažadai nutraukti finansinę paramą „Amnesty International“, o taip...

Paaiškino, kodėl Lietuva artimiausiu metu netaps robotizacijos lyderė: mūsų pramonės ne toks charakteris

Vis garsiau kalbama, kad Lietuvos verslui, norinčiam išlikti konkurencingu, neišvengiamai būtina...

Karo ekspertai: svarbaus miesto šturmas darosi vis labiau tikėtinas (3)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, per...

Profesorius – apie ypač klastingą būklę: vos kelias sekundes trunkantys sutrikimai gali baigtis ir insultu

Širdies ritmo sutrikimai , panašu, kad kamuoja ne vieną Lietuvos gyventoją. Tai paliudijo ir LSMU...

Ukraina: sulaikyti užpuolikai, planavę nužudyti ministrą

Ukrainos saugumo tarnyba skelbia užkirtusi kelią pasikėsinimui nužudyti gynybos ministrą...

Pareigūnai papasakojo, už ką dažniausiai lietuviai netenka teisės vairuoti: tokių kasmet – dešimtys tūkstančių

Saugaus eismo ekspertai ir pareigūnai dažnai primena, kad vairuotojai turėtų vairuoti saugiai...

Žemaitijoje užaugina tokį arbūzų derlių, nuo kurio raibsta akys: dėl vienos gudrybės gali sverti ir 10 kilogramų

Nors arbūzai gali skambėti egzotiškai, tačiau Lietuvos soduose tai nėra retas reiškinys....

Profesionalus operatorius pasakė, kokį telefoną rinktis norint geriausių kadrų: išklojo savo TOP5

„Ne telefonas fotografuoja, fotografuojame mes, žmonės, kurie laikome tą telefoną“, –...

Dmitrijus Gordonas parodė savo gražuolę žmoną: romantiška akimirka sulaukė gausių internautų liaupsių (3)

Dmitrijus Gordonas nėra tas, kuris dažnai viešintų savo asmeninio gyvenimo akimirkas, todėl...

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (4)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.