aA
Praėjusią savaitę pradėjęs tirpti sniegas jau spėjo pridaryti nemažai žalos automobilių savininkams dėl duobėse apgadintų transporto priemonių. Kaip rodo daugiametė statistika, didžiausia tikimybė patirti nuostolių įvažiavus į duobę kelyje yra būtent atlydžio pradžioje, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Kelio duobės
Kelio duobės
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Nors duobių keliuose sezonas Lietuvoje tik prasideda, formuotis jos pradeda sulig pirmaisiais šalčiais, kai kritulių patenka į asfalto įtrūkius. Šaldamas vanduo plečiasi ir suardo kelio dangą, o aktyviai lopyti duobes pradedama tik atšilus orams. Tad jau galime prognozuoti, kad šiais metais daugiausiai įvykių keliuose dėl duobių bus vasario–balandžio mėnesiais“, – teigia draudimo bendrovės „If“ Transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.

Dažniausiai dėl duobių keliuose nukenčia automobilio padangos ir ratlankiai, lūžta pakabos dalys. Kiek rečiau apgadinami buferiai, dugno apsaugos detalės, degalų bakai, išsiskleidžia oro pagalvės. Priklausomai nuo aplinkybių, vidutiniškai žala gali siekti nuo 100 iki 2 tūkst. eurų. Didžiausių nuostolių dėl duobių kyla, kai po smūgio prireikia remontuoti kėbulą.

Kur kreiptis tokiais atvejais?

Apgadinus automobilį duobėje labiausiai gelbsti „Kasko“ draudimas – tokiu atveju reikia kreiptis tiesiai į draudimo bendrovę.

Jeigu skiriamaisiais ženklais nepažymėtos duobės išvengti vis dėlto nepavyksta ir automobilis apgadinamas, rekomenduojama kreiptis į policiją, kad būtų nustatytos įvykio aplinkybės, nubraižyta įvykio schema, duobės vieta, jos skersmuo ir gylis.

Jeigu konstatuojama, kad vairuotojas negalėjo išvengti kliūties, kaltė dėl tokio įvykio tenka savivaldybei ar kelią administruojančiai įmonei. Tačiau pagal teismų praktiką kartais dalis kaltės dėl įvažiavimo į duobę gali tekti ir vairuotojui, todėl vairuotojams reikia būti ypač atidiems.

Įmanoma apsisaugoti

Didžiausia rizika smarkiai apgadinti automobilį duobėje kyla pirmosiomis atlydžio dienomis, kai sparčiai tirpstantis sniegas užtvindo besiveriančias duobes ir jų tiesiog nematyti.

„Tokiomis dienomis patariame sumažinti įprastą važiavimo greitį, ypač atsargiai įveikti apsemtus kelio ruožus ir stengtis būti itin dėmesingiems“, – sako D. Trimonis.

Ekspertas įspėja, kad staiga keisti važiavimo kryptį dėl duobės itin pavojinga, nes kyla grėsmė susidurti su kitu automobiliu, todėl pastebėjus duobę patariama kuo labiau sumažinti važiavimo greitį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
2.6154

Išsiaiškino, kas mobiliuoju prie vairo naudojasi dažniausiai: lietuvių rezultatai nustebino (6)

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc....

Paaiškino, kokios taisyklės galios į viešąjį transportą grįžtantiems keleiviams

Viešuoju transportu kiekvieną savaitę juda vis daugiau keleivių, o Vilnius rūpinasi jų saugumu....

Trys įspėjimai apie nelygų kelią: kaip elgtis, kai pamatote vieną iš jų (10)

Įvairūs kelio nelygumai gali lemti ne tik automobilio techninius gedimus, tačiau net ir skaudžiai...

Kaip atpažinti, kada metas pasikeisti automobilio valytuvus naujais (5)

Automobilio priekinio stiklo valytuvai yra vienas labiausiai apkraunamų ir greičiausiai...

Paaiškino, ką daryti, jeigu kelyje išsikrovė hibridinis automobilis: tempti ar bandyti užvesti? (90)

Įstrigti kelio pašonėje išsikrovus akumuliatoriui ar pasibaigus degalams yra ne vieno vairuotojo...

Top naujienos

Korupcijos ir dopingo lizdas: pasauliniu mastu demaskuoti sunkiosios atletikos užkulisiai (12)

Kanados profesorius Richardas McLarenas, atlikęs pagrindinį vaidmenį narpliojant Sočio olimpiados...

Iš ligoninės pabėgusi pensininkė Vanda sako, kad tai priminė košmarą: jie mane gaudė ir nenorėjo išleisti (149)

Lietuvoje – kažkoks keistas bėgimo iš ligoninių sezonas. Pacientai vis dažniau patys...

Žiniasklaida: Sutkaus byloje STT į apklausas vieną po kito kviečia Seimo narius (14)

Teisėsaugai atliekant tyrimą dėl galimo neteisėto poveikio teisėkūrai, Specialiųjų tyrimų...

Po 6 metų studijų LSMU – studentus nuliūdinęs sprendimas: mums tereikėjo paprasto žmogiškumo (72)

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas ( LSMU ) moka stebinti savo studentus – paaiškėjo, jog...

Išvados iš karantino neįvedusios Švedijos (183)

Mokslininkas, pasiūlęs prieštaringai vertinamą Švedijos „Covid-19“ strategiją, teigia, kad...

Garsaus astronomo gyvenimas buvo itin spalvingas: augintinis briedis nustipo padauginęs alkoholio (6)

Tycho Brahe – vienas iškiliausių astronomų. Šis 1546–1601 metais gyvenęs danų didikas buvo...

Aludaris Viršilas apie netikėtai užklupusius sunkumus: į valstybės kišenę nusprendėme nelįsti (28)

Jeigu vis dar tikite pasakomis, tai seniai seniai buvo tokie laikai, kai vyrai alų, midų gėrė, kad...

Seksualinis intelektas: ir šioje sferoje galima įvardinti pažangiuosius bei atsilikusius (5)

Nuo ko priklauso mūsų seksualumas? Mokslininkai į jį siūlo pažiūrėti pro naują prizmę,...

|Maža didelių žinių kaina