Vairuotojai žieminių ar universalių padangų į vasarines neturėtų keisti dar visą kovo mėnesį, nes tai numatyta Kelių eismo taisyklėse, primena Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. Jo teigimu, nesilaikant šio nurodymo, gali būti panaikintas techninės apžiūros galiojimas.

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Tiek automobiliai, tiek motociklai turėtų būti eksploatuojami su universaliomis arba žieminėmis padangomis.

„Tai nėra atsitiktinis reikalavimas. Pasižiūrėjus į kitų šalių praktiką, dauguma jų numato reikalavimą, kad žiemos metu (ypač Skandinavijos šalys) privalu dėvėti žiemines (Skandinavijos šalyse dar griežčiau – dygliuotas) padangas. Lietuvoje numatyta, kad reikia turėti arba žiemines, arba universalias padangas. Šis reikalavimas numatytas tam, kad eismo dalyviai būtų saugesni“, – sako V. Pumputis.

Jo teigimu, žieminės padangos yra efektyviausios, esant neigiamai temperatūrai ir teigiamai temperatūrai iki 15 laipsnių šilumos. Ekspertas aiškina, kad vasarinės padangos skiriasi tuo, jog guma, iš kurios jos pagamintos, yra kietesnė. Taigi esant temperatūrai, artimai nuliui, sukibimas su keliu tampa prastesnis ir stabdymo kelias pailgėja. Grėsmė saugumui, pasak V. Pumpučio, kyla ir tada, kai automobilio tempiama priekaba yra su vasarinėmis padangomis.

„Automobilis „apautas“ žieminėmis padangomis, o priekaba – vasarinėmis. Kas vyksta, kai staigiau paspaudžiamas stabdžio pedalas, o kelias slidus? Atsitinka taip, kad priekaba praranda stabilumą ir užsisuka link automobilio. Dėl to ir numatyta, kad ant priekabos ašies taip pat turi būti sumontuotos universalios ar žieminės padangos“, – aiškina saugaus eismo ekspertas.

V. Pumputis atkreipia dėmesį, kad jau savaitės pabaigoje ir kitos savaitės pradžioje orų tinklalapiai prognozuoja neigiamą oro temperatūrą ir lietų, todėl žieminės padangos tebėra reikalingos.

„Taip, artėja pavasaris, keičiasi orai, vis daugiau saulėtų dienų, bet prognozuoti, kada bus tas laikas, kai tikrai galima pasikeisti padangas, sunku. Įvertinta daugiametė temperatūra ir pasirinktas laikas iki balandžio 1 d. Juo labiau kad padangų dilimas pastebimas tik tada, kai temperatūra aukštesnė kaip 15 laipsnių šilumos“, – pabrėžia V. Pumputis.

Anot eksperto, eismo įvykiui įvykus iki balandžio 1 d., jei automobilis nebuvo su žieminėmis ar universaliomis padangomis, gali kilti keblumų dėl žalos atlyginimo. Be to, jei netinkamų padangų eksploataciją užfiksuos policijos pareigūnai, gali būti panaikintas automobilio techninės apžiūros galiojimas.