Lietuvoje yra maždaug 300 asmenų ir bendrovių, nelegaliai tvarkančių eksploatuoti netinkamas transporto priemones. Ko reikia, kad šešėlyje dirbantys automobilių ardytojai legalizuotų savo veiklą?
Automobilių atliekos
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, norintiems pradėti vykdyti eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo veiklą, be įmonės įregistravimo ir kitų mokestinių prievolių tenka įvykdyti daug formalių aplinkosauginių reikalavimų.

Automobilių tvarkytojams būtina atlikti atranką dėl poveikio aplinkai vertinimo, gauti taršos leidimus ir tam pateikti veiklos bei veiklos nutraukimo draudimus. Tvarkytojai taip pat privalo gauti pavojingų atliekų tvarkymo licenciją, baigti pavojingų atliekų tvarkymo mokymus, registruotis atliekų tvarkytojų registre ir pan.

„Aplinkosauginių dokumentų sutvarkymas trunka nuo 6 iki 12 mėnesių ir kainuoja apie 3 tūkst. eurų. Mūsų nuomone, būtina mažinti administracinę naštą, nes kai kurie reikalavimai, kaip, pavyzdžiui, privalomas poveikio aplinkai vertinimas, yra pertekliniai“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Pasak jo, eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo veikla yra tipinė veikla, todėl būtina sukurti paprastas ir visiems suprantamas jos įteisinimo procedūras, kurioms įgyvendinti reikėtų skirti kur kas mažiau laiko.

„Administracinės naštos sumažinimas būtų viena iš paskatų nelegaliai dirbančiam verslui išlįsti iš šešėlio ir kartu su kitais automobilių ardytojais dirbti ir konkuruoti vienodomis sąlygomis. Kita vertus, būtina stiprinti šiame sektoriuje dirbančio verslo kontrolę“, – teigia V. Jankoitas.

Asociacijos duomenimis, Lietuvoje yra apie 300 ūkio subjektų, turinčių teisę vykdyti eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo veiklą. Dar tiek pat jų gali veikti nelegaliai. Vien ENTPTA pateikė kontrolės institucijoms informaciją dėl 80 galimų nelegalių ardytojų, su aktualiomis problemomis šiame sektoriuje buvo supažindinti Seimo Aplinkos komiteto ir Aplinkos ministerijos atstovai.

Nelegalūs automobilių ardytojai vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo ir plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir panašiai. Tokiu būdu teršiama aplinka, nemokami mokesčiai.

ENTPTA kartu su Gamintojų ir importuotojų asociacija (GIA) yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą. GIA organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos nepatenka į aplinką ir yra tinkamai sutvarkomos.

„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1,5 mln. transporto priemonių, o jų vidutinis amžius siekia 15 metų. ENTPTA skaičiavimais, kasmet Lietuvoje išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 20 proc. (10-12 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, šias atliekas būtina perdirbti.

Šiuo metu ENTPTA vienija 104 eksploatuoti ENTP tvarkančias įmones.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Siūloma keisti pažymėjimo išdavimo tvarką nepatyrusiems vairuotojams (70)

Lietuvos Respublikos Seime į registruotas Vidaus reikalų ministerijos siūlymas lengvinti...

Suskaičiavo, kuri užsienio šalis Lietuvos vairuotojams nesėkmingiausia

Lietuviai yra gana aktyvūs keliautojai ir dažnai į keliones išsiruošia savo transporto...

Atskleidė, kas labiausiai masina automobilių vagis (7)

Pagrindinis automobilių vagysčių objektas Lietuvoje – detalės, pastebi didžiausios šalyje ne...

Kviečia kauniečius išsakyti savo nuomonę apie eismą (2)

Kauno miesto savivaldybės užsakymu kuriamo darnaus judumo plano rengėjai artėjantį antradienį...

Po stichijos šėlsmo perspėjimas vairuotojams (3)

Specialistai sako, kad nors šiuolaikiniai automobiliai yra apsaugoti nuo drėgmės, praleistas...

Top naujienos

Orai: laukia kontrastų savaitė – po žiemos vėl grįš ruduo (5)

Iki savaitės vidurio šalyje numatomi žiemiški orai , kurie pažers aibę iššūkių: vyraus...

Nacionalinio vėžio instituto direktorius pataria, kas padės išvengti onkologinių ligų: 12 paprastų žingsnių (155)

Likdamas ištikimas bendrai Europos Sąjungos dvasiai norėčiau pasiūlyti savo idėją Lietuvai...

Laisvadienių kuriozai: jei pasiimsite 3, turėsite 10, ir tai ne vienintelė gera žinia (66)

Šių metų pabaiga pradžiugins netikėta galimybe – jei pasiimsite tris laisvadienius, ilsėtis...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis (4)

Pirmadienio pavakarę šalyje oro temperatūra nuo 1 iki 4 laipsnių šilumos.

Šalia Danės upės gyvenančius žmones pasiekė baugus perspėjimas: nevaldomai kyla vanduo (29)

Klaipėdai naktį iš sekmadienio į pirmadienį išvengus potvynio, vis dar gresia kur rimti...

Pradėtas tyrimas dėl leidinio „Naisių žemė“ (132)

Nuo 2013 m. leidžiame laikraštyje „ Naisių žemė “ pilna politinės reklamos, tačiau jame...

Seibutis – apie sprendimą, padėjusį atgaivinti karjerą: širdis tabalavo (6)

Epizodinių vaidmenų atlikėjas, reikalingas tik ginantis – toks Renaldas Seibutis buvo...

Skandalingasis gydytojas pranešė, kad jam pavyko persodinti galvą negyvėliui (57)

Garsusis italų chirurgas Sergio Canavero paskelbė apie sėkmingai atliktą žmogaus galvos...

Gwen Stefani prakalbo apie negyjančias širdies žaizdas: ilgą laiką negalėjau to suprasti (2)

„Aš negalėjau niekada suprasti, kodėl man gyvenime taip daug kartų dužo širdis“, –...

Ilgam išnuomotas Palangos kempingas (1)

Palangos (Nemirsetos) kempingas įgavo koncesininką – buvo pasirašyta trišalė sutartis tarp...