Ar teko kada susiruošus kur nors važiuoti ir priėjus prie automobilio atidėti visus planus, nes pasidarbavo ilgapirščiai? Nepavydėtina situacija. Net kalbama, kad reikia pirkti tokį automobilį, kurio detalės nėra paklausios, tuomet nereikės ir nerimauti dėl vagysčių. Todėl DELFI pabandė išsiaiškinti, kokios ir kokių automobilių dalys yra dažniausiai vagiamos.
© Shutterstock nuotr.

Multimedijos sistemos, navigacijos įranga, veidrodėliai ir žibintai

Draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ žalų valdymo skyriaus vadovė Viktorija Katilienė, kalbėdama apie atskirų automobilių dalis, nurodo, kad vagys pirmiausia taikosi į automobilių žibintus, multimedijos sistemas ir navigacijos įrangą.

Pasak jos, anksčiau dažnas ilgapirščių grobis buvo automobilių katalizatoriai, ypač tokių markių, kaip „Toyota“, tačiau dabar tokių atvejų sumažėjo.

Kitos draudimo bendrovės „Gjensidige“ žalų tyrimų grupės vadovas Giedrius Žala šį sąrašą dar papildo veidrodėliais, saugos oro pagalvėmis ir atstumų davikliais („parktronikais“).

„Populiariausios dalys: BMW ir „Volkswagen“ multimedijos sistemos, saugos oro pagalvės, žibintai, veidrodėliai ir „parktronikai“, – dažniausiai vagiamas automobilių dalis išskyrė G. Žala.

Jiems pritaria ir „Ergo Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas. Jo teigimu, vagišiai iš automobilių dažnai pavagia multimedijos įrangą, taip pat išskiria veidrodėlius ar jų stiklus, ratų gaubtus ir pačius ratus, žibintus, firminius ženkliukus, katalizatorius, transporto priemonės valstybinius numerius bei saugos oro pagalves.

Paskaičiavo, kas dažniausiai vagiama iš automobilių: išsiskiria keturi dalykai
© Kauno aps. VPK

Tačiau, aiškias „lyderio“ pozicijas užima automobilinė navigacijos įranga. Pasak R. Bieliausko, ši įranga vagiama kone dažniausiai.

„Ši įranga jau nebėra prabangos prekė, ją automobiliuose pasirenka ar įsirengia vis daugiau vairuotojų, o tokių prietaisų paklausa yra gana didelė, vagys pakankamai nesunkiai gali tokį grobį realizuoti. Tai lemia augantį navigacijos įrangos populiarumą tarp vagių“, – populiariausia tarp vagių dalį įvardina R. Bieliauskas.

Draudimo bendrovės „If“ duomenimis, pastaruoju metu dažniausiai vagiami automobilių šoniniai veidrodėliai ir čia išsiskiria BMW automobiliai. Taip pat gana dažnos priekinių žibintų ir multimedijos sistemų vagystės, nuo kurių labiausiai kenčia „Volkswagen“ savininkai.

Pastebima, kad dabartiniuose automobiliuose multimedijos sistemos ir navigacijos įrenginiai dažnai yra bendri. Taigi, dažnu atveju juos galima vertinti, kaip vieną ir tą patį daiktą.

Nuostoliai darosi vis didesni

Taip pat, pasak draudimo bendrovės „if“ Rinkodaros departamento vadovo Džiugo Šaulio, pastaruoju metu vagiamos vis brangesnės detalės. Po kurių vagystės, nuostoliai gali siekti ir dešimtis tūkstančių eurų.

Tarp ilgapirščių populiarios "Volkswagen" multimedijos sistemos
Tarp ilgapirščių populiarios "Volkswagen" multimedijos sistemos
© Klaipėdos aps. VPK

„Žvelgiant į visų 10 metų statistiką, matyti tendencija, jog vis dažniau vagiamos brangios detalės. Pavyzdžiui, 2007-2010 m. viena iš dažniausiai vagiamų detalių buvo ratlankių gaubtai, taip pat gana įprasta buvo rasti automobilį išdaužtu stiklu ir be magnetolos. Nuo 2013 m. neregistravome nė vienos pavogtos magnetolos.

Deja, tokias vagystes vis dažniau pakeičia LED žibintų ar visos multimedijos sistemos vagystės, kai nuostoliai gali siekti ir dešimtis tūkstančių eurų. Ši tendencija atsispindi ir vidutinės detalių vagysčių žalos dydyje – jis pradėjo ženkliai didėti nuo 2013 m. ir šiandien artėja prie 1600 eurų ribos – tiek vidutiniškai nuostolių atneša viena detalių vagystė. Palyginimui, 2007 m. vidutinė žala buvo tik apie 500 eurų“, – patiriamus nuostolius skaičiavo D. Šaulys.

Šioje vietoje jam pritaria „Ergo Insurance“ atstovas. „Pavyzdžiui, automobilių žibintų vagystės dažniausiai brangiai atsieina ne tik dėl pavogtų detalių vertės, bet dar ir dėl to, kad stengdamiesi žaibiškai jas išmontuoti ilgapirščiai automobilio nesaugo ir dažnai stipriai apgadina jo kėbulą, įvairias kitas detales“ – apie padaromą žalą kalbėjo R. Bieliauskas.

Vagysčių „variklis“ – paklausa

Na, ir pabaigai klausimas, dėl kurio vieningai sutaria visi kalbinti draudimo bendrovių atstovai – vagysčių priežastys.

Automobilio veidrodėlis
Automobilio veidrodėlis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Pagrindinė automobilių detalių vagysčių priežastis – jų paklausa juodojoje rinkoje. Dažniausiai vagiamos brangios automobilių dalys arba tos, kurias sunku įsigyti. Žmonės ieško pigesnių alternatyvų ir, deja, atsiranda nelegalių būdų, kuriais ta paklausa patenkinama. Jei žmonės nesusiviliotų tokiu būdu įgytomis detalėmis, nebebūtų tikslo jų vogti.

G. Žala net prisiminė vieną atvejį, kai žmogui tris kartus nuo jo BMW automobilio pavogė atstumų daviklius („parktronikus“). Vairuotojas neapsikentęs pakeitė automobilį, kuris neturėjo tokios detalės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Avarijos kaltininko paieškos: nemandagus elgesys, psichologinis spaudimas ar net grasinimai

Rudenį, lyginant su šiltuoju sezonu, keliuose penktadaliu išauga eismo nelaimių skaičius, rašoma...

Transporto spūstys mieste: patarimai, kaip prie jų prisitaikyti (23)

Jeigu kiekvieną darbo dieną transporto spūstyje užstringate bent valandai, tai per metus susidaro...

Skaitytoją papiktino būsimi „žali klevo lapai“: jų judėjimas – nenuspėjamas (17)

Ne paslaptis, jog dažną vairuotoją piktina spūstys keliuose, o ką jau kalbėti apie kitų...

V. Radžiūnas. Išlenk stikliuką ir sėsk prie vairo (komentaras) (29)

Spalio 13 dieną Europos šalyse minima Europos saugaus eismo diena. Šią dieną siekiama atkreipti...

Nevaldomas reiškinys virsta galvos skausmu – valdininkai tik skėsčioja rankomis (106)

Jei nedraudžiama, tai galima. Tokia nuostata vadovaujasi dalis smulkiųjų verslininkų, savo...

Top naujienos

R.I.T.A. Gyvenimą pašventė Lietuvai, o dabar tenka kovoti dėl kompensacijų (55)

Iš Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų į atsargą savo noru išėjo apie 40...

Lietuviškas vanduo brangesnis dėl to, kad yra kietas (36)

Pakeisti visus vandens skaitiklius, kur kas dažniau juos metrologiškai tikrinti, o kartu ir didinti...

NT rinką gali ištraukti tik vienas dalykas (2)

Oficialiai šiemet užsieniečiams išduoda apie 9 tūkst. leidimų dirbti. Tai vienas didžiausių...

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (155)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (5)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

Gydytojas A. Unikauskas: storėjate ne tada, kai valgote riebiai

„Nuo seno galvojama: valgysiu riebalus – storėsiu. Tai nelogiška. Juk visas maistas, kurį mes...

Ne pats geriausias pasirinkimas: 6 baldai, kurių dizaineriai negali pakęsti

Jaučiatės pasirengę išleisti ganėtinai įspūdingą sumą naujiems baldams įsigyti? Tuomet...

Žymus futurologas atskleidė, kokie iššūkiai mūsų lauks iki 2030-ųjų

Ray‘us Hammondas visame pasaulyje pripažintas ir kaip futurologas, ir kaip verslininkas. 17...

Įvardijo labiausiai tikėtinus princo Williamo ir K. Middleton trečiojo karališkojo kūdikio vardus

Praėjusią savaitę britų karališkosios šeimos gerbėjai džiaugėsi, pagaliau pamatę viešumoje...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (708)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...