Saugumas prasideda dar prieš pradedant važiuoti

Danielius Braškys, draudimas.lt žalų specialistas, aiškino, kad dar prieš pradedant kelionė ypač svarbu tinkamai paruošti transporto priemonę – gerai nuvalyti sniegą nuo langų, kėbulo, žibintų.

„Neretai vairuotojai tinkamai nenuvalo visų langų ir laukia, kol kelionės metu sniegas ar ledas nutirps arba bus nupūstas vėjo, bet tokiu atveju dėl nenuvalyto sniego yra gerokai sumažinamas matymo laukas, todėl kyla didesnė tikimybė laiku nepastebėti kito eismo dalyvio ar kliūties.

Svarbu nuvalyti ir žibintus, kad jie tinkamai šviestų. Nenuvalius automobilio kėbulo ar stogo ant jo esantis sniegas automobiliui važiuojant gali nukristi ant priekinio stiklo ir tokiu būdu netikėtai sutrikdyti matomumą ar išgąsdinti vairuotoją, taip pat sniegas ar užšalusio ledo luitai gali užkristi ir ant kito eismo dalyvio transporto priemonės, taip sukelti avarinę situaciją arba apgadinti automobilį“, – įžvalgomis dalijasi D. Braškys.

Ekspertas taip pat pataria visuomet patikrinti, ar yra pakankamai žieminio langų plovimo skysčio. Purvas nuo kelio gali nusėsti ant automobilio stiklo ir ženkliai suprastinti matomumą.

Veiksmai tinkami sąlygoms

D. Braškys pabrėžia, kad pasnigus ypatingai svarbu pasirinkti saugų važiavimo greitį, o taip pat įvertinti tuo metu esančias eismo sąlygas ir kelio dangos būklę.

„Esant plikledžiui, sniegui ar kitoms vairavimą sunkinančioms aplinkybės tinkamas važiavimo greitis – nebūtinai kelio ženkle nurodomas maksimalus leistinas greitis, nes jis saugus yra tuomet, kai eismo sąlygos geros.

Esant drėgnai, snieguotai ar plikledžiu padengtai kelio dangai ženkliai pailgėja automobilio stabdymo kelias, tampa sunkiau jį suvaldyti. Esant tokioms oro sąlygoms itin padidėja eismo įvykių skaičius, kai yra atsitrenkiama į kitą automobilį ar kitus objektus, pavyzdžiui, kelio atitvarai. Todėl labai svarbu laikytis saugaus atstumo, kad esant pavojingai ar avarinei situacijai užtektų laiko sustabdyti automobilį.

Kuo didesnį atstumą paliksite tarp savęs ir priekyje važiuojančių automobilių, tuo daugiau laiko ir erdvės turėsite sureaguoti ir sustoti ar atlikti kitą manevrą. Svarbu automobiliu važiuoti kuo tolygiau, nedaryti staigių manevrų, taip automobilis ant kelio išliks stabilesnis ir lengviau valdomas“, – aiškino žalų specialistas.

Klastingi pavojai

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad kelio dangos blizgesys išduoda, kad kelias yra itin slidus, pasidengęs vadinamuoju „juoduoju ledu“ – tai plona ledo danga ant kelio paviršiaus, kuri sunkiai pastebima dėl juodos kelio paviršiaus spalvos. Tuomet reikia būti ypatingai atsargiems.

„Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad važiuojant gatvėmis ar keliais gali susidaryti įspūdis, kad nėra slidu, o užvažiavus ant tilto ar viaduko papulsite ant „juodojo ledo“. Taip nutinka, nes įšilusi žemė vis dar ištirpdo pirmąsias snaiges ant paprastų gatvių, tačiau dėl intensyvesnės oro cirkuliacijos tiltų ir viadukų paviršių temperatūra būna gerokai žemesnė. Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant „juodojo ledo“, svarbiausia mažinti greitį naudojant pulsuojantį stabdymą ir nedaryti jokių staigių manevrų“, – patarė ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją